Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR] Samoistna deformacja tarcz hamulcowych?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR] Samoistna deformacja tarcz hamulcowych?
Autor Wiadomość
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pon Gru 26, 2016 22:54   

Kupiłem już tarcze (DF3021) i jak dotrą to wymienię. Stare oddam do przetoczenia i jeśli będzie mało do zebrania, to wystawię na aukcję. Może ktoś będzie zainteresowany.

W czujnik zegarowy nie będę inwestował na jednorazowe użycie. Pożyczyć nie mam od kogo.
Wentylowaną tarczę da radę sprawdzić mikrometrem. Pomiar i tak będzie orientacyjny.

[ Dodano: Sob Kwi 02, 2016 20:14 ]
Wczoraj wymieniłem osłonę przegubu i nie jest to takie proste zadanie ale podołałem w jakieś 7h.
Trudności sprawiły mi jak zwykle nakrętki. I jak ze zbiciem przegubu nie było problemu, tak z założeniem już owszem. Pierścień sprężynujący blokuje niesamowicie. Jeden ściąłem w jakiś sposób. Dobrze że drugi dodają do osłony. Moja rada to nakładać czysty przegub na półoś bez smaru, a pierścień korygować płaskim śrubokrętem próbując go wciskać w rowek jednocześnie wpychając przegub.

Uwaliłem też gwint w jarzmie zacisku hamulca albo już był i dlatego tarcze biły. Ma ktoś na sprzedaż? Do zacisku na tarcze wentylowane 262mm?

[ Dodano: Nie Lis 06, 2016 14:26 ]
Powtórka z rozrywki - któraś tarcza znów zaczęła bić. Podejrzewam, że ta sama strona.

[ Dodano: Pon Gru 26, 2016 22:54 ]
Walczę dalej i mam problem.
Dobra piasta (0,02mm bicia w zwrotnicy dawcy) + nowe łożysko i w mojej zwrotnicy bicia rzędu 0.30mm.

_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 26, 2016 22:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Wto Gru 27, 2016 09:28   

doszedłeś już co z tym biciem?
 
 
 
bielu00 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2016
Posty: 16



Wysłany: Wto Gru 27, 2016 11:54   

Masakra jak to chodzi. Ja też nadal walczę z bijącymi tarczami, chociaż po wymianie piasty jest na razie względnie ok, choć bicie występuje przy kliku dochamowaniach ze 120 do 60km/h. Niestety nie pamiętam jakie były wartości przy pomiarach. Czy krzywa półoś może powodować wykrzywienie piasty?
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Gru 27, 2016 13:09   

Moze, jeszcze jak jest wyciety zewnetrzny przegub tam gdzie przechodzi przez lozysko tez tak,moze byc


Niestety zeby miec pewnosc to trzeba wymienic piaste i tarcze, przy czym piaste przed montazem sprawdzic na bicie na tokarce albo cos, a montazu nie wykonywac za pmoca mlotka
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Wto Gru 27, 2016 14:53   

NoPE napisał/a:
W czujnik zegarowy nie będę inwestował na jednorazowe użycie. Pożyczyć nie mam od kogo.

mówiłem ci ze mam czujnik zegarowy .......
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Sty 22, 2017 19:10   

Tylko dlaczego w 'nowej' zwrotnicy piasta miała bicie 0,02mm (sprawdziłem przed montażem), a w mojej po przełożeniu owej piasty i wprasowaniu nowego łożyska bije?
Podejrzewam, że machanyky w ogóle nie wymienili łożyska, bo nakrętkę zostawili starą (nowa była z łożyskiem) i w gratisie nie dali blaszek sprężynujących do zacisku. No nie powiem co by ich strzeliło, bo na prawdę mam dosyć takich usług...
A wracając - przełożyć z powrotem piastę do nowej zwrotnicy i całą zamontować? To chyba jedyne rozwiązanie. Na pewno będę to robił sam tylko na prasę czekam.
Pytanie dodatkowe to czy wyciśnięcie łożyska wiąże się z jego utratą? Z tego co się przyglądałem to można go wypchnąć tylko z jednej strony (strona przegubu), i narzędzie oprze się o wewnętrzną bieżnię.

[ Dodano: Wto Gru 27, 2016 16:30 ]
Ciufa napisał/a:
mówiłem ci ze mam czujnik zegarowy .......

a bo to pamiętał?
zrobim ynteresanto :)

[ Dodano: Sob Gru 31, 2016 21:49 ]
@Up
Dziś przywiozłem sobie prasę hydrauliczną 20t i będę działał.
Chętnie udostępnię za niewielką opłatą, gdyby ktoś potrzebował sobie coś wcisnąć:) (20zł)



[ Dodano: Nie Sty 22, 2017 19:06 ]
Wymienione, poskładane - bicie na tarczy ok 0,04mm czyli szału nie ma ale jest dobrze. Na kierownicy wibracji nie będzie.
Dam znać jakie efekty po dotarciu tarcz i kloców.

[ Dodano: Nie Sty 22, 2017 19:10 ]
bielu00 napisał/a:
Czy krzywa półoś może powodować wykrzywienie piasty?

Przegub zniweluje bicia więc wg mnie nie.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR] rozmiar tarcz hamulcowych tył
jayjay Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Kwi 10, 2015 12:27
milky
Brak nowych postów [R 200, 97] wymiana tarcz hamulcowych
Oś tylnia
DawidNB Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Pon Mar 21, 2011 10:31
pgrad
Brak nowych postów [R200] max romiar tarcz hamulcowych
alter6 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Czw Maj 09, 2013 22:09
BigBoyPL
Brak nowych postów [R200] Minimalna grubość tarcz hamulcowych??
Moloch Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Kwi 13, 2007 21:55
Valander_wwa
Brak nowych postów [R214si] Długości przewodów hamulcowych, dobór tarcz
nanab Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Lis 18, 2019 21:23
nanab



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink