Forum Klubu ROVERki.pl :: Rajdówka MG/Rover
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rajdówka MG/Rover
Autor Wiadomość
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 28, 2016 14:01   

Juz doczytałem, dzięki;)
_________________
75 Red Edition
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sie 28, 2016 14:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Nie Sie 28, 2016 18:30   

Przepraszam że taraz wszystkich zdołuję, rozzłoszczę itp.
Dlaczego wybrałeś akurat rovera i do tego 18K4K nawet chyba w wersji 145hp?
W czym ta buda jest lepsza od jakiejkolwiek innej, nawet civica jajo?
Widziałem info "high rev" więc raczej to będzie N/A, pipercamsy, inne zawory, taki setup pod 190hp.

Natomiast wielki szacun za staranność, przejrzenie wszystkiego co do najdrobniejszej śrubki ;] Powodzenia w projekcie chyba jedynym takim roverkiem w PL :P
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Nie Sie 28, 2016 19:12   

BigBoyPL napisał/a:
Przepraszam że taraz wszystkich zdołuję, rozzłoszczę itp.
Dlaczego wybrałeś akurat rovera i do tego 18K4K nawet chyba w wersji 145hp?
W czym ta buda jest lepsza od jakiejkolwiek innej, nawet civica jajo?
Widziałem info "high rev" więc raczej to będzie N/A, pipercamsy, inne zawory, taki setup pod 190hp.

Natomiast wielki szacun za staranność, przejrzenie wszystkiego co do najdrobniejszej śrubki ;] Powodzenia w projekcie chyba jedynym takim roverkiem w PL :P


Wybrałem Rovera bo jest postrzegany jako auto słabe i dla tego typu pytań, tak z przekory. Za przyśpieszenie nie jest odpowiedzialna moc a moment obrotowy (odsyłam do wzoru na moc silnika). Nie jest sztuka podnieść odcinkę i uzyskać większą moc (honda). Na facebooku widziałeś foty silnika gdy to był jeszcze daily, jak byś oglądał starannie zauważył byś zdjęcia tłoków na kompresje 12:1. Auto było hamowane i wypluło więcej niż podajesz. 190hp na VVC to mają pucharowe MG bez podnoszenia kompresji. MG ZR Pirelli motorsport w grupie N (samochody produkcyjne) maja nieco ponad 200hp i 5s do setki na skrzyni MG Motorsport. Teraz pytanie do Ciebie.: Która Honda i to w grupie A to osiąga? Do tego dochodzi niedowaga, w Roverze trzeba dociążać w hondzie walczyć o kg. Jako potwierdzenie tego co piszę proponuje się zapoznać z wynikami rajdów w Anglii, Francji, Włoch, w klasie liczą się Corsy i MG. Jeśli widziałeś zdjęcia to powiedz co ten silnik ma wspólnego z wersja 145 konną? Bo ja nie bardzo widzę...
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Nie Sie 28, 2016 23:50   

Obserwuję, podziwiam :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Sie 29, 2016 08:15   

To ja czekam na info co w koncu z tym silnikiem zostanie zrobione i co z tego wyjdzie na hamowni ;-)
 
 
 
marekp90 



Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 55

Rover 200

Wysłany: Pon Sie 29, 2016 15:13   

Też czytam i to z mocnym zaciekawieniem, gdyż sam jestem na etapie budowy rajdówki ale dla kjs'ów, trackdayów :) gdzie kupiłeś nabe i jaką masz kierownice? Robisz jakiś nawiew na hamulce?
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Sie 29, 2016 17:04   

luke27 napisał/a:
Która Honda i to w grupie A to osiąga? Do tego dochodzi niedowaga, w Roverze trzeba dociążać w hondzie walczyć o kg.

Ciekawe, ciekawe.
Porównywanie ZR`ki do którego civica? Z tych samych roczników?

Budując takie auto wszystko w pewnym momencie schodzi na kasę, przygotowanie civica/clio jest dużo tańsze od przygotowania 200/25/ZR.

Czekam aż to zacznie jeździć i ścigać się z innymi autami podobnie budowanymi za podobne budżety.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Pon Sie 29, 2016 21:15   

marekp90 napisał/a:
Też czytam i to z mocnym zaciekawieniem, gdyż sam jestem na etapie budowy rajdówki ale dla kjs'ów, trackdayów :) gdzie kupiłeś nabe i jaką masz kierownice? Robisz jakiś nawiew na hamulce?


Nabę kupiłem na Inter rally (k... nie chcę reklamy robić). Pasuje od Rovera 25, jak będziesz montował to nie rób tego tak jak jest pokazane w instrukcji tylko weź taśmę kierownicy, odetnij kabel od poduszki (wtedy taśma mieści się pod nabą) i dolutuj do taśmy załączone przewodu do klaksonu plus jakaś koszulka termokurczliwa. Nawiew na hamulce, teoretycznie zostały zaślepki od halogenów bez halogenów, zobaczymy jak PZM się o tego ustosunkuje, teoretycznie załącznik pozwala wywiercić otwory i poprowadzić przewody do chłodzenia, tutaj jest rozwiązanie seryjne. Zobaczymy pozbieram tematy i napiszę hurtem pytania. Kierownicę jeszcze dziś zobaczysz. :P

[ Dodano: Pon Sie 29, 2016 21:11 ]
Ok jak obiecałem tak piszę. Po pierwsze skończmy z porównywanie co jest lepsze co jest gorsze. Projekt ma się podobać właścicielowi, kiedyś myślałem o MG ale kilka w PL już jeździ. Ja też ze swojej strony trochę się zapędziłem z wcześniejszym postem, nie chcę wywoływać wojny. Kto wie może następny projekt to będzie Metro. Zobaczymy... Kolejna sprawa nie schodźmy na temat pieniędzy, prawda jest taka że prowadzi to zawsze do jednego, w sporcie motorowym nie ma kwoty, której nie dało by się wydać, choć prawda hondę czy francuza da się zrobić sporo taniej i części w PL są dostępne.
Tak swoją drogą VVC już w seryjnym setupie można fajnie poprawić korygując wznios nad TDC.

Ok ale nie o tym miało być. Samochód wrócił do domu, zaczęło się składanie wiązka kabiny został odchudzona z kabli głośnikowych, wiązki ABS-u, podświetleń itp. (pod deską zostały przewody podświetlenia schowka, zostaną wykorzystane na lampkę pilota i zasilanie radia do interkomu). Ile się dało, trafiło w otuliny.

Deska rozdzielcza została powycinana i trafiła do flokowania, w okolice słupków trafią jeszcze zaślepki, też w floku. W desce zostały tylko przewody nawiewu na szybę.
W taki sposób dochodzimy do kolejnego dość istotnego zagadnienia, czyli nawiewu i urządzenia grzewczego. W załączniku jest to zapisane różnie, w zależności od grupy/klasy można zastosować sportową nagrzewnicę lub nie. W wielu przypadkach występuje zapis że oryginalne urządzenie grzewcze i system odparowania szyb muszą być zachowane. Przepisy z sezonu na sezon lubią się troszkę zmienić, a rozwiązania oryginalnego nikt nie zakwestionuje, więc została seryjna nagrzewnica z nawiewem zablokowanym na szybę. Decydując się na klatkę z zastrzałami do kielichów nie da się włożyć silnika dmuchawy w oryginalne miejsce. Ja go poprzycinałem, wykorzystałem dolny uchwyt filtra, a do górnego dorobiłem adapter. Do połączenia tego wszystkiego wykorzystałem elementy do kominków (już nawet nie pamiętam jak to się nazywa :D ) zanitowane na kleju...

Teraz będzie o hamulcach, ABS wyleciał, należy zachować układ krzyżowy, czyli mamy 2 wyjścia od pompy, to rozdziela się w trójnikach, przewody prowadzimy po przekątnych przód/tył. Przewody na tył idą do korektorów siły hamowania, następnie do ręcznego i zacisków. Jest trochę zabawy z odpowietrzeniem, dobrze mieć urządzenie do tej czynności. Aha płyn oczywiście wyczynowy...

Niżej trochę fotek, zapewne zapomniałem czegoś napisać, więc pytajcie... :P

[ Dodano: Pon Sie 29, 2016 21:13 ]
I kolejne foty...

[ Dodano: Pon Sie 29, 2016 21:15 ]
Panele startowe, ręczny i takie tam...

[ Dodano: Pon Sie 29, 2016 21:15 ]
Na koniec kierownica.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 29, 2016 23:28   

Konkretna robota :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 30, 2016 00:30   

Markzo bierz się za osiołka ;)
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Wto Sie 30, 2016 19:11   

Panowie, kto podpowie jakie szpilki głowicy założyć?
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Sie 30, 2016 20:20   

A Kamaxy co szły na pierwszy montaż sie nie nadają?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Wto Sie 30, 2016 20:23   

Właśnie się zastanawiałem czy założyć KAMAX czy dopłacić do LAND ROVER-a. Jakie macie zdanie na ten temat?
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Sie 30, 2016 22:06   

Landrover zakłada Kamaxy wiem bo mam :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Sro Sie 31, 2016 19:59   

Dzięki! :mrgreen:
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Wrz 04, 2016 21:42   

A ja mam pytanie - "panel startowy" - siedzac w kuble i bedac spiety szelkami na ciasno siegasz do niego?
Ja popelnilem blad w miniaku kiedys i zamontowalem tak ze nie siegalem, a zdarza sie jednak zdusic motor w akcji...
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Pon Wrz 05, 2016 17:09   

flapjck1 napisał/a:
A ja mam pytanie - "panel startowy" - siedzac w kuble i bedac spiety szelkami na ciasno siegasz do niego?
Ja popelnilem blad w miniaku kiedys i zamontowalem tak ze nie siegalem, a zdarza sie jednak zdusic motor w akcji...


Tak, spokojnie, nawet jeszcze kawałek dalej sięgam.
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Wrz 07, 2016 13:27   

Myślę nad budową czegoś w klasie 4 kjs i amatorskich imprez bo EX mi szkoda do zabaw. Wbrew pozorom r200 jest dość konkurencyjne (http://www.siescigam.pl/gielda-samochodow-sportowych/sprzedam-samochod/rover-2/) twój temat jest bardzo pomocny :)

Jesteś w stanie oszacować wagę bez i z klatką autka gotowego ? widzę że celujesz 1000kg a 70 musisz dołożyć czyli jakieś 930kg? klatka wg załącznika J z jakiego stopu? max rozbudowana?

Jakie zawieszenie planujesz? Kw w wariancie conajmniej drugim to już zabójstwo cenowe ale i tak 1/3 ceny do Ex :P HSD nic nie robi... AVO ~650 funtów GAZ droższy od KW...

Co ze skrzynią? rozumiem że PG1 jakiś szperunek będzie? myślałeś nad jakimiś innymi przełożeniami czy można tu zaadoptować coś z hondy (PG1 to w końcu produkt hondy)

dodajesz chłodnicę oleju i większą chłodnicę wody?

Zawczasu popraw dolną łapę skrzyni biegów bo na slikach możesz ją wyrwać i skrzynia wyląduje na ziemi ( nie pisać mi że nie bo mi została na ziemi :) przy 1.4 i dobrych oponach 205 przy strzale ze sprzęgła) rozwiązaniem jest albo dołożenie flanszy wzmacniającej tak aby od strony skrzyni trzymało się na więcej niż jednej śrubie albo nadlanie w obudowie skrzyni duraluminium.
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Wrz 07, 2016 15:11   

nie wiem, czesto strzelam ze sprzegła, skrzyni nie wyrwałem, życie to nie kjs ale tak naprawde to wydaje mi sie ze miales dowalone juz mocowania skrzyni i tylko dlatego została Ci na ziemi a nie w aucie :ok:
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 07, 2016 16:07   

michone napisał/a:
(PG1 to w końcu produkt hondy)

to nie jest produkt hondy ;)

michone napisał/a:
Zawczasu popraw dolną łapę skrzyni biegów bo na slikach możesz ją wyrwać i skrzynia wyląduje na ziemi ( nie pisać mi że nie bo mi została na ziemi przy 1.4 i dobrych oponach 205 przy strzale ze sprzęgła)

przy 1,4 miałeś skrzynie r65, której wadą jest pękająca obudowa przy mocowaniu, PG1 to zupełnie inna bajka ;) do pg1 szpera była fabryczna w BRM i Ti ;) najkrótsze przełożenia będą z BRM chyba.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink