Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 120] HGF - samonaprawa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Sro Sty 04, 2017 20:37
Udostepnij na Facebook [MG ZR 120] HGF - samonaprawa
Autor Wiadomość
bielu00 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2016
Posty: 16




  Wysłany: Pią Sty 06, 2017 12:27   

panpodziemia100 napisał/a:
Wszedłem koło mnie do mechanika i wymieni uszczelkę za 40 PLN więc ja odpuszczam temat bo póki co nie mam narzędzi ani wiedzy. uważam, że bez sensu. Wcześniej byłem zmuszony, ponieważ wartość naprawy była wyższa niż opłacalność. Istnieje też możliwość, że w zakładzie chłodniczym czyszcząc pod ciśnieniem układ wydmuchali mi uszczelkę...


Uszczelkę pod głowicą za 40zł?! :o
 
 
SPAMU¦







Wysłany: Pią Sty 06, 2017 12:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1491

Rover 200


Wysłany: Pią Sty 06, 2017 13:16   

Chyba raczej dolotu.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
panpodziemia100 




Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 85
Skąd: Łódź




Wysłany: Sob Sty 07, 2017 17:08   

Kolektor ssący i dolotowy ponoć to to samo.
400 PLN. Poprawiłem
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1491

Rover 200


Wysłany: Sob Sty 07, 2017 20:47   

Jasne że to samo. :) Nie zrozumieliśmy się. Miałem na myśli uszczelkę pod głowicą albo uszczelkę kolektora ssącego lecz za omyłkową cenę 40 zł to raczej to drugie. Swoją drogą 400 zł za taką robotę to całkiem sporo. Wymiana jest łatwa szybka i nieskomplikowana pod warunkiem że jest gdzie ją wykonać bo na zewnątrz teraz to nie bardzo przy - kilkunastu stopniach.
Wypłukali chociaż układ chłodzenia ?
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
panpodziemia100 




Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 85
Skąd: Łódź




Wysłany: Nie Sty 08, 2017 12:44   

Na takim mrozie po dwóch śrubkach już ręce by zmarzły...
Wypłukali podobno tylko nagrzewnice... Myślę, że specjalnie tak powiedzieli bo zaczęło się coś dziać... Chociaż prosiłem o czyszczenie całego układu!
400n PLN może i dużo dla kogoś kto chociaż raz rozbierał silnik. Ja nie miałem tej przyjemności i nie mam narzędzi, więc przy tej kwocie wolę oddać mechanikom.
Odnośnie rozrządu - cały trzeba wymienić czy tylko elementy?
Wymieniany 1,5 roku temu...
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 251 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4401
Skąd: Legionowo

Rover 45


Wysłany: Nie Sty 08, 2017 14:43   

panpodziemia100, za 400zł kupił byś sobie narzędzia... cały zestaw + jeszcze by zostało i to nie byle jakie.

Zazwyczaj razem z paskiem rozrządu idzie pompa wody i napinacz.
 
 
 
panpodziemia100 




Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 85
Skąd: Łódź




Wysłany: Nie Sty 08, 2017 14:53   

Najgorsze jest to, że jak otworzę silnik nie wiem czy będę wiedział co jest zniszczone, a co nie...
Nawet najgorszy mechanik ma większe doświadczenie ode mnie :) .
Puka szklanka - nie wiem która i nie wiem jak sprawdzić...
Narzeczona też jest za mechanikiem w tej kwocie. Jak się uprę i sam to zrobię, a coś pójdzie nie tak to wiadomo jakie gadanie będzie!
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1491

Rover 200


Wysłany: Nie Sty 08, 2017 18:04   

panpodziemia100 napisał/a:
Narzeczona.......... Jak się uprę i sam to zrobię, a coś pójdzie nie tak to wiadomo jakie gadanie będzie!

W tej sytuacji ryzyko jest zbyt duże, nie masz wyjścia jak tylko oddać auto do mechanika :)
Spróbuj negocjować cenę albo znajdź innego mechanika wymiana uszczelki kolektora to prosta sprawa. Dałem mniej za robociznę wymiany uszczelki pod głowicą.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
abuk888 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Cze 2015
Posty: 63




Wysłany: Nie Sty 08, 2017 19:47   

Ostatnio dalem auto na remont silnika i za wymiane wszystkich uszczelek (poza uszczelka walu) razem z wymiana szpilek, 3 plukanki, rozrzad, regeneracja glowicy i z robocizne zaplacilem 750e ☺ jesli dobrze rozumiem to 400zl za wymiane jednej z tych uszczelek to sloro za duzo tym bardziej ze sama uszczelka kolektora ssacego kosztuje z 50zl max
_________________
Najpierw Rover 25 2.0 iDT 2001r
Teraz MG ZR 105 2005r
 
 
panpodziemia100 




Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 85
Skąd: Łódź




Wysłany: Sro Sty 11, 2017 22:18   

abuk888 napisał/a:
Ostatnio dalem auto na remont silnika i za wymiane wszystkich uszczelek (poza uszczelka walu) razem z wymiana szpilek, 3 plukanki, rozrzad, regeneracja glowicy i z robocizne zaplacilem 750e ☺ jesli dobrze rozumiem to 400zl za wymiane jednej z tych uszczelek to sloro za duzo tym bardziej ze sama uszczelka kolektora ssacego kosztuje z 50zl max

Chyba 750€ :) .
Sam zestaw uszczelek i szpilek to 500zł + Pasek rozrządu (bo nie można drugi raz założyć paska raz już naciągniętego) z pompą wody to 300zł + sprawdzenie szczelności głowicy i planowanie to 150zł + olej silnikowy to ok 100zł + płyn chłodniczy to ok 25 zł + rozłożenie i złożenie silnika to 400zł
Razem 1475zł - pod warunkiem, że nic w silniku nie ucierpiało...

Mechanik dał mi głowicę żebym gdzieś podjechał sprawdzić szczelność bo nie ma czasu :o .
Jak wziąłem to pozwoliłem sobie zrobić fotki :mrgreen:








Na pukająca szklankę(popychacz) mechanik znalazł rozwiązanie - zalać olejem mineralnym.
Taki lekarz od silników jak lekarz POZ na NFZ :D
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1071 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10305
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Sro Sty 11, 2017 23:55   

Głowica jak głowica, ewidentnie puszczał 4ty cylinder.
Strasznie dużo masła.
Mechanika nie słuchaj, jak da Ci te szklanki, to je rozbierz, wyplukaj w nafcie i przedmuchaj otworki i kanałki.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
panpodziemia100 




Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 85
Skąd: Łódź




Wysłany: Czw Sty 12, 2017 20:31   

Mechanicy dzisiaj przeszli samych siebie.
Zadzwonili i stwierdzili, że w jednym cylindrze (trzecim) przeleciała ropai silnik do wymiany.
Pytam czy wymiana pierścieni załatwi sprawę?
Nie. Wymiana silnika. Owal w cylindrze.
Załamany bo głowica szczelna i splanowana czeka na odbiór a panowie dopiero sprawdzili i silnik do wymiany...
Dzwonie do ludzi co planowali głowicę i pytają jak ten człowiek zmierzył ten owal i czym :mrgreen: . Zacząłem się śmiać bo też byłem ciekawy. Ci co się znają od głowicy powiedzieli, że pewnie pierścień dostał od przegrzania i tyle. W ekstremalnych sytuacjach tuleja mogła się wytrzeć.
kamień z serca. Da się uratować chyba... :|
sTERYD
Jak dokładnie wyczyścić te szklanki? Jak to wygląda? Nigdy nie widziałem...
Wystarczy wyczyścić czy trzeba wymienić?
Może lepiej zalać mineralnym i będzie spokój...
Dużo roboty przy demontażu szklanek? Żeby nie naliczyli mi kolejnej kasy...
Ostatnio zmieniony przez panpodziemia100 Czw Sty 12, 2017 22:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1071 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10305
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Czw Sty 12, 2017 20:45   

Ale trafiłeś mechaników...
Obym sie mylił.
Nie ruszaj pierścieni, njc im nie bedzie.
Olej zalej półsyntetyk, bo będzie jeszcze gorzej klepac.
Co do szklanek, to po prostu trzeba je rozebrać (wyciągnąć tłoczek) wymyc w nafcie i przedmuchać otworki. No i złożyć do kupy.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
panpodziemia100 




Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 85
Skąd: Łódź




Wysłany: Czw Sty 12, 2017 22:28   

Pierścienie muszę wymienić bo nie będzie ciśnienia w tym cylindrze co przeleciała ropa.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 251 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4401
Skąd: Legionowo

Rover 45


Wysłany: Pią Sty 13, 2017 06:59   

panpodziemia100, A czemu ropa miała by nie przelecieć?
Jak postoi to zleci a nie wiesz po jakim czasie to sprawdzili.
Ale fakt faktem, jak bym miał rozbebeszony silnik to chyba także bym się zastanowił czy pierścieni nie wymienić przy okazji :P

A co myślicie o ponownym honowaniu tulei?
 
 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 171 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 6774
Skąd: Błażowa

Rover 75


Wysłany: Pią Sty 13, 2017 07:33   

Rozwazylbym zmianr mechanika :) tuleje w kserii sa wymienne wiec mozna 1 sztuke wymienic jak jest taka potrzeba. Jesli chodzi o przelanie ropa, ja balewalem nafty do cylindrow i nie powinna sciekac na dol. Jak faktycznie scieklo na dol to moze.byc lipa :/ podj3chalbym do nich i zalal sobie sam nafty do cylindrow. A wiesz moze czy po zdjeciu glowicy krecili walem korbowym?

Co do honowania recznego, ja honowalem cylindry w 2.0t (koncowka na wiertarke) i co... hm motor chodzi cacy, sprezanie takie jak trzeba i oleju nie bierze. Ale czy to zasluga dobrych pierscieni, ogolnego stanu silnika czy honwania? Nie wiem, na pewno nie zaszkodzi.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 251 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4401
Skąd: Legionowo

Rover 45


Wysłany: Pią Sty 13, 2017 08:29   

Markzo, mógł byś jeszcze pokazać (ewentualnie dać jakiś nr. seryjny i producenta) końcówki do honowania której użyłeś?
 
 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 171 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 6774
Skąd: Błażowa

Rover 75


Wysłany: Pią Sty 13, 2017 08:38   

Wroce do domu to zrobue foto, nie kosztowalo tp zbyt duzo chyba..
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
panpodziemia100 




Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 85
Skąd: Łódź




Wysłany: Pią Sty 13, 2017 10:15   

Zalali na noc i na drugi dzień sam widziałem, że w jednym jest na dnie a w innych do połowy.
Czy kręcili wałem nie wiem. Od człowieka który planuje głowice od lat słyszałem, że jak już się rozbierze dół to warto wszystkie pierścienie wymienić...
Chociaż jak nie przeleciało w innych to wiem czy warto...
 
 
Rzeski 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 74
Skąd: Wrocław




Wysłany: Pią Sty 13, 2017 12:14   

Pamiętaj o:

- nowym termostacie
- nowym korku zbiorniczka
- nowej chłodnicy <chyba ze Twoja ma idealny przepływ>
- zalej Prestonem
_________________
MG ZS British Racing Green
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink