Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Sterownik centralnego zamka
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Sterownik centralnego zamka
Autor Wiadomość
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Maj 04, 2017 14:04   

Dlugowlosy napisał/a:
podeslalbys na maila opis fabrycznego zamka

A którego zamka chcesz opis? Kierowcy czy pasażera?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 04, 2017 14:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pawelo12 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 54

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 04, 2017 17:57   

prebenny napisał/a:
A ja zadam to samo pytanie co w 2 temacie - wychodziły R75 bez centralnego?

Może chodzi o możliwość otwierania bagażnika pilotem. Ktoś kiedyś kombinował coś w tym temacie, ale nie pamiętam czy mu się udało.
 
 
lyzwak 




Dołączył: 15 Sty 2017
Posty: 8
Skąd: Skarżysko-Kamienna



Wysłany: Czw Maj 04, 2017 20:58   

Mnie się udało otwieranie bagażnika pilotem. Żeby nie mieć kluczyka i pilota chcę zastąpić piloty scyzorykami. Mam wtedy wszystko w jednym i wszystko działa do 80 - 100 metrów
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Maj 04, 2017 22:22   

Cytat:
Może chodzi o możliwość otwierania bagażnika pilotem. Ktoś kiedyś kombinował coś w tym temacie, ale nie pamiętam czy mu się udało.

Taka opcja jest dostępna fabrycznie na wybranych modelach BCU. Koledze z forum udało się zrobić swój własny patent, który po szybkim, kilkukrotnym wciśnięciu przycisku od otwierania otwierał bagażnik. Ale to też układ, którym trzeba ingerować w instalację.

lyzwak napisał/a:
Żeby nie mieć kluczyka i pilota chcę zastąpić piloty scyzorykami.

No jeśli to jest w jakiś sposób wpływa na wygodę czy podniesienie prestiżu, to argumentacja nie do zbicia ;) Do tego wszystkiego przydałoby się pozbyć blokady kierownicy i zrobić uruchamianie auta na przycisk. Wtedy nawet nie trzeba mieć grota :)

A tak z ciekawości, ten dokładany system tylko rygluje i odblokowuje zamki. Czy współpracuje z BCU w zakresie otwierania tylko drzwi kierowcy za pierwszym wciśnięciem otwarcia, za drugim resztę drzwi? Uzbraja alarm? Blokuje zamki tak aby nie dało się otworzyć ich z wewnątrz?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
tomi24lbn 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 268
Skąd: Lublin

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 05, 2017 06:05   

lyzwak napisał/a:
Żeby nie mieć kluczyka i pilota chcę zastąpić piloty scyzorykami.

Ja mam jeden klucz scyzoryk do swojego R :) .
Wystarczy kupić nową obudowę i dociąć grot .
Wszystko w oryginale ,bez dodatkowych modów.
Zasięg pilota zwiększony grotem jako antena :P
Jak zrobi się ciepło to będzie otwieranie bagażnika za pomocą przycisku w blendzie
o taki: http://www.ebay.co.uk/itm...1oAAOSwF1dUNK-n

Są jeszcze podświetlane jak by ktoś chciał . ;)
_________________
Wypożyczam blokady do KV6
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Maj 05, 2017 07:59   

tomi24lbn napisał/a:
http://www.ebay.co.uk/itm...1oAAOSwF1dUNK-n

A jak to będzie funkcjonować kiedy auto masz zamknięte z pilota?
Jak będzie się ten przycisk zachowywał w czasie kiedy pojazd zatrzyma się na światłach?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
tomi24lbn 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 268
Skąd: Lublin

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 05, 2017 08:12   

MaReK napisał/a:
A jak to będzie funkcjonować kiedy auto masz zamknięte z pilota?

Wtedy będzie nie aktywny ;)
MaReK napisał/a:
Jak będzie się ten przycisk zachowywał w czasie kiedy pojazd zatrzyma się na światłach?
No wtedy niestety będzie aktywny :-|
Przycisk jest tak mały i płaski że praktycznie niewidoczny :-) .

Można jeszcze pokombinować z przekaźnikiem i w momencie włączenia zapłonu dezaktywować przycisk w blendzie :P
_________________
Wypożyczam blokady do KV6
 
 
lyzwak 




Dołączył: 15 Sty 2017
Posty: 8
Skąd: Skarżysko-Kamienna



Wysłany: Pią Maj 05, 2017 09:01   

[quote="MaReK"]
Cytat:

A tak z ciekawości, ten dokładany system tylko rygluje i odblokowuje zamki. Czy współpracuje z BCU w zakresie otwierania tylko drzwi kierowcy za pierwszym wciśnięciem otwarcia, za drugim resztę drzwi? Uzbraja alarm? Blokuje zamki tak aby nie dało się otworzyć ich z wewnątrz?


Działa zamykanie i otwieranie, działa również ryglowanie (nie da się otworzyć od wewnątrz), uzbraja alarm, otwiera drzwi kierowcy a potem resztę. Czyli działa z BCU.
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Pią Maj 05, 2017 12:58   

MaReK napisał/a:
Jak będzie się ten przycisk zachowywał w czasie kiedy pojazd zatrzyma się na światłach?

Normalny mechaniczny zamek też jest aktywny jak zatrzymasz się na światłach :) A to się przydaje kiedy np. potrzebujesz coś z bagażnika kiedy stoisz na światłach. albo masz niedomknięty.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Maj 05, 2017 13:38   

nanab napisał/a:
Normalny mechaniczny zamek też jest aktywny jak zatrzymasz się na światłach

Poważnie :) ? Ale zgodzisz się, że łatwiej kliknąć przycisk i opierdzielić bagażnik niż dorobić grot, wsadzić go i przekręcić niejednokrotnie zastany zamek w klapie, podczas minutowego postoju na światłach? Chyba, że piszemy o kombi, ale tam przycisk do klapy i szyby jest fabrycznie i zdaje się, nie działa jak go zaryglujemy od wewnątrz lub mamy włączone auto zamykanie po przekroczeniu prędkości.

nanab napisał/a:
A to się przydaje kiedy np. potrzebujesz coś z bagażnika kiedy stoisz na światłach. albo masz niedomknięty.

Ale co się przydaje ;) ? Bo tego nie skumałem.
Jeśli stoję na światłach i mam coś wziąć z bagażnika, to otwieram drzwi kierowcy (uwalniam blokadę), naciskam przycisk od bagażnika i już. Chodzi mi tylko i wyłącznie o "nieautoryzowany" dostęp ;)

lyzwak napisał/a:
Czyli działa z BCU.

To jest jakaś centralka dedykowana pod R75 lub przynajmniej pod BMW? W jakimś celu się komunikuje po linii K.

tomi24lbn napisał/a:
Wtedy będzie nie aktywny

Przydałaby się pętla rozpoznająca kluczyk z kieszeni i aktywująca przycisk :) Żebym podchodząc mógł nacisnąć i dostać się do bagażnika ;) Albo ten system z fotokomórką i nogą ;) W moim przypadku, skoro muszę otworzyć bagażniki, to przytrzymuję dłużej przycisk otwierania w pilocie i mam, tak jak w polifcie sedanie. W kombi są przyciski do szyby i klapy.

tomi24lbn napisał/a:
No wtedy niestety będzie aktywny
Przycisk jest tak mały i płaski że praktycznie niewidoczny .
Można jeszcze pokombinować z przekaźnikiem i w momencie włączenia zapłonu dezaktywować przycisk w blendzie

Mały niemały, ale trzeba być wtedy czujnym ;)
Można by zrobić dezaktywację po zablokowaniu drzwi od środka (przyciskiem na tunelu).

Wszystko to nadal rzeźba w układzie fabrycznym i trochę wynajdowanie koła na nowo ;)

Ale rozumiem poczucie dumy, kiedy własnymi rękami uda się coś zmodyfikować w samochodzie i działa ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
tomi24lbn 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 268
Skąd: Lublin

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 05, 2017 16:44   

MaReK napisał/a:
W moim przypadku, skoro muszę otworzyć bagażniki, to przytrzymuję dłużej przycisk otwierania w pilocie i mam, tak jak w polifcie sedanie. W kombi są przyciski do szyby i klapy

Ale trzeba mieć bcu chyba z końcówką 22 z tego co kojarzę
U mnie ta opcją nie działa :sad: mam bcu 1000,po przytrzymaniu odjeżdża fotel kierowcy do tyłu.
_________________
Wypożyczam blokady do KV6
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 05, 2017 21:03   

MaReK napisał/a:
Przydałaby się pętla rozpoznająca kluczyk z kieszeni i aktywująca przycisk Żebym podchodząc mógł nacisnąć i dostać się do bagażnika Albo ten system z fotokomórką i nogą W moim przypadku, skoro muszę otworzyć bagażniki, to przytrzymuję dłużej przycisk otwierania w pilocie i mam, tak jak w polifcie sedanie. W kombi są przyciski do szyby i klapy.


O tym to juz dawno myślałem żeby zrobic czujke ruchu, dezaktywowana po odpaleniu żeby się bagażnik nie otwierał w czasie jazdy, ale znalezienie transpondera i czytnika który dzialal by w promieniu 1 m jest nieoplacalne. Bo za 1000 zl to wole ręcznie otworzyc
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Maj 05, 2017 21:45   

tomi24lbn napisał/a:
Ale trzeba mieć bcu chyba z końcówką 22 z tego co kojarzę

lub 21
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Pią Maj 05, 2017 23:05   

MaReK napisał/a:
Poważnie ? Ale zgodzisz się, że łatwiej kliknąć przycisk i opierdzielić bagażnik niż dorobić grot, wsadzić go i przekręcić niejednokrotnie zastany zamek w klapie, podczas minutowego postoju na światłach? Chyba, że piszemy o kombi, ale tam przycisk do klapy i szyby jest fabrycznie i zdaje się, nie działa jak go zaryglujemy od wewnątrz lub mamy włączone auto zamykanie po przekroczeniu prędkości.

Nie wiem jak w R75, ale w R25 nie trzeba kluczyka, wciska się zamek i otwiera klapę. W wielu innych samochodach tak samo.
MaReK napisał/a:
Ale co się przydaje ? Bo tego nie skumałem.
Jeśli stoję na światłach i mam coś wziąć z bagażnika, to otwieram drzwi kierowcy (uwalniam blokadę), naciskam przycisk od bagażnika i już. Chodzi mi tylko i wyłącznie o "nieautoryzowany" dostęp

To już jest kombinacja-żeby otworzyć bagażnik musisz mieć otwarte drzwi kierowcy, wyobraź sobie ze wracasz zakupów obładowany siatami i zamiast od razu wszystko dać do bagażnika przeciskasz się do drzwi kierowcy żeby je uchylić(potem męczysz się chwilę z ogranicznikiem żeby nie zarysować samochodu obok i żeby drzwi same się nie zamknęły) a potem wracasz dopiero do bagażnika :)
Sytuację hipotetycznego złodzieja na światłach można rozwiązać prościej-zamykanie wszystkich zamków po ruszeniu z miejsca i otwieranie dopiero na żądanie. Wtedy na światłach bagażnik też jest zamknięty
longer86 napisał/a:

O tym to juz dawno myślałem żeby zrobic czujke ruchu, dezaktywowana po odpaleniu żeby się bagażnik nie otwierał w czasie jazdy, ale znalezienie transpondera i czytnika który dzialal by w promieniu 1 m jest nieoplacalne. Bo za 1000 zl to wole ręcznie otworzyc

Można taniej zakładając 3 warunki do otwarcia:
- centralny jest otwarty
- prędkość=0.
- czujnik pod spodem wykryje nogę
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 05, 2017 23:45   

nanab napisał/a:
Można taniej zakładając 3 warunki do otwarcia:

- centralny jest otwarty

- prędkość=0.

- czujnik pod spodem wykryje nogę


Podam Twój przykład, wracasz z zakupów, obładowany siatami i w moim pomyśle machasz noga pod zderzakiem i ladujesz zakupy do bagażnika, w Twojej wersji musisz jeszcze odblokowac centralny co wiąże sie z wyciąganiem kluczyka
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Maj 06, 2017 02:28   

nanab napisał/a:
Nie wiem jak w R75, ale w R25 nie trzeba kluczyka, wciska się zamek i otwiera klapę. W wielu innych samochodach tak samo.

A no właśnie... nie wiesz ;) Tutaj piszemy o R75, nie o innych samochodach. W R75 jest jak pisałem wyżej.

nanab napisał/a:
To już jest kombinacja-żeby otworzyć bagażnik musisz mieć otwarte drzwi kierowcy

Coś nie tak mnie zrozumiałeś. Stojąc na światłach, aby otworzyć bagażnik, otwieram drzwi, wciskam przycisk otwierania bagażnika w kabinie i idę do bagażnika. Nie wracam z żadnymi siatami, bo stoję na światłach. To w sedanie. W kombi inaczej. Zwalniam blokadę zamków i idę do bagażnika, a tam przycisk jest w klapie.

nanab napisał/a:
zamiast od razu wszystko dać do bagażnika przeciskasz się do drzwi kierowcy żeby je uchylić(potem męczysz się chwilę z ogranicznikiem żeby nie zarysować samochodu obok i żeby drzwi same się nie zamknęły) a potem wracasz dopiero do bagażnika

Nie widziałem takich rozwiązań :) Pomieszałeś sytuacje. Niemniej wracając z siatami i tak muszę nacisnąć przycisk w pilocie żeby zwolnić blokadę bagażnika.

Faktycznie 1000 zł na taki bajer to zdecydowanie zbyt wiele. To już wolałbym zrobić rozrząd w dieslu w tej cenie ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Uszkodzony sterownik centralnego zamka?
oparek Rover serii 75, MG ZT 9 Pią Lis 12, 2010 22:34
SeniorA
Brak nowych postów [R75] dźwięk zamka centralnego
markozalko Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Mar 31, 2011 21:01
markozalko
Brak nowych postów [R75] Awaria centralnego zamka
29centy Rover serii 75, MG ZT 32 Czw Lut 22, 2018 11:53
Dziadek
Brak nowych postów [R75] Pilot centralnego zamka
niqel Rover serii 75, MG ZT 13 Pon Sty 18, 2010 20:31
niqel
Brak nowych postów [R75] Schemat zamka centralnego
Colin1488 Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Lip 14, 2009 20:16
SeniorA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink