Forum Klubu ROVERki.pl :: [r200] zmiana silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r200] zmiana silnika
Autor Wiadomość
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 09, 2014 19:35   

Różnica 150 a 160 to podobno tylko mapa. Taki myk bo mg to sportowy bardziej od rovera
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 09, 2014 19:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Pią Maj 09, 2014 21:54   

rudealis napisał/a:
Ja sie gdzies spotkalem ze jest to kwestia kola zamachowego te 150 i 160 km ale tego to nie jestem pewien musial bym poszukac,co do czujnika zastanawia czy te czujniki roznia sie tulko zasada dzialania czy rowniez sygnalem ktory odbiera komputer moze sygnal jest taki sam?

To chyba najlepszy obrazek tłumaczący wykresy :
http://cdn.shopify.com/s/...pg?v=1396986358
Po lewej czujnik wykorzystujący efekt halla, daje prostokąt (powiedzmy że jest to sygnał cyfrowy), w którym wraz ze wzrostem obrotów zwiększa się częstotliwość (czyli im więcej obrotów tym więcej prostokątów w danym okresie czasu ;] ). Wartość napięcia to zawsze albo 0 albo 5V.
Po prawej VR/Magnetyczny/Indukcyjny (jak zwał tak zwał) czujnik w którym sygnał wraz ze wzrostem obrotów nie tylko zmienia się częstotliwość ale także napięcie (jak piszą na obrazku nawet do 100V ;] )

Koledzy jeszcze wszyscy zapomnieliśmy o jednej rzeczy ;] Mianowicie koło zamachowe od Rovera 75 jest inne ze względu na ten czujnik ;]
Ale ratuje nas to że ma tyle samo ząbków i przerwy w tych samych miejscach.
Tylko że właśnie ze względu na inny typ czujników i inne pole ich działania zęby są inaczej wyprofilowane.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 10, 2014 08:52   

a nei da rady przerzucić wieńca? na koła z normalnego 1,8? i wtedy by zostało wsio z pg1 itp, a czujnik z 75.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Sob Maj 10, 2014 20:08   

Dobra oto czego się dowiedziałem od zandf :
Różnica 10hp pomiędzy MG ZT a R75 nie tkwi w mapie a w doładowaniu, dlatego tylko w przypadku MG ZT można uzyskać 205hp, w przypadku Rovera 75 jest to 190hp.
Ecu z R75 nie będzie na 100% działało z czujnikiem indukcyjnym z pg1 bez przeróbek.
w MG ZR turbo który jest na jego stronie zostało zastosowane ECU z wersji ze steptronic, wgrano zmodyfikowaną mapę od 1.8 turbo. Tylko ECU ze steptronic albo oryginalne od 1.8turbo posiada kontrolę boostu na pinie numer 48 ( w steptronic który jest w n/a jest wyrzucony programowo a na jego miejsce jest wrzucona kontrola CVT, ciekawe czy jest automat z 1.8 turbo :D )
Zremapowane gotowe ECU niezależnie od tego co chcecie (najwyższy przyrost mocy oczywiście) kosztuje 399EUR razem z przesyłką. Myślę że za tą cenę znajdzie się kilka firm które wam zestroją to na jakimś "piggybox"ie.

Teraz dalej kontynuując o zamachu.
Jeśli to dobrze ogarniam to czujnik wału w R75 jest umieszczony w pozycji 180° do zamachu, bo zęby są umieszczone u góry zamachu. Natomiast czujnik z innych pracuje w pozycji 90° do zamachu bo w nim zęby są umieszczone w środku.
Niezależnie od tego czy to prawda czy nie można by przerobić zamach mechanicznie doklejając (hardcore) albo dokręcając (bardziej bezpiecznie) cieniutkie zęby na zamachu (pod warunkiem że tam jest na to miejsce) i wcisnąć na siłę czujnik z r75 do pg1, ewentualnie gdy byłby za szeroki spiłować, w ostateczności inną obudowę albo inny czujnik ;]
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 10, 2014 23:34   

BigBoyPL napisał/a:
Różnica 10hp pomiędzy MG ZT a R75 nie tkwi w mapie a w doładowaniu, dlatego tylko w przypadku MG ZT można uzyskać 205hp, w przypadku Rovera 75 jest to 190hp.

tu jest dla mnie jest sprzeczność totalna. To czym się róznią? turbiną? za poziom doładowania odpowiada ebc - sterowane z kompa. Zatem? dla mnie coś tu nie gra...

BigBoyPL napisał/a:
Jeśli to dobrze ogarniam to czujnik wału w R75 jest umieszczony w pozycji 180° do zamachu, bo zęby są umieszczone u góry zamachu. Natomiast czujnik z innych pracuje w pozycji 90° do zamachu bo w nim zęby są umieszczone w środku.
Niezależnie od tego czy to prawda czy nie można by przerobić zamach mechanicznie doklejając (hardcore) albo dokręcając (bardziej bezpiecznie) cieniutkie zęby na zamachu (pod warunkiem że tam jest na to miejsce) i wcisnąć na siłę czujnik z r75 do pg1, ewentualnie gdy byłby za szeroki spiłować, w ostateczności inną obudowę albo inny czujnik

prsote pytanie, czy da się przełożyć wieniec z koła getraga na koło pod pg1, albo dorobić wieniec typowo pod pg1? jedyne sensowne rozwiązanie :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 11, 2014 08:23   

Automat z 1.8 turbo podobno jest i ja mialem z takiego silnik, Markzo podobno widziałeś dawce, potwierdzasz?
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=93258&start=0
Na jednym ze zdjęć widać koło zamachowe z zaznaczonymi spawami na czerwono. Te koło przyszło razem z silnikem i sprzedawca twierdził że to jeździło z automatem.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 11, 2014 09:04   

dzelo23 napisał/a:
Markzo podobno widziałeś dawce, potwierdzasz?

hmm.... coś mi świta o złotym 1,8t z automatem ale nie dam sobie ręki uciąć ;)

Patrząc na foto z tamtego tematu można by pomyśleć o przerzuceniu wieńca, jesli srednice kól zamachowych są takie same ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 11, 2014 09:28   

;) podobno ten złomek siedział w złotym.
Odnośnie koła, leży u mnie niepotrzebne wiec jak coś to dajcie znać.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 11, 2014 09:53   

dzelo23 napisał/a:
podobno ten złomek siedział w złotym.

bardzo możlwie ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
marekp90 



Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 55

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 25, 2016 13:44   

Hej, nie będę zakładał nowego tematu więc odkurzę stary :)

Czy ma ktoś jakieś linki albo informacje czy da rade upchać silnika saaba b202 do r200 ? Mam opcję kupić dosyć tanio (3500zł) całe auto z bdb silnikiem itd. na dawce części. I nie wiem czy rzeźbić czy olać i szukać jakiegoś dawce z t-seria :roll:
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 25, 2016 17:20   

Wszystko da rade, kwestia kasy ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
marekp90 



Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 55

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 25, 2016 17:51   

Ale pytanie tylko co bardziej oplacalne :) nikt takiego tematu chyba nie ruszal :/ albo przynajmniej nie umie znalesc

Btw. Literowka, silnik b204
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 25, 2016 21:17   

Nikt tego nie ruszał, bo to nie ma sensu ;) po prostu ;) masz luźne 10k to się baw ;) i przecieraj szlaki ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] Zmiana silnika z 8v na 16v
Avixxx Tuning mechaniczny 2 Pią Mar 07, 2014 16:04
leszczu
Brak nowych postów zmiana silnika w 200 z 1.1 na 1.4 16v
karolkr Tuning mechaniczny 3 Pią Lut 06, 2009 14:57
NEOSSS
Brak nowych postów [R25] zmiana silnika
komoss Tuning mechaniczny 10 Pon Sty 20, 2014 21:18
Harry
Brak nowych postów [MG ZS] zmiana silnika na vvc
djdk Tuning mechaniczny 38 Czw Sty 17, 2019 11:50
polonez_vvc
Brak nowych postów [Rover 200 vi]1.8 vvc zmiana silnika
sebek22445 Tuning mechaniczny 2 Pią Maj 02, 2014 14:31
sebek22445



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink