Forum Klubu ROVERki.pl :: maniu48 MG ZS 120 -> 2.0 Turbo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
maniu48 MG ZS 120 -> 2.0 Turbo
Autor Wiadomość
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 30, 2017 19:14   

maniu48 napisał/a:
myłem w zmywarce bo ładnie domywa


Czy żona o tym wie ?? :twisted:

Cytat:
nie posmarowałem niczym oringów, jedynie delikatnie zwilżyłem śliną


hmm to powinno wystarczyć sam tak robiłem, chyba że ja bardziej obcharałem :mrgreen:

maniu48 napisał/a:
Musiałem zmienić podstawę wałeczków na tą od kupionej przeze mnie głowicy


Czyli to jest ze sobą pasowane, parowane.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 30, 2017 19:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Pon Sty 30, 2017 20:09   

AndrewS napisał/a:
Czy żona o tym wie ?? :twisted:


Wie, muszę tylko kupić zawieszkę czyszczącą ale jakoś nie przejęła się tym bardzo , że myję rzeczy w zmywarce :D

AndrewS napisał/a:
Czyli to jest ze sobą pasowane, parowane.

Tego nie wiem, może moje podstawki były bardziej,, dotarte"


Remigiusz napisał/a:
ciekawe ile kucy przybylo ?

A pewnie nic albo nawet ubyło :)

Remigiusz napisał/a:
Tymasz orig puszkę powietrza ?

Mam, ori.

Remigiusz napisał/a:
Jaki fmic ty złożyłes w sensie wymiarów ?

Intercooler z Laduny III 2.0dci o wymiarach rdzenia : 690/111/80
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1744
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Sty 30, 2017 22:52   

Z moich. Dowiadczen
W zmywarce nie polecam:
myc surowego alu
myc polerowanego alu
Bron borze myc znal ( gazniki itepe ) powstaje korozja miedzykrystaliczna
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 31, 2017 05:44   

Dobrze, że fura lata ;) a któryś ze speców miał jakiś pomysł czemu głowice pokrzywiło i popękała?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Wto Sty 31, 2017 11:03   

Zmęczenie materiału+jakieś jedno dobre zagrzanie najprawdopodobniej na torze w Radomiu ot i pękło. Jak pękło to szło szło szło w głąb aż trafiło na kanał wodny i się ujawniło. To tylko kawał metalu, z nim wszystko może się stać, takie życie :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piotrek1000 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 253

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 31, 2017 16:22   

flapjck1 napisał/a:
Z moich. Dowiadczen
W zmywarce nie polecam:
myc surowego alu
myc polerowanego alu
Bron borze myc znal ( gazniki itepe ) powstaje korozja miedzykrystaliczna


Mógłbyś rozwinąć o korozji miedzykrystalicznej? Moja zmywarka wyciąga z górą 80 stopni, ile Twoja?? 500??
_________________
Był: Mercedes W124 300CE, Rover 75, 45,Jest Lexus ES330, Mitsubishi Pajero Pinin, Volvo V
50 t5
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1744
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Sty 31, 2017 18:07   

temperatura nie ma nic do tego, zmywarka myje ultradzwiekami a one powodują erozje metalu, po prostu powoduja odrywanie ziaren metalu

zwykle alu ( wiekszosc stopow ) szarzeje/bieleje - jak bieleje to juz jest korozja miedzykrystaliczna
alu polerowane zczernieje - zejdzie polerka
znal - lapie miedzykrystaliczna jak glupi :)

w przypadku skrajnym tego typu mycie powoduje "rozpadniecie" sie detalu


https://pl.wikipedia.org/wiki/Korozja_mi%C4%99dzykrystaliczna
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Wto Sty 31, 2017 19:17   

Boszzzzz, widzisz i nie ześlesz HGF'a a ludzi którzy spamują mi temat. Umyłem, wszystko wyglądało pięknie, było czyste i jeszcze nic mi się nie rozpadło.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Sty 31, 2017 19:19   

flapjck1 napisał/a:
zmywarka myje ultradzwiekami


yyyy taka zwykła do naczyń ?? ? bo my o takiej rozmawiamy, nie o myjce ultradźwiękowej

ale offtop trzeba to wydzielić :roll:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
piotrek1000 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 253

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 31, 2017 20:41   

Maniu48. Wybacz za spamowanie ale dawno się tak nie uśmiałem czytając herezje pisane z takimi błędami ort. :mrgreen:
_________________
Był: Mercedes W124 300CE, Rover 75, 45,Jest Lexus ES330, Mitsubishi Pajero Pinin, Volvo V
50 t5
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Sro Mar 22, 2017 22:36   

Żeby nie było , że eR umarł



Ma się całkiem dobrze i nawet całkiem spoko jeździ :D
Z nowości no to cóż, pomalowane proszkowo felgi, których kolor jest prawie jak oryginalny, wróciły czarne środki reflektorów i na tylne lampy polożyła sie przyciemniająca je folia.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Mar 23, 2017 09:17   

Folia winna zniknąć :) słabo imho wygląda, niczym civic po tuningu :)
 
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 24, 2017 11:51   

Chyba rok temu pisalem,ze lepszy proszek niz spray ;)
 
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Czw Cze 08, 2017 22:29   

No więc tak, jakiś czas temu auto zaczęło mi wibrować pow 120km/h. Jeździłem tak przez jakiś czas ale zaczęło mnie to wkurzać. Na dodatek na zakrętach i ruszaniu-obojętne czy ze skreconymi kołami czy prostymi-coś strzelało. Autko na kanał i ruszałem przegubami. Werdykt: potrzeba wymiany przegubów zew i wew. Do tego przeguby wewnetrzne miały luz w skrzyni-z jednej str niewielki-śmiem twierdzic ze dopuszczalny, ale z dugiej już raczej kwalifikował się pod serwis. Zakupiłem nowe łożyska na dyfer. Decyzja zapadła, rzeczy zakupione, cza robic. Wróciłem z nocki w pracy, przespałem się i do roboty. Z auta zleciała skrzynia-brudna w wuj no ale ok.
W dzwonie skrzyni była jakaś dziwna czarna maź - myślałem, że leje się z uszczelniacza pod kołem zamachowym. Zrzyciłem sprzęgło i co??? LIPA spiek mi się kończy-już nity tarły o docisk.


Podotykałem docisk, mówię : Kupię samą tarcze sprzęgła od diesla. Niestety docisk pod spieka został delikatnie podtoczony, nie na całej jego powierzchni a 5mm od krawedzi docisku.

Ehhhhh, trzeba było kupić nowe sprzegło. Na skrzynie wleciał nowy LUK.

Przy składaniu miałem delikatne problemy z włożeniem przegubów wew w skrzynie ale powoli, powoli wszystko weszło. Poskładałem i jeździ, nic nie wybruje, oby juz bez awarii :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez maniu48 Pią Sie 04, 2017 20:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Excalibue 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Lip 2015
Posty: 152

Rover 45

Wysłany: Czw Cze 08, 2017 23:54   

Łożyska na dyfrze chyba nie są mocną stroną PG1..
Powinno się je dopisywać do standardowych usterek tej skrzyni :D
Reszta łożysk była w dobrym stanie ?

Widzę, że jeździsz na poliftowych felgach - nie przymulają Ci trochę auta ?
Przesiadłem się z 15" 6,5" 195/60, na te poliftowe 17 z oponami 205/45 i różnica jest dość znaczna w wyhamowaniu jak i przyśpieszaniu na niekorzyść 17.
Nie wiem czy one są tak ciężkie czy szerokość felgi i opony robi swoje.
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 09, 2017 08:43   

ja przy przesiadce z 195/65r15 w R75 na 225/40r18 faktycznie od 0-100 tak z pół sekundy gorzej ;) :P
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Cze 09, 2017 09:25   

Cytat:
Łożyska na dyfrze chyba nie są mocną stroną PG1..


Jak sie jara kapora to wszystko mozna zniszczyc ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Pią Cze 09, 2017 10:55   

Nie wiem czy przymulaja, wrzucam 2 i guma z gazu gra, także ten..... :-)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Cze 09, 2017 10:56   

Excalibue, przecież te skrzynie mają już po kilkanaście lat na karku, kiedyś muszą się popsuc
 
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Czw Cze 22, 2017 00:48   

No i powiedźcie mi jak nie kochać tego auta. Jedziesz na Zlot, wacasz do domu i niby wszystko ok. Jeździsz po wsi powoli ostrożnie, nagle trzeba cofnąć. Ok co za problem, wsteczny i........... kurde coś nie go trzyma, wychodzę, patrzę, oglądam, wszystko ok. Cofam dalej i cos robi pyk..... patrze na skrzynie a tu NIESPODZIANKAAAAA :D

Wałeczek mówi mi dzień dobry

Co zrobisz/?? Nic nie zrobisz, cza drzeć skrzynie. Myk , myk i skrzynia wydarta

A oto cały winowajca a raczej winowajczyni z lewym gwintem: Nakrętka wałka, która była "zabezpieczona"-to ta po prawej. Zamiast być zaklepana do wewnątrz, nie wiem jakim cudem i kto ale stuknął ja tak, że kołnierz wyszedł na zewnątrz. Może ten ktoś myslał, że jak lewy gwint to i nakretke zaklepuje się w druga strone??? :-|



Na szczęście w piwnicy leżała skrzynia z 1.8 wiec -czas na zmiany



.... no i skrzynia gotowa do skręcenia-gdyby komuś było to potrzebne to sruby te wokół obudowy przykręcamy z momentem 45Nm a śrubkę od wałka wstecznego z momentem 67Nm



Klika godzin zabawy i skrzynia siedzi



POZDRAWIAM :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink