Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Jak sprawdzic czy nagrzewnica dziala poprawnie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Jak sprawdzic czy nagrzewnica dziala poprawnie
Autor Wiadomość
orzeeel 



Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 16



Wysłany: Wto Mar 18, 2014 08:02   [R45] Jak sprawdzic czy nagrzewnica dziala poprawnie
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2003

Witam,

Nie mam ogrzewania w samochodzie i chcialem zapytac jak sprawdzic czy mam uszkodzona nagrzewnice.

Odkrecalem juz weze od niej i przeplukalem ja woda z weza ogrodowego pod cisnieniem. Leci bez zadnych problemow ale czy to znaczy ze jest sprawna?

Auto po wymianie UPG. Przed wymiana auto grzalo przez pierwsze 20 km jak jechalem trase ponad 200km. A przez 180 lodowka. Potem na krotkich odcinkach nie grzalo wcale. A jak dluzsza trasa to zagrzalo sie i znowu ta sama sytuacja grzeje 20 km a 180 zimno.

Pozdrawiam
Tomek
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 18, 2014 08:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 18, 2014 09:01   

Odpowietrzałeś układ chłodzenia z pokrętłem ogrzewania ustawionym nam maksimum?
 
 
 
orzeeel 



Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 16



Wysłany: Wto Mar 18, 2014 09:48   

tak odpowietrzalem i nic nie pomaga
 
 
gregor13 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 333
Skąd: Radom

Rover 45

Wysłany: Wto Mar 18, 2014 10:50   

A może korek od zbiorniczka wyrównawczego nie trzyma ciśnienia? Ja tak miałem niedawno, ledwo co leciało ciepłe powietrze. Po wymianie korka grzanie wróciło do normy :mrgreen:
 
 
orzeeel 



Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 16



Wysłany: Wto Mar 18, 2014 11:05   

jak sprawdzic czy to korek?
 
 
gregor13 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 333
Skąd: Radom

Rover 45

Wysłany: Wto Mar 18, 2014 11:46   

Jak nagrzejesz silnik i odkręcisz korek (uwaga na gorący płyn), to powinno syknąć. Jak przy odkręcaniu nic nie słychać i płyn w zbiorniczku jest zimny, to korek do bani.
 
 
orzeeel 



Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 16



Wysłany: Wto Mar 18, 2014 19:32   

Sprawdzilem sprezarka cisnienie w ukladzie i korek puszcza, czyli jest sprawny.
 
 
andrew0503 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 501
Skąd: epaepa

Rover 45

Wysłany: Wto Mar 18, 2014 20:10   

A termostat sprawny? U mnie jak padł, też był problem z ogrzewaniem, ciepełka prawie nie było, z tym, że u mnie dodatkowo objawiało się to wahaniami wskazówki płynu chłodniczego. A zawór nagrzewnicy był sprawdzany?
_________________
Andrzej
 
 
 
orzeeel 



Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 16



Wysłany: Sro Mar 19, 2014 06:27   

Termostat nowy. Zawor nagrzewnicy? Mam linke od nawiewu cieplo zimno i to dziala bez zarzutu. Przeplukalem nagrzewnice woda pod cinieniem razem z zaworem i jest drozna tylko nie wiem czy to jest wyznacznik tego czy dziala poprawnie.
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 19, 2014 08:42   

Nagrzewnica może być zakamieniona i wtedy płukanie wodą nic nie pomoże.
 
 
 
orzeeel 



Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 16



Wysłany: Sro Mar 19, 2014 09:56   

Sprawdzilem na zagrzanym silniku temp weza wlotowego i wylotowego z nagrzewnicy. Wlotowy jest tak goracy ze nie mozna go dotknac bo parzy, natomiast wylotowy jest goracy (cieply) ale mozna spokojnie go trzymac w rece.
 
 
Caroline 



Dołączyła: 08 Paź 2015
Posty: 21
Skąd: Dresden



Wysłany: Sro Lis 25, 2015 22:29   

Mam identyczny problem...
Termostat wymienilam (stary okazal sie dobry a nowy felerny bo po wymianie termostatu silnik sie przegrzewal- a powietrze bylo dalej zimne nawet po przegrzaniu). Stary termostat wrocil na swoje miejsce i silnik sie nie przegrzewa...
Sprawdzona pompa wody- dziala w porzadku...
Zastanawia mnie dlaczego przewody sa miekkie przy rozgrzanym silniku- nie powinny one byc twardsze od rosnacego cisnienia w ukladzie chlodzenia przy nagrzanym silniku?
Powoli mi sie pomysly koncza. Przewody przy nagrzewnicy wlotowy goracy a wylotowy nieco chlodniejszy. Nie wiem czy to wina korka od zbiorniczka wyrownawczego plynu chlodniczego i jest za niskie cisnienie, czy nie... Tez mi sie wydaje watpliwe... Przy przegrzaniu silnika i tak cisnienie powinno byc dosc wysokie a ogrzewanie dalej nie dzialalo... Cierpliwosc mam juz na wyczerpaniu...

Okolo rok temu w samochodzie byla wymieniana uszczelka glowicy i planowana glowica. Potem pol roku samochod stal w ogrodzie czekajac na nowego nabywce, ktory uzbiera pieniadze na jego kupno- czyli na mnie. Samochodem jezdze od koncowki sierpnia i zrobilam nim okolo 3000 km... Od poczatku mam ten problem odkad zaczal sie sezon na wlaczanie ogrzewania...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Jak sprawdzic czy rozrzad poprawnie zmontowany
orzelgorskiego Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Mar 13, 2017 19:09
AndrewS
Brak nowych postów [R45 2.0 idt] Jak poprawnie wymienić impulsator?
redcloud Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Sie 05, 2013 16:41
redcloud
Brak nowych postów [R45 v6]Jak poprawnie zamontować filtr stożkowy
Czarton Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Paź 20, 2013 10:08
Markzo
Brak nowych postów [R45] Czy to nagrzewnica?
Lukasik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Wrz 22, 2011 17:08
Remigiusz
Brak nowych postów [R45 1.8 '01] Nagrzewnica.
edzio123 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Gru 02, 2009 18:11
edzio123



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink