Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Skoki obrotów silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Adrian
Nie Lis 17, 2013 12:53
[R200] Skoki obrotów silnika
Autor Wiadomość
andreios 



Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 7



Wysłany: Nie Lis 17, 2013 10:39   [R200] Skoki obrotów silnika
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1999

Witam.
Wpisując w wyszukiwarce temat skoków obrotów wyszukiwarka nie odnalazła nic zbliżonego do mojego tematu.
Autko o którym chcę wspomnieć to Rover 200 1.4 1999 rok.
Problem jaki się ukazał przy pracy silnika to skoki obrotów do różnych prędkości zwłaszcza na zimnym silniku (ale po rozgrzaniu również to zauważyłem lecz sporadycznie). Skoki to nawet powyżej 2 tys. obrotów i przez chwilę obroty te potrafią się utrzymać po czym spadają powoli płynnie, a czasem skokowo.
Przy tych dziwnych wahaniach obrotów silnika z prawej strony kokpitu słychać wyraźny stukot tak jakby jakiegoś przekaźnika. Odgłos ma charakter metaliczny.
Autko w tym momencie jest mało użytkowane ale do czasu aż odbiorę stały dowód rejestracyjny. Staram się go odpalać co jakiś czas gdy stoi. Zakupiłem go 1,5 miesiąca temu i na początku takich numerów z silnikiem nie miałem zwłaszcza, że w czasie zakupu nie było takich niskich temperatur. Teraz gdy dużo stoi na parkingu przy niskich temperaturach pojawił się właśnie powyższy problem. Zależy mi na lokalizacji usterki, gdyż takie zachowanie wydaje mi się, iż może mieć niebezpieczne skutki podczas jazdy, zwłaszcza jeżeli nagle skoczą obroty do prawie 3 tys. Autko zakupiłem dla dziewczyny, która uczy się jeździć po odebraniu prawa jazdy więc nie chciałbym aby była przeze mnie narażona na nieprzyjemne skutki :)
Bardzo proszę o rozwiązanie problemu za co serdecznie z góry dziękuję i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez andreios Nie Lis 17, 2013 10:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 17, 2013 10:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
andreios 



Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 7



Wysłany: Nie Lis 17, 2013 14:44   

Właśnie przed chwilą byłem odpalić autko i przyglądnąć się silnikowi krokowemu. Teraz nie wskazywał takich objawów jak wczoraj lub dzisiaj rano. Chciałbym wyjaśnić ten problem i usunąć usterkę ze względu na bezpieczeństwo dziewczyny, która będzie jeździła tym autem.
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Nie Lis 17, 2013 15:52   

Ja bym się przejechał tym autem na Twoim miejscu i sprawdził go podczas jazdy.
Może gdy stał weszła gdzieś wilgoć albo w przepustnicę choć nie powinna albo silniczek krokowy się zawiesza.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Pon Lis 18, 2013 01:39   

Jednemu z rowerzystów chciałem tu poradzić w podobnym przypadku ale nie posłuchał. Odłącz kostkę z kabelkami od silniczka krokowego tak żeby sobie luźno wisiała. Wrzuć na luz i odpal silnik bez dodawania gazu. Jeżeli odpalisz to obroty powinny być 1200, przejedź się tak kawałek żeby wskaźnik temperatury wychylił się chociaż na centymetr. Zatrzymaj samochód, wrzuć na luz i zobacz jakie będą obroty, powinny być cały czas 1200. Puknij nogą w gaz aby skoczyły na 3000 i swobodnie opadły, nie powinny zejść poniżej 1200 i nie powinny falować. Napisz czy tak było? Jeżeli było inaczej to opisz co było?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 20, 2013 14:27   

Obadaj przepustnice może gdzie się zawiesza. Tak samo z linka gazu.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Sob Lis 23, 2013 11:09   

Można to zrobić profilaktycznie i do tego napiąć mocniej dwie sprężynki z jednej i z drugiej strony przepustnicy, ale to nic nie da. Za tydzień lub dwa znowu będzie to samo. Przy dojeździe do skrzyżowania i wrzuceniu na luz obroty będą 2500 lub 3000. Trzeba wtedy puknąć nogą w gaz nawet kilka razy aby spadły. Jeżeli nie spadną to na pobocze, maska do góry i ręką docinąć dźwignię gazu do tyłu aż obroty spadną. Jest to półśrodek i męczarnia.
 
 
andreios 



Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 7



Wysłany: Nie Lut 05, 2017 11:16   

Witam ponownie.
Temat niestety wraca.
W listopadzie 2015 roku oddałem do warsztatu auto właśnie w sprawie skoków obrotów...
Powymieniali świece, kable i palec rozdzielacza...
Jeszcze wcześniej wymieniałem silniczek krokowy, który nic nie pomógł, stąd decyzja o pojawieniu się w warsztacie. Skoki obrotów ustały.
W tym momencie problem ponownie się pojawił. Dzieje się to tylko na zimnym silniku narazie. Po odpaleniu nawet jeszcze bez wciskania gazu na wolnych obrotach nagle silnik faluje... Skacze do 3000 obrotów... Jak wcisnę kilka razy gaz to obroty spadają, a czasami muszę ponownie odpalić silnik. Na niższych obrotach silnik nawet drga co jest powodem szybkich małych skoków obrotów. Podczas takich wariacji silnika zauważyłem (usłyszałem), że pod maską równo ze skokami obrotów jest słyszalne głośne cykanie. Tak jakby jakiś przekaźnik się załączał i wyłączał... Cyka w różnych odstępach czasu. Są to ułamki sekund... takie częste cykanie aż to ustąpienia skoków silnika.
Sam już nie wiem co może być tego przyczyną i czy oddawać auto ponownie do warsztatu, w którym niewiadomo czy będą w stanie stwierdzić usterkę i zrobić to za rozsądne pieniądze. Oby nie chcieli wymieniać połowy silnika.
Z góry dzięki a pomoc.
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 05, 2017 12:49   

A nie da się zlokalizować skąd dokładnie dobiega to cykanie i co tak cyka ?
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
andreios 



Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 7



Wysłany: Nie Lut 05, 2017 14:58   

Niestety nie jest aż takim znawcą :)
Jeśli mi się uda to spróbuję zlokalizować ten element ale nie wiem czy będę wiedział co to. Najwyżej opiszę słowami :) Cyka w różnych odstępach czasu... Ułamki sekund, sekundy... Spróbuję nagrać film jeśli mi się uda...
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Nie Lut 05, 2017 15:31   

Dawno temu miałem taki sam problem. powodem był padnięty wtrysk, siejący do masy czujników. Cyka zapewne tak jak u mnie wtedy, filtr z węglem aktywnym. Sprawdzaj podzespoły wpięte w wspólną masę czujników, ja miałem zepsuty wtrysk, tobie może coś innego siać/zwierać. Przydaje się schemat, masa czujników przewód różowy z czarnym paskiem.
Powodzenia!
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
andreios 



Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 7



Wysłany: Nie Lut 05, 2017 21:59   

Dzięki za podpowiedź.
Mogę prosić o jakieś wskazówki gdzie szukać tych czujników?
Gdzie jest ich wspólna masa?
Nie znam się na tym a chciałbym zlokalizować problem bo obawiam się, że gdy oddam go do warsztatu to wymienią mi połowę silnika, a za jakiś czas problem ponownie powróci :/
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Pon Lut 06, 2017 07:19   

Masa czujników jest w wiązce silnika. Przewód jak pisałem. Nie potrzebujesz grzebać w wiązce. Sprawdź po kolei czujniki, wtryski... Wszystko jest na schemacie w rave. W moim przypadku jak oddałem do elektromechaników to stałem się posiadaczem 4 sterowników, poźniej stwierdzili że to coś nie tak z wiązką silnika więc zaczeli ją rozbierać i ciąć. Finalnie zająłem się tym sam i problem okazał się być banalny. W sumie to powinienem im podziękować, bo dzięki nim zacząłem grzebać w autach i mam fajne hobby. Jeszcze jedno na autocomie pokazywało zwarcie w masie czujników i od jednego do kilku błędów z czujników.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
krzychuuu1992 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Gru 2015
Posty: 68



Wysłany: Pon Lut 06, 2017 14:39   

To cykanie to na 99% naturalna praca elektrozaworu pochłaniacza par paliwa. Jak Cię to bardzo drażni możesz wyjąć wtyczkę ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 VI] Skoki temperatur i obrotów silnika !!
ADEE22 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Wto Sie 26, 2014 13:06
ADEE22
Brak nowych postów [R 214]skoki obrotow
Raff Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Maj 08, 2007 22:58
coona
Brak nowych postów [R214Si 97r] skoki obrotów ?
china22 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Wto Wrz 07, 2010 10:44
leszczu
Brak nowych postów [214] Skoki obrotow przy przyspieszaniu
Danio2020 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Lis 07, 2012 20:31
ADI-mistrzu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink