Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZS] Podłączenie obrotomierza po SWAPie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Udostepnij na Facebook [MG ZS] Podłączenie obrotomierza po SWAPie
Autor Wiadomość
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 786
Skąd: Staszów

MG ZS


Wysłany: Sro Lis 26, 2014 19:49   [MG ZS] Podłączenie obrotomierza po SWAPie
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005

Cześć. Zrobiliśmy swap'a w moim er45 przerobionym na ZS i mam problem z obrotkiem. Mianowicie- instalacja w aucie poliftowa, silnik 2.0T. Po podpięciu kabla z 12 pinu pod kabel idący na obrotek nie ma żadnej reakcji, kiedy podpiąłem kabelek idący od licznika pod jeden z kabli modułu zaplonowego obroty są ale jakieś takie za niskie :D jakieś 2 razy. teraz pytanko czy jak wezmę sygnał z 2 przewodów modułu ilość impulsow/częstotliwość zwiekszy sie?? Remi wyrysował mi takie coś : czy to zadziała???
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez maniu48 Sro Lis 26, 2014 20:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦







Wysłany: Sro Lis 26, 2014 19:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 
Klubowicz





Pomógł: 357 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7523
Skąd: Podkarpacie

Rover 45


Wysłany: Sro Lis 26, 2014 19:53   

maniu48 napisał/a:
pod jeden z kabli modułu


Tego mi nie mówiłeś :D Czyli tak jak mówiłem masz polowe częstotliwości tylko na zegarach bo brakuje drugiej polowy i masz jak by pauzę w sygnale. Wiec się tobie nie wydaje a masz 2x mniejsze obroty na liczniku :)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 786
Skąd: Staszów

MG ZS


Wysłany: Sro Lis 26, 2014 19:55   

wpiąlem sie pod ten sam, pod który gaziarz podpiął sterownik gazu aby odczytac RPM
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 148 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3454
Skąd: ze wschodu

Rover 400


Wysłany: Sro Lis 26, 2014 20:09   

maniu48, moduł który masz steruje wtryskami sekwencyjnie tzn. w parach.
Jak podepniesz pod jeden komplet modułu to masz połowę obrotów.
_________________
R400 1.4 -> R620Ti -> R420Si -> R400 2.0 Turbo -> R200 Coupe ->
R200 Coupe Turbo & R800 Coupe Turbo
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 786
Skąd: Staszów

MG ZS


Wysłany: Sro Lis 26, 2014 20:11   

czyli teoretycznie to co narysowane wyżej powinno spowodować podwojenie impulsów i normalne wskazania obrotka.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 148 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3454
Skąd: ze wschodu

Rover 400


Wysłany: Sro Lis 26, 2014 20:14   

Pod który pin dokładnie się wpinasz?
_________________
R400 1.4 -> R620Ti -> R420Si -> R400 2.0 Turbo -> R200 Coupe ->
R200 Coupe Turbo & R800 Coupe Turbo
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 786
Skąd: Staszów

MG ZS


Wysłany: Sro Lis 26, 2014 20:31   

pod 1 pin-kabel chyba biało czarny
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 148 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3454
Skąd: ze wschodu

Rover 400


Wysłany: Sro Lis 26, 2014 20:34   

To teraz podepnij się pod biały czyli pin drugi i zobacz co będzie.
_________________
R400 1.4 -> R620Ti -> R420Si -> R400 2.0 Turbo -> R200 Coupe ->
R200 Coupe Turbo & R800 Coupe Turbo
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 435
Skąd: Radom




Wysłany: Sro Lis 26, 2014 20:54   

Komp to MEMS 1.9 ? Zauważyłem przy swapach na VVC w 125p/Polonezach, że obrotomierze na MEMSie3 działają bez problemu (jedynie przy WOT był problem, ale rezystor 5k Ohm załatwia temat), a na MEMSie 2J (czyli pochodnej 1.9) w ogóle nie dygał.
Może wystarczy wlutować właśnie rezystor 5k Ohm między sygnał, a zasilanie obrotomierza.
 
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 786
Skąd: Staszów

MG ZS


Wysłany: Nie Gru 28, 2014 14:46   

Między sygnał z ECU a zasilanie obrotka?? To mam zewrzeć to tym rezystorem??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 155 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3484
Skąd: Puławy

Rover 800


Wysłany: Nie Gru 28, 2014 21:09   

zdaje się zwie sie to, podciągnąć sygnał do zasilania :-)
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 786
Skąd: Staszów

MG ZS


Wysłany: Nie Gru 28, 2014 22:36   

I ecu mi nie upali?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 435
Skąd: Radom




Wysłany: Nie Gru 28, 2014 23:23   

Mojego nieco droższego od 160tki jeszcze nie spaliło więc wątpię. :)
 
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 786
Skąd: Staszów

MG ZS


Wysłany: Pon Gru 29, 2014 16:28   

no wiec cza kupic rezystorek. Czy to tak ma wyglądać??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
slax 




Pomógł: 83 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1936
Skąd: Kamienica Szlachecka




Wysłany: Pon Kwi 04, 2016 18:49   

Siema

Odgrzeje kotleta, bo mam taki sam problem :D
Wiem, ze Maniu, połączył oba sygnały z modułu przez diody i potem prosto na obrotek.
Problem mam tylko z doborem odpowiednich diod... Maniu pisał że dal 1N007, ale nie mogę takich nigdzie znaleźć ich specyfikacji także...

Próbowałem użyć innych diod prostowniczych, ale z marnym skutkiem, nie mam w ogóle wskazania na obrotomierzu. Jedynie w przypadku kiedy podłączyłem jeden z przewodów sygnałowych bez diody a drugi poprzez diodę uzyskałem prawidłowe wskazania, ale silnik kulał niestety, czyli gdzieś tam się sygnał zapętlał...

Teraz tak, czy po prostu użyłem nie właściwych diod? Czy coś innego mam nie tam?

Jakich diod powinienem użyć?

dzięki i pozdrawiam
_________________
R214 (kanciak) -> R400 -> R600 + R200 (okrąglak) -> Alfa 156 + R200 Coupe
-> R220 Coupe Turbo + R620Ti ;) ->R220 Coupe Turbo + Tourer + MG ZT 190 :D
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 155 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3484
Skąd: Puławy

Rover 800


Wysłany: Pon Kwi 04, 2016 22:03   

slax napisał/a:
Maniu pisał że dal 1N007, ale nie mogę takich nigdzie znaleźć ich specyfikacji także...


albo Maniu zjadł cyfrę, albo Ty, powinno być 1N4007
http://pdf1.alldatasheet....JIT/1N4007.html
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
slax 




Pomógł: 83 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1936
Skąd: Kamienica Szlachecka




Wysłany: Wto Kwi 05, 2016 17:29   

Problem rozwiązany :d Ja to dupa jestem :D Myślałem ze w memsie 1.9 od t serii sygnał na obrotek leci z modułu zapłonowego, a okazuje się ze leci z ECU, podłączyłem jak w OEM i obrotek śmiga aż miło :D

pozdrawiam
_________________
R214 (kanciak) -> R400 -> R600 + R200 (okrąglak) -> Alfa 156 + R200 Coupe
-> R220 Coupe Turbo + R620Ti ;) ->R220 Coupe Turbo + Tourer + MG ZT 190 :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400 1,4 103konie seria K ] Brak iskry po swapie
Niedochodzi napięcie do wtykku cewki
makupl Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 23 Czw Kwi 22, 2010 20:26
darek_wp
Brak nowych postów [R45] Usterka obrotomierza
Rov45 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Nie Cze 12, 2016 19:14
Rov45
Brak nowych postów [MG ZS] przekłamania obrotomierza
daniello Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sob Maj 27, 2017 21:30
marek501
Brak nowych postów [R45] Wskazówka obrotomierza drga
kosman Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Cze 23, 2008 16:06
kosman
Brak nowych postów [R400] Oświetlenie obrotomierza i prędkościomierza
camaro17 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 29 Czw Mar 05, 2009 19:14
camaro17



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink