Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75/ZT] - TOAF Diagnostic Tool
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75/ZT] - TOAF Diagnostic Tool

Temat dotyczący programu TOAF, narzędzia diagnostycznego dla samochodów marki Rover 75/MG ZT
Autor Wiadomość
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Lut 18, 2017 20:38   

Wróć do mapy 115 KM i zobacz wtedy. Nie wiem czy to jest kwestia wtryskiwacza, czy braku kompresji na cylindrze.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 18, 2017 20:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 18, 2017 20:51   

MaReK napisał/a:
Wróć do mapy 115 KM i zobacz wtedy. Nie wiem czy to jest kwestia wtryskiwacza, czy braku kompresji na cylindrze.


Sprawdzę, chociaż brak kompresji powinien też objawić się jakimś spadkiem mocy i problemami z obrotami a tych nie ma, to nie v8 to kompresję szczątkową powinienem odczuć a na wyższych obrotach powinien kopcić jak czołg a jest igła
_________________
Pamparampam
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lut 18, 2017 23:10   

Tak, ale to diesel, kompresjs najszybciej odbije sie na rozpylaniu. Problemy z paleniem na zimno, to drugi etap.
Przelewy masz z kosmosu więc jest rydzyko, że to nie tylko wtryski.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 19, 2017 09:46   

Spróbuj może zalać jakieś STP do czyszczenia wtrysków (ale tak mniej rozcieńczone niż podają na butelce - ja u siebie lałem bodajże butelkę na 25-30 litrów).

A co do samych wtrysków - to ja brałem używki od AdaskoC także jest to w miarę pewne źródło. Z allegro nie wiem czy bym kupił. Jak masz możliwości i czas to możesz samemu się pobawić w regenerację - bodajże dawidd opisał gdzieś na forum całą procedurę.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 19, 2017 15:48   

sTERYD napisał/a:
Tak, ale to diesel, kompresjs najszybciej odbije sie na rozpylaniu. Problemy z paleniem na zimno, to drugi etap.
Przelewy masz z kosmosu więc jest rydzyko, że to nie tylko wtryski.


Zacznę dziś od mapy, na zimnym pali od strzała

[ Dodano: Nie Lut 19, 2017 15:48 ]
Zmieniłem mapę na cdt i bez zmian, toaf pokazuje że 4ty leje 8-10 pierwszy 4-7 Drugi i trzeci w normie, auto pali od strzała, zbiera się ok, silnik chodzi cicho nic nie puka,stuka, jak stanę na luzie to po ok 30 sekundach zaczyna mocno dymic i lekko obroty falują ale wystarczy ze przytrzymam obroty na 900 czy 1000rpm i juz nic nie dymi, dosłownie jak by go zalewalo i zaczynał się lekko dusic i walił nie przepłyną ropą, jakieś propozycje jeszcze czy upierać się przy wtryskach bo czwarty ewidentnie robi powódź a pierwszy nie lepszy
_________________
Pamparampam
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Lut 19, 2017 16:48   

wtryski powinny mieć nie więcej niz 0,5- ok 1, powyżej to szroty, mierzone na ciepłym silniku. Jeśli faktycznie u Ciebie jest 10 to ci wypali tłok i będzie silnik szrot

[ Dodano: Nie Lut 19, 2017 16:48 ]
Zrób sobie test przelewowy, bo wydaje mi sie ze cos jest nie tak u Ciebie z odczytem, ale mogę sie mylić
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Lut 19, 2017 16:58   

dawidd napisał/a:

Wysłany: Dzisiaj 16:48     
wtryski powinny mieć nie więcej niz 0,5- ok 1, powyżej to szroty,

Inżynierowie z BMW w swoich serwisówkach dają normy pomiędzy -5 a +5 w korektach. Wiadomo jednak, że im bliżej 0 tym lepiej.

Ubiegłego lata miałem to samo co kolega Boncky. Z tym, że ja u siebie dałem mocno w palnik na zimnym silniku. Po kilku minutach spod maski wydobywało się głośne walenie. Wtedy korekcja wtrysków miała 10 (czyli chyba max. jaki daje się zmierzyć, bo nigdy nie widziałem wyższej wartości) a drugi miał 5 . Niby dało się jechać, ale wkrótce auto zdechło. Nie dało się go odpalić, kręcił coraz ciężej i ciężej. Po rozebraniu i sprawdzeniu okazało się, że na jednym cylindrze brak kompresji, a późniejsza szersza analiza wykazała obrócenie się panewki oraz wypalony tłok.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 19, 2017 17:56   

Nie wiem jak inżynierowie BMW mierzą -5 do +5 ale zgodzę się z dawiddem - u mnie wtrysk miał +1.5 i był totalnym szrotem.

Boncky sprawdź przelewy tak jak dawidd pisze.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Lut 19, 2017 22:10   

MaReK napisał/a:
Inżynierowie z BMW w swoich serwisówkach dają normy pomiędzy -5 a +5 w korektach
też się z taką wartością nigdy nie spotkałem a swego czasu mocno zglebialem ten temat. Nie twierdzę że tak nie jest, ale może ich 5 odpowiada naszemu 0,5 i tu by mi to pasowalo
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 19, 2017 23:38   

Powiem tak, raz zdarzylo mi sie ze obroty falowały na ciepłym silniku, podgląd na toaf i jeden z wtryskow pokazywał caly czas 10. Pomogło dokręcenie tego wtrysku, do tego zalane stp do czyszczenia układów wtryskowych i do dzis latam na tych samych wtryskach
_________________
75 Red Edition
 
 
turbina 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 89
Skąd: Mircze



Wysłany: Nie Lut 19, 2017 23:58   

Czytam i czytam ale nie mogę znaleźć nic konkretnego. Chciałem kupić kabel do R ale znalazłem coś ze inpą za wiele w benzynie nie zrobię. Więc co można kupić i czy to z waszym TOAFem zadziała??
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lut 20, 2017 09:11   

Myślę, że niektórzy nie powinni sobie sami diagnozowac aut...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 20, 2017 18:06   

sTERYD napisał/a:
Myślę, że niektórzy nie powinni sobie sami diagnozowac aut...


"Lubię To"

;] ]
_________________
Pamparampam
 
 
 
turbina 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 89
Skąd: Mircze



Wysłany: Pon Lut 20, 2017 21:32   

Słuchaj sTERYD forum jest stworzone po to żeby czegoś sie dowiedziec czy pomoc sobie wzajemniem. Może stwórz podgrupe wybranych tych "lepszych" i będziesz tylko z nimi wymieniał się informacjami.
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Pon Lut 20, 2017 22:25   

turbina napisał/a:
forum jest stworzone po to żeby czegoś sie dowiedziec


turbina napisał/a:
Czytam i czytam ale nie mogę znaleźć nic konkretnego


To napisz konkretnie co chcesz sie dowiedziec, to tutaj wróżką nikt nie jest i nie domysli sie czego szukasz.

A jesli chcesz intofmacji o TOAFie, porzeczytaj ten temat od 1 strony.

turbina napisał/a:
Może stwórz podgrupe wybranych tych "lepszych" i będziesz tylko z nimi wymieniał się informacjami.

Pewności nie masz ze taka "podgrupa" istnieje ;]
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 20, 2017 22:37   

turbina obsługa TOAFa to w 99.9% czytanie ze zrozumieniem. Jak nie znalazłeś tutaj kabla ani informacji co TOAFem można a co nie no to...
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
turbina 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 89
Skąd: Mircze



Wysłany: Pon Lut 20, 2017 23:54   

No to co?? Potrzebowałem szybkiej informacji na temat kabla do benzyny bo nie mam czasu prześledzić 70 stron opisów. Czasu nie mam bo kabel muszę zamówić max do jutra bo inaczej nikt go nie odbierze. Ot i cała historia..
Chcę wiedzieć czy silnik benzynowy i moduły w tym samochodzie będzie odczytywał kabel z inpa.?Znalazłem kilka opinii że to głównie do disela więc dlatego pytam. Prawie rok postów więc może i opinie o kablach się zmieniły stąd i moje pytanie.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lut 21, 2017 00:12   

I od wczoraj się z Ciebie nabijamy, a Ty nadal nie znalazłeś 5 minut, zeby zajrzeć na stronę TOAF'a, albo użyć szukajki.

Weszłem na forum, to mi pomuszcie, bo ja nie mam czasu na forum, przeciesz musicie, po to jest forum, ja mam was w d..., ale wy musicie mi pomuc, bo inaczej nie wiecie po co jest forum.


I tak pewnie nie zrozumiesz o co mi chodziło, dlatego napisałem, że nie wszyscy powinni diagnozowac swoje auto, bo komputer Ci nie powie dużymi literami co zrobić, zeby naprawić auto, tylko Ci pokaże co wg niego jest nie tak, o przyczynach nic nie będzie wiedział. Potem będziesz miał pretensje, że wymieniłes pół auta, a dalej pokazuje te same usterki. I oczywiście to będzie nasza wina, bo Ci nie pomoglismy na forum, bo przecież musimu.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 21, 2017 07:12   

turbina wystarczy wejść na 1 stronę i kliknąć magiczny link.

MaReK napisał/a:
Ponieważ narzędzie ujrzało już światło dzienne, pora przygotować mu specjalne miejsce na forum. W tym temacie proszę poruszać kwestie związane wyłącznie z tematyką programu TOAF. Ten temat będzie jednym z kanałów informacyjnych. Pozostałe kanały to strona projektu http://toaf.roverki.eu , fan page na facebook https://www.facebook.com/TOAFPolska/ oraz system rejestrowania błędów znajdujący się pod adresem http://bugtoaf.roverki.eu/

Niniejszym ten temat stanie się kontynuacją tematu https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=898959#898959


A podejście typu 'nie mam czasu'... Sorry my też nie mamy czasu. Albo szanujemy swój czas nawzajem albo sorry. Każdy z nas też ma pracę, rodzinę, znajomych, życie i bynajmniej nie jest jego celem siedzieć na forum w oczekiwaniu na tych co nie mają czasu. Każdy z nas chętnie pomoże czy podpowie ale najpierw pokaż, że szanujesz nasz poświęcony czas i poszukaj.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 21, 2017 08:00   

W ten oto sposób, temat TOAFa zamiast o konkretnej treści , maksymalnie efektywny pewnie z 20 stron staje sie tematem na 70, bo ktos nie ma czasu go przeczytać.

Zbluzgaliście kolegę i teraz co... Pojdzie w świat opinia, ze rover to goffno, ze forum też guffno bo tam nikt nie ma czasu pomoc na już. Co jest z wami? Powinniście wszystko rzucić i pomoc koledze, przeciez on potrzebuje bo nie będzie miał kto odebrać paczki. Smutne
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Toaf Tool Chip Tuning - CDT -> CDTI
MATRIXorg Rover serii 75, MG ZT 21 Pon Lut 25, 2019 12:33
MaReK
Brak nowych postów [MG ZT CDTI 2.0 ]PODNIESIENIE MOCY PROGRAMEM TOAF TOOL
88Belfegor Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Sty 27, 2022 22:12
MaReK
Brak nowych postów [R75]TOAF
grota10 Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Sie 09, 2023 20:16
marcin.misek
Brak nowych postów [R75]Toaf
Dargor Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Gru 09, 2017 21:06
Dargor
Brak nowych postów [R75] Pomoc z Toaf'em
itemek48 Rover serii 75, MG ZT 34 Sro Mar 23, 2022 23:58
MaReK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink