Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 25] Szarpanie, uszczelka pod głowicą?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 25] Szarpanie, uszczelka pod głowicą?
Autor Wiadomość
Nicekovsky 



Dołączył: 12 Mar 2017
Posty: 33
Skąd: R-ów

Rover 25

Wysłany: Wto Cze 20, 2017 17:14   

sebeks napisał/a:
Myślalem, że dokładałeś chłodnicę oleju. Ale po Twej odpowiedzi wnioskuję że jednak nie :mrgreen: Zatem niestety, ale też obstawiam uszczelkę pod głowicą.

Skoro coś kapało spod auta ( zakładam że to nie woda wykroplona w klimatyzacji podczas jej pracy tylko płyn chłodzący), to najprawdopodobniej przegrzałeś już silnik.


na początku to ja klimę muszę nabić :D . Skoro to uszczelka pod głowicą to czemu nic się dzieje przy niskich obrotach? Kiedyś kapało z boku czy na dole z boku (dokładnie nie pamięta) ale wszystko cacy a nie chce wydawać tysiaki na coś co nie było powodem a stare były jeszcze dobre

Jak mechanik wyczyścił zbiornik wyrównawczym to mogą pozostałości być w rurach (:P) chłodniczych?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 20, 2017 17:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 20, 2017 17:52   

Przegrzał, nie przegrzał..... i nic z tego nie wynika.
Podchodząc do tego na spokojnie, ja na Twoim miejscu jeździł bym dalej bacznie obserwując temperaturę i poziom płynu w zbiorniczku. Jeśli płynu nie ubywa drastycznie a silnik się nie przegrzewa to nie widzę problemu.
Co nie zmienia faktu że mentalnie musisz być przygotowany na wymianę uszczelki pod głowicą.
Wycieki mogły być spowodowane luźną opaską na którymś z węży albo poprzez uszczelkę głowicy. W obu przypadkach samo to się nie naprawi.
Uszczelka głowicy ma silikonowe ścieżki i czasem ścieżka zewnętrzna ulega uszkodzeniu wtedy wyciek jest na zewnątrz po silniku.
Jest jeszcze inna opcja. Choć jestem przeciwnikiem takich rozwiązań to to o którym napiszę jest do zaakceptowania w sytuacji "albo - albo"
Uszczelniacz marki kleen-flo
KLIKNIJ TUTAJ
Dostępny w zwykłym motoryzacyjnym sklepie.
Jest na tyle dobry że nie zatyka układu jak inne świństwo, działa tylko w połączeniu z powietrzem czyli tam gdzie jest nieszczelność a jak chcesz się go pozbyć to wymieniasz płyn i już.
Ale tak jak napisałem w ostateczności, albo pomoże albo już nie.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Nicekovsky 



Dołączył: 12 Mar 2017
Posty: 33
Skąd: R-ów

Rover 25

Wysłany: Wto Cze 20, 2017 19:31   

Szkoda że nikt nie ubywa. Wszystko jest w porządku temperatura w ok 90stopni czasem niższa i płynu nie ubywa a coś się do niej dostaje, olej bez zmian, nie znika ani nie przybywa.

a kolor oleju ma jakieś znaczenie w zbiorniku? bo jeśli nie to nawet jak mam czarny to i tak samo może być w normalnym oleju?
 
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Sro Cze 21, 2017 22:55   

No ale skoro w zbiorniczku zbiera się olej ( bo widać to) to na co czekać ? Aż padnie w trasie i będzie jeszcze większy bajzel? :roll:

Możesz jeszcze popłukać układ, bo być może mechanik się do tego nie przyłożył i jakieś resztki zostały. Najwięcej się zawsze osadza w zbiorniczku. Najprościej to go wyjmij i wymyj porządnie w domu. Potem pojeździsz i zobaczysz czy się dalej zbiera i w jakiej ilości. Nie mniej jednak, jeśli uszczelka walnięta, to wypłukać finalnie się nie da a oleju będzie przybywać.

Inna sprawa, jak chcesz stwierdzić na bagnecie, czy ubywa oleju, skoro wchodzi go jakieś na oko 4 litry do silnika a w zbiorniczku pojawiło się kilka ml :wink:
 
 
Nicekovsky 



Dołączył: 12 Mar 2017
Posty: 33
Skąd: R-ów

Rover 25

Wysłany: Czw Cze 22, 2017 17:11   

To ciekawe że w ciągu 1tyś czy 500km pojawiło się troszeczkę oleju i to tylko przy mocnym gazowaniu. Ok to w sierpniu powiem mechanikowi aby oprócz wymiany oleju sprawdził porządnie silnik jak i alarm samochodu
 
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Czw Cze 22, 2017 22:35   

Uszczelki pod głowicą nie sprawdzi, jeśli nie ma ewidentnie przedmuchów, a nic na to nie wskazuje. Na pomiarze kompresji nic nie wyjdzie. Nawet jakby sprawdzał czy spaliny nie idą w obieg chłodzenia, to też nic nie wyjdzie. Jeśli ten olej się pojawia w zbiorniczku, to znaczy że masz przeciek oleju do kanału wodnego. I ciesz się że w tą stronę, bo w druga można bardzo szybko zajechać silnik.

Do sierpnia bym nie czekał, bo to się samo nie naprawi ( o ile zepsute). Płucz porządnie kilka razy obieg chłodzenia, wyczyść porządnie ten zbiorniczek i potem obserwuj. Jeśli znów się zacznie zbierać, to niestety ale głowicę będziesz musiał rwać.
 
 
Nicekovsky 



Dołączył: 12 Mar 2017
Posty: 33
Skąd: R-ów

Rover 25

Wysłany: Czw Cze 22, 2017 23:08   

Zobaczymy, jeśli wcześniej auto będzie spowodował "problemy" to pójdzie od razu. Ale dziwie się że wlałem trochę płynu i oleju jakby trochę ubyło :P , głowice tak czy siak poszły by do wymiany
 
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Czw Cze 22, 2017 23:13   

Po co chcesz wymieniać głowice ? Weź swoją zanieś na szlifiernię, każ im sprawdzić szczelność bo może się okazać że jest dobra. Jak będzie szczelna to liznąć na maszynie ( splanować) i umyć na gotowo do montażu. Za taki pakiet zapłacisz w okolicy 100-150zł. Ja płacę za takie coś 120zł na szlifierni.
 
 
Nicekovsky 



Dołączył: 12 Mar 2017
Posty: 33
Skąd: R-ów

Rover 25

Wysłany: Pią Cze 23, 2017 17:36   

Nie wymienić ale wolę nową jeśli się okaże że któraś powoli "zdycha" niż czekać na ciekawy finał. Z tym będę musiał się zapytać bo to rodzinny mechanik i za pełne sprawdzenie i wymianę typu oringu, światło stopu, ręcznego, wymiana płynu i umycie zbiornika żądał ok 200-300zł
 
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Pią Cze 23, 2017 23:20   

No niestety, jak chcesz tanio, to musisz robić sam. Każdy chce zarobić. A HGF to naprawisz nawet sam, pod warunkiem, że będziesz robił to jak się należy zgodnie z instrukcją postępowania i bez chodzenia "na skróty".
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 216] uszczelka pod głowicą
Pytanie w sprawie uuszczelki pod głowicą
kuman Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Maj 04, 2007 21:41
piter34
Brak nowych postów [Rover 25]chyba uszczelka pod głowicą.
mar35 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 30 Czw Maj 09, 2013 08:33
ArekL
Brak nowych postów [Rover 214Si 98 16V LPG] Problem z uszczelką pod głowicą?
Cerebrozyd Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Pią Sie 16, 2013 16:37
robsson78
Brak nowych postów [220 sdi] uszczelka pod głowicą?
megg87 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Lip 18, 2011 23:31
karolkos



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink