Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Mar 2010 Posty: 305 Skąd: Kutno
Wysłany: Nie Lut 26, 2017 00:09
Witam! Podpinam się pod temat . Zamówiłem nowe silniczki http://www.ebay.pl/itm/Ca...M0AAOSw8gVX~fz7 bo stare ledwo działały. Pięknie pasują tylko że są trochę za szybkie - "zbloczył" mi się balans i spalił się przekaźnik . Jest jakiś sposób żeby je troszkę spowolnić ? Rezystor ?
To zablokowanie może być spowodowane tym że uruchamiałeś visa na jałowo bez obciążenia klapkami lub micro switche mogą być nie do końca dobrze zamontowane i się ruszają wtedy ślimak może podgiąć switcha i pojedzie za daleko i się zaklinuje. Switche trzeba dobrze przylutować a najlepiej podlepić tak żeby się nie ruszały nawet minimalnie. Nie wiem jaką prędkość obrotową mają ori śliniczki może ktoś będzie wiedział
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Mar 2010 Posty: 305 Skąd: Kutno
Wysłany: Nie Lut 26, 2017 22:05
Uruchamiałem test visa z założoną klapką i to właśnie klapka się zablokowała, mikro wyłączniki są faktycznie minimalnie luźne ale tylko minimalnie . Mogę je podkleić lub przyśrubować . Podpiłuję też chyba trochę klapkę od balans bo ciut przyciasno jest spasowana.
Podpiłuj bo to ona często pali visy jak się zakleszcza a klapka ma chodzić luźno, lekko zamykać i otwierać, dobrze jej zrobi też na koniec kąpiel w benzynie Daj znać jak działa.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Mar 2010 Posty: 305 Skąd: Kutno
Wysłany: Sro Mar 01, 2017 22:35
Tak jak pisałem wcześniej ,silniczek po wymianie zamknął klapkę vis balans na tyle mocno że się zblokował i skopcił się przekaźnik . Dziś dostałem nowy przekaźnik - po założeniu dla odmiany po włączeniu zapłonu klapka się otworzyła i d..pa tak została vis nie działa. Nie wiem czy nie uszkodził się znowu przekaźnik.
Nie moge znalezc namiarow na kogos z was komu mialem wyslac zebatek kilka do modulu balance ?
Rozmawialismy telefonicznie .
Kto potrzebowal prosze o kontakt paczka lezy i czeka na adres .
Dla przypomnienia zebatka balance .
Wysylam dzis obudowy modułów Danielowi .
[ Dodano: Czw Mar 02, 2017 13:05 ]
marek501 napisał/a:
Tak jak pisałem wcześniej ,silniczek po wymianie zamknął klapkę vis balans na tyle mocno że się zblokował i skopcił się przekaźnik . Dziś dostałem nowy przekaźnik - po założeniu dla odmiany po włączeniu zapłonu klapka się otworzyła i d..pa tak została vis nie działa. Nie wiem czy nie uszkodził się znowu przekaźnik.
Podeslij wzystko co masz ogarne temat .
Albo podjedz jak wolisz .
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Mar 2010 Posty: 305 Skąd: Kutno
Wysłany: Sob Mar 04, 2017 23:26
Chyba się wyjaśnił brak reakcji visa - przysłano mi przekaźnik na 24v zamiast 12v . Właściwy dostane w sobotę lub poniedziałek i mam nadzieję że będzie ok.
pozdr.
[ Dodano: Sob Mar 04, 2017 23:26 ]
Po wymianie przekaźnika na 12v vis oczywiście działa . Vis zmontowałem na starym "zreanimowanym" silniczku, nowe które zakupiłem na ebayu http://www.ebay.pl/itm/Ca...M0AAOSw8gVX~fz7 pasują idealnie ale niestety są ze dwa razy za szybkie i blokują visa, jak stare w końcu "zdechną" będę musiał zrobić dwa otworki na ścieżce do silniczka i dołożyć odpowiedni rezystor.
pozdr.
Potrzebuję silniczek elektryczny. W balance jest tragedia nie do odratowania. Komuś udało się znaleźć zamiennik, ewentualnie ktoś ma używkę na sprzedaż?
Cze. u mnie silniczki i visy w kryzysowych okresach wyglądały jak na zdjęciach poniżej. i wróciłem do "pierwotnego Vis ballance" czyli wyciągnąłem klapkę i zaślepiłem pakietem panel podłogowy uszczelniony silikonem plus kawałek drewna żeby grubość pasowała... i tak się bujam już rok (chociaż kupiłem nowy Vis ballance na https://mgrover.en.alibaba.com od Fiacom... (https://mgrover.en.alibaba.com/product/60320894096-804180888/MKE100110_MG_Rover_Multi_point_injection_motor_assembly.html)i dziwne, że bez klapki i VIS balance spalanie się zmniejszyło). na innym zdjęciu jest "mojego pomysłu zamiennik" na VIS power z gwoździem wsuniętym i odgiętym odpowiednio, który odsuwa skrajnie klapki, że można jeździć bez drugiego nastawnika...takie moje doświadczenia... może komu się przydadzą. ps wcześniej miałem kolektor z usuniętymi klapkami power (nawet diagnosta pochwalił, że ładnie silnik pracuje) choć był przykręcony VIS power, a i tak jeździłem bez zauważalnych różnic niż ze sprawnym visem p. i kolektorem z klapkami ...
Hej, umie ktoś we Wrocławiu zregenerować mi te klapki w Kolektorze? Mg ZTT 190 ,02 rok
Strzasznie hałasują i raczej nie ma pełnej mocy, spalanie na mieście pomiędzy 16 a 20 L /100Km
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Czw Lut 14, 2019 15:07
klapek raczej nikt zarbkowo nie regeneruje ale jeśli niemasz mocy to visy do sprawdzenia, tu masz jak sprawdzić i naprawić
https://youtu.be/hYrOimA9csI
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Mar 2010 Posty: 305 Skąd: Kutno
Wysłany: Czw Lut 14, 2019 18:55
Uszkodzone silniczki vis raczej nie hałasują , b.duży hałas robią za to pourywane klapki
wewnątrz kolektora , niestety jest to nienaprawialne , w takim przypadku kolektor do wymiany na sprawny.
pozdr.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum