Forum Klubu ROVERki.pl :: [FREELANDER] tłumik drgań wiskozy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[FREELANDER] tłumik drgań wiskozy
Autor Wiadomość
czyzio 



Dołączył: 10 Lip 2015
Posty: 6



Wysłany: Wto Sie 18, 2015 20:09   [FREELANDER] tłumik drgań wiskozy
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999

Witam, jadąc dzisiaj pod dość stromą górkę (droga polna) spadł mi pierścień tłumika drgań wiskozy. Udało mi się włożyć go na miejsce i zablokować na tyle, że dojechałem do domu.

Teraz pytanie. Czy taki pierścień da się przymocować czy trzeba wymieniać? Doczytałem też, że można go zwyczajnie przeciąć i usunąć.

Jakie macie propozycje?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 18, 2015 20:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Sie 19, 2015 12:58   

po coś go LR zamontował ale np 2,5v6 podobno go nie maja i też jeżdżą, kolega zgubił w lesie i jeździł dość długo bez uszczerbku więc na dwoje babka wróżyła. Ja na przykład, miałem przez jakiś czas visko odwrotnie założone i też jeździł a tłumik drgań był z drugiej strony.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Sie 19, 2015 20:58   

A myślałem że takie patenty w autach to tylko u Kaszuba
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Sie 20, 2015 08:42   

SyntaX napisał/a:
A myślałem że takie patenty w autach to tylko u Kaszuba
chodzi ci o odwrotne założenie visco? ja go kupiłem z odwrotnie założonym a że mechanik co zmieniał podpory nic nie wiedział o Freelu a ja też mało co to latałem tak ok 10kkm aż się podpora nie wysypała ponownie i w tedy już wiedziałem i zamieniłem jak trzeba.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Keicam 



Dołączył: 10 Maj 2015
Posty: 9



Wysłany: Sro Paź 28, 2015 17:53   

Też mi się zdarzył taki przypadek i po 2 tys. łożysko podpory wału powiedziało papa. Nowy tłumik kosztuje od 400zł. Czy są jakieś inne rozwiązania?
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Paź 28, 2015 22:03   

Jedyne słuszne to zakupić drugi tłumik.
Nowy/ Używany zależnie od portfela.
Następie zmienić podpory .
Wskazane jest też wyważenie wału po takiej operacji.
Brak tej czynności może się zemścić w postaci szybkiego zużycia łożysk w podporach
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Paź 28, 2015 22:43   

SyntaX napisał/a:
Wskazane jest też wyważenie wału po takiej operacji.
Wyważasz wał razem z Visko? no nie żartuj po co? przecież wyważa się same wały przedni i tylni, visko i tak się kreci miedzy wałami więc po kiego diabła wyważać z nim. jak dałem do regeneracji visko to dostałem z powrotem założyłem tłumik i założyłem na wał bez żadnego wyważania i ponad 100 tys km zrobiłem, mało tego jeździ wspaniale dalej i nic nie wskazuje żeby miało się coś zmienić podpory sie wysypały ale nie z powodu visko czy nie wyważenia bo jak założyłem nówki sztuki to ponad 80 tys latają
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Paź 29, 2015 09:41   

Wyważam osobno wały i osobno VCU sprawdzając czy nie ma bicia to chyba oczywiste.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Paź 29, 2015 11:19   

SyntaX napisał/a:
osobno VCU
no z poprzedniej wypowiedzi ta oczywistość nie wynika. Choć mój tłumik nie był wyważany razem z visko i działa doskonale. Samo visko rafał wyważał (sprawdzał) na regeneracji.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 10:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 08:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] Łącznik elastyczny - tłumik drgań
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 4 Sob Mar 24, 2012 18:49
sknerko
Brak nowych postów [Freelander 1.8] Demontaż wiskozy i wsteczny
bigthomas Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 8 Pon Lut 20, 2017 22:02
bigthomas



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink