Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 160] niskie obroty na zimnym, gasnie.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR 160] niskie obroty na zimnym, gasnie.
Autor Wiadomość
bartek19901990 



Dołączył: 13 Mar 2016
Posty: 33



  Wysłany: Pon Lut 20, 2017 19:10   [MG ZR 160] niskie obroty na zimnym, gasnie.
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002

Witam, mam problem z moim Roverkiem1.8 vvc.

1. Przy odpaleniu na zimnym silniku ma niskie obroty takie, ze auto potrafi zgasnac - tak sie dzieje gdy nie wlacze elektryki (swiatel, dmuchawy radia). Jak zalacze elektryke czy tez puszcze sprzegło to on dostaje troszke nizsze obroty. Jak jest cieply to z odpaleniem jest wszystko ok.

2. Dzis jak jechalem autem po podczas jazdy mi sie zapalila kontrolka ABS i zgaslo radio ale jak wiadomo jak sie jedzie to tak jakby odpalil na biegu (tak mi sie wydaje).

3. tak to wyglada z temperatura i obrotami na ciepłym silniku po przejechaniu 15 km. (zdjecie)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 20, 2017 19:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Wto Lut 21, 2017 16:34   

Do sprawdzenia silnik krokowy +czujnik temp ecu
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
bartek19901990 



Dołączył: 13 Mar 2016
Posty: 33



Wysłany: Wto Lut 21, 2017 22:50   

slax napisał/a:
Do sprawdzenia silnik krokowy +czujnik temp ecu


Rozumiem ze czujnik z brązową wtyczką od temperatury do komputera tak?
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Sro Lut 22, 2017 09:52   

Ten górny, a dolny jest od zegarów. Jak go odepniesz to powinien załączyć się wentylator chłodnicy po odpaleniu i nawet na ciepłym silniku powinny być podwyższone obroty.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 22, 2017 10:22   

Masz takie zegary w zr160??
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Sro Lut 22, 2017 11:23   

Ja bym jeszcze sprawdził czy ładowanie jest jakie być powinno. Może się alternator kończy. Wtedy za niskie napięcie na instalacji i komp zaczyna świrować. Nie te czasy otwarcia wtrysków, nie te napięcia na czujnikach itd

Jeśli rozrusznik jest z przekładnią planetarną to powinno dać radę nim zakręcić nawet przy 9V na akumulatorze pod obciążeniem.
 
 
bartek19901990 



Dołączył: 13 Mar 2016
Posty: 33



Wysłany: Sro Lut 22, 2017 16:06   

Silnik od MG ZR 160 a zegary sa od 200 :) wiem ze dziwne.

Chłopaki jest taki problem ze dzis wsiadam do auta odpalam - obroty niskie, zapalam swiatła auto gasnie, prubuje odpalic i dopiero za 3 razem odpalil przy pomocy dodania gazu. Ponownie zapalam swiatła i znowu gasnie. Probujac odpalic auto nawet z gazem tak dlugo krecil az sie akumlator nie rozładował a auto nie odpalilo.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lut 22, 2017 17:17   

Ale my tu z fusów nie potrafimy wróżyć, musisz posprawdzać pewne rzeczy. Alternator, aku, masy, krokowy i czujkę temp.
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
bartek19901990 



Dołączył: 13 Mar 2016
Posty: 33



Wysłany: Sro Lut 22, 2017 18:00   

Rozumiem ze bym musiał posprawdzac różne rzeczy ale nie mam bladego pojecia co to moze byc. Chciałbym tylko dodac ze ten problem zaczał pojawiac sie po wymianie uszczelki pod kolektorem ssacym.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lut 22, 2017 18:43   

bartek19901990, Matko bosko, toć piszemy co masz sprawdzić. trzeba po kolei eliminować pewne rzeczy. Jak był zrzucany kolektor, to trzeba zobaczyć czy wszystko podpięte jak powinno być, czy szczelne. My Ci tu mówimy o prostych rzeczach, które możesz sprawdzić całkiem sam, wystarczy pójść do auta i trochę pogmerać, dodatkowo poczytaj sobie forum, hasła zostały podane na tacy. Nikt z nas za ciebie tego nie zrobi :d
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Sro Lut 22, 2017 19:26   

No to jak ten kolektor zrzucałeś to zacząłbym od sprawdzenia, czy przypadkiem nie wypięła się któraś z kostek oczujnikowania kolektora. Najprostsze i najszybsze do sprawdzenia, tak samo jak ładowanie. Podładuj aku, odpal auto, niech chodzi nawet kulawo i miernik w dłoń sprawdzając jakie napięcie na klemach. Tylko wpierw porządnie naładuj aku. Niski prąd ładowania i długie ładowanie. Areometr masz do mierzenia gęstości elektrolitu ? Może aku dogorywa albo jakaś cela padła i jak wcześniej pisałem, napięcie siadło. Reszta to jak koledzy wyżej piszą.

Szukanie usterek w autach to eliminowanie krok po kroku kolejnych MOŻLIWYCH punktów. Czyli sprawdzasz jeden element. Jak jest OK to go pomijasz i sprawdzasz kolejny. I tak w kółko aż dojdziesz do rozwiązania. Czasem przyczyna może być prozaiczna, przetarty gdzieś kabelek. Wyjdzie przy pomiarach.
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Lut 25, 2017 23:44   

Masz uszkodzony czujnik temperatury do ECU. Jest to czarny czujnik w ZR160, nie brązowy.
 
 
 
bartek19901990 



Dołączył: 13 Mar 2016
Posty: 33



Wysłany: Czw Mar 02, 2017 18:31   

Czujnik temteratury został wymieniony ten w zółtym kwadracie. Silniczek krokowy wyczyszczony specjalnym srodkiem do czyszczenia EGR. teraz jest cieplo na dworze to auto juz nie gasnie ale obroty na zimnym jeszcze sa okolo 500.
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 02, 2017 18:40   

Sądząc po pierwszym zdjęciu z tego postu to masz chyba uszkodzony termostat.
Wskaźnik jest strasznie nisko jak na ciepły silnik który przejechał 15 kilometrów.
Nie masz problemów z ciepłym nawiewem ?
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
bartek19901990 



Dołączył: 13 Mar 2016
Posty: 33



Wysłany: Pią Mar 03, 2017 06:27   

robsson78 napisał/a:
Sądząc po pierwszym zdjęciu z tego postu to masz chyba uszkodzony termostat.
Wskaźnik jest strasznie nisko jak na ciepły silnik który przejechał 15 kilometrów.
Nie masz problemów z ciepłym nawiewem ?


Problemu nie ma z ciepłym nawiewem. termostat był sprawdzany jest dobry. :)

[ Dodano: Pią Mar 03, 2017 06:27 ]
MultecFSO napisał/a:
Masz uszkodzony czujnik temperatury do ECU. Jest to czarny czujnik w ZR160, nie brązowy.


Gdzie sie znajduje ten czarny czujnik? ja tam widze 2 czujniki jeden do komputera a drugi na wskaznik od licznika.
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Pią Mar 03, 2017 13:24   

Czarny czujnik jest pod tym zaznaczonym na zdjęciu, tylko że prostopadle (wkręcony pionowo). Włóż rękę pod spód tego brązowego, tylko bliżej głowicy, powinieneś go wyczuć.
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 03, 2017 18:23   

Wypnij wtyczkę od czujnika czarnego lub brązowego i sprawdź wskazania temperatury na desce, będziesz wiedział który czujnik jest od temp. a który od kompa wielki mi problem.
Dobrze że termostat jest ok. Jeśli tak to chyba czujnik temp. do wskazań na deskę się sypie bo wskazanie z pierwszej fotki nie jest normalne dla nagrzanego silnika.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Sob Mar 04, 2017 08:01   

czarny jest od wskazania na desce. wczoraj lutowałem kabel bo się urwał.
 
 
bartek19901990 



Dołączył: 13 Mar 2016
Posty: 33



Wysłany: Nie Mar 05, 2017 21:56   

sebeks napisał/a:
czarny jest od wskazania na desce. wczoraj lutowałem kabel bo się urwał.


ile masz kabli od szujnika ktory idzie do wskaznika na liczniku? ja mam jeden.
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Pon Mar 06, 2017 11:24   

też mam jeden
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [200]Niskie obroty na zimnym silniku.
bartek19901990 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Lut 17, 2017 20:04
bartek19901990
Brak nowych postów [214,1.4,96']Nie równa praca silnika,niskie obroty,gaśnie..
kamila_00 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Lip 26, 2010 19:07
gorgoroth80
Brak nowych postów [R200] nie odpala, gaśnie na zimnym, wysokie obroty
tomi555 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Pią Paź 26, 2012 19:47
tomi555
Brak nowych postów [214Si 97r] Dławienie się, za niskie obroty i kilka pytań
ADI-mistrzu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Maj 03, 2010 14:28
sTERYD
Brak nowych postów {R200 2.0} bardzo niskie obroty po odpaleniu zimnego silnika
Tomek555 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Gru 02, 2016 11:52
bociannielot



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink