Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rall] Wpływ szerokości / wielskości opon na jazde
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: bociannielot
Pią Mar 03, 2017 09:17
[Rall] Wpływ szerokości / wielskości opon na jazde
Autor Wiadomość
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 02, 2017 17:03   [Rall] Wpływ szerokości / wielskości opon na jazde
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999

Witam, jaki wpływ ma założenie do samochodu szerszych opon ?

Z tego co mi się wydaje , to:

Mamy 100 Nm momentu, ale przy ruszaniu ostrzejszym tracimy przyczepność więc jesteśmy w stanie ze 100 wykorzystać tylko 50 Nm ( Nie znam się na tym za bardzo więc moje zdanie może być bzdurą ;d ), dlatego szersza opona pozwala na dynamiczniejsze ruszanie
Tu już mi się nie wydaje, poprawia się przyczepność w ogóle zwłaszcza na zakrętach.


Coś czytałem na forum to jeden pisze że jak 14 zmienił na 15 to mi 1l więcej pali, inny że jak szersze opony dał to mu samochód się zamulił bo opory toczenia, inny że przy 140km/h czuje wibracje podwozia spowodowane powietrzem gdyż auto wyżej stoi, ktoś tam pisze to ktoś tamto.

Jaki wpływ na jazdę ma założenie szerszych opon ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 02, 2017 17:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 02, 2017 18:48   

Tak ogólnie i krótko.
- troszkę większe spalanie
- niższa prędkość maksymalna
- lepsze trzymanie w zakrętach
- jak do tych opon dodasz fajne alufelgi to + 40% do zajebistości auta :wink:
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Mar 03, 2017 08:14   

Saaphyri napisał/a:
Mamy 100 Nm momentu, ale przy ruszaniu ostrzejszym tracimy przyczepność więc jesteśmy w stanie ze 100 wykorzystać tylko 50 Nm ( Nie znam się na tym za bardzo więc moje zdanie może być bzdurą ), dlatego szersza opona pozwala na dynamiczniejsze ruszanie
Tu już mi się nie wydaje, poprawia się przyczepność w ogóle zwłaszcza na zakrętach.


przy 1.4 16v R200 którego miałem przy oponach 175 prędkość maksymalna 210km/h przy 185 prędkość 200km/h przy 195/50R15 prędkość 190km/h i nie dało rady za boga szybciej ;)

opona szersza nie oznacza lepszej przyczepności, opona lepsza oznacza przyczepność.
Po swapie na 1,8 VVC przy toyo proxes t1r 195/50R15, opony ślizgały się bardzo, ze szperą (torsen typB) potrafiłem mielić na 2 biegu co jest przegięciem, założyłem w tym samym rozmiarze Michelin Pilot Exalto PE2 (195/50R15) - trakcja niesamowita, na 1 biegu strzał ze sprzęgła start idealny gdzie przy Toyo mieliłem na 2 biegu.



Z tego co zauważyłem przy porównaniu różnych opon
Toyo Proxes T1R - opona wygląda ładnie ale ślizga się bardzo i ściera się bardzo od zewnątrz z obu stron, opony zjechane po zewnątrz na środku mięsa miały jeszcze dużo, nie miało znaczenia ciśnienie w oponach, przy hamowaniu opona zostawiała dwa ślady a środek nietknięty nawet przy ciśnieniu 2.8bara. Jeśli chodzi o zużywanie się to wbrew pozorom nie było źle, jeździłem na nich długo ale przyczepność słaba.
Michelin pilot exalto PE2 w temperaturach od 0-23 stopni idealne super trzymanie, genialnie klei na mokrym i na suchym, gdy temperatury zblizają się do 30 stopni opona płynie, miękkie boki i nie jest tak dobrze jak przy niższych temperaturach
Pirelli Pzero Nero (na takich obecnie jeżdżę) super trzymanie w temperaturach 17-30stopni, sztywne boki i super trzymanie na rozgrzanym asfalcie ale gdy temperatury są niższe niż 15stopni opona wyraźnie za twarda

Reasumując dobra opona będzie lepsza niż szersza gorszej klasy.

moim zdaniem kup oponę 185/60R14 lub 185/55R15 dobrej klasy a będziesz miał wszystko, hamowanie, przyspieszanie, trzymanie w zakrętach oraz przyczepność na mokrym (im szersza opona tym gorzej spisuje się na deszczu)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Excalibue 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Lip 2015
Posty: 152

Rover 45

Wysłany: Sob Mar 04, 2017 21:57   

Dzisiaj zmieniłem oponki ze 185 na 205 i jest tak jak piszesz.
Przy 185 mieliłem kołami na drugim biegu i nie czuć było aż tak przyśpieszenia jak dołożyłem 205 to dopiero jazda : ) Choć wydawałoby się, że powinien się troszkę przymulić.. tyle, że mam diesla i z 330 momentu łatwo stracić przyczepność przy dynamicznym rozpędzaniu.

Oba komplety opon z podobnym bieżnikiem, choć różnych firm.
Na pewno też dużo zależy od samego zużycia gumy i składu mieszanki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [RALL] szum opon ?
kezmanq Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Nie Kwi 28, 2013 18:59
pavelj
Brak nowych postów [Rall benzyna]jak to uszczelnić?
shilus82 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 23 Czw Maj 08, 2014 19:06
skoczkast
Brak nowych postów [RALL] Autocom - zakup
kezmanq Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Sob Gru 14, 2013 16:47
Remigiusz
Brak nowych postów [RALL] Pilot Lucas przyciski
gacek Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 10 Sro Paź 19, 2011 22:12
automechanik
Brak nowych postów [Rall]mała porada o rozruszniku
pioneer_SRT Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 9 Pią Maj 08, 2009 21:50
merlin11228



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink