Forum Klubu ROVERki.pl :: Rajdówka MG/Rover
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rajdówka MG/Rover
Autor Wiadomość
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 25, 2016 23:01   

luke27 napisał/a:
Widzę że średnio temat żyje więc wrzucę parę fotek.

nie oczekuj tu dużego zainteresowania ;) taka specyfika forum ;)

poszło pw ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 25, 2016 23:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 25, 2016 23:38   

Mnie bardzo interesuje, sam nigdy tak nie zrobię, ale czytam z zaciekawieniem, tylko nie chce pisac glupot ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pią Sie 26, 2016 07:53   

longer86 napisał/a:
Mnie bardzo interesuje, sam nigdy tak nie zrobię, ale czytam z zaciekawieniem, tylko nie chce pisac glupot ;)


Ja również :-)
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Sie 26, 2016 08:17   

ogólnie był cały dział sportowy o MG w wyscigach itp i to umarło :) robota jest sensowna z tym vi wiec dzialaj i opisuj :-)
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 26, 2016 08:36   

Jesli nikt nic nie pisze to nie znaczy ze nikt nie czyta
_________________
75 Red Edition
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Sie 26, 2016 18:19   

Ja tez czytam i podziwiam a co do oglądalności, przecież można sobie zobaczyć liczbę wyświetleń wątku i widać czy ktoś to czyta czy nie. Wątpię żeby w parę dni było ponad 500 przypadkowych wejść
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Sie 26, 2016 18:27   

No dobra to ja też czytam :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 26, 2016 18:28   

I nie tylko Wy.

Ale mimo wszystko fajnie jakbyś mniej więcej chociaż opisał koszty tych przeróbek, bo to też wiele osób ciekawi.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 26, 2016 20:13   

Misie kolorowe, nie piszecie postów = autor nie wrzuca up'ów. Proste jak drut ;) a szkoda by było stracić takie fajne auto z forum, bo jest to rodzynek ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Sie 26, 2016 20:51   

Mi ten temat jakoś przeniknął prze oczy :neutral: W końcu rajdówka z prawdziwego zdarzenia a nie tylko show car :wink:

Mam kilka pytań jaki będzie system ręcznego ? Oraz fajne by było więcej fot od przodu deski zobaczyc co tam jest porobione oraz jak to pod maska wygląda :)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Pią Sie 26, 2016 21:06   

Ok dajecie mobilizacje do pisania :mrgreen: Dzięki!
Teraz troszkę spostrzeżeń odnośnie wykonanych już prac. Swego czasu, chyba na tym forum czytałem o rzekomym braku sztywności nadwozi R200/MG ZR, obalam ten mit, opinia Piotrka głosi że jest to jedno z najsztywniejszych nadwozi z samochodów, które budował. Spawał też klatki do kilku ZR-ów i setki innych klatek. Kolejna sprawa R200, przynajmniej mój miał grubą warstwę cynku na nadwoziu (opinia serwisu). Gorąco polecam wszystkim Piotrka, człowiek z pasją, ceniący ludzi z pasją. Przegadaliśmy kilkanaście godzin, a mieliśmy tylko ustalić konstrukcję klatki :razz:

Teraz będzie o tym co bym zrobił inaczej. Na pewno nie decydował bym się na zaspawanie szyberdachu, kupił bym dach od wersji bez wyżej wymienionego i kazał przespawać. Równanie tego, tak żeby nie było nic widać to jakaś masakra, w dodatku uparłem się ze zrobię solidnie i nadkładałem nierówności włóknem szklanym z żywicą. Szkoda gadać ile godzin na tym spędziłem, choć efekt taki, że nie da się rozpoznać z zewnątrz że było coś łatane.

Kolejne zagadnienie, dość istotne, jeśli będziecie chcieli się ścigać gdzieś wyżej niż KJS, to nie zapomnijcie zrobić zdjęć klatki, wszystkich spawów przed pomalowaniem, jeśli serwis nie dał certyfikacji, lub robicie to sami to przydadzą się też próbki rur. Szczegóły na stronie PZM.

Szyberdach ogarnięty, więc zabrałem się do czyszczenia nadwozia, podwozia, wnętrza, klatki. Wszelkie ślady korozji out! Podwozie, nadkola, komora pomalowane podkład reaktywny/podkład akrylowy/podkład epoksydowy/podkład akrylowy/biały akryl. W żadnej karcie technologicznej pewnie tego nie znajdziecie ale działa! Nadwozie podkład reaktywny/podkład akrylowy/baza/bezbarwny. Środek reaktywny/podkład akrylowy/czarny akryl.

Po malowaniu samochód trafił do wklejenia/zamontowania szyb, zdecydowałem się na pozostawienie seryjnych, elektrycznych bocznych szyb, należy je wtedy okleić folią anty odpryskową.

Poniżej kilka zdjęć, po wklejeniu szyb i przyjeździe do domu. Następnym razem napiszę coś o desce rozdzielczej i nadmuchu :D

[ Dodano: Pią Sie 26, 2016 21:06 ]
Remigiusz napisał/a:
Mi ten temat jakoś przeniknął prze oczy :neutral: W końcu rajdówka z prawdziwego zdarzenia a nie tylko show car :wink:

Mam kilka pytań jaki będzie system ręcznego ? Oraz fajne by było więcej fot od przodu deski zobaczyc co tam jest porobione oraz jak to pod maska wygląda :)


Spokojnie będzie już niebawem, opiszę konstrukcję hamulców, pokarzę panele. Próbuje zachować chronologię prac.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 26, 2016 23:47   

fajne to to... dawaj więcej ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 26, 2016 23:53   

longer86 masz tu jak zrobić wloty powietrza w 75 :rotfl:
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Gekus 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 161
Skąd: Kraków, Nowa Huta



Wysłany: Pią Sie 26, 2016 23:57   

Też czekam na postępy :mrgreen:
Powiedziałbyś co to za tłumik masz na pierwszej fotce? Końcówki ma świetne, idealnie takie jakie sobie wymarzyłem do mojego :oops:
_________________
Rover 214Si: GTI wannabe
 
 
 
Brat 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 200
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Sob Sie 27, 2016 08:26   

Super temat, miło oglądać tak szczegółową pracę, auto robione od podstaw a to "aż" rajdówka. Zapał, zapał ogromny. Żeby zwykłe auta chciało się tak remontować. Powodzenia.

PS na bieżąco śledzę temat :D
_________________
Rover 75, 2.5 kv6 LPG '01
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sob Sie 27, 2016 09:27   

luke27, nie myślałeś spróbować zdobyc ten orygnalny spoiler z Rajdowego ZR? bo ten seryjny to tylko wygląda a nie dociska
 
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Sob Sie 27, 2016 14:15   

Gekus napisał/a:
Też czekam na postępy :mrgreen:
Powiedziałbyś co to za tłumik masz na pierwszej fotce? Końcówki ma świetne, idealnie takie jakie sobie wymarzyłem do mojego :oops:


To jest wydech robiony przez Polską firmę MG Motorsport, cały z kwasówki, sportowy kat. Można kupić sam tłumik, dobra relacja jakość/cena. Opiszę dokładnie układ wydechowy jak będzie o silniku, auto jeszcze przed budową jeździło na sprężeniu 12:1 więc pokusiłem się żeby policzyć i zamówić układ wydechowy.

[ Dodano: Sob Sie 27, 2016 14:15 ]
bociannielot napisał/a:
luke27, nie myślałeś spróbować zdobyc ten orygnalny spoiler z Rajdowego ZR? bo ten seryjny to tylko wygląda a nie dociska


Myślałem i będzie albo oryginał albo dorobiony z carbonu, podobnie hamulce, na przodzie wylądują pływające tarcze. Na chwilę obecną założyłem ten bo to proste rozwiązanie, a ja już chcę zacząć testy. :D
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Sie 27, 2016 15:30   

Co to są pływające tarcze?
_________________
75 Red Edition
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Nie Sie 28, 2016 00:27   

http://autokult.pl/2642,c...arcze-hamulcowe
Cytat:
Zwykłe tarcze hamulcowe wykonuje się jako jeden lity odlew z częścią mocująca tarczę na piaście koła i częścią cierną, na której pracują klocki hamulcowe. Tarcze pływające teoretycznie składają się z tych samych elementów, ale rozdzielonych. Na piastę zakłada się flanszę (tzw. dzwon), a do niej przykręca tarczę. Co więcej, tarczę przykręca się śrubami, które umieszczone są w owalnych otworach, pozwalających na ruch tarczy hamulcowej względem flanszy. Mowa o ruchu osiowym i promieniowym w zależności od producenta tarczy.
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Nie Sie 28, 2016 08:47   

Dokładnie, tak jak kolega napisał.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink