Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG TF] opłaca się przekładać ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG TF] opłaca się przekładać ?
Autor Wiadomość
endriuuxd 



Dołączył: 31 Paź 2015
Posty: 6



Wysłany: Nie Lis 01, 2015 18:29   

Dziękuję za szybką odpowiedź :-)
Licznik prawdopodobnie i tak będę zakładać od tf'a ale każda informacja na wagę złota. Jak nie dla mnie to dla innych zainteresowanych tematem :-)
Co do lamp to gdy ściągam gumowe zaślepki od żarówki to tam na spodzie znalazłem "wajche" i teraz pytanie czy symetryczne przejdą na przeglądzie, bo ma nasze z tego co widzę ciężko ustawić :/

Jeszcze nurtuje mnie pytanie co z kolumną kierownicy i tym stelażem pod deską ( moze stelaż jest symetryczny ale tego jeszcze nie sprawdziłem ).
No i te nieszczęsny panel pod deską z nagrzewnicą itp. Gościu się pyta co mi naszykować, a dokładnie nie wiem :/

Całego nie kupię ze względów finansowych i jestem zmuszony kupić wyłącznie to co potrzeba :-(
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 01, 2015 18:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 01, 2015 20:39   

Troche ryzykowne posunięcie, bo i tak wyskoczą jakieś kwiatki które naciągną projekt finansowo i możesz wtedy stanąć w miejscu.
_________________
75 Red Edition
 
 
endriuuxd 



Dołączył: 31 Paź 2015
Posty: 6



Wysłany: Wto Gru 15, 2015 10:47   

No cóż poradzić, muszę zaryzykować ;/

Chcę go przez zimę stopniowo w dopieścić żeby w sezonie móc w pełni cieszyć się atutami takiego autka :-)

Potrzebuję jeszcze pilną informację co do przewodów od pompy hamulcowej.
Okazuje się, że mój model nie ma ABS a dawca ma ABS i teraz pytanie czy przewody od pompy hamulcowej od modelu z ABS podejdą do mojego czy różnią się połączeniami?

[ Dodano: Wto Gru 15, 2015 10:47 ]
Pozwolę sobie podbić temat z racji tego, że mogę podzielić się ważnymi dla niektórych informacjami.

Mianowicie autko już przełożyłem i projekt można powiedzieć, że zakończony sukcesem :-)

Mnóstwo godzin spędzonych w garażu ale naprawdę było warto :-)

Co do szczegółów dla przyszłych przekładkowiczów:
Potrzebne części:

Pod maską:
Wałek pośredni pompy hamulcowej i elementy do jego montażu(serwo i pompa zostają stare), przewody hamulcowe (ja kupiłem nowe z metra). Mechanizm wycieraczek oraz ramiona(mi się udało przerobić ale trochę się z tym bawiłem), przewód od sprzęgła pójdzie przegiąć więc nie trzeba wymieniać, trzeba przedłużyć przewody od czujnika płynu hamulcowego oraz te które idą do silnika wycieraczek, dla detalistów trzeba tez wymienić tę dużą plastikową osłonę(nie mogłem takiej dostać nigdzie i póki co temat odpuściłem) . Maglownica oczywiście też do wymiany (pamiętać trzeba o osłonie przy frazie, która przychodzi od wnętrza auta(też się różni).

Środek:
Deska rozdzielcza(pasuje idealnie ale trzeba zwrócić uwagę na nawiewy i np. zaślepkę poduchy pasażera, bo kupiłem samą deskę i trochę kijowo się spasowały) ale od razu kupcie z daszkiem licznika oraz schowkiem, bo też się różnią. Pedały( kupując od MG F trzeba dołożyć sprężynę pedału sprzęgła, gdyż w MG F sprzęgło idzie na lince, a MG TF ma hydrauliczne, różni się też czujnik stopu). Linka gazu w angliku idzie przy prawym progu i trzeba ją poprowadzić od silnika po drugiej stronie. Brak miejsca na podstopnik i trzeba dopasować na "oko" po czym przykręcić np. wkrętami, inaczej tego nie widzę.
Kolumna kierownicza zostaje stara i nie trzeba nic przerabiać(otwory montażowe są przygotowane). Panel wentylacyjny zostaje ale trzeba zamienić stronami dmuchawę z rurą zasysająca powietrze z zewnątrz ( po tej operacji trzeba zamienić piny w dmuchawie, bo będzie zasysać powietrze z kabiny, a nie dmuchać na twarz :-) ). Licznik zmieniamy na wyskalowany w km/h chyba, że macie jak ja w dwóch jednostkach to można zostawić.

Kwestia instalacji jest do przejścia ale czasochłonna (mnóstwo kabli do przedłużania i trzeba patrzeć na to co się robi, bo może się okazać, że przedłużymy kable, a za chwile będziemy je ciąć, gdyż zaczną się plątać i blokować z innymi wtyczkami ). Zamków nie zmieniałem ale uparci mogę je kupić żeby mieć centralny po "właściwej stronie" wtedy też trzeba kable przeciągać dodatkowo.

Z kwestii estetycznych to wykładzina, która ma otwory wycięte pod prawą stronę i zostaną po przekładce .

Lusterka też warto zmienić i sam będę teraz szukać szkieł dla siebie.


Trochę się rozpisałem ale mogłem pominąć kilka rzeczy i dopiszę, gdy coś mi się przypomni :-)
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Wto Gru 15, 2015 20:22   

Pamiętaj że twój licznik pokazuje na wyświetlaczu przebieg całkowity w milach ale "trip" też jest w milach. Można to przeprogramować tylko trzeba mieć wsad.
 
 
endriuuxd 



Dołączył: 31 Paź 2015
Posty: 6



Wysłany: Pon Sty 04, 2016 12:49   

Właśnie tak patrzyłem i w sumie licznik można założyć od innego roverka jeśli dobrze myślę (np. MG ZR ) . I bez programowania :-) A tak zapytam tylko z ciekawości to mając programator trzeba cały wsad od europejczyka wrzucić czy tylko zmienić konkretną linijkę edytować ?

Lusterek jednak nie zmieniałem, bo szkiełka szło zamienić prawe z lewym :D

Zapomniałem jeszcze o światłach, w przednich lampach jak ściągniemy gumowe zaślepki to są takie chromowane "wajchy" i można je przestawić na kontynentalne :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink