Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] BCU - nie działa szyber, wyłącza radio, kierunki, etc
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] BCU - nie działa szyber, wyłącza radio, kierunki, etc
Autor Wiadomość
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 16, 2015 22:19   [R75] BCU - nie działa szyber, wyłącza radio, kierunki, etc
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam.
Przekopałem forum, naczytałem się o podobnych, ale nijak identycznych porblemach, jakie dzisiaj pojawiły się w moim samochodzie. Więc do rzeczy.

Rano było ok, działało wszystko. Popołudniu zaczęło się:
1. szyberdach przestał działać
2. kierunkowskazy świrowały - po wciśnięciu czasami w ogóle na desce nie pojawiały się oznaki działania, a czasami po jednokrotnym ruszeniu dźwigni migały w nieskończoność
3. po zgaszeniu świateł, a następnie silnika i otwarciu drzwi pojawia się gong i komunikat o niezgaszonych światłach
4. czasami po zgaszeniu samochodu i ponownym odpaleniu nie włącza się radio, po kilkukrotnym wciskaniu włącznika w końcu zaskakuje i prosi o kod
5. po odpaleniu samochodu nie reagują szyby przez kilka sekund, po kilku sekundach działają poprawnie.

Moduł LSM sprawdzony - suchy i nie budzi zastrzeżeń.
Do BCU dostanę się w sobotę i sprawdzę, czy jest suchy.

Na dziś wiem tyle, że nigdy nie pojawiała mi się woda w kabinie. Dywaniki suche.

Zauważyłem prawidłowość, że ten problem występuje, gdy jest ciepły dzień - taki jak dziś. Podobnie miałem jakiś miesiąc temu, gdy również był cieplejszy dzień.

Zdjęcie klemy z aku nie pomogło.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 16, 2015 22:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Pią Kwi 17, 2015 08:32   

Próbowałeś na innym aku?
Sprawdź wtyczki przy BCU może się poluzowały. Warto by sprawdzić inny BCU, może ci moduł wariuje
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 17, 2015 08:58   

Dawidovs napisał/a:
Próbowałeś na innym aku?


Nie próbowałem, bo nie mam gdzie. Ale celna uwaga, bo mam problemy z AKU. Tzn teraz już mniejsze, bo jest cieplej, ale ogólnie aku jest w słabym stanie.
Akumulator może mieć wpływ na świrowanie BCU?

Dodatkowo mam skoki napięcia, bo migoczą światła, podświetlenie zegarów i lampka kabinowa. Ładowanie natomiast wydaje się być w normie.

Dawidovs napisał/a:
Sprawdź wtyczki przy BCU może się poluzowały.


BCU obejrzę dokładnie jutro. Jak już wspominałem - w kabinie mam sucho, nigdy nie widziałem wody na dywanikach.

Dawidovs napisał/a:
Warto by sprawdzić inny BCU, może ci moduł wariuje


Niestety nie mam dostępu do innego BCU. Czy chcąc wymienić BCU, jeżeli uda mi się znaleźć od europejskiej wersji o tym samym oznaczeniu (mam full opcję, brakuje jedynie xenonów i navi) to potrzeba coś programować, czy Plug&Play?
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Kwi 17, 2015 09:49   

BCU mam jakby co, mogę Ci pożyczyć jak dojedziesz na M1 w końcu ;)
Mogę się mylić, ale te problemy czasami wskazują na problemy z masą lub klemami na akumulatorze. Rzeczy do ogarnięcia w jakiś słoneczny dzień :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 17, 2015 10:05   

MaReK napisał/a:
Mogę się mylić, ale te problemy czasami wskazują na problemy z masą lub klemami na akumulatorze. Rzeczy do ogarnięcia w jakiś słoneczny dzień


Klemy siedzą lekko na aku, probowałem je docisnąć wkładając miedziane blaszki.

A gdzie są punkty masowe, oprócz tego zaraz na prawo od aku?

Marku, na M1 podjadę, jak się umówimy konkretnie. Nie wiem, jak dyspozycyjny jesteś ;)
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Kwi 18, 2015 20:48   

cin1391 napisał/a:
Nie wiem, jak dyspozycyjny jesteś ;)

No nie wiem? Za godzinkę? Za dwie?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 19, 2015 10:29   

Wczoraj zrobiłem przegląd i w sumie nic nie znalazłem. Poczyściłem odpływy wody, etc. BCU wyciągnąłem - suchutkie, zero śladów wody gdziekolwiek w tamtej okolicy. Moduł LSM - suchy i nie budzi zastrzeżeń.

Nie mam pojęcia o co chodzi. Doładowałem aku, wyczyściłem punkty masowe, kostki modułów, wywaliłem liście z grodzi (śladów wody nie było), sprawdziłem bezpieczniki. Poprawiłem klemy na aku. Odłączyłem Webasto. Na razie działa. Ale poczekajmy na cieplejszy dzień.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Kwi 19, 2015 10:59   

cin1391 napisał/a:
Akumulator może mieć wpływ na świrowanie BCU?
raczej BCU reaguje na "świrowanie " akumulatora, bo przy jego małej pojemności lub usterkach wewnętrznych może ( dla jego ochrony ) wyłączać co bardziej energochłonne odbiorniki.Do sprawdzenia wiązka el. pod nadkolem dochodząca do skrzynki bezpiecznikowej w komorze silnika.

[ Dodano: Nie Kwi 19, 2015 10:59 ]
może też nie masz klapki na otworze w nadkolu ? jak tu https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=97894
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 19, 2015 17:04   

SeniorA napisał/a:
cin1391 napisał/a:
Akumulator może mieć wpływ na świrowanie BCU?
raczej BCU reaguje na "świrowanie " akumulatora, bo przy jego małej pojemności lub usterkach wewnętrznych może ( dla jego ochrony ) wyłączać co bardziej energochłonne odbiorniki.Do sprawdzenia wiązka el. pod nadkolem dochodząca do skrzynki bezpiecznikowej w komorze silnika.

[ Dodano: Nie Kwi 19, 2015 10:59 ]
może też nie masz klapki na otworze w nadkolu ? jak tu https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=97894


Dobrze strzelasz. Jak kupiłem auto nie miało w ogóle nadkoli. I w ciągu miesiąca, jak tylko pojawiły się pierwsze deszcze miałem przygody - świrował czujnik abs. Następnego dnia już kupiłem nadkola. Są kompletne i szczelne. Przeszło 2 miesiące jeżdżę z nadkolami i nie miałem żadnych problemów, a przeszedłem ulewy. Było już dobrze, zero problemów. Teraz nagle to BCU odwalające cyrki z szyberdachem, radiem, światłami i kierunkowskazami.

Póki co od wczoraj nie mam problemów - odpiąłem webasto
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Kwi 19, 2015 20:43   

cin1391, nie wiadomo jak długo nie było nadkoli i co tam się porobiło , przegniło , przetarło. Może być webasto skoro usterka reaguje na temperaturę.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 19, 2015 21:18   

SeniorA napisał/a:
cin1391, nie wiadomo jak długo nie było nadkoli i co tam się porobiło , przegniło , przetarło. Może być webasto skoro usterka reaguje na temperaturę.


Tę grubą wiązkę przy nadkolu obejrzałem. Trochę zachniętego błota z niej strzepnąłem, ale nie dopatrzyłem się żadnych przetarć, łataniny izolacją, dziur, ani gnoju od wilgoci... hmm...
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 19, 2015 22:46   

U mnie z podłączonym webasto nie dali sie zamknąć centralnego zamka, po odpięciu pinu centralny wrócił do normy
_________________
75 Red Edition
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 28, 2015 21:06   

Problem został rozwiązany - kabelek K-Bus od webasta siał spustoszenie.

Panowie, mam nadal problem z napięciem. Jak silnik jest zgaszony, wszystko świeci jak powinno, ale po odpaleniu mrugają światła kabinowe, podświetlenie radia i zegarów, a nawet światła mijania - a to wszystko na wolnych obrotach.

Jak tylko dodam gazu i wskoczy na chociażby na 1000 obrotów/min to skoki napięcia nie występują.

Co to może być? Regulator napięcia? Szczotki? Alternator umiera? Czy może akumulator?
Punkty masowe przeczyszczone.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Maj 28, 2015 22:12   

zmierzyć napięcie jak silnik chodzi może szczotki lub regulator zdychają i dlatego wariuje.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 28, 2015 22:15   

Sprawdź miernikiem napięcie ładowania, to będzie wstępnie wiadomo czy to coś z alternatorem. Może być też akumulator, sprawdziłbym na Twoim miejscu wkładając dla testu inny, albo nawet - jeśli nie wiesz ile lat ma Twój aku i w jakim jest stanie - po prostu kupił nowy, a stary zostawił sobie jako "zapasowy". :-)
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 28, 2015 22:24   

Napięcie dynamicznie się zmienia na jałowym w zakresie 13,7V - 14,5V
Po dodaniu gazu do 1000obr./min Skacze w zakresie 14,00V - 14,7V.

Akumulator nie jest najświeższy... Ale czy akumulator mógłby wpływać na skoki napięcia? Dodam, że na samym aku, bez zapłonu, nic nie migocze, dopiero, jak chodzi silnik zaczynają się skoki.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 28, 2015 22:35   

Hm. Nie jest najgorzej, choć mogłoby być lepiej. U mnie na jałowym zmienia się w przedziale 13.3-13.7V, a na wyższych obrotach trzyma stałe 14.1V i ani drgnie.

Gdy puszczę gaz mam efekt delikatnie "przygasającego" na sekundę światła, choć napięcie nie spada poniżej tego 13.3V.

Pierwotnie myślałem, że to wina regulatora, ale zdaniem gości z serwisu to koło wolne alternatora, które nie wyrabia, gdy obroty gwałtownie spadają.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Maj 29, 2015 08:18   

Trochę mnie dziwi że wam napięcie pływa na wolnych jak i na wyższych obrotach. Wg mnie nie powinno pływać, w moim nie pływa samo z siebie tylko pod wpływem włączania odbiorników się zmienia a mam benzynę gdzie pobór prądu z altka jest większy jak w dieslu. Na moje to macie już kiepskie szczotki na altku i dlatego pływa choć u kolegicin1391 może to być felerny akumulator. jak mój aku dokonywał żywota to też różne dziwne ekscesy wyprawiał.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 29, 2015 10:13   

sknerko, w moim przypadku szczotki są ok. Gdy poprzedni alternator odmówił współpracy i podobno nie nadawał się nawet do naprawy, kupiłem używkę, a gość, który to zakładał jeszcze przed montażem szczotki wymienił na nowe.

Wtedy też pojawił się problem z tym lekkim przygasaniem świateł po puszczeniu gazu. Pisałem o tym na forum i - jak się okazało - nie byłem jedyny, który takie coś ma i jeździ. :-)
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Maj 29, 2015 11:26   

To jest opcja że masz regulator do bani, z tego co się orientuję to regulator jest w szczotkach a tobie napięcie pływa więc może te "nowe" szczotki były felerne od nowości. Mnie takie "nowe" coś spotkało jak miałem poldasa z silnikiem rovera i tam tez był roverowski altek.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Elektryka wariuje (kierunki, radio, deska rozdz..)
dusiek Rover serii 75, MG ZT 57 Czw Lut 04, 2016 15:01
wellman
Brak nowych postów [R75] Nie działa klima central kierunki
piotrku73 Rover serii 75, MG ZT 8 Pią Paź 22, 2010 18:07
nnneeeooo
Brak nowych postów [R75] Radio nie działa
Lesnik985 Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Mar 30, 2015 11:28
Lesnik985
Brak nowych postów [ROVER 75] Nie działa podświetlenie (zegary, clima, radio)
belialek Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Wrz 19, 2013 19:39
MaReK
Brak nowych postów [R75] nieodbijajace kierunki
meblejaro66 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Mar 17, 2017 17:06
longer86



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink