Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Płyn w oleju - dużo i szybko. W ciemno HGF?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] Płyn w oleju - dużo i szybko. W ciemno HGF?
Autor Wiadomość
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 70



Wysłany: Nie Lut 19, 2017 07:24   

Można poszukać w wyszukiwarce tematów na nagrzewaniu silnika na postoju i jego plusach i minusach. W instrukcji obsługi poprzedniego vw polo 1.1 miałem napisane, że nagrzewanie silnika na postoju jest zabronione z uwagi na niekorzystny wpływ na jego żywotność. Jazdę należało rozpocząć zaraz po uruchomieniu. A tutaj pierwszy lepszy cytat co mam pod ręką: Auto Świat Poradnik 2/2017 "Po uruchomieniu silnika olej dociera do wszystkich punktów smarowania nie później niż w ciągu kilku sekund. Po tym czasie można - a właściwie dla dobra silnika - warto ruszyć. Przy kilkunastostopniowym mrozie silnik diesla nie osiągnie temperatury roboczej nawet po godzinie pracy, dotyczy to też benzyniaków. W takich warunkach w większości aut nie zacznie też działać ogrzewanie, dopóki mie przejedziemy kilka kilometrów". Oczywiście jest to potraktowane ogólnie a każdy silnik ma swoją charakterystykę. Jak ktoś nagrzewa silnik ma postoju - jego wybór.

[ Dodano: Nie Lut 19, 2017 07:24 ]
Tutaj też pierwszy z brzegu artykuł:
http://www.motofakty.pl/a...na-postoju.html
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 19, 2017 07:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Lut 19, 2017 14:10   

seraph napisał/a:
Z silnikiem Rovera?


Tak, info jest w stopce, a BTW jest tam od 2002 roku :mrgreen:

feldbahn75 napisał/a:
Przy kilkunastostopniowym mrozie silnik diesla nie osiągnie temperatury roboczej nawet po godzinie pracy, dotyczy to też benzyniaków.


eeee w przypadku benzyniaków to przesadzili
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 70



Wysłany: Nie Lut 19, 2017 15:38   

Oczywiście że tak. Dlatego napisałem że jest to potraktowane ogólnikowo a każdy silnik cechuje swoja charakterystyka.
 
 
km222222 




Dołączył: 13 Sie 2016
Posty: 26



Wysłany: Czw Lut 23, 2017 23:43   

Te samochody to miny! Kogo nie pytam - kto miał rovera to im te rovery zdechły przez uszczelkę pod głowicą.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Lut 23, 2017 23:55   

o kurde, a ja mam kontakt z tą miną (silnik) od 96 roku i jakoś jeszcze nie wybuchła,
ehhh reszty którą w takich wypadkach pisałem kilkanaście lat temu nie chce mi się już pisać ..............
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
abuk888 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Cze 2015
Posty: 63



Wysłany: Pią Lut 24, 2017 01:49   

A to dziwota ze jeszcze tyle tych "min" jezdzi ☺

[ Dodano: Pią Lut 24, 2017 00:49 ]
A to dziwota ze jeszcze tyle tych "min" jezdzi ☺
_________________
Najpierw Rover 25 2.0 iDT 2001r
Teraz MG ZR 105 2005r
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Pią Lut 24, 2017 08:04   

km222222 napisał/a:
Te samochody to miny! Kogo nie pytam - kto miał rovera to im te rovery zdechły przez uszczelkę pod głowicą.


jak dbasz tak masz i tyle w temacie. Jak ktoś jest atechniczny to nawet młotek zepsuje.
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 24, 2017 11:14   

I metalową kulkę :mrgreen: Rovery miny, Peugeoty miny, Ople rdzewieją. Kup se Pan Gulfa,bo samochody z VAGa się nie psują :P
 
 
abuk888 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Cze 2015
Posty: 63



Wysłany: Pią Lut 24, 2017 15:22   

Panie a slyszal pan o module komfortu w vagach i ich usterkach? Nie ma aut idealnych ☺
_________________
Najpierw Rover 25 2.0 iDT 2001r
Teraz MG ZR 105 2005r
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Sob Lut 25, 2017 10:39   

Nie słyszał, choć VAGa upala na codzień i to dosłownie upala. 50 tyś km w 6 miesięcy, teraz mało jeździ, 8500km w 3 miesiące. Kiedyś to się olej co miesiąc wymieniało a teraz tylko 4 razy do roku. Powoli bo powoli ale 300 tys km na liczniku się zbliża :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [214] Płyn chłodniczy w oleju
vegan Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Sro Sty 23, 2013 15:09
vegan
Brak nowych postów [R25]Benzyna i płyn chłodniczy w oleju
krakers2207 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Wrz 29, 2014 18:04
krakers2207
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R25] Cieknie płyn z chłodnicy oleju - demontaż
usiex Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sob Sty 25, 2014 14:11
usiex
Brak nowych postów [R214Si 1.4 1997r] koŻuch z oleju w zbiorniku na płyn
waldi80 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 20 Nie Lut 22, 2009 19:08
brendiks
Brak nowych postów [214i 75KM] Płyn chłodzący w oleju oraz w dolocie
Rover214_8v Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Kwi 15, 2016 18:37
Rover214_8v



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink