Forum Klubu ROVERki.pl :: Rover 25 1,8 Vi Sport Plus --> 206KM/294Nm!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rover 25 1,8 Vi Sport Plus --> 206KM/294Nm!
Autor Wiadomość
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Pią Lut 17, 2017 19:41   

VVC na EMU jeszcze nie było robione. Jeśli nie potrafisz bardzo dużo ogarnąć sam to wychodzi tak impreza sporo drożej niż kupienie nowego k6 z adapterem do wiązki i przełącznikiem na 3 niezależne mapy.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 17, 2017 19:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Sob Lut 18, 2017 07:52   

w temacie LPG
Słabe te wtryski i przydługawe węzę
Nie lepiej było dac pojedyncze (hana) na krótkich wężach?
Wyczuwam problemy z wystrojeniem!!!
Cos czyje ze bedzie potrzebne wyciecie dotrysków w ecu LPG
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 18, 2017 11:40   

Po kontakcie z DETem 3 i podejściem producenta do problemów z ogarnięciem zapłonu (mimo, że na stronie jak byk pisze, że działa z Roverowskim 18-1-18-1) mam jakiś awers do ecumastera. Dlatego chce ori ecu ogarnąć ;)

hudy23_1985 napisał/a:
w temacie LPG
Słabe te wtryski i przydługawe węzę

Z tego co wiem, wtryski dają bez problemu radę z silnikami 150 konnymi, powinny ogarnąć. Węży nie bardzo da się skrócić - mają po 15cm i inny montaż listwy uniemożliwi przykręcenie kolektora do głowicy.

hudy23_1985 napisał/a:
Nie lepiej było dac pojedyncze (hana) na krótkich wężach?
Wyczuwam problemy z wystrojeniem!!!
Cos czyje ze bedzie potrzebne wyciecie dotrysków w ecu LPG

Ja dopiero ucze się stroić LPG, natomiast 2 konkretnych "majstrów" twierdzi, że będzie to ganiać bez problemów ;) czas pokaże ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Lut 18, 2017 15:25   

Ecu z vvc można przez obd flashowac :-) w zr to działało :-)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Lut 18, 2017 18:17   

luke27 napisał/a:
VVC na EMU jeszcze nie było robione. Jeśli nie potrafisz bardzo dużo ogarnąć sam to wychodzi tak impreza sporo drożej niż kupienie nowego k6 z adapterem do wiązki i przełącznikiem na 3 niezależne mapy.


Koszt K6 + adapter to okolice 750 funtów, a wiec prawie 4000zł. EMU kosztuje ok. 2300. Z wiązką, sondą szerokopasmową i termoparą wyjdzie ok. 3000zł.
Kwestia tylko dalszego etapu, czy ktoś potrafi sobie to spiąć do kupy i odpalić silnik.
A sterowanie VVC żadna filozofia, bez problemu do ogarnięcia w EMU.

Co do zapłonu, to w Roverze po 1995 nie ma 18-1, 18-1. Tak było tylko w MEMSie 1.6 (czyli np. w Polonezie). Ale trigger po 1995 też jest już obsługiwany. Najlepiej uderzać bezpośrednio do Jadźwina.
 
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Sob Lut 18, 2017 19:08   

MultecFSO napisał/a:
luke27 napisał/a:
VVC na EMU jeszcze nie było robione. Jeśli nie potrafisz bardzo dużo ogarnąć sam to wychodzi tak impreza sporo drożej niż kupienie nowego k6 z adapterem do wiązki i przełącznikiem na 3 niezależne mapy.


Koszt K6 + adapter to okolice 750 funtów, a wiec prawie 4000zł. EMU kosztuje ok. 2300. Z wiązką, sondą szerokopasmową i termoparą wyjdzie ok. 3000zł.
Kwestia tylko dalszego etapu, czy ktoś potrafi sobie to spiąć do kupy i odpalić silnik.
A sterowanie VVC żadna filozofia, bez problemu do ogarnięcia w EMU.

Co do zapłonu, to w Roverze po 1995 nie ma 18-1, 18-1. Tak było tylko w MEMSie 1.6 (czyli np. w Polonezie). Ale trigger po 1995 też jest już obsługiwany. Najlepiej uderzać bezpośrednio do Jadźwina.


Tomaszu, a o czym ja niby pisze? Kwestia ile kto potrafi sam zrobić. Jeśli kogoś to interesuje to mogę podać ile za włożenie tego do VVC krzyczą sobie w ecumasterze . Sam adapter do wiązki 2tys... Ponadto możliwości k6, 3 mapy, działające imo i coś czego nie masz z EMU, wiedza. Ci goście konfigurowali k-serię na wszelkie możliwe sposoby, masz to w cenie. Osobiście uważam że do seryjnego silnika bez sensu wstawiać inny komp niż seryjny. Najlepiej zrobić re-map, tak jak zamierza markzo.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 19, 2017 08:14   

MultecFSO napisał/a:
Co do zapłonu, to w Roverze po 1995 nie ma 18-1, 18-1. Tak było tylko w MEMSie 1.6 (czyli np. w Polonezie). Ale trigger po 1995 też jest już obsługiwany. Najlepiej uderzać bezpośrednio do Jadźwina.

Dokładnie, chodziło o memsa 1.6 - czyli moje 2,0T w MG ZS. Pisałem pewnie z 2-3miechy z nimi, zaczynając od DET2, który ponoć ogarniał ten zapłon, potem kupiłem 3ke bo 2jka jednak nie działała. Nie wiem jak to działa z Kserią, wole zostać przy ori ECU.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Nie Lut 26, 2017 13:19   

Po vinie wychodzi :
SAR - UK MG Rover
RF - buda
J - 200(s2)
N - 3 Drzwi
K - 1,8 VVC 143 (160 ma oznaczenie M)
R - manual 5 bieg lhd
Y - 2000MY
D - Longbridge

ECU masz bez naklejki EOBD? Pewnie też jakiś wymyślny model nnn000090 albo 100 ?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 23, 2017 15:00   

25 śmiga całkiem miło ;) spalanie lpg 9-9,5l/100km. Niestety.... 3 magiczne litery - HGF :( dość szybko go zauważyłem, na szczęście nie przegrzałem silnika :) Małe fotostory:

olej poszedł w płyn chłodzący, pojawiły się tłuste plamy :/



Szybka rozbiórka i do dzieła ;)



Nie odkręcałem mechanizmów VVC od stopy wałków, są zsynchronizowane i działały, nie chciałem tego popsuć ;)


Głowica sprawdzona i splanowana:


blok wyczyszczony:


montaż czapki:


VVC:


nawet na znakach:


coraz bliżej konca...


nowe paski (w aucie były oryginały rovera... krótki pasek rozciągnięty okrutnie, jeszcze chyba nigdy nie zmieniany :evil: )



tadam :)


Motór działa, kręci się do 7250obr/min, nawet nic nie cieknie ;) suma sumarum wymieniłem od razu kompletny rozrząd, wszystkie uszczelki i uszczelniacze, rozebrałem i wyczyściłem popychacze. Będzie spokój na chwilę ;)

Chciałbym podziekować tutaj Kozikowi za jego cierpliwość i pomoc, pokierował mnie krok po kroku co i jak robić, żeby nie zepsuć ;D dzięki!
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
Ostatnio zmieniony przez Markzo Nie Maj 06, 2018 12:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 29, 2017 14:22   

Jak tam sprzęgło?
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 29, 2017 14:31   

prebenny napisał/a:
Jak tam sprzęgło?

wreszcie jest ;D

wczoraj wydarłem skrzynię:


stare sprzęgło:

jak widać mocno zjechane :(

i składamy :)


Założyłem nowe łożysko skf, docisk z innego VVC oraz tarcze obitą pseudo "kevlarem" ;) przy okazji dorzuciłem nową manszetę na przegub i zmieniłem olej w skrzyni.

Sprzęgło wreszcie działa, nie wiem czy linki nie muszę zmienić bo chyba samo regulator nawalił, ale to już pikuś ;) Korzystając z wykręcone podstawy akumulatora zamontowałem dolot do filtra powietrza, przyjemnie wyciszył motor przy bucie i chyba płynniej przyspiesza ;)

Parę dni temu rozebrałem ponownie cały rozrząd ;/ okazało się, że dałem ciała przy ustawieniu przy HGF i auto przebierało na wolnych obrotach, lekko poszarpywało przy kitowaniu. Dzięki pomocy Kozika i Luke27 rozrząd ustawiłem poprawnie :ok: kultura pracy silnika znacznie się poprawiła, coś jakby trochę źrebaków wróciło do zagrody, bo lżej mu się śmiga ;D

Na najbliższy czas w planie jest jeszcze ponowna regulacja LPG i wymiana tłumika środkowego. Poza tym mechanicznie byłoby już całkiem znośnie - będzie można brać się za poprawę wyglądu :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
Ostatnio zmieniony przez Markzo Nie Maj 06, 2018 12:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 02, 2017 20:30   

Co ten nasz nadworny inżynier wyczynia...?
_________________
75 Red Edition
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 02, 2017 20:58   

longer86 napisał/a:
Co ten nasz nadworny inżynier wyczynia...?

:rotfl:

zbliża się 194kkm, już 8k od zakupu :shock: a od Slaxa nie dawno przyszła paczka... :D

rozpóreczka:


i podłokietnik z coupe:


Dzięki Brodaty Wodzu ;D

Potrzebuję paru gratów... błotnik lewy przód i zderzak w kolorze JRJ, fotele ZR/200 coupe, zawiecha ZR160. Jeśli ktoś miałby takie takie graty/wiedział kto ma, proszę o kontakt :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
Ostatnio zmieniony przez Markzo Nie Maj 06, 2018 12:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pią Cze 02, 2017 23:57   

Ja mam fotele z zr (żółte) i zawieszenie z zr 160 :)
zderzak i błotnik też jest :) ale nie ten kolor
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 07, 2017 19:38   

Vi tłucze kilometry, małe mody się pooooowoli zaczynają :)

Dzięki Gregowi zamontowałem fotele z 200 coupe :) dzięki! :) do tego wyrwałem kierę z TF160 (lakierowana górna i dolna część kierownicy), docelowo pewnie zamontuję ją do ZS - muszę jednak sprawdzić, czy się mi na niej ręce nie będą ślizgać :D no i polakierować na grafitowo :)


_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
pro-pi 




Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 15
Skąd: Szydłów



Wysłany: Pią Sty 05, 2018 09:45   

UP :D
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 05, 2018 09:45   

Kiedy turbo ładujesz?
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
pro-pi 




Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 15
Skąd: Szydłów



Wysłany: Pią Sty 05, 2018 09:45   

UP :D
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 06, 2018 12:13   

dzięki chłopaki ;)

prebenny napisał/a:
Kiedy turbo ładujesz?

na razie kompletuje graty :)


kolektor wydechowy z 1,8T + garrett T25 z 2,0T ;) zobaczymy jak to będzie działac w VVC. Motor zostaje na początku nieodprężony, doładowanie max 0,5b ;) niedługo dalsze aktualizacje ;)

EDIT:
Wczoraj kolejny mały kroczek do przodu :) odpaliłem Vi na kompie z ZR160, usunąłem immo i motor pracuje ok. Co prawda ECU jest uszkodzone (wali błędem czujnik położenia wałka i odcinka jest 5700), jednak galletto się łączy, czyta i wgrywa wsad do ECU. Analizując mapy z VVC i 1,8T jest dużo analogii. Będę teraz testował na 25tce, bo w razie uwalenia ecu podepne swoje stare ;) a trochę bałem się ćwiczyć na 75tce taty :D
I nowa fotka z przymiarki turbo do kolektora i kolanka DP :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
Ostatnio zmieniony przez Markzo Nie Maj 06, 2018 12:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Sty 06, 2018 14:53   

Czemu masz ecu uwalic ? Zawsze można orig wsad wgrać z powrotem.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink