Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wentylator
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wentylator
Autor Wiadomość
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 15, 2015 21:56   

rafalmis1, właśnie patrzę, w zakresie ECM-czujnik temperatur-wiatrak nie dostrzegam istotnych różnic między instalacją z < 2003 i > 2004. Wg. RAVE kolory przewodów i ich ulokowanie we wtyczkach są identyczne.

Upierałbym się jednak na dokładnym prześledzeniu tych trzech przewodów z ECM. Mogą być gdzieś przetarte i to wydaje się być najprostsze wyjaśnienie tutaj.

Można by nawet - dla testu - pociągnąć zamiast tych trzech przewodów nowe (choćby wierzchem) i podmienić je we wtyczkach przy ECM i na rozejściu wiązki przy bezpiecznikach.

Jeśli będzie wtedy ok - znaczy, że trzeba dokładnie przejrzeć i "uszczelnić" wiązkę, jeśli nie - to szukamy dalej.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 15, 2015 21:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
aimp12 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 386
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 15, 2015 22:12   

Można bez większych problemów podmienić kabelki przy ECM?
 
 
rtoip69 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 139
Skąd: jasło



Wysłany: Nie Lis 15, 2015 22:16   

Może wiązka silnika manual - automat się różni , może jakieś wtyczki od skrzyni obcięte i nie zabezpieczone .
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 15, 2015 22:26   

to może warto jeszcze sprawdzić C0019-1 do C0574-2 i C0019-4 do C0575-4
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
aimp12 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 386
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 16, 2015 00:04   

Po wymianie silnika mechanik się zarzekał, że wszystko pasowało, nie zostały żadne wolne wtyczki ani nic takiego. Zresztą problemów poza wentylatorem ani choinki na desce nie mam. Wszystko wydaję się być w porządku.

To co napisał wellman odnośnie puszczenia dodatkowych kabli aby sprawdzić wiązkę wydaje się być ciekawym rozwiązaniem.

Jeszcze pytanko: Może sterownik dostawać czegoś w rodzaju "informacji zwrotnej" i głupieć jeżeli jakieś kable byłyby obcięte/niezabezpieczone? Niekoniecznie od wentylatora tylko z innych pozycji
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 16, 2015 00:18   

Nie, na prace wentylatora wpływ maja 2 czujniki, temperatury płynu chłodniczego i czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji, na bazie odczytu danych z tych czujnikiw Sterownik aktywuje wentylator. Skoro odpięcie czujnika na przewodzie klimy nic nie daje, a odczyty temp mną zegarach są ok, oraz podmieniane bylo ecu to sklanialbym sie tylko do poszukiwania problemu na okablowaniu pomiędzy sterownikiem silnika, a wentylatorem, chyba ze to przewody od czujnika klimatyzacji gdzies zwierają, przez to wentylator działa nawet po odlaczeniu czujnika. Klima działa ok?
_________________
75 Red Edition
 
 
aimp12 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 386
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 16, 2015 18:16   

Teraz klimy nie mam, bo musiałem ściągać wentylator i spuściłem czynnik.
Jeszcze jakoś miesiąc temu jak miałem, to wszystko chodziło w porządku. Ładnie chłodziła

[ Dodano: Pon Lis 16, 2015 18:16 ]
Dziś zrobiłem jak sugerował wellman. Rozciąłem przewody 39, 68, 69 przy sterowniku silnika. Przedłużyłem do kostki przed wentylatorem i sprawdziłem. Niestety nadal 3 biegi naraz pracują. Dodatkowo sprawdziłem drugi raz "trinary switch" odpinając go. Żadnych efektów.
Dowód w zdj.:




Słyszałem, że ktoś na forum używał sterownika od automatu przy manualu i było ok, więc moja wymiana sterownika nie miała większego znaczenia. Jednak pomyślałem o wiązce silnika. Ja właśnie mam z automatu. Może gdzieś przez to głupieje cały komputer?

Jeszcze dodam obserwacje z dzisiaj. Wentylator pracuje na włączonym silniku.
Po zgaszeniu silnika:
a)gasząc silnik i przekęcając kluczyk maksymalnie w kierunku maski ( na zapłon ) wentylator pracuje
b)gasząc silnik i przekręcając kluczyk maksymalnie do mnie tj. wyłączenie zapłonu, następnie maksymalnie w kierunku maski (na zapłon) wentylator nie pracuje

Podsumowując, jeżeli odcinam zasilanie to już nie pracuje po zapłonie

Jakieś sugestie?
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Lis 17, 2015 08:31   

aimp12 napisał/a:
Dodatkowo sprawdziłem drugi raz "trinary switch" odpinając go. Żadnych efektów.
a przewody od tego switcha nie są gdzieś poprzecierane
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 17, 2015 08:40   

Sknerko, tez o tym wspominalem, tylko czy do tego nie musiała by być wlaczona Klima, aby ecu bral trinary switch pod uwagę?
_________________
75 Red Edition
 
 
aimp12 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 386
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

  Wysłany: Wto Lis 17, 2015 09:53   

Sprawdziłem tyle co widziałem. Wyglądało wszystko dobrze.
Jedynym wyjściem jakie mi pozostaje to chyba w pierwszej kolejności podłączyć Rovera pod komputer żeby usunąć wszystkie błędy (nie wiem czy ten po automacie mógł jakoś zostać w pamięci - wątpię, ale dmucham na zimne). Następnie wymienię trinary switch oraz czujnik temperatury i podepnę je na krótko do komputera, do konkretnych pinów omijając całą wiązkę ( jak w przypadku wentylatora).
Niestety nie umiem szukać w RAVE i mam do Was prośbę, żebyście mi podali, które piny w ECM są odpowiedzialne za:
-skrzynie automatyczną,
-trinary switch,
-czujnik temperatury

Jeszcze pytanie. Jest jeden "obiekt", który daje sygnał do komputera o klimie? Czy tylko wspomniany "trinary switch"?

Jeżeli dalej wentylator startowałby na 3 biegi to już chyba wymieniłbym samochód :sad:
 
 
skeleber 



Dołączył: 18 Lis 2015
Posty: 1



Wysłany: Sro Lis 18, 2015 08:44   

A może przy wymianie silnika gość uszkodził Ci przewody od wentylatora i gdzieś jest zwarcie.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lis 18, 2015 12:54   

skeleber napisał/a:
A może przy wymianie silnika gość uszkodził Ci przewody od wentylatora i gdzieś jest zwarcie.
Albo jak u mnie przetarły się o osuszacz, też śmigał na najwyższych obrotach.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
aimp12 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 386
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 18, 2015 13:19   

Tylko u mnie napięcie jest na kostce przed wentylatorem. Mogę wyciągnąć całkowicie wentylator, a napięcie i tak będzie dalej na kostkach. Jak pisałem wcześniej poucinałem nawet przewody od komputera i przy kostkach instalacji, które łączą się z kostkami wentylatora. Połączyłem te kostki z ECM "na krótko", omijając wiązkę, ale sygnał jest dalej non stop na 3 biegi naraz. To na pewno nie jest kwestia wadliwego wentylatora, ani przetartych/niezabezpieczonych przewodów na linii ECM-wentylator. Coś innego daje sygnał. Dlatego chce sprawdzić trinary switch i czujnik temperatury cieczy w taki sam sposób jak wentylator. Tylko potrzebuje z RAVE numery konretnych pinów w ECM odpowiadających za trinary switch i czujnik temperatury :D
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lis 18, 2015 18:08   

Ale ja mówię o wiązce wentylator-nadkole też miałem akurat masę a nie plus nawet bez wentylatora i miałem to chwilami jak kabel dotknął osuszacza.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Lis 18, 2015 18:32   

aimp12, może być zblokowane sprzęgło sprężarki albo nie podpięty do niego przewód sterujący.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 18, 2015 23:52   

aimp12, czujnik temperatury to piny 45 i 15 w tej samej wtyczce w ECM, co wcześniej przewody wentylatora. Trinary switch to piny 25 i 49.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
aimp12 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 386
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 10, 2016 22:11   

Problem roziwązany. Wspólnie z rafalmis i marrkzo przełożyliśmy wiązkę od manuala zamiast automatu, który był w aucie, ale wentylator nadal chodził. Sprawdziliśmy VIN ECM i okazało się, że mam wsadzony z automatu(dodam, że przy kupnie sprzedawca zarzekał się że to manual). Kupiłem zestaw do odpalenia z ZT, manuala i wszystko zaczęło śmigać jak należy. Wreszcie wentylator zaczął pracować jak należy
Wniosek: Nie wkładać ECM od automatu do manuala ! :P
_________________
Sprzedam siedzenia od ZT!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r75] wentylator
sn333k Rover serii 75, MG ZT 5 Wto Sty 15, 2013 02:51
zetkaii
Brak nowych postów [R75] Wentylator
albionix Rover serii 75, MG ZT 18 Czw Kwi 29, 2010 09:04
kacper
Brak nowych postów [R75] Wentylator
kerbi Rover serii 75, MG ZT 52 Pią Lip 06, 2012 09:59
olekkelo
Brak nowych postów [R75] Wentylator
Gość Rover serii 75, MG ZT 25 Sob Mar 26, 2011 13:45
MaReK
Brak nowych postów [R75] Wentylator
jupik Rover serii 75, MG ZT 14 Sro Lip 28, 2010 12:35
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink