Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 45] Uszczelka głowicy - po wymianie dalej cieknie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 45] Uszczelka głowicy - po wymianie dalej cieknie
Autor Wiadomość
pawlovsky 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 73



  Wysłany: Nie Paź 02, 2016 20:55   [Rover 45] Uszczelka głowicy - po wymianie dalej cieknie
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001

Cześć drodzy Roverkowicze,
jestem absolutnie przybity sytuacją w moim 45. Tydzień temu rano zauważyłem pod silnikiem kałużę wielkości maski. Okazało się, że to płyn chłodniczy cieknie spod uszczelki głowicy. Wcześniej ubytek płynu był niewielki, 2 razy dolałem z 50 ml. Aż tu nagle coś takiego. No to auto do mechanika, głowica do planowania poszła, uszczelka kupiona, wszystko zrobione. W czwartek odebrałem samochód i przejechałem 250 km. Wstaję dziś rano(niedziela) i co widzę? Kolejna kałuża pod autem i ubytek 700 ml płynu!! :o Wołam tego samego mechanika co robił, zabraliśmy auto, powiedział, że trzeba dokręcić śruby głowicy. Zrobione, autem wróciłem, odczekałem 4 godziny aby silnik wystygł i wychodzę sprawdzić. I co? Cieknie dalej... co prawda delikatnie, od strony tylnej silnika ale jestem załamany i nie wiem co robić...
Proszę Was o radę i z góry dziękuję za pomoc.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 02, 2016 20:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Paź 02, 2016 21:33   

bardzo możliwe że cieknie ci obudowa termostatu
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
pawlovsky 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 73



Wysłany: Nie Paź 02, 2016 21:40   

Niestety nie, wyciek ewidentnie spod głowicy, z tyłu widać jak po bloku spływa w dół.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Paź 02, 2016 21:47   

Widzisz jak ta obudowa pęknie to często tak jest że wygląda jak by z uszczelki głowicy ciekło. Nic nie szkodzi spuścić płyn wyjąc termostat i dobrze zbadać obudowę. koszt żaden a warto sprawdzić. czasem też z kolektora ssącego leci i też ludzie mylnie diagnozują wyciek z uszczelki głowicy też żaden problem to sprawdzić. Przy okazji warto wywalić zaworek z kolektora ssącego i wymienić termostat na PRT żeby mieć spokój z uszczelką na długo

[ Dodano: Nie Paź 02, 2016 21:47 ]
przerobiłem 5x HGF w tym silniku na własnej skórze, no może dwa na rodziny ale mnie to też dotyczyło
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Paź 02, 2016 22:57   

Jak z tyłu, to może ciec spod kolektora.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Paź 02, 2016 23:01   

ciekawe jak ten mechanik profilaktycznie te śruby dopierdzielił :|
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
pawlovsky 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 73



Wysłany: Nie Paź 02, 2016 23:04   

Kurczę możecie mieć rację z tym kolektorem, to faktycznie jego okolice i to może być to, jutro będę to sprawdzał. Dzięki za uwagi i rady! :)

A jeśli to kolektor to co radzicie? Jego uszczelka też wymieniana była.

Pozdrawiam
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Pon Paź 03, 2016 18:23   

Uszczelka Victor-Reinz i trochę silikonu.
 
 
pawlovsky 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 73



Wysłany: Pon Paź 03, 2016 18:34   

Cześć, patrzyłem pod maskę i tak to wygląda:







iktorn73 - masz na myśli tą? I wywalić tą nową co kupiłem i została założona i zmienić na tą?

http://allegro.pl/uszczel...6538345972.html
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Paź 03, 2016 19:03   

Ze zdjęć ewidentnie widać ze wyciek jest wyżej niż połączenie głowicy z blokiem wiec na 100% to nie uszczelka pod głowicą.

Może masz popękany kolektor ssący skoro uszczelki były wymieniane i nic to nie daje.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Paź 03, 2016 22:21   

zapomnij o tej uszczelce tylko kłopotu narobi. tylko i wyłącznie gumowa Victor Reinz takie oringi połączone ze sobą.
http://allegro.pl/uszczel...6538345250.html
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Paź 03, 2016 23:14   

pawlovsky napisał/a:
http://allegro.pl/uszczel...6538345972.html


to jest uszczelka do aluminiowego kolektora, takie były miedzy innymi w poldoroverach
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
pawlovsky 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 73



Wysłany: Pon Paź 03, 2016 23:52   

Dziękuję Wam za rady i wskazówki! :)
Byłem jeszcze przed momentem skontrolować sytuację, dolna cześć kolektora, która dochodzi do bloku jest wilgotna, znowu widać strumyczek jak na jednym ze zdjęć.
W takim razie kupie i zmienię tą uszczelkę na V-Reinz i zobaczymy. :)

Mam jeszcze jedno pytanie, tak jak jest na dwóch zdjęciach jak to się dzieje, że płyn chłodniczy pojawia sie też nad kolektorem?? Jakim sposobem on tam wycieka do góry?

Pozdrawiam serdecznie
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Paź 04, 2016 09:44   

pawlovsky napisał/a:
Jakim sposobem on tam wycieka do góry?
Przecież w układzie panuje ciśnienie inaczej by ci sie gotował. Pod ciśnieniem może wyłazić górą. Jak zdejmiesz kolektor koniecznie wywal kulkę z zaworka co idzie wężykiem do zbiorniczka wyrównawczego, mi niedawno najprawdopodobniej zacięty zaworek załatwił uszczelkę pod głowicą
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Wto Paź 04, 2016 14:01   

Kolega Sknerko ma w 100% rację. Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [R 420 si] cieknie olej z głowicy
kolin17_71 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Wto Paź 06, 2015 21:08
AndrewS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [biały dym, uszczelka głowicy uszczelka kolektora ssącego]
squid2 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Lip 26, 2015 16:34
sTERYD
Brak nowych postów [r45] Po wymianie sprzęgła dalej wysoko bierze?
miuzziker Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Maj 21, 2016 01:00
Caroline
Brak nowych postów [R400] Problem po wymianie głowicy
skym Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sob Maj 25, 2019 05:02
skym



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink