Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Dusi się na paliwie, filtr ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Dusi się na paliwie, filtr ?
Autor Wiadomość
Puncio 



Dołączył: 18 Sty 2017
Posty: 1
Skąd: Konin



  Wysłany: Sro Sty 18, 2017 17:45   [R45] Dusi się na paliwie, filtr ?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam!
Mam probelm ze swoim roverkiem. Mianowicie jest zagazowany i muszę pojeździć chwile na beznzynie jak jest zimny silnik, oczywiste! Ale był moment gdzie brakło mi paliwa ( przeoczenie ) i zaczą mi się dusić, włączyła mi się pompa paliwowa, całe siedzenie wibrowało nawet jak jechałem na gazie. Teraz mam problem takie, że po zalaniu go benzyną i jechaniu na niej auto tak jak by się dławi. Myślę, że są dwie możliwe usterki, albo zapieprzony filtr paliwa co nie daje odpowiedniej dawki paliwa lub układ może być zapowietrzony. Moje podejrzenia są też na wtryski lecz na ostatnim miejscu. Oczywiście jeżeli chodzi o zapowietrzony ukłąd to do razu bym wymienił filtr paliwa z drugiej strony przy wymianie filtra faliwa i tak bym musiał odpowietrzyć. Szykać dalej objawów ? Komuś coś się takiego stało ? Dodam, że jak jest ciepły w miare dobrze chodzi na benzynie. Problem jest też taki, że nie odpala mi na benzynie, chechłam i chechłam aż w końcu kiedyś mi padnie aku. Odpalam go na gazie a później przełączam na benzynę, szkoda tylko parownika :/ Proszę o pomoc.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 18, 2017 17:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rademenez_ 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Sty 19, 2017 21:26   

Witam. Praca pompy bez benzyny w zbiorniku uszkadza ją. Benzyna w normalnych warunkach chłodzi pompę i ją smaruje. Objawy mogą wskazywać na uszkodzenie pompy. Zbyt niskie ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej może właśnie uniemożliwić rozruch. Polecam sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. Jeśli ciśnienie liche pompa do wymiany. Można i filtr wymienić jak się chce go koniecznie wymieniać. Układu paliwowego benzynowego się nie odpowietrza. Po przekręceniu kluczyka pompa wyprze paliwem całe powietrze z układu.
PS. Posiadając program do instalacji LPG można sprawdzić czasy wtrysku benzyny. To również mogło by potwierdzić kłopoty z układem zasilania PB. Czasy pewnie się wydłużyły i lambda leży na 0.
_________________
MG ZS180
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Sty 20, 2017 07:28   

Rademenez_ dobrze pisze ale...

1. Układ paliwowy w benzynie także może się zapowietrzyć, nie jest to tak kłopotliwe jak w dieslach ale jednak. Tego typu pompy potrzebują płynu aby pracować, nie potrafią przeć powietrza, z tego też powodu do puki pompa nie jest wewnątrz dość zalana, doputy nie będzie pchać paliwa. Czasem trzeba dłużej pokręcić silnikiem, słychać jak pompa na sucho ma wysokie obroty a po złapaniu paliwa momentalnie zwalnia i słychać jej obciążenie.

2. Pompa niemal na pewno zajechana i do wymiany jak Ci siedzisko lata i pracowała długo na sucho. Jest to pompa zębata, bez smarowania zębów (które jak pamiętam są mosiężne) bardzo szybko się ścierają.

3. Z wymianą pompy wymień koniecznie filtr, są tam na pewno opiłki po starej pompie.

4. Jak wymienisz pompę i zamontujesz nowy filtr to nie wkręcaj do niego przewodu dolotowego (do filtra). Nasadź wężyk i odpal auto na gazie aby nowa pompa paliwa wyparła z układu opiłki metalu po starej pompie.

5. Poskładaj i ciesz się jazdą. Miej zawsze nie mniej jak 20% zbiornika paliwa, nic nie zaoszczędzisz a nie zajedziesz ponownie pompy. Najlepiej ustalić sobie regułę np. co 5 tankować gazu 5L paliwka.

P.S.
Zła wiadomość jest taka że chyba wymiana pompy wiąże się z opuszczenie baku...
I używajcie czasem znaków nowej linii (enter), nie lepiej czyta się tak zbudowany post jak mój niż ciurkiem pisane wasze? Toż to w oczach się... no właśnie.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45 1.4 KAT 00r] SILNIK SIĘ DUSI
Przy zmianie biegów silnik się dusi
wfista Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Maj 15, 2010 21:24
wfista
Brak nowych postów [r45] 2.0 IDT Dusi sie i slabnie
aa66 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 32 Pią Lut 25, 2011 21:52
PawelLuc
Brak nowych postów [rover 416] dusi sie i szarpie
dudek1993 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Maj 25, 2013 22:45
sTERYD
Brak nowych postów [ DISEL SIE DUSI rover 420 ]
tomeknik4 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Gru 27, 2010 09:24
walkerwalia
Brak nowych postów [R416] Roverek się dusi i nie odpala
pomóżcie-r416-r się dusi
anitkaw88 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Wto Lip 22, 2008 07:43
anitkaw88



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink