Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420 Si lux] Luz na przekładni po kolizji.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420 Si lux] Luz na przekładni po kolizji.
Autor Wiadomość
kleju1964 



Dołączył: 19 Gru 2014
Posty: 11



  Wysłany: Pon Maj 25, 2015 12:45   [R420 Si lux] Luz na przekładni po kolizji.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam. Miałem wczoraj kolizje przy wyjeździe z ronda na kołach lekko skręconych w prawo uderzyłem gościa prawym przednim narożnikiem i co za tym idzie kołem pewnie też w jego bok. Jak wracałęm do domu jadąc prosto zawsze miałem kierownice ustawioną na godzinie (piszę obrazowo) "9:15", a teraz żeby jechać na wprost mam ją ustawioną na godzinie "10:20" dodatkowo jadąc prosto robiąc lewo prawo wyczuwalny jest dość spory luz którego też nie było. Dzisiaj sciągnołęm prawe koło żeby zobaczyć czy się coś tam nie pokrzywiło, ale wszystko wygląda normalnie. Płyn od wspomagania jest na tym samym poziomie. Jak myślicie przekładnia padła czy może być coś innego przyczyną? Da się to jakoś naprawić w rozsądnej cenie?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 25, 2015 12:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 26, 2015 23:24   

To trzeba dokładniej sprawdzic np. na kanale, myślę że jednak coś sie wykrzywiło, przeciez geometrię ustawia sie daj my na to co do 1mm( być może dokładniej) jesteś w stanie to zauważyć ??
Pamietaj że to układ kierowniczy i radze obejżeć go dokładnie.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Maj 27, 2015 06:08   

luz może byc od krzyżaka na kolumnie kierowniczej
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
kleju1964 



Dołączył: 19 Gru 2014
Posty: 11



Wysłany: Czw Maj 28, 2015 12:34   

Bardziej mnie martwi to żeby jechać na wprost mam kierownice skręcono dość mocno w prawo. Być może masz racje że się coś skrzywiło bo porównywałem z kołem po drugiej stronie, ale nie zauważyłem różnicy. Jest taka opcja, że podczas uderzenia przeskoczyło coś w przekładni (nie znam budowy pisze obrazowo) i teraz np jedno koło przy kierownicy ustawionej na wprost) jest lekko skręcone, a drugie proste? Czy regulacja zbierzności pomoże? I ostatnia kwestia czy koła najzwyczajniej w świecie mogą mi się ''rozjechać', albo coś się urwie podczas jazdy. Chciałbym to naprawić, ale nie wiem czy skórka za wyprawke. Dalekich przebiegów nie robię, ale max 50km/h teraz jeżdże.

Dzięki za zainteresowanie.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Maj 30, 2015 13:14   

w przekładni nic ci nie przeskoczyło, jedynie drążek kierowniczy bądź końcówka drążka sie skrzywiła. Ja bym wymienił oba elementy i dopiero na zbieżność jechał
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
3_roverki 




Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 32

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 10, 2015 00:29   

Wymień końcówkę drążka kierowniczego a najlepiej oba ( po obu stronach) ustaw zbieżność kół. Przejdź się zobacz czy jest dobrze. Jak nie to szukaj dalej po drążku kierowniczym, dalej po wchaczach, osadzenia ich itp. Ale sądzę za końcówki powinny pomóc.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10896
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Cze 10, 2015 05:20   

Pamiętajcie jeszcze, że w czterysetkach potrafią dolne sworznie wyskoczyć. Po kolizji warto sprawdzić na szarpakach.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [400]Stuki i luzy przekładni kierowniczej
bartek112611 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Sty 09, 2011 19:11
szoso
Brak nowych postów [r416] jakie są objawy padającej przekładni kierowniczej?
tombak25 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Sie 18, 2012 23:41
Pawel_416
Brak nowych postów [R400] Czy można mieszać olej MTF94 w przekładni?
Skrzynia PG1
Jusci Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pon Kwi 11, 2011 07:07
szoso
Brak nowych postów [R400] Wycena szkody po kolizji
JohnnyB Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Lip 30, 2008 07:18
JohnnyB
Brak nowych postów [R416] Po kolizji nie daje się uruchomić
ravi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Czw Mar 10, 2011 23:25
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink