Forum Klubu ROVERki.pl :: MG ZS 2,0 TURBO - 294KM/426Nm!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Raptile
Nie Wrz 06, 2015 11:58
MG ZS 2,0 TURBO - 294KM/426Nm!
Autor Wiadomość
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 15, 2016 17:14   

Endjru kolka nigdy nie byly takie same, wielokrotnie to mowilem :) widac to po skanie Saila - rozni je to- ze ssace wzgkedem wydechowego jest "przyspieszone" o okolo 5 stopni. musze to dokladnie sprawdzic czy przy montazu na wydechowym walku noe spowoduje jednak.jego opoznienia ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Gru 15, 2016 17:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 15, 2016 17:17   

_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
Pieczarkowy 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 66
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Gru 15, 2016 23:03   

Cytat:
Co mogę powiedzieć... jestem MEGA, BARDZO, BARDZOOOOO przeszczęśliwy


Mogłem nie wchodzić w ten temat, bo poczułem zazdrość... :D Jaki koszt takiej operacji? Efekt świetny.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 04, 2017 18:38   

Wiosna, wiosna ;) czas coś podziałać ;)

Zacząłem od wymiany chłodnicy wody (wleciała z 620Sdi/Accorda), weży wodnych (rover 420Si) i orurowania fmic'a.

Chłodnice kupiłem jakiś czas temu nową - zamiennik, jednak rozszczelniła się na górze i ewidetnie nie wyrabiała termicznie :/ dlatego wpadł oryginał z 620sdi. Co do orurowania fmica to rura turbo ->IC obijała się o kompresor klimy. Troche ją dogiąłem, żeby wlazła a kompresor zgniótł ją do ok 30mm (z 51 ;D ).

Nowe orurowanie:


burbo obrócone:


nowe węże wodne:


a tak było heheh :D


przy okazji założyłem nowe łożysko do sprzęgła kompresora klimy:


gotowe :)


Autko lepiej trzyma temperature, jest git ;) jeszcze wymiana wiązki i koła rozrządu mnie czeka, a potem bede sie bawil w strojenie ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
Ostatnio zmieniony przez Markzo Czw Mar 15, 2018 20:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 04, 2017 18:56   

Ło panie to poprzednie orurowanie to z przedwojennej kamienicy? ;)

Porządek musi być , dobrze to wygląda i dobrze, że działa
_________________
75 Red Edition
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 04, 2017 23:28   

haha masakra te rury :haha:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Mar 05, 2017 10:09   

Moze waleczek?

http://www.ebay.pl/sch/ta...=p2047675.l2562
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 05, 2017 11:04   

longer86 napisał/a:
Ło panie to poprzednie orurowanie to z przedwojennej kamienicy?


Raptile napisał/a:
haha masakra te rury


znaleźć cokolwiek z ukł. wodnego do 2,0T/Si w dobrym stanie graniczy z cudem ;) rurki były obleśne, ale szczelne ;D

longer86 napisał/a:
Porządek musi być , dobrze to wygląda i dobrze, że działa

dzięki ;)

flapjck1 napisał/a:
Moze waleczek?

http://www.ebay.pl/sch/ta...=p2047675.l2562

Flap ja mam założone wałki z rewaru,oba przerobione na 280st. ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Mar 05, 2017 20:57   

To niech ktos inny je lyknie, cena znakomita :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Mar 08, 2017 01:06   

hehe.. Przypomina mi sie łączenie układu chłodzenia w R25 kiedyś na trasie pod Castorama :D Trzymało to tez sporo czasu :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 16, 2017 20:56   

Dopieszczania ciąg dalszy - eliminacja pojękiwania ;D

Od wymiany kompresora klimy w zeszłym roku coś jęczało/piszczało pod maską ;/ i nie była to bieda (chyba) ;D najpierw sporadycznie, czasem milkło, a niedawno darło się jak koty na marcach :o

Tak jak wcześniej pisałem wymieniłem łożysko na kompresorze klimy, teraz zapodałem nową rolkę napinającą - zero poprawy. Po osłuchaniu stetoskopem wyszło, że wyje z okolic pompy wspomagania. Znalazłem swoją starą cieknącą pompę i chciałem ją zregenerować. Tutaj zonk - pompa jest starego typu :D nie jest dzielona na pół i nie trzeba jej całej rozbierać do demontażu uszczelnienia od strony pompy wody (tam mi się lało).

tak wyszło:






Po zamontowaniu zonk nr 2 - daaaaaaaaaalej wyje ;| ostatnia rzecz czyli pasek (mój miał 2 lata). Założyłem nowy i nastała błoga cisza ;) wreszcie... Pasek był pośrednim winowajcą wg mnie. ponieważ na kole pasowym na wale silnika znalazłem jakiś materiał w rowkach. Po wyczyszczeniu pasek przestał drgać i jest git ;) jak ktoś bedzie szukał wyjca pod maską to można tam zerknąć ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
Ostatnio zmieniony przez Markzo Czw Mar 15, 2018 20:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Mar 16, 2017 22:02   

Markzo napisał/a:
przy okazji założyłem nowe łożysko do sprzęgła kompresora klimy:


Jak łożysko jest blokowane ?? pasowaniem?? czy może jest jakiś simmering
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 16, 2017 22:29   

AndrewS napisał/a:
Jak łożysko jest blokowane pasowaniem?? czy może jest jakiś simmering

Segerem, da rade zdjąć koło pasowe ze sprężarki bez wyjmowania jej z auta ;) jak chcesz, to wrzuce jutro foty z drugim kompresorem jak to wygląda :ok:
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 17, 2017 12:35   

Markzo, prosił bym o wrzucenie tych zdjeć jeśli jest taka mozliwosc.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Mar 17, 2017 18:35   

Co ja pisze simmer zamiast seger :oops:

Kumpel w Saabie ostatnio wymieniał i u niego żeby wyjąć to łożysko, to trzeba było roztoczyć takie fabryczne zagniecenia krawędzi w koło, a BTW łożysko kosztowało 60 zł
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 18, 2017 19:51   

AndrewS napisał/a:
Co ja pisze simmer zamiast seger

Kumpel w Saabie ostatnio wymieniał i u niego żeby wyjąć to łożysko, to trzeba było roztoczyć takie fabryczne zagniecenia krawędzi w koło, a BTW łożysko kosztowało 60 zł

;D tutaj łożysko wyszło 45zł (jakieś niby lepsze)..

Co do samego kompresora, tak wygląda po zdjęciu koła pasowego (wystarczy zdjąć segera, żeby zdemontować cewke. Zeby wyjac łożysko z koła, trzeba segera zdjąć. Do demontażu koła z kompresora trzeba najpierw odkrecic nakrętkę (klucz 13 lub 14), do tego trzeba zablokować np: ściągaczem do segerów samo sprzęgło. Potem śrubokrętem podwadzamy dekiel sprzęgła śrubokrętem zapierając się o wałek (dekiel się pewnie lekko wygnie, ale to nie problem). Jak zdejmiemy dekiel to już prawie koniec, trzeba rozewrzeć mały seger na wałku i tylo - koło schodzi z kompresora ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
Ostatnio zmieniony przez Markzo Czw Mar 15, 2018 20:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 11, 2017 19:40   

Tak sie popatrzylem dzis na kompresor i za dużo miejsca miedzy kołem a podłużnicą to nie ma, ale skoro u Ciebie w mniejszej budzie dało sie to zrobić to u mnie tym bardziej ....
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 29, 2017 22:02   

Hm... co by tu napisać ;D
z rzeczy pozytywnych:
-nowa instalacja elektryczna silnika (z R820Ti),
-wystrojone fabryczne ECU! :D - po blisko 8 miechach walki udało mi się ogarnąć fabryczne ECU - doładowanie podniesione na 0,87b i możliwość modyfikacji mapy zapłonu i paliwa (w przyszłości pewnie innych rzeczy też).

Tak napędzało się auto przy doładowaniu ~0,87b i lekkim modzie zapłonu:
https://www.youtube.com/watch?v=L0Gaoyf4kdQ

100-190 (licznikowe) w ~12s.

Niestety...
Przy hamowaniu silnikiem po nagraniu tego filmu uslyszalem potezny łomot :( dziś zdjąłem miskę olejową a tam:





tłoki 1/2/4 są ok, równa ładna kompresja. 3 tłok poszedł w piiiiiiiiiiiiiiii***** ;D

także ten... :roll:
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
Ostatnio zmieniony przez Markzo Czw Mar 15, 2018 20:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
sail 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 107
Skąd: Częstochowa

Rover 600

Wysłany: Pon Maj 29, 2017 22:11   

współczuje Marecki :sad: a tak dobrze już żarło...
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Maj 30, 2017 00:36   

Drugi silnik znowu kaputt :-| Oooo Panie :|
Jak widać trzeba to kuc ;)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink