Przepraszam że taraz wszystkich zdołuję, rozzłoszczę itp.
Dlaczego wybrałeś akurat rovera i do tego 18K4K nawet chyba w wersji 145hp?
W czym ta buda jest lepsza od jakiejkolwiek innej, nawet civica jajo?
Widziałem info "high rev" więc raczej to będzie N/A, pipercamsy, inne zawory, taki setup pod 190hp.
Natomiast wielki szacun za staranność, przejrzenie wszystkiego co do najdrobniejszej śrubki Powodzenia w projekcie chyba jedynym takim roverkiem w PL
Przepraszam że taraz wszystkich zdołuję, rozzłoszczę itp.
Dlaczego wybrałeś akurat rovera i do tego 18K4K nawet chyba w wersji 145hp?
W czym ta buda jest lepsza od jakiejkolwiek innej, nawet civica jajo?
Widziałem info "high rev" więc raczej to będzie N/A, pipercamsy, inne zawory, taki setup pod 190hp.
Natomiast wielki szacun za staranność, przejrzenie wszystkiego co do najdrobniejszej śrubki Powodzenia w projekcie chyba jedynym takim roverkiem w PL
Wybrałem Rovera bo jest postrzegany jako auto słabe i dla tego typu pytań, tak z przekory. Za przyśpieszenie nie jest odpowiedzialna moc a moment obrotowy (odsyłam do wzoru na moc silnika). Nie jest sztuka podnieść odcinkę i uzyskać większą moc (honda). Na facebooku widziałeś foty silnika gdy to był jeszcze daily, jak byś oglądał starannie zauważył byś zdjęcia tłoków na kompresje 12:1. Auto było hamowane i wypluło więcej niż podajesz. 190hp na VVC to mają pucharowe MG bez podnoszenia kompresji. MG ZR Pirelli motorsport w grupie N (samochody produkcyjne) maja nieco ponad 200hp i 5s do setki na skrzyni MG Motorsport. Teraz pytanie do Ciebie.: Która Honda i to w grupie A to osiąga? Do tego dochodzi niedowaga, w Roverze trzeba dociążać w hondzie walczyć o kg. Jako potwierdzenie tego co piszę proponuje się zapoznać z wynikami rajdów w Anglii, Francji, Włoch, w klasie liczą się Corsy i MG. Jeśli widziałeś zdjęcia to powiedz co ten silnik ma wspólnego z wersja 145 konną? Bo ja nie bardzo widzę...
Też czytam i to z mocnym zaciekawieniem, gdyż sam jestem na etapie budowy rajdówki ale dla kjs'ów, trackdayów gdzie kupiłeś nabe i jaką masz kierownice? Robisz jakiś nawiew na hamulce?
Też czytam i to z mocnym zaciekawieniem, gdyż sam jestem na etapie budowy rajdówki ale dla kjs'ów, trackdayów gdzie kupiłeś nabe i jaką masz kierownice? Robisz jakiś nawiew na hamulce?
Nabę kupiłem na Inter rally (k... nie chcę reklamy robić). Pasuje od Rovera 25, jak będziesz montował to nie rób tego tak jak jest pokazane w instrukcji tylko weź taśmę kierownicy, odetnij kabel od poduszki (wtedy taśma mieści się pod nabą) i dolutuj do taśmy załączone przewodu do klaksonu plus jakaś koszulka termokurczliwa. Nawiew na hamulce, teoretycznie zostały zaślepki od halogenów bez halogenów, zobaczymy jak PZM się o tego ustosunkuje, teoretycznie załącznik pozwala wywiercić otwory i poprowadzić przewody do chłodzenia, tutaj jest rozwiązanie seryjne. Zobaczymy pozbieram tematy i napiszę hurtem pytania. Kierownicę jeszcze dziś zobaczysz.
[ Dodano: Pon Sie 29, 2016 21:11 ]
Ok jak obiecałem tak piszę. Po pierwsze skończmy z porównywanie co jest lepsze co jest gorsze. Projekt ma się podobać właścicielowi, kiedyś myślałem o MG ale kilka w PL już jeździ. Ja też ze swojej strony trochę się zapędziłem z wcześniejszym postem, nie chcę wywoływać wojny. Kto wie może następny projekt to będzie Metro. Zobaczymy... Kolejna sprawa nie schodźmy na temat pieniędzy, prawda jest taka że prowadzi to zawsze do jednego, w sporcie motorowym nie ma kwoty, której nie dało by się wydać, choć prawda hondę czy francuza da się zrobić sporo taniej i części w PL są dostępne.
Tak swoją drogą VVC już w seryjnym setupie można fajnie poprawić korygując wznios nad TDC.
Ok ale nie o tym miało być. Samochód wrócił do domu, zaczęło się składanie wiązka kabiny został odchudzona z kabli głośnikowych, wiązki ABS-u, podświetleń itp. (pod deską zostały przewody podświetlenia schowka, zostaną wykorzystane na lampkę pilota i zasilanie radia do interkomu). Ile się dało, trafiło w otuliny.
Deska rozdzielcza została powycinana i trafiła do flokowania, w okolice słupków trafią jeszcze zaślepki, też w floku. W desce zostały tylko przewody nawiewu na szybę.
W taki sposób dochodzimy do kolejnego dość istotnego zagadnienia, czyli nawiewu i urządzenia grzewczego. W załączniku jest to zapisane różnie, w zależności od grupy/klasy można zastosować sportową nagrzewnicę lub nie. W wielu przypadkach występuje zapis że oryginalne urządzenie grzewcze i system odparowania szyb muszą być zachowane. Przepisy z sezonu na sezon lubią się troszkę zmienić, a rozwiązania oryginalnego nikt nie zakwestionuje, więc została seryjna nagrzewnica z nawiewem zablokowanym na szybę. Decydując się na klatkę z zastrzałami do kielichów nie da się włożyć silnika dmuchawy w oryginalne miejsce. Ja go poprzycinałem, wykorzystałem dolny uchwyt filtra, a do górnego dorobiłem adapter. Do połączenia tego wszystkiego wykorzystałem elementy do kominków (już nawet nie pamiętam jak to się nazywa ) zanitowane na kleju...
Teraz będzie o hamulcach, ABS wyleciał, należy zachować układ krzyżowy, czyli mamy 2 wyjścia od pompy, to rozdziela się w trójnikach, przewody prowadzimy po przekątnych przód/tył. Przewody na tył idą do korektorów siły hamowania, następnie do ręcznego i zacisków. Jest trochę zabawy z odpowietrzeniem, dobrze mieć urządzenie do tej czynności. Aha płyn oczywiście wyczynowy...
Niżej trochę fotek, zapewne zapomniałem czegoś napisać, więc pytajcie...
[ Dodano: Pon Sie 29, 2016 21:13 ]
I kolejne foty...
[ Dodano: Pon Sie 29, 2016 21:15 ]
Panele startowe, ręczny i takie tam...
[ Dodano: Pon Sie 29, 2016 21:15 ]
Na koniec kierownica.
A ja mam pytanie - "panel startowy" - siedzac w kuble i bedac spiety szelkami na ciasno siegasz do niego?
Ja popelnilem blad w miniaku kiedys i zamontowalem tak ze nie siegalem, a zdarza sie jednak zdusic motor w akcji...
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
A ja mam pytanie - "panel startowy" - siedzac w kuble i bedac spiety szelkami na ciasno siegasz do niego?
Ja popelnilem blad w miniaku kiedys i zamontowalem tak ze nie siegalem, a zdarza sie jednak zdusic motor w akcji...
Tak, spokojnie, nawet jeszcze kawałek dalej sięgam.
Myślę nad budową czegoś w klasie 4 kjs i amatorskich imprez bo EX mi szkoda do zabaw. Wbrew pozorom r200 jest dość konkurencyjne (http://www.siescigam.pl/gielda-samochodow-sportowych/sprzedam-samochod/rover-2/) twój temat jest bardzo pomocny
Jesteś w stanie oszacować wagę bez i z klatką autka gotowego ? widzę że celujesz 1000kg a 70 musisz dołożyć czyli jakieś 930kg? klatka wg załącznika J z jakiego stopu? max rozbudowana?
Jakie zawieszenie planujesz? Kw w wariancie conajmniej drugim to już zabójstwo cenowe ale i tak 1/3 ceny do Ex HSD nic nie robi... AVO ~650 funtów GAZ droższy od KW...
Co ze skrzynią? rozumiem że PG1 jakiś szperunek będzie? myślałeś nad jakimiś innymi przełożeniami czy można tu zaadoptować coś z hondy (PG1 to w końcu produkt hondy)
dodajesz chłodnicę oleju i większą chłodnicę wody?
Zawczasu popraw dolną łapę skrzyni biegów bo na slikach możesz ją wyrwać i skrzynia wyląduje na ziemi ( nie pisać mi że nie bo mi została na ziemi przy 1.4 i dobrych oponach 205 przy strzale ze sprzęgła) rozwiązaniem jest albo dołożenie flanszy wzmacniającej tak aby od strony skrzyni trzymało się na więcej niż jednej śrubie albo nadlanie w obudowie skrzyni duraluminium.
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Sro Wrz 07, 2016 15:11
nie wiem, czesto strzelam ze sprzegła, skrzyni nie wyrwałem, życie to nie kjs ale tak naprawde to wydaje mi sie ze miales dowalone juz mocowania skrzyni i tylko dlatego została Ci na ziemi a nie w aucie
Zawczasu popraw dolną łapę skrzyni biegów bo na slikach możesz ją wyrwać i skrzynia wyląduje na ziemi ( nie pisać mi że nie bo mi została na ziemi przy 1.4 i dobrych oponach 205 przy strzale ze sprzęgła)
przy 1,4 miałeś skrzynie r65, której wadą jest pękająca obudowa przy mocowaniu, PG1 to zupełnie inna bajka do pg1 szpera była fabryczna w BRM i Ti najkrótsze przełożenia będą z BRM chyba.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum