Forum Klubu ROVERki.pl :: [R All K-series] HGF - śmiała teoria.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 11:58
[R All K-series] HGF - śmiała teoria.

Co Wy na to?
Autor Wiadomość
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Kwi 14, 2012 17:56   

leszczu napisał/a:
Ale nie zakładajmy, że inżynierowie wszystko spieprzyli.

Wcale tak nie zakładam kieruję się tym, że polonezie tego zaworka nie ma a ja nakulałem nim prawie 200kkm i gdyby mi rurka nie przerdzewiała i nie uciekł płyn przy 167 kkm to kto wie kiedy bym uszczelkę robił
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 14, 2012 17:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Kwi 14, 2012 22:31   

sknerko napisał/a:
że polonezie tego zaworka nie ma



yyy jak to nie ma ??
ja w 125p mam silnik z naszego poldorovera i jak sciskam gruby wąż to pieknie słychac jak sobie tyka
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Kwi 14, 2012 22:47   

AndrewS, znajdź fotkę kolektora i pokaż mi zawór bo ja go tam nie widziałem a miałem kolektor w rękach
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Kwi 14, 2012 22:55   

jest w tym samym miejscu co i w plastikowym kolektorze, na koncu tej rurki na ktora sie zaklada wezyk
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 15, 2012 10:39   

Wygląda na to że Poldek takiego zaworka nie posiadał. :wink:
http://allegro.pl/kolekto...2245164340.html
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Nie Kwi 15, 2012 19:15   

leszczu napisał/a:
Wygląda na to że Poldek takiego zaworka nie posiadał.

Posiadal tylko w innym miejscu chyba , musze poszukac bo czytalem ze w starszych autach byl w tym trojniku co sie te cienkie rurki schodza ,ale musze poszukac nie jestem na 100% pewny.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Kwi 15, 2012 20:34   

eee na tej fotce to slabo widac, zreszta tam widac jakis muł, tak jakby ten kanał byl calkiem przytkany
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Kwi 16, 2012 09:26   

keczu napisał/a:
Posiadal tylko w innym miejscu chyba , musze poszukac bo czytalem ze w starszych autach byl w tym trojniku co sie te cienkie rurki schodza ,

No właśnie ja miałem poldasa z 1994r jeszcze bez Katalizatora i nie pamiętam żebym widział tam ten zaworek. ale może się mylę i tak jak pisze keczu był gdzie indziej
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 27, 2012 17:02   

Wrócę jeszcze do rozmowy o otworze w termostacie. Czytałem kiedyś taki temat i gość który wywiercił sobie ten otworek pisał że auto szybciej nagrzewa (przegrzewa) się w korkach i szybciej włącza się wentylator jeśli utknie w korku, ponieważ woda która jest schłodzona w chodnicy cały czas dogrzewana jest poprzez ten właśnie otwór nawet jeśli termostat jest zamknięty. Po otwarciu termostatu efekt schładzania nie jest już tak efektywny.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Maj 27, 2012 22:00   

niestety nie moge tej w/w teorii zrozumiec, otwor ewentualnie moze spowalniac rozgrzewanie sie silnika, jesli sie termostat juz otworzy, to ta dziurka nie ma kompletnie znaczenia, bo jest "omijana"
chlodnica ma skutecznie odprowadzic cieplo przy pelnym otwarciu termostatu, nawet lepiej jesli w chlodnicy nie stoi calkowicie zimny plyn, bo jesli w malym obiegu juz jest bardzo goraco, to dopuszczenie calkowicie zimnego plynu z chlodnicy nie jest zdrowe dla silnika, zreszta tak samo jest w piecu CO

a to ze mu sie przegrzewal w korkach to musia lbyc inny powod, zreszta latwo to mogl sprawdzic, wymieniajac termostat na taki bez dziurki,potem 3 próba wywalajac termostat calkiem
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 28, 2012 17:53   

AndrewS napisał/a:
nawet lepiej jesli w chlodnicy nie stoi calkowicie zimny plyn, bo jesli w malym obiegu juz jest bardzo goraco, to dopuszczenie calkowicie zimnego plynu z chlodnicy nie jest zdrowe dla silnika


Zgadza się, ze względu na dużą różnicę temperatur może niekorzystnie wpłynąć to na głowicę i samą uszczelkę. Ale na logikę jeśli jedziesz w trasie a termostat jest zamknięty (w zależności o temperatury zew.) i staniesz w korku to przez jakiś czas termostat jest jeszcze zamknięty lecz przez ten otwór wpływa w stronę silnika chłodna woda a więc do chłodnicy leci ciepła która się już nie schładza bo stoisz w korku, po czym otwiera się termostat ale woda która wpływa z chłodnicy nie jest już tak zimna i mniej efektywnie schładza silnik. Może właśnie to miał na myśli autor owego postu który kiedyś czytałem. Ale tego nie wiem bo nie mam otworu w termostacie, nie mam problemu z temperaturą :wink:
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 28, 2012 21:41   

robsson78 napisał/a:
a więc do chłodnicy leci ciepła która się już nie schładza bo stoisz w korku


ale ten otwór przeciez jest maly i tak naprawde, to ona nie ma wtedy co schładzac, bo przeplyw plynu jest powolny
druga sprawa
To ze samochod stoi nie znaczy ze chlodnica nie spelnia swojego zadania, oczywiscie ze nie jest tak wydajna jak przy podmuchu powietrza, ale cieplo oddaje
teraz mam nowa w swoim R800 i rzadko slysze prace wentylatorów, nawet jesli z trasy wjade w korek, Skoro temp na wskazniku nie wzrasta, wentylatory sie nie wlaczaja, to znaczy ze ten nadmiar ciepla gdzies musi sie jednak rozpraszac

robsson78 napisał/a:
po czym otwiera się termostat ale woda która wpływa z chłodnicy nie jest już tak zimna i mniej efektywnie schładza silnik.


Przeciez normalnie pracujaca chlodnica z max otwartym termostatem obniza temp raptem, nie wiem nie mierzylem tego, ale znowu przywołując analogie CO, stawiam na 10-15 stopni, a nie 50
Do efektywnego schlodzenia, nie ma potrzeby tak mocno wychladzac plynu, pisalem wczesniej ze jest to nawet szkodliwe
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
mastersik 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 125
Skąd: Płock

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 29, 2015 12:17   

Mógłby ktoś wytłumaczyć dokładnie w którym miejscu znajduje się ten zaworek? Ewentualnie prosiłbym o fotkę.
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Kwi 29, 2015 21:59   

w tym króćcu
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
mastersik 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 125
Skąd: Płock

Rover 400

Wysłany: Pią Maj 08, 2015 08:05   

Ok. Dzięki.
W starym kolektorze dolotowym tej kulki nie miałem bo ktoś już wyjął.
Kupiłem teraz nowy kolektor i będę go dziś montował. W nim ta metalowa kulka jest i ładnie luźno sobie lata. Dmuchając w wężyk powietrze przepływa w stronę głowicy, wciągając powietrze kulka blokuje przepływ.

Pytanie do już doświadczonych osób i praktyce po przejechaniu X km. Jakie są nowe opinie na ten temat? Usuwać czy jednak zostawić? Zdania na forum sprzed roku i więcej są znacznie podzielone.
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Maj 08, 2015 10:14   

120 tys km zrobione bez zaworka i bez HGF, a po ok 80tys założyłem termostat PRT (czyli PRT+brak kulki jakieś 40kkm)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pią Maj 08, 2015 11:32   

sknerko napisał/a:
120 tys km zrobione bez zaworka i bez HGF
no ale "czapkę", dwa razy ściągałeś :P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Maj 08, 2015 13:59   

przez 120kkm nie ściągałem ani razu. zdjąłem raz przed i raz po 120kkm

[ Dodano: Pią Maj 08, 2015 13:59 ]
na początku zdejmowałem celem poprawki po partaczu i uszczelnienia silnika, a po 120kkm bo niestety głowica pękła przy zaworach wydechowych i mi płyn znikał w ilościach hurtowych. uszczelka trzymała doskonale bo ani ciśnienia w układzie, ani oleju, ani płynu w oleju. Jedynie płyn znikał
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
mastersik 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 125
Skąd: Płock

Rover 400

Wysłany: Pią Maj 08, 2015 15:04   

No więc jeśli tyle wytrzymał to pokuszę się o wywalenie tej kulki chociaż nie będzie łatwo rozgiąć ten zaworek.
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Maj 08, 2015 16:36   

phi...... drut stalowy pchasz z jednej strony i wyłazi, widziałem jak to mi mechanik usuwał
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [G-series] Diesel G-series CommonRail
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 26 Pią Sty 30, 2015 23:43
Remigiusz
Brak nowych postów [1.4 K-series] hgf
Skandal Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 5 Wto Lis 27, 2012 23:07
Harry
Brak nowych postów [R All K-series]
Pytanie co do Oleju/Śilnika
kolin Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Sro Lut 13, 2008 16:46
hoosar
Brak nowych postów [R ALL] K Series 1.4 16V 104KM
Ustawienia do Landi Renzo Omegas.
f1x Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Wto Kwi 13, 2010 13:02
tezewiusz
Brak nowych postów [L-series] Zrob to sam
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Wto Sty 28, 2014 17:44
Ukor



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink