Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Podniesienie ciśnienia doladowania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Podniesienie ciśnienia doladowania
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Mar 25, 2016 07:05   [R75] Podniesienie ciśnienia doladowania

Witam
Chciałbym podnieść ciśnienie doładowania turbiny. Standardowo jest ok 1-1,1 bara. I takie ciśnienie miałem zawsze. Po chiptuningu, ciśnienie podczas rozpędzania auta wzrosło do 1,3 bara, a gdy auto już osiągnie (duzą) prędkość to spada do ok 1 bara.
Planowałem podnieść ciśnienie do 1,4, może 1,5 bara - ale nie wiem do czego się odnieść, tego pierwszego ciśnienia podczas rozpędzania, czy tego już ustatkowanego 1 bar. Tylko ze jak podniosę z 1 do 1,4 to podczas rozpędzania ciśnienie dojdzie do ok 1,7 bar, a to już chyba za dużo. Wiec jak?
A może mi gruszka od turbo nie domaga i nie upuszcza ciśnienia odpowiednio? Chociaż przed zmiana map czegoś takiego nie było - przy rozpędzaniu ciśnienie dochodziło do 1,1 max na krotką chwile 1,2 bara. Teraz przy wciśniętym gazie cały czas trzyma 1,3
Będę wdzięczny za podpowiedzi
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Mar 25, 2016 07:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 25, 2016 08:33   

Standardowe doładowanie w 75 to 1.2-1.25 bara. Ze spokojem można dać więcej. W tym momencie znam co najmniej 4 jeżdżące 75 (albo w sumie 3, bo moja nie jeździ :/ ale z innych przyczyn :p ) z zaworkiem MBC i podniesionym ciśnieniem do ok. 1.5 bar.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 25, 2016 08:35   

To o czym piszesz, wynika ze sprawności Twojej sprężarki. Jak masz sterowane doładowanie? w mapach zwiększasz boost? możesz skrócić sztangę WG, to powinno podbić boost w całym zakresie, bo na końcu obrotów spada Ci doładowanie z racji małego turbo i tego, że spaliny mogą już same otwierać sobie klapkę od WG. Musisz patrzeć na peak doładowania, pewnie będziesz miał go w okolicy 2500obr/min i tutaj uważaj, żeby nie dowalić za dużo. Wydaje mi się, że 1,5b w peaku opadające na 1,2b było by sympatyczne, jednak nie wiem, czy to turbo utrzyma 1,2b do końca obrotów.

Pytanie z innej beczki, jakie masz orurowanie i IC? Katalizator masz?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 25, 2016 09:39   

chciałem zauważyć że turbo u nas jest tylko mechaniczne i zmiana w mapach nie za bardzo może podnieść doładowanie.

Jest tam zwykła gruszka za sprężyną i nie ruszając sztangi nie jesteś w stanie podnieść ciśnienia, chyba że WG jest oporny to wtedy samo z siebie skoczy.

jeśli chodzi o mapy to jest limiter jest mapa boost'a ale map i tak jest tylko do 2.5 czyli 1.5bar doładowania i wyżej nie ma co podnosić.

z Ciekawości muszę wrzucić toafa, zdaje się jest już funkcja wykresu albo przynajmniej logów z live data to zrobie obroty w połączeniu z boostem

Najlepszym rozwiązaniem było by MBC i do tego wskaźnik w kabinie ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Mar 25, 2016 19:21   

prebenny napisał/a:

Standardowe doładowanie w 75 to 1.2-1.25 bara
to pewna informacja? Ja czytałem kiedyś ze 1-1,1
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Mar 25, 2016 20:22   

dawidd napisał/a:
prebenny napisał/a:

Standardowe doładowanie w 75 to 1.2-1.25 bara
to pewna informacja? Ja czytałem kiedyś ze 1-1,1

Na pewno nie 1-1.1

Dokładnie bodajże 1,23, albo 1,24 nie pamiętam.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 25, 2016 20:30   

Limiter w mapie jest na 1.25
I podobnie tez wskazywala inpa
_________________
75 Red Edition
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Mar 25, 2016 22:20   

To podpowiedzcie czy to że w momencie gazowana mam 1.3 bara a później spada do ok 1 bara gdy osiagne juz jakas ustalona predkosc to normalna sytuacja?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 25, 2016 22:27   

dawidd napisał/a:
To podpowiedzcie czy to że w momencie gazowana mam 1.3 bara a później spada do ok 1 bara gdy osiagne juz jakas ustalona predkosc to normalna sytuacja?

tak, bo taka charakterystyka tego turbo.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 25, 2016 23:57   

dawidd, spójrz na to prosto... Kiedy przyspieszasz, masz wyższe spalanie niz jadąc z równą prędkością, silnik jest bardziej wysilony.

Jadąc równo mniejsze spalanie, niższe ciśnienie spalin mniej doladowania.
_________________
75 Red Edition
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 26, 2016 09:10   

longer86 napisał/a:
dawidd, spójrz na to prosto... Kiedy przyspieszasz, masz wyższe spalanie niz jadąc z równą prędkością, silnik jest bardziej wysilony.

Jadąc równo mniejsze spalanie, niższe ciśnienie spalin mniej doladowania.

boost zależy od obciążenia ;) dlatego na postoju nie da rady (bez ALS) osiągnąć całego zadanego doładowania ;) przy przyspieszaniu jest największe obciążenie = najwyższy boost.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Mar 27, 2016 08:08   

longer86 napisał/a:
awidd, spójrz na to prosto... Kiedy przyspieszasz, masz wyższe spalanie niz jadąc z równą prędkością, silnik jest bardziej wysilony.

Jadąc równo mniejsze spalanie, niższe ciśnienie spalin mniej doladowania.

Tez tak myślę, ale z jednym ale. Czy dociągając go do prędkości max ciśnienie tez nie powinno wzrosnąć do max, w moim wypadku do 1.3? Wczoraj trochę pociągnąłem go po trasie do 180 i ciśnienie było w okolicy 1 bar
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 27, 2016 09:36   

Ale bylo 1 bar ... Miałeś pedal w podłodze? Caly czas przyspieszales?
dawidd, jesli zaglądałeś w mapy to wiesz jak wygląda dawkowanie paliwa i limiter torq i powyżej jakichs obrotów dawki paliwa spadają czyli tez nie osiągniesz dużego doladowania
_________________
75 Red Edition
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Mar 27, 2016 09:48   

longer86 napisał/a:
Miałeś pedal w podłodze? Cały czas przyspieszales?

Nie było pedału w podłodze(utrzymywana byla rowna predkosc 180) bo juz nie było warunków żeby jechać powyżej 180, ale myślę ze tez wiele szybciej by nie poszedł. . Max na starych mapach udało mi sie wycisnąć coś kolo 190-może 195. Na nowych może ciut więcej by poszedł, ale wiele sie nie spodziewam

[ Dodano: Nie Mar 27, 2016 09:48 ]
a tak swoja droga ile udało Wam sie wycisnąć v max z diesla?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 27, 2016 11:23   

Limiter w mapach jest na 195, czyli na liczniku powinno być kolo 205, bo większość przekłamuje względem gps , mysle ze o v max j0zek sie może wypowiedzieć...
_________________
75 Red Edition
 
 
_Matt_ 



Dołączył: 18 Kwi 2015
Posty: 10



Wysłany: Nie Mar 27, 2016 14:51   

Mnie się udało 210 km/h licznikowe
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Podniesienie cisnienia doladowania SDi
Kalah Tuning mechaniczny 2 Czw Cze 07, 2007 14:25
Kalah
Brak nowych postów Podniesienie ciśnienia turbiny - jak?
kuszekx Tuning mechaniczny 5 Czw Gru 12, 2013 20:53
kuszekx
Brak nowych postów Wskazniki doladowania - Opinie
Remigiusz Tuning mechaniczny 6 Nie Mar 24, 2013 15:31
Remigiusz
Brak nowych postów 620 sdi podniesienie mocy
adam9147 Tuning mechaniczny 9 Nie Mar 12, 2017 23:18
Remigiusz
Brak nowych postów Podniesienie mocy Freelander TD4
pisaq Tuning mechaniczny 11 Wto Sie 17, 2010 18:59
janisz11



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink