Forum Klubu ROVERki.pl :: [Polonez 1.8] Wybór instalacji gazowej LPG
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Udostepnij na Facebook [Polonez 1.8] Wybór instalacji gazowej LPG
Autor Wiadomość
Suzaku666 



Dołączył: 04 Lut 2017
Posty: 6




  Wysłany: Pon Lut 06, 2017 18:37   [Polonez 1.8] Wybór instalacji gazowej LPG
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1995

Witam.
Pracuję nad projektem swojego Poloneza do którego aktualnie został swap'nięty silnik 1.8 VVC - 145km.
Docelowym rodzajem użytkowania będzie daily/drift, więc dosyć nietypowo.
Na przyszłość być może silnik zostanie uturbiony także prosiłbym o wzięcie tego pod uwagę.
Ale do rzeczy. Potrzebuję listę komponentów do instalacji gazowej, bo jedyne co zostaje po starym jedno-punkcie to butla.
Parownik do 200km byłby chyba już odpowiedni. Ale jakiej firmy?
Z tego co czytałem to polecanymi instalacjami są STAG3/3PRO/STAG4 - ale co będzie najwydajniejsze jeżeli kwestią będą wysokie obroty, jak i oszczędność gdy przyjdzie jechać w trasę?
Ogólnie nie znam się na tym zabardzo także prosiłbym łopatologidzny wykład :|
 
 
SPAMU¦







Wysłany: Pon Lut 06, 2017 18:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 163 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 6618
Skąd: Błażowa

Rover 75


Wysłany: Wto Lut 07, 2017 06:52   

Elektronika lpgtech albo stag (4, 4+ itp ale nie ECO! ma gorszy procesor i nie ogarnia korekt). Parownik moze AC albo KME silver? Do turbo na pewno czeka Cie wymiana na inny. Wtryski z zapasem to hm, dragony powinny ogarnac. No i przewod zbiornik -> reduktor 8mm zdecydowanie (pewnie masz 6 to zmirn na 8) . Do tego zalozyc to z glowa i powinno latac ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Suzaku666 



Dołączył: 04 Lut 2017
Posty: 6




Wysłany: Wto Lut 07, 2017 13:14   

Markzo napisał/a:
Elektronika lpgtech albo stag (4, 4+ itp ale nie ECO! ma gorszy procesor i nie ogarnia korekt). Parownik moze AC albo KME silver? Do turbo na pewno czeka Cie wymiana na inny. Wtryski z zapasem to hm, dragony powinny ogarnac. No i przewod zbiornik -> reduktor 8mm zdecydowanie (pewnie masz 6 to zmirn na 8) . Do tego zalozyc to z glowa i powinno latac ;)



Cześć!
Dzięki za szybką odpowiedź.
Czy byłby odpowiedni przykładowo na taki zestaw:
https://www.olx.pl/oferta...html#cc2702c0fe

Ewentualnie i z ciekawości, powiedz co myślisz o Sharku? Gdzieś natknąłem się że jest dobry polecenia.
http://allegro.pl/redukto...5189027897.html

I czy warto kupować używane instalacje czy już lepiej doinwestować? I jeżeli już używki to co najprędzej może być zużyte?
  
 
 
krab 




Dołączył: 13 Lut 2017
Posty: 4




Wysłany: Pon Lut 13, 2017 04:28   

Suzaku666 napisał/a:

Cześć!
Dzięki za szybką odpowiedź.
Czy byłby odpowiedni przykładowo na taki zestaw:
https://www.olx.pl/oferta...html#cc2702c0fe

Ewentualnie i z ciekawości, powiedz co myślisz o Sharku? Gdzieś natknąłem się że jest dobry polecenia.
http://allegro.pl/redukto...5189027897.html

I czy warto kupować używane instalacje czy już lepiej doinwestować? I jeżeli już używki to co najprędzej może być zużyte?


Instalacja lpg z linku jest bardzo słabiutka, zwłaszcza wtryskiwacze lpg.
Na zdjęciu są wtryskiwacze Valtek, kompletnie nie nadają się do jazdy ostrzejszej.
Rozumiem że cena gra role, więc warto wziąść chociaż wtryskiwacze AC W01
cena jest bardzo dobra a biją wtryski valtek na głowę http://lpgmasters.pl/wtry...-czerwone-cz-2/ a jak może być drogo to wtryskiwacze Barracuda.

Reduktor Shark to jest średnia półka do silnika bez turbiny. Wątpię żeby nadawał się do samochodu którym chcesz czasami poszaleć.

Co do dobrego mocnego reduktora to warto polecić KME Tur, KME Gold

Komputer gazowy KME Nevo, Stag 300, Stag qbox, Lpgtech, Optioma
wrtyskiwacze muszą być mocne ( wydajne) : Barracuda, Hercules, Yeti, AC W01 BFC
  
 
 
sebeks 




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 140




Wysłany: Sro Lut 15, 2017 10:10   

Ja to bym widział tak:

Wsadzenie blosa i jeżdżenie aż do czasu kiedy dojdzie to całe turbo i inne szpeje.

Kupienie standalone, wywalenie ori sterownika, postawienie wszystkiego na standalone + osobne mapy dla benzyny i gazu bez jakichś korekt na mapy benzyny jak idzie na gazie itd.

Będzie chodzić jak należy. Wtedy dopiero też dobierać komponenty pod gaz. Póki co głowy sobie nie zawracać ;-)
 
 
Markzo 




Pomógł: 163 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 6618
Skąd: Błażowa

Rover 75


Wysłany: Sro Lut 15, 2017 10:41   

A tak z ciekawosci po co SA?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sebeks 




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 140




Wysłany: Sro Lut 15, 2017 19:23   

Możesz wtedy wystroić to osobno na gazie i osobno na benzynie (kompletnie niezależnie). Nie masz wtedy problemu rozjeżdżania się map. Możesz pobawić się stopniem doładowania większym dla gazu ( bo możesz większe sprężanie przy gazie zrobić). Kolejna sprawa, to i tak będzie musiał pójść w lepsze sterowanie skoro do VVC chce turbo jeszcze zapodać.

Ja wiem że to się da na wiele innych ( może i tańszych) sposobów rozwiązać. Skoro dało się zagazować silnik z S8 D3 na bezpośrednim wtrysku ( dodam tutaj że są dwa sterowniki silnika) Pytanie czy jest sens. Ja nie lubię półśrodków. No chyba że trenuję coś dla samego trenowania i własnej nauki ( jak np próby pracy blosa w nadciśnieniu). Wielu teoretyków pisało ( głównie na forum FSO) że to działać nie ma prawa. Ja jednak mam swój pogląd na ten temat i się nie poddaję ;)
 
 
Markzo 




Pomógł: 163 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 6618
Skąd: Błażowa

Rover 75


Wysłany: Czw Lut 16, 2017 05:42   

Znam możliwości SA, znam też jego wady przy codziennym użytkowaniu i koszta nie zbędne, żeby to jeździło chociaż podobnie jak na fabrycznym ECU. A co do strojenia VVC z Turbo... ;) niedługo będe w stanie coś powiedzieć ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sebeks 




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 140




Wysłany: Czw Lut 16, 2017 19:59   

Z ciekawości czym to chcesz posterować ? Oczywiście jeśli nie tajemnica ;)
 
 
Markzo 




Pomógł: 163 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 6618
Skąd: Błażowa

Rover 75


Wysłany: Czw Lut 16, 2017 20:12   

Seryjnym ECU :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Suzaku666 



Dołączył: 04 Lut 2017
Posty: 6




Wysłany: Pią Lut 17, 2017 21:42   

Dzięki panowie za taki odzew.

Więc aktualnie sytuacja wygląda następująco.
Zakupiłem:
Reduktor KME Silver (do 249KM)
Instalacja na sterowniku LPGTECH

I teraz zastanawiam się nad tymi wtryskiwaczami. Barracuda widzę najczęściej polecana. Czy trzymać sie już tego wyboru?

Pozdrawiam :)
 
 
Markzo 




Pomógł: 163 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 6618
Skąd: Błażowa

Rover 75


Wysłany: Sob Lut 18, 2017 11:34   

KME Silver jest do 249km? ja mam silvera i jest niby do 200 :/

Suzaku666 napisał/a:
I teraz zastanawiam się nad tymi wtryskiwaczami. Barracuda widzę najczęściej polecana. Czy trzymać sie już tego wyboru?

Dragon/barracuda ;) bedzie git.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Suzaku666 



Dołączył: 04 Lut 2017
Posty: 6




Wysłany: Sob Lut 18, 2017 12:36   

Markzo napisał/a:
KME Silver jest do 249km? ja mam silvera i jest niby do 200 :/

Suzaku666 napisał/a:
I teraz zastanawiam się nad tymi wtryskiwaczami. Barracuda widzę najczęściej polecana. Czy trzymać sie już tego wyboru?

Dragon/barracuda ;) bedzie git.


245KM <- Wybacz mój błąd ;)

Nie powiem.. Mam dylemat. Patrzę na parametry i każde oferują coś innego, a sam średnio wiem co jest w nich najważniejsze.
Cenowo wszystkie zbliżone, 3 opcje:
Najtaniej Dragony i to co przy nich przykuło moją uwagę to maxymalne ciśnienie 6bar.
http://allegro.pl/listwa-...5149975494.html
Następne to Barracudy
http://allegro.pl/listwa-...5885535712.html
No i ostatnie Herculesy
http://allegro.pl/listwa-...5120914500.html

Ogólnie to zastanawiają mnie te parametry. Wykorzystując temat, czy byłby któryś z was w stanie wyjaśnić mi o co w nich chodzi? Może bym się czegoś przy okazji nauczył :P
M.in.:
Rezystancja cewek? Co to są te "Omy - Ω"
Czas otwarcia (im więcej tym lepiej?)
Czas zamknięcia (im mniej tym lepiej?)
 
 
krab 




Dołączył: 13 Lut 2017
Posty: 4




Wysłany: Sob Lut 18, 2017 15:37   

Suzaku666 napisał/a:

Ogólnie to zastanawiają mnie te parametry. Wykorzystując temat, czy byłby któryś z was w stanie wyjaśnić mi o co w nich chodzi? Może bym się czegoś przy okazji nauczył :P
M.in.:
Rezystancja cewek? Co to są te "Omy - Ω"
Czas otwarcia (im więcej tym lepiej?)
Czas zamknięcia (im mniej tym lepiej?)



Kolego jak zadajesz takie dziecinne pytania to nie bierz sie za cokolwiek związanego z gazem. Zrobisz krzywdę sobie i samochodowi.

Równie dobrze możesz zacząć składać rakietę kosmiczna, coś mi mówi że efekt będzie ten sam.
  
 
 
Suzaku666 



Dołączył: 04 Lut 2017
Posty: 6




Wysłany: Nie Lut 19, 2017 02:10   

krab napisał/a:

Kolego jak zadajesz takie dziecinne pytania to nie bierz sie za cokolwiek związanego z gazem. Zrobisz krzywdę sobie i samochodowi.

Równie dobrze możesz zacząć składać rakietę kosmiczna, coś mi mówi że efekt będzie ten sam.


Chcąc się czegoś nauczyć postanowiłem napisać na forum. Od czegoś ono chyba jest...
Prawda jest taka że jestem adeptem z dziedziny motoryzacji i zbieram wiedzę dopiero od dwóch lat. Wierz mi, zdaję sobie sprawę, że gdybym sam miał wszystko robić to pewnie nic by nie działało, a mój projekt przerósłby mnie wielokrotnie. Aktualnie ciężko pracuję żeby spełnić marzenie i dorobić się kompletnego auta, a mój wkład w jego budowę jest taki, że jeżdżę po szrotach lub wertuję allegro i fora, kolekcjonując części.
Montażem zajmuje się mój dobry kolega który zna się na rzeczy. Problem w tym że nie jest na moje każde wyciągnięcie ręki, a nie chcę mu zawracać głowy takimi pytaniami...
Mam nadzieję że wszystko sprostowałem i liczę że rozumiesz moją sytuację.

Pozdrawiam
 
 
sebeks 




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 140




Wysłany: Wczoraj 7:49   

Rezystancja cewki - opór jaki stawia prądowi który ją zasila/steruje
czas otwarcia - no tu to się można nawet domyśleć po nazwie
czas zamknięcia - jak wyżej

:roll:

to masz trzy najważniejsze parametry, dochodzą jeszcze inne jak np. stabilność temperaturowa itd
 
 
Suzaku666 



Dołączył: 04 Lut 2017
Posty: 6




Wysłany: Wczoraj 23:19   

sebeks napisał/a:
Rezystancja cewki - opór jaki stawia prądowi który ją zasila/steruje
czas otwarcia - no tu to się można nawet domyśleć po nazwie
czas zamknięcia - jak wyżej

:roll:

to masz trzy najważniejsze parametry, dochodzą jeszcze inne jak np. stabilność temperaturowa itd


Ok dzięki.
BTW do zestawu wybrałem w końcu Barracudy :P
Myślę że dowiedziałem się wszystkiego. Dziękuję za pomoc.
Temat do zamknięcia.
  
 
 
Markzo 




Pomógł: 163 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 6618
Skąd: Błażowa

Rover 75


Wysłany: Dzisiaj 5:42   

Daj znać jak fura bedzie na tym smigac ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Rozrusznik Polonez 1.4 vs Rover 1.4
goorsky Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Sro Sty 11, 2017 22:11
goorsky
Brak nowych postów [Polonez] Brak Cut-off'a
fsomr88 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 10 Pon Kwi 13, 2015 09:47
szczur50a
Brak nowych postów [VVC] Polonez in Progres VVC
Lazar Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 41 Sro Paź 31, 2012 13:40
Lazar
Brak nowych postów [POLONEZ] Rozrząd
polonezrover Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 9 Sro Maj 27, 2015 19:39
MultecFSO
Brak nowych postów [Polonez K16] gaśnie po uruchomieniu
kolarz Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 35 Pon Kwi 04, 2011 19:09
oprawca_1978



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink