Endjru kolka nigdy nie byly takie same, wielokrotnie to mowilem widac to po skanie Saila - rozni je to- ze ssace wzgkedem wydechowego jest "przyspieszone" o okolo 5 stopni. musze to dokladnie sprawdzic czy przy montazu na wydechowym walku noe spowoduje jednak.jego opoznienia
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
SPAMU¦
Wysłany: Czw Gru 15, 2016 17:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Zacząłem od wymiany chłodnicy wody (wleciała z 620Sdi/Accorda), weży wodnych (rover 420Si) i orurowania fmic'a.
Chłodnice kupiłem jakiś czas temu nową - zamiennik, jednak rozszczelniła się na górze i ewidetnie nie wyrabiała termicznie dlatego wpadł oryginał z 620sdi. Co do orurowania fmica to rura turbo ->IC obijała się o kompresor klimy. Troche ją dogiąłem, żeby wlazła a kompresor zgniótł ją do ok 30mm (z 51 ).
Nowe orurowanie:
burbo obrócone:
nowe węże wodne:
a tak było heheh
przy okazji założyłem nowe łożysko do sprzęgła kompresora klimy:
gotowe
Autko lepiej trzyma temperature, jest git jeszcze wymiana wiązki i koła rozrządu mnie czeka, a potem bede sie bawil w strojenie
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Ostatnio zmieniony przez Markzo Czw Mar 15, 2018 20:44, w całości zmieniany 1 raz
Od wymiany kompresora klimy w zeszłym roku coś jęczało/piszczało pod maską i nie była to bieda (chyba) najpierw sporadycznie, czasem milkło, a niedawno darło się jak koty na marcach
Tak jak wcześniej pisałem wymieniłem łożysko na kompresorze klimy, teraz zapodałem nową rolkę napinającą - zero poprawy. Po osłuchaniu stetoskopem wyszło, że wyje z okolic pompy wspomagania. Znalazłem swoją starą cieknącą pompę i chciałem ją zregenerować. Tutaj zonk - pompa jest starego typu nie jest dzielona na pół i nie trzeba jej całej rozbierać do demontażu uszczelnienia od strony pompy wody (tam mi się lało).
tak wyszło:
Po zamontowaniu zonk nr 2 - daaaaaaaaaalej wyje ostatnia rzecz czyli pasek (mój miał 2 lata). Założyłem nowy i nastała błoga cisza wreszcie... Pasek był pośrednim winowajcą wg mnie. ponieważ na kole pasowym na wale silnika znalazłem jakiś materiał w rowkach. Po wyczyszczeniu pasek przestał drgać i jest git jak ktoś bedzie szukał wyjca pod maską to można tam zerknąć
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Ostatnio zmieniony przez Markzo Czw Mar 15, 2018 20:46, w całości zmieniany 1 raz
Kumpel w Saabie ostatnio wymieniał i u niego żeby wyjąć to łożysko, to trzeba było roztoczyć takie fabryczne zagniecenia krawędzi w koło, a BTW łożysko kosztowało 60 zł
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Kumpel w Saabie ostatnio wymieniał i u niego żeby wyjąć to łożysko, to trzeba było roztoczyć takie fabryczne zagniecenia krawędzi w koło, a BTW łożysko kosztowało 60 zł
tutaj łożysko wyszło 45zł (jakieś niby lepsze)..
Co do samego kompresora, tak wygląda po zdjęciu koła pasowego (wystarczy zdjąć segera, żeby zdemontować cewke. Zeby wyjac łożysko z koła, trzeba segera zdjąć. Do demontażu koła z kompresora trzeba najpierw odkrecic nakrętkę (klucz 13 lub 14), do tego trzeba zablokować np: ściągaczem do segerów samo sprzęgło. Potem śrubokrętem podwadzamy dekiel sprzęgła śrubokrętem zapierając się o wałek (dekiel się pewnie lekko wygnie, ale to nie problem). Jak zdejmiemy dekiel to już prawie koniec, trzeba rozewrzeć mały seger na wałku i tylo - koło schodzi z kompresora
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Ostatnio zmieniony przez Markzo Czw Mar 15, 2018 20:47, w całości zmieniany 1 raz
Tak sie popatrzylem dzis na kompresor i za dużo miejsca miedzy kołem a podłużnicą to nie ma, ale skoro u Ciebie w mniejszej budzie dało sie to zrobić to u mnie tym bardziej ....
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Hm... co by tu napisać
z rzeczy pozytywnych:
-nowa instalacja elektryczna silnika (z R820Ti),
-wystrojone fabryczne ECU! - po blisko 8 miechach walki udało mi się ogarnąć fabryczne ECU - doładowanie podniesione na 0,87b i możliwość modyfikacji mapy zapłonu i paliwa (w przyszłości pewnie innych rzeczy też).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum