Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 120] HGF - samonaprawa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Sro Sty 04, 2017 20:37
[MG ZR 120] HGF - samonaprawa
Autor Wiadomość
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Lut 10, 2017 13:51   

jaką tuleją?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 10, 2017 13:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
panpodziemia100 




Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 85
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Lut 10, 2017 15:09   

Pomyliłem się...

[ Dodano: Pią Lut 10, 2017 15:09 ]
sTERYD napisał/a:
jaką tuleją?

Pomyliłem się...
Jak się zakłada te koła rozrządu?
Względem czego?
Na filmikach i opisach jest tylko wymiana paska...
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Lut 10, 2017 23:09   

Na forum było setki razy. Masz kołki w wałkach rozrządu i kazde koło ma dwie fasolki na ten kołek. Są one opisane in i ex. Na wałku ssacem kołek musi trafić w fasolkę in, a na wałku wydechowym w ex.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Sob Lut 11, 2017 11:13   

panpodziemia100 napisał/a:
sTERYD,
Cytat:
Jak zobaczysz tuleje, to będą na nich jeszcze ślady honowania.

1. Rozwiń temat...
2. Jeśli pomiary wyjdą złe to można coś zrobić z tulejami czy trzeba nowe kupić?
3. Czy trzeba czyścić ten nagar na zaworach i wokół? Czym to wyczyścić?
Obrazek
4. Po założeniu nowych pierścieni normalnie można jeździć czy jakoś inaczej?



Jak chcesz się tanio pozbyć nagaru, to spsikaj WD40 albo CX80. Zejdzie.

Co do tulei, jeśil są ślady honowania na całej długości, to tuleja na pewno jest dobra. Jest jeszcze kwestia na ile podtarty jest tłok na dole. Jeśli znikomo, to nowe pierścienie możesz dać i będzie latać ( pamiętaj że jakiś czas trzeba spokojniej pojeździć bo muszą się dotrzeć). Natomiast jak masz cylindry już wytarte ( będą w kształcie beczki w środku - wyjdzie dopiero przy pomiarze) to niestety, komplet nowych tulei, tłoków i pierścieni. Nie ma sensu (moim zdaniem) wkładać starych tłoków do nowych tulei.

Mówisz że robienie remontu silnika jest nieopłacalne. Ja robiłem remont 1,8 w jednym z moich aut:
https://www.youtube.com/watch?v=INpqR4iSElQ

I do dziś twierdzę, że przy wartości samochodu na poziomie ceny za kilogram złomu w skupie, była to najlepsza decyzja. Wsiadam, odpalam i jadę na drugi koniec europy nie zastanawiając się co się stanie.

Musisz pamiętać o jednym. Najczęściej zakatowanymi silnikami z K-serii są 1,8 i to te z freelandera. Jest pojemność, ludziom się wydaje że można jeździć na niskich obrotach bo mało pali. A potem lecą panewki na korbach a za razem i wał ;-)

Ja bym robił remont. Jeśli nie masz zwalonego dołu ( w sensie panewek gównych, wału) to blok nie będzie rozbity. Kupujesz komplet panewek głównych za jakieś 300zł w nominale, do tego na korby za jakieś 200zł, tuleje z tłokami, pierścieniami i sworzniami to jakieś 1500zł, obróbka głowicy powinna się zamknąć w 250zł. Do tego komplet uszczelek ze śrubami i magistralą jakieś 600zł i masz silnik jak nowy ;)

A i jeszcze splanowałbym blok od góry do pewności i oczywiście uszczelka pod głowicę MLS
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink