Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220] Problem z odpalaniem, oraz rudą :)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220] Problem z odpalaniem, oraz rudą :)
Autor Wiadomość
predatoraf 




Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 142
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Sro Lut 24, 2016 11:03   [R220] Problem z odpalaniem, oraz rudą :)
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam, jak tylko zacznie się sezon jesienno-zimowy pojawia się problem z odpaleniem samochodu. Również przy temperaturach dodatnich (+8) Zdarza się, że muszę kilka razy kręcić rozrusznikiem aż do całkowitego rozładowania akumulatora, ale zazwyczaj samochód udaje się uruchomić. Można by stwierdzić, że to wina aku, tylko, że jak już odpalę samochód a aku jest rozładowany, to po zgaszeniu silnika mogę go już bez problemu odpalać i to kilka razy pod rząd, a przecież to podczas rozruchu jest największe zapotrzebowanie na prąd, więc czy należało by skreślić jako winowajcę aku? (Centra Futura 64Ah) Samochód stoi na podwórku, gdzie często jest dużo wody, czy wilgoć może mieć aż taki wpływ na uruchamianie samochodu? Ostatnim moim typem jest filtr powietrza, bo gdy byłem w kryzysowej sytuacji, a samochód nie odpalał podgrzałem suszarką filtr paliwa i pomimo wyczerpanego akumulatora, samochód zapalił praktycznie od razu.

Orientuje się ktoś ile może kosztować wymiana lewego progu? Niestety przy obecnym stanie korozji w grę nie wchodzi już pianka, szpachla, tylko wspawanie nowego elementu. Ceny reperaturek wahają się od 50 do ponad 300zł, czy jest jakaś różnica?

Z góry dziękuję za pomoc, Rafał
_________________
Dobry wywiad to podstawa do wygrania każdej wojny...
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 24, 2016 11:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Lut 24, 2016 12:06   

aku jest za mały :ok:
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Lut 25, 2016 18:18   

Za mały - to prawda, ale winowajcą w tym wypadku jest układ świec żarowych - albo same świece, albo przekaźnik.
Najprościej rzecz ujmując jak odpalasz po raz pierwszy to w cylindrze masz bardzo niską temperaturę, która nie służy samozapłonowi (w dieslu nie ma żadnej świecy, która "podpala mieszankę").
Potem jak już odpalasz to następny raz to temperatura w cylindrze jest już wyższa.

Sprawdź czy jak odpalisz zapłon to po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych słychać pyknięcie - z reguły gaśnie kontrolka, a po trzech sekundach słychać pyknięcie - wtedy przekaźnik wyłącza świece.
 
 
predatoraf 




Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 142
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Czw Lut 25, 2016 23:38   

Jest pyknięcie :) Wymienię świece i filtr paliwa. Lepsze na ten moment to niż wymiana aku :)
_________________
Dobry wywiad to podstawa do wygrania każdej wojny...
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Lut 26, 2016 11:18   

Krzysi3k, nic mu to nie da, przerabialem temat przy takim aku, na nówka swiecach bylo to samo co na nie nówkach ;-) wyda 100 na swiece a tak by mial 100 do aku juz :) ew. niech zmierzy czy swiece sa dobre przed wymiana :)
 
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 26, 2016 22:51   

predatoraf napisał/a:
Niestety przy obecnym stanie korozji w grę nie wchodzi już pianka, szpachla, tylko wspawanie nowego elementu. Ceny reperaturek wahają się od 50 do ponad 300zł, czy jest jakaś różnica?


jak użyjesz pianki itd. to gorzej bedzie, chyba że na handel szykujesz

Co do reperaturek nie wiem gdzie je znalazłeś, bo ja miałem wycinane z zdrowej budy
 
 
 
Khonju 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 90
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 27, 2016 13:33   

No ja osobiście do SDI to bym dał z 75Ah na uwolnieniu przynajmniej z 700. Jednak rozpniok potrzebuje dobrego kopa na dzień dobry.

Bo tak osobiście to więcej trzeba patrzeć na uwolnienie niż pojemność akumulatora. Im wyższa wartość uwolnienia tym większe natężenie może akumulator oddać w danym momencie.
_________________
Nie sprzęt, lecz technika czyni z ciebie zawodnika.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sob Lut 27, 2016 23:51   

Khonju napisał/a:
wartość uwolnienia

Liczona w elektronach na sekundę? ;)
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
Khonju 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 90
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 28, 2016 08:53   

NoPE napisał/a:

Liczona w elektronach na sekundę? ;)


Dokładnie. Tylko zapomniałeś dodać, że "w wolnych" :]
_________________
Nie sprzęt, lecz technika czyni z ciebie zawodnika.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Lut 28, 2016 14:26   

No, racja. Mój błąd :grin:
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
predatoraf 




Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 142
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Wto Mar 22, 2016 20:09   

Wymieniłem aku na 74Ah i samochód odpala :)
Co do progu.... blacharz wyliczył mi koszt wymiany i wspawania reperaturki + malowanie na 750zł. Trochę dużo, cena zawyżona, czy tak też liczą?

Dzięki, Rafał.
_________________
Dobry wywiad to podstawa do wygrania każdej wojny...
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Wto Mar 22, 2016 20:51   

predatoraf napisał/a:
czy tak też liczą?

Robociznę cenią, bo jest jej sporo.
Zobacz ile trzeba się napracować, żeby pomalować i pospawać zderzak. Tyle samo będzie przy progu.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 200] wycieraczki oraz problem z odpalaniem
legacy Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Wto Mar 16, 2010 16:47
piezu
Brak nowych postów [R220]Problem z odpalaniem
massiv6 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Nie Wrz 08, 2013 15:29
massiv6
Brak nowych postów [r220 sdi] problem z odpalaniem.
przemek676 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Paź 11, 2012 20:49
Steff
Brak nowych postów [r220 SDI 99] problem z odpalaniem zima.
wesyl Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sro Sty 27, 2010 13:20
iwan00
Brak nowych postów [214 Si 97r] Problem z pilotami oraz immobilaiserem
smalternative Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 25 Wto Wrz 25, 2012 18:44
smalternative



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink