Forum Klubu ROVERki.pl :: barwa 4300-6000K co lepsze
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
barwa 4300-6000K co lepsze
Autor Wiadomość
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 24, 2017 13:57   

sknerko po to są różnice zdań żeby przekopać internet i sprawdzić kto ma rację :P Tu akurat miałeś rację a ja tylko połowicznie więc jakieś 25:1,5 dla Ciebie ;) :P
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 24, 2017 13:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Sty 24, 2017 21:26   

ja tam się z tobą licytował nie będę :P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Sty 28, 2017 15:40   

Na moje pytanie czemu LED lampy montują w temperaturze barwy 6000k a nie 4300k jak ksenon, choć są dostępne LED od 3200k w górę, jakoś nikt nit chce odpowiedzieć. Bo nie sądzę zę szpan nowym autem jest ważniejszy jak dobra widoczność.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Sob Sty 28, 2017 16:07   

Diody 4300k mają duży pobór prądu grzeją się niemiłosiernie i są drogie w produkcji to po pierwsze do drugie od kiedy 6000k jest standardem w samochodach ?? ?
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Sty 28, 2017 16:42   

Nie gadaj mi tu głupot o diodach bo pracuje przy czymś takim i kolor ma praktycznie żaden wpływ na pobór mocy a przynajmniej nie taki by cena była kosmiczna. Nic nie pisałem o standardzie w samochodach pytam dlaczego LED lampy sa w temperaturze 6000k bez względu na markę auta. Ja podejrzewam że jest to optymalny kolor by była najlepsza widoczność i tyle
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 28, 2017 17:54   

sknerko i tak i nie. Zapewne 6000K po prostu odpowiada optymalnemu ustawieniu barwy do przeciętnego człowieka. Zauważ, że tanie ledowe lampy uliczne świecą gorzej od rozlatujących się, pomarańczowych sodówek. Jasność tych drugich bywa gorsza, ale samo ciepłe zabarwienie - nawet ledwo widoczne - odbieramy jako "tu jest światło". LED wydaje się ciemniejszy w takim wypadku, bo on nie zmienia kolorystyki chodnika czy krzaczka, lekko go rozjaśnia, ale kolor pozostaje ten sam. Wiesz o co mi chodzi. Obie lampy mogą świecić z identyczną siłą, ale subiektywnie żółte światło będzie "lepsze", bo łatwiej je dostrzegamy poprzez wypaczenie barw.

Kolega ma xenon w E39. Jakiś taki przyjmijmy przeciętnawy. Teoretycznie znaki są jaśniejsze, świeci nieco dalej od mojego halogenu, ale zimna barwa sprawia, że na ciemnym asfalcie moje reflektory wydają się lepsze. Czemu? Bo łatwiej zauważyć zażółcony asfalt niż po prostu nieco jaśniejszy szary.

Sam nie mam nic przeciw 6000K. Kiedyś w sumie trochę broniłem ciepłych barw, ale jak pojeździłem paroma samochodami to takie coś mi powiewa. Przyznam jedynie, że w deszczu i mgle wolę barwę cieplejszą. Nie wiem czy to przez subiektywny odbiór zmiany zabarwienia czy coś innego. Z pewnością żółty lepiej penetruje mgłę - ale filtr przyciemnia jednocześnie, więc pytanie: warto?

LEDy są bardzo jasne, dlatego 6000K może tam świetnie odpowiadać "przeciętnej". A Poprzednie xenony 4000+K... Ich lepsze świecenie to według mnie efekt przyzwyczajenia nie do tego, że przed autem jest jaśniej, tylko "żółciej". Powtórzę: moim zdaniem dostrzeganie zmiany koloru sztucznie podbija wrażenie jasności. Bo obiektywnie, jakąś aparaturą, nie będzie mieć to znaczenia.
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Sob Sty 28, 2017 20:02   

sknerko napisał/a:
Nie gadaj mi tu głupot o diodach bo pracuje przy czymś takim i kolor ma praktycznie żaden wpływ na pobór mocy

jeżeli nawet do 50% to żaden wpływ to stosujecie sporą tolerancję w branży :mrgreen:
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Sty 29, 2017 19:05   

dj_darco, chłopie nie powielaj tu legend tylko podaj choć jeden przykład diody ciepłej barwy i zimnej gdzie będzie różnica w poborze mocy oczywiście w nowej technologii bo starego typu diody bywały "dziwne". Nawet żarówki LED domowe działają tak samo i kolor nie ma żadnego przełożenia na moc kolor bierze się z użytych półprzewodników i tyle.

[ Dodano: Nie Sty 29, 2017 19:05 ]
MD napisał/a:
LEDy są bardzo jasne, dlatego 6000K może tam świetnie odpowiadać "przeciętnej". A Poprzednie xenony 4000+K... Ich lepsze świecenie to według mnie efekt przyzwyczajenia nie do tego, że przed autem jest jaśniej, tylko "żółciej".
Ilośc światła którą ma wygenerować lampa/żarówka/palnik jest unormowana i jak żarówki daja ileś tam lumenów to xenony dają więcej a LED nie może dawać jeszcze więcej jak ksenon bo wtedy nikt by nie jęczał na oślepiające xenony. trochę logiki ludzie proszę. Poza tym led generalnie świeci słabiej od innych źródeł tylko jest więcej diod w lampie i dlatego masz strumień światła porównywalny z xenonnem. Nie chce mi sie szukać ale na pewno gdzieś idzie dopaść normę ilości światła generowanego z lampy LED tak jak na palnikach xenon masz że dają coś 3200lm
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Pon Sty 30, 2017 18:22   

sknerko, Nie porównuj diod stosowanych w technice oświetlenia wnętrz do diod High Power.
Kolor ma i to niemałe znaczenie i tu podaję przykład dla tych którzy jak nie zobaczą to nie uwierzą
http://www.leds.de/en/Hig...-Z-LED-Acriche/
Prosty przykład dioda ciepła biel 3.7W wydajność 145lm dioda zimna biel o tej samej mocy 240lm
różnica prawie 40% to jest najbardziej drastyczny przykład jaki udało mi się znaleźć na szybkiego. przy wyższych mocach już nie jest tak hardkorowo. Co do samych diod jako źródło światła LED jest wydajniejsze bo daje lekko ponad 4000lm z 35W. Są diody na POJEDYNCZYM chipie nawet 12 000 lumenów więc LED świeci lepiej jak xenon koniec kropka. Suche fakty oparte danymi. Kolor to też kwestia sporna ale każdy ma trochę racji i ci po stronie 4300k i ci po stronie 6000k bo światło dzienne ma 5500k :) proponuję posłuchać się dawidd-a i zostawić źródło światła w spokoju na inny temat i zająć się budową lamp a raczej ich przebudową :mrgreen:
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Sty 31, 2017 15:58   

dj_darco napisał/a:
sknerko, Nie porównuj diod stosowanych w technice oświetlenia wnętrz do diod High Power.
Bo co? jaka różnica poza mocą?
Aha różnica ilości światła bierze się głównie z mocy
dj_darco napisał/a:
Kolor ma i to niemałe znaczenie i tu podaję przykład dla tych którzy jak nie zobaczą to nie uwierzą
http://www.leds.de/en/Hig...-Z-LED-Acriche/

Jak już chcesz coś napisać to może dowiedz się jakie diody ładuje się do aut bo dałes przykład diody która ledwo połowę strumienia światła daje w porównaniu do samochodowej, w autach są diody CREE o wydajności mniej więcej 100lm/W ja pracuje z takimi diodami i w tej samej mocy możesz uzyskać dowolny kolor i taka samą wydajność świetlną z jednej diody. ale co ja tam wiem fachofce od oświetlenia tu są. Nie mam czasu ci poszukiwać not technicznych bo i tak cie nie przekonam już raz napisałeś legendy ale i tak próbujesz udowodnić swoje. Tyle ode mnie i koniec.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Wto Sty 31, 2017 19:33   

sknerko napisał/a:
Jak już chcesz coś napisać to może dowiedz się jakie diody ładuje się do aut bo dałes przykład diody która ledwo połowę strumienia światła daje w porównaniu do samochodowej, w autach są diody CREE o wydajności mniej więcej 100lm/W ja pracuje z takimi diodami i w tej samej mocy możesz uzyskać dowolny kolor i taka samą wydajność świetlną z jednej diody. ale co ja tam wiem fachofce od oświetlenia tu są. Nie mam czasu ci poszukiwać not technicznych bo i tak cie nie przekonam już raz napisałeś legendy ale i tak próbujesz udowodnić swoje.

Tobie nie chce się szukać ale mi się chce :mrgreen:
Tu masz przykład diod wysokiej mocy i nawet firmy Cree (zaszalałem :P )
http://www.cree.com/~/med.../ds-CXB3070.pdf
z tych danych wynika że jednak mam rację a Ty dalej brniesz pod górę.
KOLOR MA ZNACZENIE JEŻELI CHODZI O POBÓR PRĄDU :!:
w tym przypadku jest niewielka różnica tak jak pisałem wcześniej ale jednak jest.
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
domas 



Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 38
Skąd: Kielce



Wysłany: Sro Lut 01, 2017 02:48   

Zgadzam się z poprzednikiem. Kolor MA znaczenie. Info znalezione na jakieś stronie i o dziwo biały pobiera najwięcej aż 2,5 raza więcej. Co nie zmienia faktu że to tylko 0.3A
https://www.youtube.com/watch?v=b_C8Oe0AlEQ . A jesli chodzi o ledy to przypadł mi do gustu taki pomysł
https://www.youtube.com/watch?v=b_C8Oe0AlEQ . Mój Roverek by wyglądał o 10lat młodziej.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lut 01, 2017 10:54   

dj_darco napisał/a:
w tym przypadku jest niewielka różnica tak jak pisałem wcześniej ale jednak jest.
Wcześniej pisałeś o różnicy 50% a ja pisałem że różnica jest niewielka i wpływ koloru na moc jest stosunkowo mały i nie próbuj się wybielać, wkleić cytaty?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Pią Lut 03, 2017 21:24   

dj_darco napisał/a:
Prosty przykład dioda ciepła biel 3.7W wydajność 145lm dioda zimna biel o tej samej mocy 240lm
różnica prawie 40% to jest najbardziej drastyczny przykład jaki udało mi się znaleźć na szybkiego. przy wyższych mocach już nie jest tak hardkorowo.

Zacytuję sam siebie ot tak dla przypomnienia.
sknerko, nie bierz tego do siebie ale jesteś uparty jak ja :)
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] barwa lamp wewnętrznych - xenony
xen0n Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Wrz 14, 2016 11:32
MD
Brak nowych postów [R75] Które oponki na lato lepsze?
Morgan___ Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Mar 01, 2011 16:38
Morgan___



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink