Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220 SDi] Jak długo powinien grzać się silnik?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220 SDi] Jak długo powinien grzać się silnik?
Autor Wiadomość
farek 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 224
Skąd: Międzylesie



Wysłany: Pon Lis 03, 2008 15:30   

u mnie tez nagrzewanie trwa dość długo w zależności od aktualnego stylu jazdy. Ale czy jeżeli po osiągnięciu normalniej temp. (ok połowa skali), zaczynamy jechać spokojniej i notuje w wyniku tego spadek temperatury do ok 1/4 skali, to kwalifikuje termostat do wymiany?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 03, 2008 15:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kh4mell 



Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 47
Skąd: Szczerców



Wysłany: Pon Lis 03, 2008 17:49   

Zrobiłem taki test: Nagrzałem silnik do 1/4 skali na postoju. Wyjechałem w trasę i jadąc 10km 100km/h odnotowałem spadek temperatury silnika. Po 10km gdy dołożyłem mu gazu temperatura podskoczyła, jednak gdy znów zacząłem jechać spokojnie spadła z powrotem. I tak po przejechaniu 20km wskazówka nie osiągnęła połowy skali. W tym czasie dmuchawa chodziła ustawiona na ciepło na 2 biegu, a temperatura w samochodzie cały czas była w sam raz, podczas gdy w innym samochodzie dawno bym się topił. Gdy później znów chodził na postoju, kiedy badałem węże, wskazówka na termometrze nareszcie osiągnęła połowę. Napewno jest coś nie tak, ale czy istnieje możliwość, że nie jest to termostat, tylko coś poważniejszego?
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Lis 03, 2008 17:53   

Kh4mell, wyjmij termostat, zagotuj plyn w garczku i go wsadz, zobacz czy sie otwiera i zamyka... U mnie stojac na wolnych obrotach jakies 5-7minut osiaga pol skali a w samochodzie jest goraco...
 
 
 
Kh4mell 



Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 47
Skąd: Szczerców



Wysłany: Pon Lis 03, 2008 17:59   

I chyba tak muszę zrobić NEOSS, słyszałem już o tej metodzie, ale nie stosowałem...
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Lis 04, 2008 15:15   

NEOSSS napisał/a:
Kh4mell, wyjmij termostat, zagotuj plyn w garczku i go wsadz

A ja tak robilem, w R200 matki.
Kupilem termostrat i wrzucilem go do wrzacej wody i... nic ;)
To samo bylo ze starym.

Myslalem ze kupilem zwalony ale... zalozylem nowy i dzialal jak trzeba mimo ze w garnku nie chcial sie otworzyc.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Wto Lis 04, 2008 17:37   

MaReK, woda bedzie wrzala i parowala utracajac temperature, a plyn bedzie sie gotowal trzymajac temperature a wiec SPRAWDZAJCIE W PLYNIE CO NAPISALEM!!!
 
 
 
Kh4mell 



Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 47
Skąd: Szczerców



Wysłany: Wto Lis 04, 2008 21:00   

Z tego co widzę, to dużo ludzi ma problem z zimnym dieslem rovera...słuchaj NEOSSS, a to, że ten silnik się zbyt wolno grzeje, to nie jest wina tego, że termostat otwiera się za szybko? Temperatura wrzenia płynu chłodniczego to zdaje się jakieś 130 stopni, więc skąd będę wiedział, że otworzył się wtedy, kiedy trzeba?
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Wto Lis 04, 2008 22:18   

Wez sobie czujnik czarny (90stopni) i czerwony z chlodnicy(120stopni) i podlacz lampke do niego(plus i minus z akumulatora), wsadz tez termostat i bedziesz wiedzial czy przy dobrych temperaturach sie otwiera a kiedy zamyka... Pisemnie nie potrafie inaczej wytlumaczyc
 
 
 
helfik 



Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 7
Skąd: Podkarpacie



Wysłany: Sro Lis 12, 2008 15:44   

przy sprawdzaniu termostatu przez zanurzenie w wodzie należy pamiętać, iż można zaobserwować tylko temperature początku otwarcia termostatu (cos ponad 90 st. C). Pełne otwarcie następuje w temp ponad 105 st C (jest to możliwe gdyż woda w układzie chłodzenia jest pod ciśnieniem i wrze w wyższej temp.) Kwestia tylko mieć odpowiedni termometr albo założyć, że po zagotowaniu wody powinien sie nam ruszyć:)
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Nie Lis 16, 2008 13:43   

Mój też sie wolno nagrzewa, ogólnie diesle kiepsko sie grzeją a jak włącze nagrzewnice na maksa to wskazówka sie obniża ...
Mój dzięki dołożonemu webasto nagrzewa sie do poziomu na wskaźniku w 3km :D polecam

Wydajność samej nagrzewnicy wzrasta po włączeniu samej pompki wodnej od webasta ponieważ pompa wodna w dieslu zbyt wolno tłoczy płyn... ( albo mam nagrzewnica za bardzo zasyfioną :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Lis 16, 2008 13:44   

chudson napisał/a:
Mój dzięki dołożonemu webasto nagrzewa sie do poziomu na wskaźniku w 3km polecam

a jakieś szczegóły montażu ?? fotki ?? gdzie Ty to upchałeś :hm:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Nie Lis 16, 2008 13:49   

Mam SD wieć webasto weszło pod akumulator w miejsce IC ... troche węzy i wpięte przed nagrzewnicą szeregowo , tłumik puszczony pod silnik i wzdłuż przewodów hamulcowych

Co do elektryki to wiele nie powiem bo mialem gotową instalację ... podłączyłem tylko + i - do aku a zegar pociągnołem pod popielniczke i tyle
A no i jeszcze za filtrem paliwa trójnik założyłem aby podłaczyć rope
 
 
lukasz18 




Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 79
Skąd: Połajewo



Wysłany: Sro Paź 12, 2016 20:40   Mam R200 SD

Od czasu gdy posiadam auto czyli 6 lat nigdy nie robiło furory z nagrzewaniem kabiny tutaj czytam że auto w środku nagrzewa się po odpaleniu czy też dmucha ciepłym po 6 KM od odpalenia. U mnie jakoś jest inaczej nigdy dobrze nie grzało wymieniłem termostat i nagrzewnicę niby wąż zasilający jak i powrót są gorące ale leci letnie powietrze nigdy nie leciało ciepłe czy też gorące. Gdzie mam szukać przyczyny układ chłodniczy jest cały drożny mały jak i duży obieg
_________________
Łukasz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220 SDi] przerywający silnik
kadzaf Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Pon Cze 30, 2008 20:46
kadzaf
Brak nowych postów [R220]Silnik regulacji świateł
tysszek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Gru 21, 2008 21:14
tysszek
Brak nowych postów [R220 SDI]Szarpie,przerywa silnik
kadzaf Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Lis 07, 2012 19:42
kadzaf
Brak nowych postów [r220,97r] Silnik zle pracuje, poszedl prawdopodobnie zawor
swiety18 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Sie 24, 2009 13:17
thef
Brak nowych postów [R220 SD 97']silnik wycieraczek/silownik c.zamka-zamienniki,
krzysztof_ns Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Pią Wrz 19, 2008 16:04
krzysztof_ns



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink