Forum Klubu ROVERki.pl :: n0name 3rd - Rover 75
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
n0name 3rd - Rover 75
Autor Wiadomość
n0name 



Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 68
Skąd: Polska

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 19, 2017 03:25   n0name 3rd - Rover 75

Cześć,

W postanowiłem, że otworze nowy wątek dotyczący tego wyjątkowego auta.

Auto zakupione 06.2015 od damiwr, poprzednim właścicielem był szpynior.

Jest ono doinwestowane, posiada atrakcyjne wyposażenie oraz świetnie dobrany car audio.


Historia auta:
Szpynior - https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=80491&start=0
Damiwr - https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92542


Co słychać w moim roverku?

16.06 umówiony na (British Cars u Mariusza):

Wachacz przedni prawy (aluminiowy)
końcówka drążka przednia prawa
zbieżność
ręczny - diagnoza i naprawa (napisze co padło)
kierunek przedni prawy (na zderzaku, padła żarówka)
diagnoza stanu technicznego (ogólna)

Zamówiłem głośniki:

Infinity REF 6530s - na przód, poprzednie spalily się przy pomocy mojej malutkiej córeczki :)


Pozdrawiam serdecznie!

[ Dodano: Sro Cze 08, 2016 17:29 ]
Pytania do Was:


1.
Progi zachodzą mi rudą, powiedziałbym, że dość konkretnie (widzę, że były zabezpieczane i baranek pod kolor, ale już się pojawia na tym ruda).

Co najlepiej z nimi zrobić?
1.Kupić przed zimą, używane (powypadku, lub z allegro + lakierować)
2.czy na zamówienie u blacharza progi, konserwacja i lakierowanie

ad 2 pisałem do ludzi z forum co tak robili, po 1-2latach ruda zaatakowała "nowe", wydatek 2-3tyś...


2. Mam kilka miejsc w aucie gdzie tak jakby - brakuje lakieru(?) np. na samym końcu drzwi - ktoś musiał zawadzić otwierając samą końcówką drzwi, jest to bardzo niewielkie a wole już interweniować, co należy zrobić w takiej sytuacji?

Pozdrawiam !

[ Dodano: Sro Cze 15, 2016 17:41 ]
w dniu 14/06/2016 przednie głośniki wymienione na INFINITY 6530s

Jutro w british cars:

Wachacz przedni prawy (aluminiowy)
końcówka drążka przednia prawa
zbieżność
ręczny - diagnoza i naprawa (napisze co padło)
kierunek przedni prawy (na zderzaku, padła żarówka)
diagnoza stanu technicznego (ogólna)

[ Dodano: Czw Cze 16, 2016 11:19 ]
Dzisiaj zrobione:
Wahacz prawy aluminiowy
Wahacz lewy aluminiowy
Tuleje wachacza przed. Dolna x2
Końcówka drążka
Geometria

Wydane: 1620 PLN w British Cars u Pana Mariusza.

[ Dodano: Sob Lut 18, 2017 23:21 ]
Cześć,

W między czasie:
- wymiana tarczy tylnych + klocki dzięki czemu do sprawności wrócił hamulec ręczny - tarczobemben na poprzednich tarczach był poniżej minimalnej i nie łapał ok 600 PLN
- wymiana wysprzęglika 850 PLN
- wymiana świateł postojowych na Led canbus 6000K (powiem Wam, że pięknie świecą i świetnie komponują się z xenonem!) system canbus zlikwidował "miganie" oraz błąd na komputerze, który wywołują zwykłe ledy 20 PLN
- naprawiony błąd na komputerze dotyczący poduszek powietrznych. 50 PLN

Wszystkie naprawy i wymiany dokonywane w British Cars u Mariusza potwierdzone książką serwisową.

Co w planie?
Odzywają się progi - chciałbym coś z nimi zrobić jak najszybciej

[ Dodano: Nie Lut 19, 2017 03:25 ]
Zapomniałem dodać, ze wydech został również wymieniony bo sie sypał, na nowy ladny nierdzewny:)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 19, 2017 03:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 19, 2017 09:15   

Zdjęcia jakieś pokaż :)
_________________
75 Red Edition
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 19, 2017 09:58   

Cytat:

Pytania do Was:


1.
Progi zachodzą mi rudą, powiedziałbym, że dość konkretnie (widzę, że były zabezpieczane i baranek pod kolor, ale już się pojawia na tym ruda).

Co najlepiej z nimi zrobić?
1.Kupić przed zimą, używane (powypadku, lub z allegro + lakierować)
2.czy na zamówienie u blacharza progi, konserwacja i lakierowanie

ad 2 pisałem do ludzi z forum co tak robili, po 1-2latach ruda zaatakowała "nowe", wydatek 2-3tyś...


2. Mam kilka miejsc w aucie gdzie tak jakby - brakuje lakieru(?) np. na samym końcu drzwi - ktoś musiał zawadzić otwierając samą końcówką drzwi, jest to bardzo niewielkie a wole już interweniować, co należy zrobić w takiej sytuacji?


1. U mnie zachodził próg tylko w 1 miejscu (pod tylną podkładką na lewarek... której brakowało ;) ) i po prostu wycięli kawałek progu i podłogi (bo już przegniła od progu) i dorobili z blachy. Koszt 450 zł w drogim warsztacie więc nie wiem skąd ceny rzędu 2-3 tyś :o .

2. Jedziesz do mieszalni lakierów żeby dobrali bazę i potem wykałaczką albo malutkim pędzelkiem 'dotykasz' ubytki żeby zasłonić blachę. Np. coś w ten deseń: https://www.youtube.com/watch?v=dpfQYWYvDhY . Jedyny minus, że na jasnym lakierze coś takiego widać (ciemna obwódka 'łączenia' starego lakieru z nowym) ale skoro to rant drzwi to nie martwiłbym się.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
n0name 



Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 68
Skąd: Polska

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 19, 2017 16:37   

Dzięki za odpowiedź,

Natomiast spełni to funkcję zabezpieczenia? czy wyłącznie poprawienia estetyki ?
Pozdrawiam
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 19, 2017 17:03   

prebenny, widać zaprawki, bo ich się w ten sposób nie wykonuje. :) Należy wymieszać odrobinę bezbarwnego z lakierem bazowym, nanieść i najlepiej lekko przeszlifować, na to znów kropka bezbarwnego, szlif i polerka (nawet i ręczna). Szlif oczywiście kawałkiem papieru wodnego na czymś twardym, by nie drzeć lakieru wokoło, a jedynie wyrównać powierzchnie.
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 19, 2017 20:15   

MD może i masz rację ale na jasnym lakierze zawsze będziesz miał ciemniejszy ślad - po prostu nowa baza nachodzi na jeszcze obecny lakier przez co ta obwódka jest ciemniejsza.

n0name blacha nie jest na wierzchu więc raczej też coś zabezpieczy.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
n0name 



Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 68
Skąd: Polska

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 26, 2017 10:58   

Benny zrobię zdjęcia i Wam pokażę żebyś mógł ocenić jak mogę to zabezpieczyć bo wydaje mi sie ze lakier jest zdarty do blachy.

Rzuć okiem na pw, bo mam kilka pytan co do progów bo tez bym z chęcią je w taki sposób zrobil co Ty.

[ Dodano: Nie Lut 19, 2017 21:29 ]
Co w planie?

1. Zabezpieczenie ubytku w lakierze na rancie drzwi
2. Wymiana pompki sprzęgła na metalową (asekuracyjnie ponieważ mam pompkę starej generacji przy nadwyżce jezeli będzie taka możliwość wymienię na metalową TAZU
3. Wymiana wszystkich filtrów + oleju
4. W marcu przegląd techniczny + OC które wynosi mnie 1300pln...
5. Sprawdzenie stanu progów i ewentualna ingerencja w blachę jak u prebenny

[ Dodano: Sro Mar 29, 2017 10:14 ]
foto :)
https://zapodaj.net/cac91463fa504.jpg.html

[ Dodano: Wto Kwi 11, 2017 13:48 ]
Same dobre informacje!

za mną:
OC - 1470 PLN
przegląd - ok
otarcie zderzaka przez sąsiadke - 2500 z jej OC wypłacone na podstawie zdjęć - zderzak zamówiony do malowania :) .

18.04 - wymiana kompletu filtrów, wszystkie Bosch kabinowy -> filtron
18.04 - serwis klimatyzacji z odgrzybieniem
18.04 - serwis zamka kierowcy - serwana linka

21.04 - wymiana progów oraz zabezpieczenie podwozia antykorozyjnie

01.05 - pełna 5 etapowa polerka lakieru + uzupełnienie ubytków na rancie drzwi

Pozdrawiam :) !

[ Dodano: Wto Kwi 18, 2017 10:31 ]
Witam!


Dzisiaj:

wymiana wszystkich filtrów Bosch + kabinowy węglowy Filtron
wymiana oleju na Castrol 10w40
pełen serwis klimtyzacji - odgrzybienie i nabicie
wymiana linki w drzwiach kierowcy
Dzwonili jeszcze, że coś było nieszczelnego i zleciłem zrobienie - jak odbiore autko to napisze Wam tutaj co to było.

[ Dodano: Wto Kwi 18, 2017 14:16 ]
Wykonałem dodatkowy przegląd.

Do zrobienia:

2 sprężyny tylne
łącznik stabilizatora przód
pooduszka silnika
termostat

Umówiłem się na 11.05 celem wymiany i zrobienia w/w elementów do tego czasu będę użytkował auto "weekendowo".

[ Dodano: Sro Kwi 26, 2017 10:58 ]
Witam!

W dniu jutrzejszym odbieram Rover z następujących zabiegów:

- renowacja progów - dojście do zdrowej blachy, dospawanie "jedynką" + zabezpiecznie
- zabezpieczenie profili zamkniętych
- wyczyszczenie podwozia z "rudej" i zabezpiecznie antykorozyjne.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 28, 2017 07:37   

Czemu nie ma fot?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
n0name 



Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 68
Skąd: Polska

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 18, 2017 13:47   

Rafale -

Niżej dodaje kilka zdjęć :)

Nie potrafię dodawać zdjęć na forum ciągle mi narzeka że zły rozmiar a jak go zmieniam nieładnie wyglądają.

https://zapodaj.net/7afb8c4386889.png.html
https://zapodaj.net/389e262cf6c33.jpg.html
https://zapodaj.net/b14258eee5f4e.jpg.html

[ Dodano: Czw Maj 18, 2017 13:43 ]
Dodatkowe informację:

Jestem po spotkaniu z MaRkieM :) - auto przeszło porządne "trzepanie" TOAFem.

Co wyszło?
- auto kiedyś podobno "zgubiło serię" jednak na mapie "seryjnej" wynik wyszedł idealnie
- Że było niezdrowo zmapowane i dużo palił.
- 2 wtryski za duża kompresja - do wymiany, zamówione
- włączenie tempomatu (na poprzedniej mapie był wyłączony o.O) i hula :D
- włączenie licznika prędkości na wyświetlaczu :)
- zmapowany na "zdrową" mapę jak sprawdzaliśmy ok. 160 koni mechanicznych
- przebieg na zegarach 225 000, podobno był cofany o 80 000 (tak twierdził poprzedni właściciel, jednak TOAF wskazał nam, że o 43 000. = czyli auto ma przebieg ok 268 000.

Marek wskazał mi kilka usterek, które widział gołym okiem jestem już umówiony tym razem w Tomateam celem sprawdzenia co tam sie dzieje - będę informował.

[ Dodano: Czw Maj 18, 2017 13:47 ]
https://zapodaj.net/9fa74c0abc18d.jpg.html
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 18, 2017 14:30   

Teraz przynajmniej kajarze n0name z nazwiskiem. Poznając furę.
_________________
75 Red Edition
 
 
n0name 



Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 68
Skąd: Polska

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 19, 2017 21:30   

Longer jak to z nazwiskiem :) ?

Pzdr.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 19, 2017 21:38   

FB i inicjaly MAB
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Maj 19, 2017 22:31   

n0name napisał/a:
- auto kiedyś podobno "zgubiło serię" jednak na mapie "seryjnej" wynik wyszedł idealnie

Ale nie zapominaj o zaworku MbC skręconym na 1.5bara zdaje się.
Poza tym. Auto jest mierzone w/g programu komputerowego na podstawie odczytów z obd. To są tylko teoretyczne obliczenia. Jednak pokrywają się w jakimś stopniu z rzeczywistością jeśli tylko podamy wszystkie parametry zgodnie z prawdą.

n0name napisał/a:
Że było niezdrowo zmapowane i dużo palił.

Bo to były jakieś wariacje na temat czipowania dla szpyniora, jemu ciągle było mało - jak j0zkowi ;)

n0name napisał/a:
- 2 wtryski za duża kompresja - do wymiany, zamówione

Tego nie wiemy. Na razie korekcje z jakiegoś powodu są zbyt wysokie. To świadczyć może o zbyt małej kompresji. Im mniejszy stopień sprężania na cylindrze tym gorzej.

n0name napisał/a:
- włączenie tempomatu (na poprzedniej mapie był wyłączony o.O) i hula

Mapa nie miała nic do tego. Sposób jej wgrywania oraz zachowanie procedur nie były odpowiednie. Stąd brak komunikacji ze sterownikiem tempomatu. Dodatkowo odsunięty był czujnik sprzęgła.

n0name napisał/a:
- włączenie licznika prędkości na wyświetlaczu

A miałem jeszcze policyjne lampy włączyć ;P

n0name napisał/a:
- zmapowany na "zdrową" mapę jak sprawdzaliśmy ok. 160 koni mechanicznych

Patrz punkt pierwszy. Teoretycznie, na kołach ok. 156KM, na silniku coś w okolicach 170KM.
Na poprzedniej mapie niesamowity był moment - prawie 400Nm :)
Zweryfikujesz na hamowni rolkowej.

n0name napisał/a:
przebieg na zegarach 225 000, podobno był cofany o 80 000 (tak twierdził poprzedni właściciel, jednak TOAF wskazał nam, że o 43 000. = czyli auto ma przebieg ok 268 000.

Tak wychodzi z EWS'a. Jego ciężej przerobić jak zegary czy LSM'a.

n0name napisał/a:
Marek wskazał mi kilka usterek, które widział gołym okiem jestem już umówiony tym razem w Tomateam celem sprawdzenia co tam sie dzieje - będę informował.

Zastosuj się do wskazówek, które ci podałem. Potem warsztaty :)

Dbaj o auto. Bo szpynior się dowie co i jak i złoży Ci wizytę :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink