Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Dużo usterek 3 miesiące po zakupie, brak sił.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Dużo usterek 3 miesiące po zakupie, brak sił.
Autor Wiadomość
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Wrz 27, 2016 08:00   

Eee tam....... założyć chinola a stary zregenerować i zostawić, za pół roku będzie jak znalazł :mrgreen: :P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 27, 2016 08:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Wrz 27, 2016 11:35   

sknerko napisał/a:
Eee tam....... założyć chinola a stary zregenerować i zostawić, za pół roku będzie jak znalazł :mrgreen: :P

Chyba, że skończy się jak z moim chinolem :P Wtedy trzeba będzie liczyć więcej kosztów o ile jeszcze będzie do czego i komu je generować :D
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
IWka21 



Dołączyła: 28 Wrz 2016
Posty: 19



  Wysłany: Pią Wrz 30, 2016 23:15   Ciągłe naprawy - [R75, 1.8T, rok 2003]

Witajcie, mam niestety też mieszane odczucia co do ilości napraw, ich zasadności i uczciwości mechaników, ale nie będę się Wam żalić. Piszę bo szukam pomocy, liczę że tu ja uzyskam. Czytając wpis Pression Life i Wasze odpowiedzi jestem pod wrażeniem.

Rover 75, 1.8T, rocznik 2003- piękny- zakochałam się :)

Przebieg przy zakupie – 11.2015- 121000km

Poprzedni właściciel:
Wymiana rozrządu- przy 114tys- komplet+pompa wody
Wymiana oleju, filtr paliwa, filtr powietrza, filtr kabiny
Wymiana paski Micro
Auto przy zakupie ok., silnik równo pracuje, jest kop od turbiny , sprawdzenie na stacji kontroli pojazdów ok., podwozie nic nie zauważone, mała plama na spodzie silnika- zaniepokoiła.
Przebieg potwierdzony na stronie AutoDNA, że wiarygodny, dokumenty ok.
Kupiłam.

I się zaczęło... Wymagający?
Moje naprawy:
12.2015 – stanął na skrzyżowaniu, sprzęgło nie łapie, nie ma jak wbić biegu
zapaliła się kontrolka „check engine”, hol
Mechanik nr1
- uzupełnienie płynów+ wymiana świecy, podłączenie do komputera- 250zł
4 błędy P0445- zawór systemu odparowania paliwa- zwarcie
P0444- zawór systemu odparowania paliwa –przerwa
P01520 Doładować silnik
P1316 Kontrola układu zapłonowego – błąd zapłonu, wypadanie zapłonów

1.2016 –stanął na parkingu, sprzęgło wciśnięte w podłogę, nie ma jak wbić biegu, wyciek oleju pod samochodem
Laweta- 100zł
Mechanik nr 1
- Wymiana sprzęgła SACHS -798zł
-Sprzęgło LUK kpl – 958zł
- Wysprzęglik LUK – 489zł
-Demontaż i montaż skrzyni biegów z ramą pomocniczą- 750zł
-wym. pompy sprzęgła oper.kpl -105zł
Cena 3100zł- zbite bo mechanik podał cene w dniu odbioru 3800zł a przed podał że ok. 2000zł wyjdzie!!!
Miał robić koło dwumas. , ale ostatecznie stwierdził że to za drogo wyjdzie i ze jeszcze nie trzeba :/ dodał że na sprzęgło daje gwarancje 3mce

Nierównomierna praca silnika, problem z ruszaniem, słaby motor

2.2016- kontrola u elektromechanika, odesłał do elektryka samochodowego
Elektryk podłączył komputer, nie znalazł błędów i puścił z kwitkiem.

Dolewki oleju-ok. 200zł

2.2016- dymienie na biało, ubywa oleju, zapalona kontrolka „check engine”
Mechanik nr2
- Regeneracja turbiny- 950zł
- wymiana płynów i filtrów powietrza-46zł
-filtr oleju- 16zł
-świeca zapłonowa 4szt- 122zł
-olej castrol magnatec- 104zł
-kuler 5l -46zł
- preparat do czyszczenia oleju-40zł
- czyszczenie układu olejowego silnika, robota-350zł
Zapłacono całość 1674zł

Sprawdził ciśnienie sprężania: 12/11/4/12
Zalecona naprawa cylindrów w przyszłości.
Dolewki płynu do chłodzenia- 100zł

5.2016- rozsadziło przewód chłodzenia
Mechanik nr 2
- wymiana odcinka- 100zł
Wymiana 2 go przewodu- samodzielna – bo mechanik nie miał czasu – 45zł przewód
Wywala płyn chłodniczy korkiem, ciągłe dolewki.
Ubywa płynu w chłodnicy.

Mechanik nr 2 na wakacjach , brak kontaktu.

8.2016- zegar temp oleju na max, samochód się grzeje.
Mechanik nr 3
-Wymiana uszczelki pod głowicą-125zł
- gumki zaworowe- 125zł
-płyn do chłodnicy-20zł
- planowanie głowicy- 50zł
- robocizna -350zł
Całość 670zł
Sprawdził ciśnienie w cylindrach 5/8/14/14- uzgodnione było że ma wymienić pierścienie- ponoć nie mógł dostać(2 tygodnie trzymał auto) , głowica była ponoć krzywo skręcona.
Kazał samemu kupić pierścienie i wrócić za 2 tygodnie !

Przy niskich obrotach gaśnie, np. na światłach i przy cofaniu. Przy gwałtownym hamowaniu zapala się kontrolka „ oil low pressure”
Olej –sucho- dolewka 2l -87zł

Przebieg 135000km
9.2016 – problem ze sprzęgłem- łapie bardzo nisko , w końcu w ogóle, nie można wbić biegu, ale pedał odbija, płyn wspomagania ok., płyn hamulcowy ok., zasmarkane olejem nadkole od strony pasażera.
Laweta-200zł i Mechanik nr 4
-uzupełnienie zbiorniczka pod kierownicą-50zł
- utrata wytłumienia- podczas próbnej jazdy- wyrzucił rurą wydechową
- dolewka oleju 2,5l
Diagnoza- uszczelka pod głowicą cieknie( mechanik n3 zakitował ją wkoło czymś białym) , słaby silnik- na jedynce ledwo rusza, ma problem z podjazdem na górce, turbina jakby w ogóle się nie uaktywniała, nierównomierna praca silnika, kontrolka „check engine” zapalona, na wolnych obrotach zapala się kontrolka „olej”, na światłach silnik gaśnie.

Całość napraw 6576zł
Co dalej?????
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pią Wrz 30, 2016 23:34   

po takich majstrach to ten silnik już działać pewnie dobrze nie bedzie :twisted:
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 01, 2016 00:04   

Współczuję, ale trzeba było najpierw tutaj sie rejestrować i pytać .

A tak masa kasy wywalona w błoto.
_________________
75 Red Edition
 
 
manuel 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 213



  Wysłany: Sob Paź 01, 2016 00:19   

longer86 napisał/a:
Współczuję, ale trzeba było najpierw tutaj sie rejestrować i pytać .

A tak masa kasy wywalona w błoto.


dokładnie :neutral:
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 01, 2016 00:20   

Proszę o podanie nazw warsztatów/adresów tych mechaników, chciałbym wiedzieć kogo unikać ....
 
 
 
IWka21 



Dołączyła: 28 Wrz 2016
Posty: 19



Wysłany: Sob Paź 01, 2016 01:04   

Mechanik nr 1 to Autoserwis Kargul , ul. Koreańska w Katowicach a nr 2 to Elektromechanika Pożarlik z Częstochowy, 3 to znajomy brata a 4 to gość ze Świerklan z polecenia znajomego- wydaje się lepszy od pozostałych.
Różni mechanicy bo zależy gdzie Rover się rozkraczył, z 1 od razu zrezygnowałam bo kawał drania, miałam ochotę mu nie zapłacić, ale ja tak nie postępuję.
Zapytałam czy nie lepiej kupić silnik i ten ostatni mówi by kupić blok i dopiero cylindry i głowica . Nie wiem czy to sprzęgło długo pociągnie bo dziwnie sie zachowuje- w ogóle ten zbiorniczek to niech go drzwi ścisną , w takim miejscu jest że eh.
No trzeba było na forum- ale wiecie to byli wszyscy goście z polecenia no i z dłuższym stażem w branży.
Możecie powiedzieć co byście wy zrobili w danym momencie?
Może jest szansa by zrobić tego mojego Rovera, już i tak mam pod górę bo wszyscy mi mówią by go sprzedać, że takiego sobie wybrałam bo Anglik, więc choć Wy bądźcie życzliwi, bo ja naprawdę lubię ten wóz.
Jestem z Częstochowy- ktoś z Was mieszka w pobliżu?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Paź 01, 2016 01:15   

Hehe, Dzieju jest z Częstochowy, a auto wozi na naprawy do Warszawy :P
Tutaj Adaś albo Mariusz wiedzą co należy zrobić i nie trzeba sprzedawać nerki, żeby opłacić serwis :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 01, 2016 01:57   

IWka21, do napraw mechanicznych to Stanisław Krawczyk - Krzepice, niecałe 40km od Częstochowy. Jestem stamtąd i gość jest świetny. Starej daty, uczciwy człowiek.
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 01, 2016 09:22   

IWka21 napisał/a:
1.2016 –stanął na parkingu, sprzęgło wciśnięte w podłogę, nie ma jak wbić biegu, wyciek oleju pod samochodem

IWka21 napisał/a:
12.2015 – stanął na skrzyżowaniu, sprzęgło nie łapie, nie ma jak wbić biegu


Poprzedni uzupełnił płyn, który nie ma prawa uciekać z układu, plama pod autem, zmiana wysprzeglika 350 tazu i robota Maks 400.

IWka21 napisał/a:
Wymiana sprzęgła SACHS -798zł

-Sprzęgło LUK kpl – 958zł

- Wysprzęglik LUK – 489zł


Nieźle przycisk z cena wysprzeglika. Gdzie mozna go kupic juz za 250zl i sam na takim jeżdżę.

Nie rozumiem czemu sa 2 ceny sprzeglo luk i wymiana spezegla sachs? To nie za to samo?

IWka21 napisał/a:
Dolewki oleju-ok. 200zł
drogi ten olej, chyba całość ze 2 razy zalali do pełna.

IWka21 napisał/a:
Sprawdził ciśnienie sprężania: 12/11/4/12

Zalecona naprawa cylindrów w przyszłości.

Dolewki płynu do chłodzenia- 100zł


Zalecana w przyszlosci haha, z tym ze powinno sie to tobic od razy ze sprezaniem 4 które mocno odstaje od reszty, ale pewnie woleli wypchnąć auto i skasować za lżejsze roboty.

Za dolewki 100, a 5 litrów kupiłaś za 46... Brawo Ty

IWka21 napisał/a:
Mechanik nr 2 na wakacjach , brak kontaktu.

Tak się teraz mówi dla wygody nie chcąc widzieć tego auta, bo co mogli to skasowali a reszta to juz ciezka robota.

IWka21 napisał/a:
Mechanik nr 3

-Wymiana uszczelki pod głowicą-125zł

- gumki zaworowe- 125zł

-płyn do chłodnicy-20zł

- planowanie głowicy- 50zł

- robocizna -350zł

Całość 670zł

Sprawdził ciśnienie w cylindrach 5/8/14/14- uzgodnione było że ma wymienić pierścienie- ponoć nie mógł dostać(2 tygodnie trzymał auto) , głowica była ponoć krzywo skręcona.

Kazał samemu kupić pierścienie i wrócić za 2 tygodnie !



Przy niskich obrotach gaśnie, np. na światłach i przy cofaniu. Przy gwałtownym hamowaniu zapala się kontrolka „ oil low pressure”

Olej –sucho- dolewka 2l -87zł


Ten wydawał sie sensowny, ale ...

Cudowny wzrost sprężania na 3 cylindrze z 4 na 14...

Jazda na sucho nie wróży przyszlosci tego silnika...

A mogłaś zaoszczędzić przynajmniej z połowę tej wydanej kwoty, wystarczyło zajrzeć tutaj...
_________________
75 Red Edition
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 01, 2016 09:25   

Masakra :evil:
Mechanicy jacy są dobrze wiemy, jeżeli robią to tylko dla kasy a nie z zamiłowania to oto efekty.
Nie rozumiem tylko sprawy z mechanikiem nr 3. Skoro to znajomy brata i ugadana była wymiana pierścieni bo nie było kompresji to po kiego grzyba robił uszczelke i wszystko składał?
Nie patrz na to że to znajomy brata i napisz co to za serwis bo jak auta znajomych tak robi to nawet nie chce myśleć co się dzieje ze zwykłymi klientami.
Chyba jedyne sensowne wyjście z takiej sytuacji to udać się do któregoś z polecanych tu zakładów i wrzucenie kolejnej sakiewki w auto by było już zrobione dobrze. Jeżeli zostanie silnik doprowadzony do ładu to powinnaś się długo cieszyć jazdą.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 01, 2016 09:30   

Nie chce być złośliwy, ale w ten sposób rodzą sie mity, ze rover jest awaryjny i drogi w utrzymaniu... Tylko ze żaden z tych mechaników "naprawiając" to auto to nie zrobil tego właściwie tylko skasowal x2
_________________
75 Red Edition
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 01, 2016 09:37   

http://sklep.landroverowy...lfp101320l.html
Problem z dostępnością pierścieni rozwiązany.
Pokaż bratu jakiego ma kolegę. Aż mi się ciśnienie podniosło, mam nadzieję że postępowanie wszystkich tych pseudo mechaników szybko do nich wróci.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
IWka21 



Dołączyła: 28 Wrz 2016
Posty: 19



Wysłany: Sob Paź 01, 2016 19:37   

Dziękuję za odpowiedź , widzę tez kąśliwe uwagi, ale skoro tak wolicie , nie będę komentować. Zdaje sobie sprawę , że mechanicy mają używanie- oddajesz auto i robia co chcą a potem proszę płacić, ten pierwszy z polecenia kolegi co ma firme transportową ,swoich pilotów tam serwisuje i tak mnie wycenił na 3800 i do ostatniego dnia zwlekał by cene podać- że niby nie podliczył, negocjowałąm chyba 3 godziny z typem, powiedział że mi auta nie wyda, telefon do znajomego prawnika, telefony do fajnego człowieka co robi Rovery z Puszczykowa pod Poznaniem- bardzo mi pomógł. Mój błąd , że nie pojechałąm z jakimś facetem - bez kitu- ale takie mam wrażenie, do tego fakt że nie ma jak gościa sprawdzić co zrobił daje im pole do używania , uważam to za wyjątkowe draństwo. Zastanawiałąm się też czy gośc co mi sprzedał miał jakąś wiedze o tym aucie, rózne opcje brałam pod uwagę. Niemniej biorę to na klatę, widać to moja karma i mam coś do przerobienia a w przyrodzie nic nie ginie- jak perfidnie oszukał jeden czy drugi to do niego to wróci. Mówcie , że jestem naiwna, ale chcę wierzyć że ludzie są dobrzy i nie przejmuje sie tym czy brzmi to dla kogoś śmiesznie. Jeśli ktoś z was ma konstruktywne podejście to proszę , bez szczypania po tyłku , napisać co na każdym etapie - waszym zdaniem powinno być zrobione i na ile wycenione. Jeśli dysponujecie takimi informacjami. Z góry dziękuję za wszystko.
Zgłoszę się do wskazanego człowieka .
Pozdrawiam :)

[ Dodano: Sob Paź 01, 2016 19:37 ]
dzelo23, MD, Dziękuję za info, pozdrawiam :)
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Paź 01, 2016 19:44   

IWka21 napisał/a:
telefony do fajnego człowieka co robi Rovery z Puszczykowa pod Poznaniem- bardzo mi pomógł.
Mi "pomagał" 3 lata w kilku autach tylko za Freela zostawiłem u niego dobre 10 tysi a na koniec auto naprawione na aby aby odbierałem przy pomocy rzecznika praw konsumenta. Już do niego nie jeżdżę i nie polecam bo choć wiem ze umie robić tą markę to kosi jak za zborze i do tego wg mnie szykuje sobie na zapas robotę.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
paolinio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 287
Skąd: Polska



Wysłany: Sob Paź 01, 2016 19:57   

IWka21, Mechanik 3: wymiana uszczelki pod głowicą-125 zł :?:
_________________
Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 01, 2016 20:20   

Ja proponuje szukać drugiego silnika. Możesz przeczytać mój temat na dowód że kupno używanego może być dobrym wyborem https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=93258 wpakowałem się w coś podobnego na własne życzenie.
Najważniejsze to nie działaj pochopnie, każą poradę sprawdź i skonsultuj z kimś.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Sob Paź 01, 2016 22:46   

też w takiej sytuacji poszukałbym silnika albo najlepiej angola lub rozbitka eu(wtedy reszta fantów zostaje na zaś) tylko oczywiście super byłoby sprawdzić silnik w aucie przed zakupem
tylko w moim przypadku przekładke sam bym sobie zrobił to by mnie to taniej wyszło więc jeszcze trzeba liczyć koszt przekładki
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
IWka21 



Dołączyła: 28 Wrz 2016
Posty: 19



Wysłany: Nie Paź 02, 2016 08:26   

paolinio, sama uszczelka tyle kosztowała

[ Dodano: Nie Paź 02, 2016 08:26 ]
dzelo23, Dziękuję za informacje, poczytam , zobaczę co mi powie ten człowiek z Krzepic i się odezwę. Wczoraj jak jechałam już kontrolka on "check engine " zgasła , wypluł kolejny kołtun i jeździ, do naprawy mogłabym go oddać dopiero jak zorganizuje cash. Trzymajcie kciuki. Pozdrawiam serdecznie. Jak będzie dobrze to przyjade na Wasz zlot by Was poznać.
Dobrego dnia !! !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Brak mocy, głośno chodzi, dużo pali po wymianie HGF
flinso Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Cze 04, 2011 16:41
flinso
Brak nowych postów [R75] Kody usterek.
jesse Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Lip 22, 2011 17:07
krzydec
Brak nowych postów [75] kilka drobnych usterek
engineV8 Rover serii 75, MG ZT 6 Sob Lut 27, 2016 14:05
engineV8
Brak nowych postów [R75] Nowy-stary R75 i lista usterek :)
belialek Rover serii 75, MG ZT 11 Pią Lip 12, 2013 10:28
wschodni
Brak nowych postów [R75] 1.8 interpretacja usterek/błędów z TOAF
Apolyon Rover serii 75, MG ZT 0 Sob Sie 20, 2016 17:57
Apolyon



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink