Witam wznawiam temat, ponieważ nie znalazłem zadowalającej odpowiedzi.
A wiec, posiadam Rovera 75 CDTI w automacie. Postanowiłem zamontować tempomat, i zamontowałem sterownik za schowkiem, przyciski na kierownicy, przełącznik w panelu środkowym , aktywowałem Toafen tempomat i narazie nic.
Moje pytanie brzmi: czy potrzebuję jakiegoś dodatkowego czujnika na pedale hamula lub gazu ?
Grucha, jeżeli nie masz w samochodzie to tak, koniecznie na pedałach musisz mieć czujniki, które wyłączają tempomat w razie przejęcia kontroli nad autem (dohamowanie itd).
Czy czujnik od stopu wystarcza czy jest jeszcze inny na pedał hamulca? Czy będę potrzebaował tylko na gaz? Dużo jest na temat Benzyny z manualem, a na dieselka z automatem niestety niewiele.
Już tempomat działa. Problem był z modułem, wymieniłem na drugi no i pięknie zaświeciła się autostrada.
Także podsumowując żeby dołożyć tempomat w dieslu potrzebne jest:
Przełączniki na kierownicy, włącznik w desce i moduł pod schowkiem.
I musi działać.
Dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam!
Fanatyk R75.
Nie, i T4 tez nie ma.
Mozna podejrzec dane na temat dzialania przycisków tempomatu i czujników hamulca/sprzegla w Live data ECU.
Witam, również tanim kosztem ulepszam sukcesywnie swojego Rovera. Wreszcie na ostatniej stronie znalazłem odpowiedź od Marcina na pytanie które miałem zadać
Przecież najłatwiej sprawdzić TOAFem czy czujniki działają co nie?
Ale jako ze tempomat mi niestety nie działa mam inne pytanie: czy TOAF pokazuje uszkodzenie przycisku przy kierownicy? Ja mam w Live Data "SET+ = 1" przez cały czas. No i mi w ogóle nic nie hula Żadnej diodki autostrady. Czy gdyby walnięty był wspominany czujnik ABS w prawym/lewym (którym bo już nie wiem w końcu) to chociaż diodka by się zapalała? I czy można zdiagnozować jakoś moduł? Kupiłem używkę i nie chciałbym iść w kolejne koszta skoro nie wiem czy działa czy nie..
[ Dodano: Sro Gru 05, 2018 19:15 ]
Sorry za posta pod postem ale w międzyczasie znalazłem inny wątek o tematyce tempomatu z nowymi informacjami
Sprawdzałem TOAFem:
1. czujniki obu pedałów działają.
2. nie mam błędów ABSu oprócz tego zwarcia do masy co miało kilka osób i CC działał.
3. w Live data pozycja SET+ = 1 nie ważne co robię
4. Nie mam w ogóle pozycji RESET, zamiast tego jakiś SM_FLAUS = 1 nie wazne co robię.
Dodam, że rozkręciłem manetki przy kierownicy na czynniki pierwsze, posprawdzałem multimetrem, niestety działają. Poodginałem piny itp. Zresztą klakson i manetki radia działają więc chyba wykluczyć można ową "taśmę kierownicy"?
Został sterownik. Czy można go jakoś przetestować? Nie uśmiecha mi się kupować nowego a nie mam od kogo pożyczyć.. No i jeszcze na desce rozdzielczej nie mam wcale ikonki tempomatu (chyba że jestem ślepy). Proszę o poradę. Dzięki!
Może głupie pytanie ale czy sprawdzałeś bezpiecznik od modułu tempomatu ?
Nigdzie też nie piszesz czy masz guzik to włączenia tempomatu ( ten pod panelem klimy).
Samego modułu nie da sie sprawdzić.
Ale TOAF powinien pokazywać zmiany poszczególnych przycisków na kierownicy , o ile wszystko ze sterownikiem jest OK.
sprawdeznie po kolei, czujnik hamulca, czujnik sprzegła, przycisk set, przycisk res.
Aby przycisk res i set+ dawał oznaki zycia musisz włączyć tempomat ( silnik nie musi pracować) ( zielona dioda zna przycisku tempomatu musi sie świecić)
Bezpiecznika nie sprawdzałem. Gdzieś tu na forum wyczytałem kilka razy że jest ten sam co od świateł cofania. Ale zerknę na to jutro.
Guzik mam oczywista oczywistość, już nie chciałem wydłużać posta.
Dzięki Marcin za filmik Podobny nagrał Marek i już to testowałem pedały działają ale już SET nie, stąd moje pytanie było. Bo właśnie u mnie w TOAFie pozycja SET+ jest (nie reaguje) ale nie ma pozycji "RESET" tylko wymieniony jakiś "SM_FLAUS = 1" (może zrobię screen jak się podepnę jutro). Każe mi to przypuszczać że jednak wina sterownika, choć to prosta puszka to jednak kupiłem u handlarza złomem który nie obchodził się delikatnie z częściami na szczęście w dzisiejszych czasach części do tych aut poniewierają się wszędzie, w sumie już wyhaczyłem 2 moduły do ew. kupna, może jakiś spasuje..
PS. Od tego samego handlarza złomem (co miał 3 Roverki w częściach) dostałem w gratisie roletę tylnej szyby. Fajnie działa ale ni hu się nie zwija (szmata wisi luzem). Jest tam jakaś spręzynka czy coś? Nigdy nie widziałem sprawnej a ta mi wygląda na kolejny badziew od goscia..
Ostatnio zmieniony przez thomassonss Czw Gru 06, 2018 07:09, w całości zmieniany 1 raz
ale nie ma pozycji "RESET" tylko wymieniony jakiś "SM_FLAUS = 1
No to to samo, tylko nikomu nie chcialo sie przetłumaczyć tego na jezyk polski, jak widzisz na filmie jest jezyk angielski.
Ale jak chcesz to w katalogu Languages, plik toaf.pl zmien
z :
Kod:
S_MFLEINM=Przycisk RES
na :
Kod:
S_MFLAUS=Przycisk RES
i wszystko będzie dobrze.
Napisze raz jeszcze - aby SET i RES działały musisz włączyć tempomat, jeżeli zielona dioda na przycisku sie nie swieci to tempomat nie jest włączony - sprawdź bezpiecznik nr 41 - zasilanie włącznika tempomatu. Sam moduł tempomatu ma inne zasilanie, z innego bezpiecznika.
Cytat:
PS. Od tego samego handlarza złomem (co miał 3 Roverki w częściach) dostałem w gratisie roletę tylnej szyby. Fajnie działa ale ni hu się nie zwija. Jest tam jakaś spręzynka czy coś? Nigdy nie widziałem sprawnej a ta mi wygląda na kolejny badziew od goscia..
A ja staram sie to kupic, to albo nikt nie ma albo chce taką cenę że głowa mała - a tu za darmo rozdają Gdzie ten handlarz ?
O! A gdzie ? Bo chętnie bym pozbierał filmiki o TOAFie i może na główną stronę projektu podlinkował... żeby ludzie dupy nie zawracali co się kot zesra
No i to by się przydało Nawet dziś znalazłem w poszukiwaniu tego filmiku, twojego innego posta z dokładnym zdjęciem czujnika pedału sprzęgła. A już czytałem dziesiątki pytań na ten temat i żadnego porządnego zdjęcia. Forum jest chaotyczne, ale może to i lepiej, człowiek nie traci nadziei że uzyska odpowiedź w 2 czy 3cim temacie
Marcin dzięki za odp. Kolejny problem z głowy, w sumie nie potrzebne mi tłumaczenia ale myślałem że po prostu ten atrybut pobiera dane z jakiegoś innego miejsca przez walnięty sterownik.
Sprawdziłem bezpiecznik - niestety jest (choć inny niż do świateł cofania a na forum pisało że to ten sam), czego zresztą się spodziewałem bo PRZYCISK TEMPOMATU świeci. Już nie pisałem o przycisku bo są tu ludzie kumaci a to chyba podstawa żeby włączyć guzik (no choć moze ktoś to mógłby przeoczyć ). Pozostaje sterownik ..
Cytat:
Cytat:
PS. Od tego samego handlarza złomem (co miał 3 Roverki w częściach) dostałem w gratisie roletę tylnej szyby. Fajnie działa ale ni hu się nie zwija. Jest tam jakaś spręzynka czy coś? Nigdy nie widziałem sprawnej a ta mi wygląda na kolejny badziew od goscia..
A ja staram sie to kupic, to albo nikt nie ma albo chce taką cenę że głowa mała - a tu za darmo rozdają Gdzie ten handlarz ?
Co do części - Marcin słabo szukasz. Nie wiem skąd jesteś ale u mnie w okolicach Śląska tych Roverów poniewiera się mnóstwo. Na OLX choćby znalazłem z 2 CDT i 3 Pb, gdzie zapraszają mnie z kluczami. Tak jest najtaniej. Co do rolety to miałem chrapkę na taką:
Zmieniałem CC w TOAF na AKTYWNY. Spoko czytam was ze zrozumieniem zrobiłem wszystko co mogłem
Niestety nie udało mi się dziś dogadać z 2 właścicielami wraków i nie załatwiłem sterownika CC na podmiankę.. Jak załatwię to sprawa powinna się wyjaśnić.
Za to mam roletę z demobilu, super stan za 40zł roleta, półka i przycisk Marcin mogę ci z wdzięczności wysłać tą roletę, co mam teraz. Niestety zwija się ale nie roluje (przez co materiał trochę wisi). Nie rozpracowałem dlaczego.. nic w niej nie brakuje, moze jest jakoś w środku zaśniedziała (??)
thomassonss, a Ty masz wersję przedliftową czy poliftową swojego wehikułu?
Trzeba pamiętać, że w wersji polfitowej (diesel) do całości należy jeszcze odpowiednią mapę sterownika silnika wrzucić.
To może jeszcze raz napisz co działa a co nie?
Po aktywowaniu tempomatu przyciskiem na konsoli? Jak kontrolujesz przyciski to:
- pedał sprzęgła działa (0/1) ?
- pedał hamulca działa (0/1) ?
nie działają przyciski na kierownicy?
Zdarzyły mi się kiedyś takie kwiatki, że nie działał RES. Winnym okazała się wtyczka od modułu tempomatu - miała na sobie ślady korozji.
Innym razem przycisk na konsoli i raz problem był z taśmą w kierownicy. Uszkodzony moduł tempomatu widziałem raz - podłączony zaświecał non stop trzecie światło stopu.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Tempomat działa. Bawiłem się z webasto i pomyślałem że może coś padło na płytce od CC. W sumie jest ona dużo prostsza, cóż mogłby się na niej zepsuć.. Rozebrałem, pomierzyłem rezystory. Było ok. Na koniec sporo odgiąłem piny i chyba to pomogło (z tego wynika że Marek miałeś już taki przypadek, zresztą w jednym poście dziś znalazłem ze sugeruje się przeczyszczenie pinów).
Po odpaleniu TOAFa ukazał się błąd "1Eo5 - jednostka sterująca tempomatem" i już wiedziałem że ożyje. SET+ i RES zaczęły zmieniać stany na 0, więc było super.
Jeszcze się bawiłem w procedury z posta sTERYD - "zespułem tempomat" bo miałem głupie zachowania diody autostrady:
1. SET nic.
2. RES zapala autostradę
3. SET gasi i na tym diodka umiera
Ale w końcu ustawiłem w TOAF na "aktywny" przejechałem się i działa wzorowo. No może brak funkcji jaką miałem w Focusie, mianowicie zapamiętywania prędkości po naciśnięciu RES i automatycznego powrotu do niej po ponownym set Ale rozumiem że ten typ tak będzie miał.
Podsumowywując: Komu nie działa sterownik, lub jest takie podejrzenie, polecam odgiąć solidnie piny i wtyczkę wepchnąć do oporu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum