Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 600] problem z rozrządem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 600] problem z rozrządem
Autor Wiadomość
wiktoiro 



Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 4



  Wysłany: Wto Lis 22, 2016 23:29   [Rover 600] problem z rozrządem
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

:roll: Mam problem z rozrządem .Pasek wieloklinowy przetarł obudowe od dołu i wciągnęło. Pasek rozrządu i przesunął się o kilka zębów. Potrzebuje podstawę jak ma być ustawione kolo dolne do górnego gdzie na kole dolnym jest znak i gdzie ten znak ma być na obudowiei tak samo jeżeli chodzi o koło górne. [Siedze od kilku godzin na kompie i.Są fajne objaśnienia jeżeli chodzi o rozrząd ale jeżeli chodzi o te moje kola to nigdzie nie ma tego opisane].
Dobrze by było żeby mi ktoś coś napisał a najlepiej prosiłbym o zdjecie lub rysunek techniczny żebym miał jakiś podgląd.Wiem że jest to temat odgrzewany nie raz ale mimo szczerej chęci i czasu spędzonego na forach nic nie znalazlem jeżeli chodzi o ten probem
Dziękuję z góry
Z poważaniem właściciel roverka :roll:
Ostatnio zmieniony przez wiktoiro Sro Lis 23, 2016 15:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 22, 2016 23:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 23, 2016 00:46   


Moderator longer86 informuje

Uwaga! Ten temat zostanie usunięty jeśli autor nie poprawi jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, autor musi w pierwszym poście użyć funkcji


_________________
75 Red Edition
 
 
Pyros 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 306
Skąd: Gdańsk

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lis 23, 2016 15:48   

W dużym skrócie bo jestem w robocie. Na górnym wałku rozrządu masz znak ktory widać po ściągnięciu obudowy( z tego co pamiętam to jest on na godzinie 4 albo 5. Co do wału korbowego to masz dwie opcje jedna to znak na kole pasowym a druga to otwór przez który wkladasz np wiertło ( nie pamietam rozmiaru, bedziesz musial cos dopasować ) i blokujesz nim kolo zamachowe. Tylko w jednym położeniu da rade zablokować. Otwór ten znajduje sie w flanszu do której przykreca sie skrzyni biegów i jest on w pobliżu czujnika położenia wału.
_________________
Rover Coupe 302KM/452nM
https://youtu.be/8EhA4Cbfd14 0-140kmh :) przy 250km
 
 
 
wiktoiro 



Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 4



Wysłany: Pią Lis 25, 2016 10:41   

Koło dolne rozrządu ma 2 otwory nagwintowane ale nie są przelotowe to jak inaczej ustawić czy na klin i którym miejscu może chodzi o inny typ silnika w moim roverku jest silnik Hondy Acord 2.0 Diesel
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Lis 25, 2016 18:56   

wiktoiro napisał/a:
w moim roverku jest silnik Hondy Acord 2.0 Diesel

Masz silnik Rovera i ta Honda też.
 
 
natsu9 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 118



Wysłany: Pon Lis 28, 2016 01:25   

Lol to on ma tam silnik z Hondy? a ja zawsze myślałem że moja accord ma silnik z rovera ;)

A teraz na poważnie masz znak na kółku wałka rozrządu (te u góry silnika) ustawiasz je na znak, teraz musisz się nagimnastykować bo jest otwór na kole zamachowym otwór znajduje się pod pompą ciśnienia (ciężko go zobaczyć łatwo wymacać) jak już znajdziesz to kręcisz wałem aż zablokujesz go, a teraz najlepsze bo na pompie tez masz otwór i musi się zgadzać jak nie to kolejny obrót wałem.

więc tak
- kółko na znak
- bolec w zamach
- bolec w kółko na pompie


tu masz znak: oraz pomocne wideo https://www.youtube.com/watch?v=6cmRUJ4lnJw
 
 
wiktoiro 



Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 4



Wysłany: Pon Lis 28, 2016 22:36   

Witaj natsu9,

Witam
Bardzo dziękuję super informacja i filmik też
Robiłem z silnikiem w piątek (25.11.) i jeżeli chodzi o otwór na kole zamachowy, to ja go mam z tylu silnika,koło czujnika wału ale i tak nic z tego po ustawieniu rozrządu kręciłem silnikiem oczywiście kluczem i wpewnym miejscu zawor dotyka tloka ,mechanik powiedzial ,że silnik do wymiany, bo robota z glowicą w okolicach Krakowa mechanicy wycenili na 1500,00 zł. a w dodatku samochod stoi na wsi w Bogdanowce 80 km od Krakowa
Udalo mi się kiedys pozyskać taki sam samochód na części więc czeka mnie przekladka silnika i chyba to będzie najlepsze wyjście
Wiadomo jest to problem i to duży ale może dam sobie rady. A propos tej dziury na kole zamachowy, bo pisałeś że jest z przdou pod pompą nie wiem czy to ma jakieś znaczenie i czy próbować jeszcze raz ustawiam moze mam inny typ silnika?
Dziękuję jeszcze raz i czekam na odpowiedz

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Email wysłany do Ciebie od wiktoiro z wykorzystaniem Twojego konta na Forum Klubu ROVERki.pl. Jeżeli ta wiadomość zawiera spam lub treści obraźliwe skontaktuj się z webmasterem forum pod adresem: forum@roverki.pl Do listu załącz cały ten email, z nagłówkami włącznie.
 
 
natsu9 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 118



Wysłany: Wto Lis 29, 2016 19:27   

No to masz coś źle ustawione, blokadę na kole zamachowym wkłada się w to miejsce



Jak masz silnik na zapas to fajnie, jak coś znajomy miał w dobrym stanie.... (odpalał i jeździł)
 
 
wiktoiro 



Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 4



  Wysłany: Sro Lis 30, 2016 00:20   

witam
jak mówiłam twoje informacje są bardzo przydatne jeszcze co to byla za dziura z tyłu silnika pod czujnikiem poziomu wału tam gdzie wkładałem preta 6, i w ten w sposób ustawiałem rozrząd ,bo może trzeba ustawiać jak ty mi pokazujsz może jeszcze jest do uratowania silinik :idea:
dzieki za jeszcze raz prosze o dalsza poradę
a propos tego mojego drugiego roverka to jest cały kompletny i na chodzie tylko oczywiście do prawa na poruszania sie na drogach
jakby ktos potrzebował częsci to prosze pisac cos się wybierze
 
 
natsu9 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 118



Wysłany: Sro Lis 30, 2016 21:12   

Tył silnika czyli od grodzi? nie mam pojęcia co tam za otwór znalazłeś ale do zablokowania koła służy otwór z przodu silnika ;] Masz na youtube wszystko, prościej się nie da wytłumaczyć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620 Si 16v] Problem z rozrządem
mirek_20 Rover serii 600, Honda Accord 2 Wto Wrz 17, 2013 20:08
mirek_20
Brak nowych postów [R620] Problem z rozrządem
Janek123 Rover serii 600, Honda Accord 3 Czw Gru 27, 2007 18:38
Brt
Brak nowych postów [R620i] Problem z rozrządem PILNE!!!
lukasz29rsl Rover serii 600, Honda Accord 1 Pią Kwi 27, 2012 11:23
zuber84cool
Brak nowych postów [Rover 620 SI] problem z alternatorem...?
Zuraw Rover serii 600, Honda Accord 0 Czw Paź 23, 2014 07:46
Zuraw
Brak nowych postów [ Rover 620 SDI] Problem ze spalaniem.
Artur20-2012 Rover serii 600, Honda Accord 12 Wto Lip 17, 2012 19:55
Artur20-2012



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink