Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Nagłe skoki temperatury
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 13:40
[R400] Nagłe skoki temperatury
Autor Wiadomość
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Nie Sie 19, 2007 20:38   

giewu napisał/a:
I o to mi właśnie w moim poście chodziło


No dobra... zwracam honor... :mrgreen:

W przynajmniej jednym z tych dwóch przypadków stawiam na uszczelke głowicy... Obstawia ktos to?


PS.
Chciałem se zapłacic składkę klubowicza, ale za ch....e nie moge znaleźć jakiegos numeru konta... Alescie to ukryli... Poda ktoś link?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sie 19, 2007 20:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Sie 19, 2007 20:42   

Maciek321 napisał/a:

PS.
Chciałem se zapłacic składkę klubowicza, ale za ch....e nie moge znaleźć jakiegos numeru konta... Alescie to ukryli... Poda ktoś link?
W celu odkrycia ukrytego ;) podaję ... wszystko masz tutaj :mrgreen:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Nie Sie 19, 2007 20:55   

Maciek321 napisał/a:
Chciałem se zapłacic składkę klubowicza, ale za ch....e nie moge znaleźć jakiegos numeru konta... Alescie to ukryli... Poda ktoś link?


... I stało się... Zapłacilem se. Sorry za Offtopa
 
 
Rover420 



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 9



Wysłany: Pon Sie 20, 2007 08:15   

giewu napisał/a:
czy przegrzewa się silnik, czy jedynie wskaźnik temperatury pokazuje podwyższone wartości ?

Silnik sie przegrzewa, temp plynu podczas przegrzania jak sprawdzalem rosnie na ponad 100 stopni, czujnik w chlodnicy wymienilem i paski byly wymieniane jak wymienialem rozrzad misiac temu to przy okazji wymienilem a dodam ze to dzialo sie przed wymiana rozrzadu juz dokladnie od momentu wymiany termostatu bowiem stary mi nie dogrzewal zima i dlatego zmienilem na nowy. Jednak sprawdzilem ze termostat dziala poprawnie, tylko wiatraki jakby nie byly w stanie wystudzic chlodnicy. NIe wiem nie jestem majstrem, Ci tez sprawdzali i nie wiedza boje sie ze jak bede jezdzil zagrzeje mi sie i silnik do wyrzucenia. Wczoraj pekl mi waz, prawdopodobnie pod wplywem cisnienia jakie sie wytworzylo.. opadaja mi juz rece
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10899
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Sie 20, 2007 08:52   

Rover420 napisał/a:
temp plynu podczas przegrzania jak sprawdzalem rosnie na ponad 100 stopni

to normalne, w momencie włączenia wiatraka powinna wynosić ok 104°C
jeśli się płyn wtedy zaczyna gotowac, to znaczy, że układ jest nieszczelny :(
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sie 20, 2007 09:30   

Czy dobrze rozumiem, że te skoki temperatury pojawiły siepo wymianie tetrmostatu??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Rover420 



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 9



Wysłany: Pon Sie 20, 2007 09:36   

tak wszystko zaczelo sie po wymianie termostatu, w poprzednim roku jak go nabylem nic takiego sie nie dzialo latem, ale nie jezdzilem na klimie bo nie byla nabita. W tym roku po wymianie termostatu nabilem klime i od tego momentu zaczyna sie tak dziac
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Pon Sie 20, 2007 09:40   

Rover420 napisał/a:
tak wszystko zaczelo sie po wymianie termostatu,


Mówisz ze termostat sprawny... jak sprawdzałeś? "Moczyłeś" go w nagrzewającej sie wodzie? Przy jakiej temp się otwiera? A moze po prostu on sie zacina, próbowałeś wymienic na inny egzemplarz? Czy jak silnik jest gorący chłodnica ma tę samą temperaturę, jesli termostat sie nie otworzy, to sinlnik bedzie gorący chłodnica letnia, a wentylator nie będzie się właczał.
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Sie 20, 2007 10:05   

Rover420 napisał/a:
tak wszystko zaczelo sie po wymianie termostatu,
Wydaje mi się , że tutaj właśnie tkwi przyczyna Twoich problemów. Proponowałbym zmienić ponownie termostat (często się trafia, że nowy jest felerny niestety), wymienić korek zbiorniczka wyrównawczego, odpowietrzyć układ chłodzenia. Dobrze by było również dokładnie sprawdzić stan węży gumowych układu chłodzenia
Rover420 napisał/a:
... temp plynu podczas przegrzania jak sprawdzalem rosnie na ponad 100 stopni ...
W jaki sposób to było sprawdzane? Najlepsza i najpewniejsza metoda to jednak podłączenie do komputera.
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Rover420 



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 9



Wysłany: Pon Sie 20, 2007 11:52   

Termostat sprawdzali mi na stacji mechanicy, temp wody jak sie zagrzal tak samo specjalnym termometrem. Co do termostatu to tez sie zastanawiam czy on sie nie zacina, bo zrobilem co kazdy mowi: wymienilem korek, odpowietrzylem uklad wg zalecanych metod na forum, sprawdzalem weze obiegu, chlodnica na poczatku jest zimna, potem jak juz auto sie rozgrzeje nabiera temperatury. Najgorsze jest to ze to nie dzieje sie od razu, tylko raz sie zatnie raz nie, raz mialem nawet tak ze temp podeszla do gory po czym sama sie szybko zbila, nast razu niestety ale juz podeszla zbyt wysoko i nic.. Czy ktos wie gdzie mozna w okolicy Kalisz kupic termostat? albo gdzie znajduje sie dobry mechanik od Roverków? Kolega mi napomnial ze mogla peknac glowica i dlatego robi sie podcisnienie w ukladzie ale plynu mi nie ubywalo, ani w oleju nie mialem dopiero teraz mi waz wystrzelil
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Pon Sie 20, 2007 13:05   

Rover420 napisał/a:
Najgorsze jest to ze to nie dzieje sie od razu, tylko raz sie zatnie raz nie, raz mialem nawet tak ze temp podeszla do gory po czym sama sie szybko zbila,


To by wskazywało na to że termostat się zacina, (jak silnik osiagnie bardzo wysoką temperaturę i on wtedy się otworzy, zimny płyn momentalnie go ostudzi, stąd nagłe spadki temperatury) może jest źle zamontowany??? (Gdybam se tak) Moze poprostu uszczelka go gdzies blokuje (ale moge mowic bez sensu, bo nie wiem jaki to układ w tym samochodzie).

Rover420 napisał/a:
dopiero teraz mi waz wystrzelil


Po prostu woda osiągnęła zbyt wysoką temperaturę, zrobiło się cisnienie i rozwaliło wąż.

Postaraj się wymienic jeszcze raz termostat, myślę ze to powinno pomóc.
 
 
Rover420 



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 9



Wysłany: Pon Sie 20, 2007 13:14   

tez sie zastanawiam czy dobrze jest zalozony bo termostat jest w kszatalcie litery Y, dodam ze byl wymieniany na hondzie wiec mogli zamienic stronami tylko nie moge nigdzie znalzc poprawnego zalozenia, zdjecia zeby sprawdzic. Moglby mi ktos podac namiary na nowy termostat?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sie 20, 2007 14:17   

Maciek321, termostat jest taki sam, lub podobny jak u Ciebie w 820Si ;) Konstrukcja układu chłodzenia w seri L i serii T sa takie same.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Caroline 



Dołączyła: 08 Paź 2015
Posty: 21
Skąd: Dresden



Wysłany: Wto Gru 08, 2015 00:44   

U mnie tez problem zaczal sie od momentu wymiany termostatu, ktory poszedl jako pierwszy podejrzany w braku ogrzewania (przyczyna okazal sie jednak korek od zbiorniczka wyrownawczego). Objawy mam identyczne jak u autora.

Teraz moje pytanie do autora, czy znalazla sie przyczyna problemow i jak zostala ona rozwiazana?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] skoki temperatury
gerus Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Wto Maj 25, 2010 21:28
gerus
Brak nowych postów [R414i 1,4 98r]Szarpanie podczas jazdy i skoki temperatury
ale3ka Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Kwi 26, 2010 11:56
china22
Brak nowych postów [R400 1,6 98'] skoki obrotów - czy to normalne
ascaris Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sob Lip 31, 2010 16:54
greg-si
Brak nowych postów [r416] nagłe wyższe spalanie
Dawid400 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Sty 04, 2014 21:29
Dawid400
Brak nowych postów [420D 86KM 2.0 TD 1997] NAGŁE, DUŻE SPALANIE I SPADEK MOCY
ROBERT73 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Maj 29, 2010 16:07
czapaja



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink