Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] sondy lambda i ich błędy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] sondy lambda i ich błędy
Autor Wiadomość
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Cze 27, 2015 16:57   [R75] sondy lambda i ich błędy
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Pomóżcie bo już całkiem się pogubiłem. CCzytam od rana forum o sondach lambda i ich błędach i już nie wiem nic, mam błąd P0141 obwód grzałki sondy lambda (blok cylindrów nr 1, sonda nr 2) wadliwe działanie odczytane ELM327. Wymieniliśmy sondę na używaną z przebiegiem 53kkm (od AdaskoC )raczej sprawną i zmieniło się tylko tyle że nie wyświetla błędu w dziale zapisane kody błędów (DTC) a jest tylko w sporadyczne kody błędów (DTC) wcześniej było w obu pozycjach. Wymieniliśmy sondę tą co jest od strony grodzi bo tak ustaliłem wcześniej na forum ale teraz już nie jestem pewien niczego bo tu sa tylko 2 sondy a pisze blok 1 sonda 2. pomóżcie ustalić która sonda jest która.
Która to blok 1 sonda 1 , która blok 2 sonda 1 i które to są sondy 2 i czy jak auto ma tylko dwie sondy to może zgłaszać błąd 3 tej za katalizatorem której nie ma?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Cze 27, 2015 16:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Cze 27, 2015 21:45   

sknerko napisał/a:
pomóżcie ustalić która sonda jest która.
sknerko, bank 1 to jest silnik ( w nim dwie sondy ) , bank 2 to są katalizatory ( jedna sonda ) , czyli bank 1 sonda 1 - to sonda pierwszej przedniej głowicy , bank 1 sonda 2 - to sonda wydechu drugiej głowicy ( przy grodzi) , bank 2 sonda 1 - to tzw. 3 za katalizatorami.

[ Dodano: Sob Cze 27, 2015 21:45 ]
sknerko napisał/a:
czy jak auto ma tylko dwie sondy to może zgłaszać błąd 3 tej za katalizatorem której nie ma?
może, jak ktoś zmienił ECM na 3 sondy , albo wydech na 2 sondy w aucie z ECM z 3 sondami.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Cze 27, 2015 22:48   

Cytat:
może, jak ktoś zmienił ECM na 3 sondy , albo wydech na 2 sondy w aucie z ECM z 3 sondami.
_________________

a jak nic nie grzebał? ale to i tak nie ma znaczenia bo nadal jest błąd sondy przy grodzi więc albo felerna sonda albo gdzie indziej jest feler
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Cze 28, 2015 09:19   

sknerko napisał/a:
felerna sonda albo gdzie indziej jest feler
to wystarczy zamienić sondy miejscami i będzie wiadomo.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Cze 28, 2015 12:22   

A nie da się ich jakoś zmierzyć? bo błąd jest grzałki więc.....
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Cze 28, 2015 13:27   

sknerko napisał/a:
A nie da się ich jakoś zmierzyć?
można zmierzyć rezystancję elementu grzejnego .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 05, 2016 20:28   

sknerko i jak wymieniałeś wtedy jeszcze raz tą samą sondę od strony grodzi ?? Bo mam idento sytuacje P0141 wymieniłem sondę od strony grodzi na używkę z alegrogo i nadal ten sam błąd. Pewnie kupiłem felerną :| ale chce się upewnić :|

SeniorA napisał/a:
sknerko napisał/a:
A nie da się ich jakoś zmierzyć?
można zmierzyć rezystancję elementu grzejnego .


Grzałka jest na białych przewodach ?? Bo mam praktycznie zwarcie białych, na tej którą wymontowałem.

[ Dodano: Pon Wrz 05, 2016 20:28 ]
Zmierzyłem dokładniej i na białych mam 6,5 Ohma więc nie wiem czy to tu jest problem czy gdzieś indziej, grzałka jest po jakimś bezpieczniku może ?? Przewody przy tej sondzie były ok.
_________________
:pisze:
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Wrz 05, 2016 22:59   

wymieniłem 2 razy (jedna od AdaskoC, druga z mojego źródła) i nie pomogło
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 06, 2016 17:39   

Czyli nadal masz ten sam błąd ?? Więc jest taka możliwość że przyczyna jest inna, albo to nie jest ta sonda. Próbowałeś zamienić je miejscami ?? U mnie ten błąd pokrywa się mniej więcej ze zmianą ECU i może tu jest problem może to chodzi o tą 3 ja u siebie jej nigdy nie widziałem na wydechu, chyba że nie wiem gdzie jest ale ciężko mi było jej się dopatrzeć.
_________________
:pisze:
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Wrz 06, 2016 21:54   

adam_26 napisał/a:
Zmierzyłem dokładniej i na białych mam 6,5 Ohma
to grzałka powinna być ok, a sygnał ( między pinami 1 i 2 ) co 2-3 sek powinien teoretycznie zmieniać się w zakresie 0.3-05 V (w nowej ).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Wrz 06, 2016 22:10   

zamiana sond nic nie daje niestety więc pewnie kable albo komp. Dokładnie to nie jest moje auto z tym błędem tylko kosaa co nie zmienia faktu że ja si,e nim zajmuję.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 06, 2016 22:17   

mhm jutro zmierzę grzałkę przez wiązkę od ECU według pinout https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75447&view=previous
zdaje się że to będą piny 65 z 77 kable od spodu wyglądał ok, no ale wyżej już nie było widać z kanału.
_________________
:pisze:
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Wrz 07, 2016 17:17   

SeniorA napisał/a:
co 2-3 sek powinien teoretycznie zmieniać się w zakresie 0.3-05 V (w nowej


hmmm
tak wolno ??
to po co do pomiaru zalecany jest oscyloskop ??
z taka częstotliwością to poradzi sobie każdy miernik :roll:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Apolyon 




Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 74
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Paź 14, 2016 22:47   

Panowie mam pytanie, dziś wyskoczył mi błąd P0141 bank 1 sensor 2. Mam silnik 1.8, szukałem tej drugiej sondy ale nie mogłem jej namierzyć, mam 2 sondy używane od AdaskoC ale czekam na klucz, do dziś był błąd tylko tej pierwszej sondy, mocno się zdziwiłem jak pokazał się ten drugi - dodatkowo autem dzisiaj trzęsło jakby ktoś po nim skakał. Ktoś podpowie gdzie tej drugiej sondy szukać?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Paź 15, 2016 09:31   

Apolyon napisał/a:
gdzie tej drugiej sondy szukać?
za katalizatorem
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Apolyon 




Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 74
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Paź 17, 2016 21:24   

SeniorA napisał/a:
za katalizatorem

Czy to możliwe, że jej tam nie mam? Z tego co widziałem nic tam nie ma.

Przy okazji podepnę się pod temat związany z sondami i opiszę swoje dzisiejsze poczynania...

Dzisiaj wymieniłem sondę przy kolektorze na używaną, błąd P0130 (bank 1 sensor 1) zniknął, błąd P0135 również (teoretycznie ta sonda za katalizatorem). Co ciekawe, po odłączeniu sondy przy kolektorze, auto nierówno pracowało (chyba to oczywiste ale wolę powiedzieć) i natychmiastowo pojawiły się błędy praktycznie w ciągu 2 sekund obydwu sond - P0130, P0135, P1185 (x2), P1191 (x2) + dodatkowo nie zapisałem ale jeszcze jakiś chyba związany ze spalinami. Czy tak to działa? Jak padnie pierwsza sonda, jest problem z drugą i sypie błędami?

Podłączam ponownie sondę do zasilania, odpalam auto, kasuje błędy i wszystkie powyższe błędy znikają prócz P1191 (x2), które cały czas są i nie da nic ich kasowanie. Podejrzewam, że to błędy związane z sondą za katalizatorem - czy ktoś mógłby to potwierdzić? Błędy P1185 (x2) pojawiły się tylko po odłączeniu sondy przy kolektorze stąd mój wniosek, nie wiem czy słuszny.

Czy coś jeszcze można sprawdzić w tej kwestii? Na razie pojeżdżę, zobaczę czy sonda przy kolektorze będzie działać.
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pon Paź 17, 2016 22:05   

Apolyon napisał/a:
Czy to możliwe, że jej tam nie mam? Z tego co widziałem nic tam nie ma.


Za drugim katalizatorem. Pierwszy masz w kolektorze wydechowym, a drugi mniej więcej pod lewarkiem biegów :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] 2.0 KV6 sondy lambda
Koenig Rover serii 75, MG ZT 13 Czw Lis 12, 2015 10:42
sebol11
Brak nowych postów [MG ZT] Błąd Sondy lambda
Jasiu Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Lut 04, 2019 11:56
Jasiu
Brak nowych postów [R75] sondy lambda symbole
malyk1990 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Kwi 07, 2016 19:06
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Zamiennik Sondy Lambda
piotrek250 Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Lis 22, 2012 17:55
automechanik
Brak nowych postów [R75] Brak sondy lambda za katalizatorem
James_design Rover serii 75, MG ZT 6 Pią Maj 20, 2011 12:23
homerinio



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink