Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75/ZT] - TOAF Diagnostic Tool
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75/ZT] - TOAF Diagnostic Tool

Temat dotyczący programu TOAF, narzędzia diagnostycznego dla samochodów marki Rover 75/MG ZT
Autor Wiadomość
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Nie Sie 28, 2016 20:21   

jak nie działa jak działa :D kabel masz na stronie opisany jaki kupić czyli zwykły do grupy VAG na FTDI
np taki http://allegro.pl/vag-kkl...4901320100.html
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sie 28, 2016 20:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Nie Sie 28, 2016 20:48   

Proponuję nie odpowiadać już na głupie pytania jaki kabel kupić bo to zaczyna być irytujące. Jeszcze trochę i będzie "a kupisz mi? zapłacę ci i mi wyślesz, ok?"
Wszystko jest opisane co i jak. A za głupie pytania powinien być ban.
Ale nie ja od tego tu jestem :)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Sie 30, 2016 00:29   

W momencie kiedy kolega pisał posta, strona domowa TOAF'a nie działała... tym samym, nie mógł się dowiedzieć jaki kabel ma kupić :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
reed 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Kwi 2003
Posty: 172
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 30, 2016 12:01   

xROnx,
nie do końca się zgodzę z twoją wypowiedzią. IMHO ten wpis
Kod:
każdy interfejs posiadający wsparcie dla obsługi protokołu DS2 BMW
jest trochę mylący.

sam osobiście miałem problem ze "znalezieniem" kabla - bo się zasugerowałem pierwszym zdaniem. A w kablach np. link, który został podany wyżej, nie ma żadnej wzmianki o protokole komunikacji DS2 BMW. Może w BMW jest tylko jeden protokół komunikacji a może nie... Who knows ? :)

Sugerowałbym napisać:

Wystarczy kabel VAG na chipsecie FTDI zapewniający komunikacja na linii K oraz L np. [tutaj link - najlepiej do jakiegoś sklepu a nie allegro bo aukcje znikają] i po "głupich" pytaniach.

Potem można by napisać resztę jak jest, chociaż... lepiej nie bo znowu będą pytania...

A MAX232 - pewnie nikt już takich kabli nie używa - chyba, że prawdziwi diagności - a oni raczej nie pytają jaki kabel kupić :P

Co myślicie?
_________________
Adam
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 30, 2016 13:33   

Wystarczyło wpisać interfejs inpa bmw.
_________________
75 Red Edition
 
 
mocu 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 208
Skąd: Jastrzębie Z



Wysłany: Wto Sie 30, 2016 18:45   

Wróciły mi zegary z serwisu w Zielonej Górze. Niestety trochę kilometrów nabiłem bez licznika i teraz znowu się wyświetla Err. Ostatnio go usunąłem. Tym razem nie potrafiłem. Dobrzy ludzie :D podpowiedzcie co robię zle... resetuję błędy, wstawiam wartość licznika w polu przebiegu...
Ale za to mam teraz piękny wyświetlacz bez martwych pikseli :D :D :D
_________________
teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular... :)
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Wto Sie 30, 2016 19:59   

Ustaw przebieg w LCM na 0, zapisz..
Wylacz i wlacz zaplon, przebieg w lcm bedzie taki jak w liczniku. Przebiegu w liczniku nie przestawisz...
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
mocu 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 208
Skąd: Jastrzębie Z



Wysłany: Wto Sie 30, 2016 20:36   

Sprawdziłem, niestety nic to nie dało... Czy przyczyną Err może być błąd prawego swiatła drogowego i mijania? Bo takie mi się wyświetla pomimo, że świecą? (Jutro sprawdzę styki w module LCM) Czy przywrócenie ustawień np sprzed miesiąca coś pomoże?
_________________
teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular... :)
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Wto Sie 30, 2016 20:39   

Ja wczoraj wszedłem w zakładkę VIN i skopiowałem vin z ECM ztcp do LSM i bangla
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Wto Sie 30, 2016 20:40   

Blad zarowek nie ma nic do tego.
A vin w ike i lcm jest taki sam?
Przywracanie ustawien nic nie da bo tam nie ma przebiegu. Vin jest ale przy przywracaniu bavkupu nie jest przywracany vin
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
mocu 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 208
Skąd: Jastrzębie Z



Wysłany: Wto Sie 30, 2016 20:45   

Vin się zmienił. Miesiąc temu skopiowałem go i pozbyłem się wtedy Err. Ale teraz nabiłem trochę km bez licznika. Dziś próbowałem ponownie skopiować VIN, Błąd kopiowania. I co ciekawe teraz mam inny numer Vin W IKE. Jakim cudem? W IKE obecnie wyświetla się błąd:
BF-Błąd pamięci eeprom w module wskazników, nieprawidłowe lub niepełne kodowanie
Nieprawidłowy obszar roboczy.
Czy eprom ma ograniczoną liczbę dokonywania wpisów? Czyżby pozostała mi wymiana kości?

Dodano:
Spróbuję kopiowania VIN w drugą stronę, czyli ten z zegarów wgrać do modułu LSM. Tylko czy przejdzie ten numer, bo w zegarach jest tylko końcówka num VIN...
_________________
teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular... :)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Wrz 02, 2016 08:26   

mocu napisał/a:
Spróbuję kopiowania VIN w drugą stronę, czyli ten z zegarów wgrać do modułu LSM. Tylko czy przejdzie ten numer, bo w zegarach jest tylko końcówka num VIN...

W LSM też :P

Najlepiej zrób scan auta i wrzuć tutaj LOG w znacznikach [ code ] i [/ code ] (oczywiście bez spacji) :P
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 02, 2016 08:39   

po zabawie Toafem straciłem pamięć foteli :cry: dziwne bo po odłączeniu akumulatora to się stało....
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 02, 2016 09:27   

haszczyc napisał/a:
po zabawie Toafem straciłem pamięć foteli dziwne bo po odłączeniu akumulatora to się stało..

było już o tym, nie tylko ty tak masz
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Wrz 02, 2016 11:27   

Przywróć backup, a jak nie masz to podeślij na toaf małpa roverki kropka eu swój plik konfiguracyjny. Odeśle Ci marcin.misek poprawiony, a na przyszłość zrobi się pliki default do ściągnięcia ze strony. Póki co problem jest z liczeniem sumy kontrolnej dla eepromu i trzeba to ogarnąć :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
mocu 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 208
Skąd: Jastrzębie Z



Wysłany: Pią Wrz 02, 2016 12:36   

Uff.. udało się Errora zlikwidować :D Skopiowałem odwrotnie, czyli zamiast do zegarów wgrać VIN z modułu świateł, to pogodziłem się, że będę miał obcy VIN w module LCM i skopiowałem go z zegarów. Teraz jest ok.
Parafrazując pewną panią w moherowym berecie: Błogosławione łono, które wydało TOAFa na świat :mrgreen:
_________________
teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular... :)
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 02, 2016 13:51   

mocu, w liczniku (IKE) nie zmienisz VINu (ani przebiegu) - musiałbyś wylutować EEPROM i programatorem na stole.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 02, 2016 13:52   

MaReK napisał/a:
Przywróć backup
ktory backup przywrocic? bo mam backup zrobiony z BCU, IPK, LCM
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 02, 2016 13:56   

haszczyc pamięć to moduł SMAC - jak coś do niego zapisywałeś to automatycznie robi się backup.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 02, 2016 14:00   

nic tam nie zapisywałem :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Toaf Tool Chip Tuning - CDT -> CDTI
MATRIXorg Rover serii 75, MG ZT 21 Pon Lut 25, 2019 12:33
MaReK
Brak nowych postów [MG ZT CDTI 2.0 ]PODNIESIENIE MOCY PROGRAMEM TOAF TOOL
88Belfegor Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Sty 27, 2022 22:12
MaReK
Brak nowych postów [R75]Toaf
Dargor Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Gru 09, 2017 21:06
Dargor
Brak nowych postów [R75]TOAF
grota10 Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Sie 09, 2023 20:16
marcin.misek
Brak nowych postów [R75] Pomoc z Toaf'em
itemek48 Rover serii 75, MG ZT 34 Sro Mar 23, 2022 23:58
MaReK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink