Forum Klubu ROVERki.pl :: MG ZS 2,0 TURBO - 294KM/426Nm!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Raptile
Nie Wrz 06, 2015 11:58
MG ZS 2,0 TURBO - 294KM/426Nm!
Autor Wiadomość
karas_111 




Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 126



Wysłany: Wto Maj 30, 2017 08:14   

Blok w jakim stanie ? Śmietnik czy do uratowania ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 30, 2017 08:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 30, 2017 20:51   

No i kolejny dzień niespodzianek ;)

Rozebrałem silnik, jutro wyjeżdża z budy. Głowica cała, tuleje cylindrów całe, 3 pozostałe tłoki stan igła, panewki mimo wyczuwalnego luzu stan bdb ;D Ta tuleja gdzie zjadło tłoka ma 1 minimalny slad, ledwo wyczuwalny pod palcem - na każdej widać slady po moim honowaniu.

A nieszczęsny tłok...






_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
Ostatnio zmieniony przez Markzo Czw Mar 15, 2018 20:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
sail 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 107
Skąd: Częstochowa

Rover 600

Wysłany: Sro Maj 31, 2017 10:49   

Marecki nawiązując do naszej rozmowy zajęło mi to 25 sekund ;)

(źródła):
http://wms-racing.com/pro...connecting-rod/ (zakładka Additional Information )

http://gb-ent.com/engine/...t16-budget-spec


wymiary korby dla T16 160.00 x 51.40 x 21.00 mm ( informacja dla potomnych :)

... w poszukiwaniach tłoków przyda ci się coś takiego:
http://www.altra888.com/ezcatfiles/004/img/img/37/

zestawienie wielu rozmiarów.... proponuje zassać na przyszłość

...przeszukane...

Lista tłoków pasujących na pin 21mm z compression height nie przekraczającym 31.4mm lub nieznacznie od niego odbiegającym…. :

ISUZU silnik X 22 SE /Y 22 SE/ 4 cyls/ 86.0mm bore/ comp. 30.4/pin 21.0 x 61.0
ISUZU silnik C 22 NE / 4 cyls/ 86.0mm bore/ comp. 30.0/pin 21.0 x 61.5
NISSAN silnik Z20/ Z20S / 4 cyls/ 85.0mm bore/ comp. 32.0/pin 21.0 x 72.5 (minimlanie wyżej)
NISSAN silnik Z20E / 4 cyls/ 85.0mm bore/ comp. 32.0/pin 21.0 x 72.0 (minimlanie wyżej)

NISSAN silnik RB30 /RB30E/ 6 cyls/ 86.0mm bore/ comp. 32.5/pin 21.0 x 64.0 (1mm wyzej)
NISSAN silnik RB26 / 86.0mm bore/ comp. 30.0/pin 21.0 x 69.0 (będzie odpreżony)
OPEL silnik 20 SE/SHE/SER / 86.0mm bore/ comp. 30.4/pin 21.0 x 61.5 (będzie odpreżony)
OPEL silnik 2.0 NE/ 86.0mm bore /comp. 30.1/pin 21.0 x 61.5 (będzie odpreżony)
OPEL silnik X2.0 SE/She 86.0mm bore /comp. 30.4/pin 21.0 x 61.5 (będzie odpreżony)

Faktycznie najlepiej podchodzą tłoki z nissana, nie trzeba robić szlifu aż dla 86mm :)
 
 
tommasino 
Moderator




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 472
Skąd: Rzeszów

MG ZT

Wysłany: Sro Maj 31, 2017 16:11   

Markzo napisał/a:
No i kolejny dzień niespodzianek ;)

Rozebrałem silnik, jutro wyjeżdża z budy. Głowica cała, tuleje cylindrów całe, 3 pozostałe tłoki stan igła, panewki mimo wyczuwalnego luzu stan bdb ;D Ta tuleja gdzie zjadło tłoka ma 1 minimalny slad, ledwo wyczuwalny pod palcem - na każdej widać slady po moim honowaniu.

A nieszczęsny tłok...
[url=http://i95.photobuck...hgq.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://i95.photobuck...jtt.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://i95.photobuck...d3s.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://i95.photobuck...gup.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://i95.photobuck...b7t.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://i95.photobuck...ixp.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://i95.photobuck...v6h.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://i95.photobuck...mza.jpg]Obrazek[/URL]



Ale ci musiało je...bu..tnąć!!! Współczuję!
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 31, 2017 17:10   

sail, a zobacz tłoki z Audi A8, S8 4.2 kody silnika ABZ i BBK.
Ogólnie Audi w swoich motorach ma dużo tłoków o średnicy 84,5mm. ABZ na oko wydawał się sporo wyższy ale BBK podobno niższy.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 31, 2017 17:47   

Łoo Panie ale urwałoooo :o
_________________
:pisze:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 31, 2017 19:26   

Mam takie pytanie czy caszem porty i dysza na olej byla ok i dawala olej na korbe?

Wyglada to troche jak zkleszczenia sie pierscienia i rozwalenie tloka. Bo jakos wypalonego tloka nie widac albo pekniecia u gory.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 22, 2017 22:58   

Czas na aktualizacje ;)

Po namyśle zdecydowałem, że nie wkładam znowu seryjnych tłoków, ani nie idę w kuciznę ;)

Po ok tygodniu poszukiwań zaklepałem tłoki z nissana sr20det (wytrzymałość podobno do ~400KM), jak tylko dojechały ruszyła robota ;) dzięki nim pojemność wzrosła do ~2067ccm a CR powinno delikatnie skoczyć (mi wyszło ok 9,2:1, o ile się nie rypnąłem :)

Krótka lista zmian/modyfikacji:
-tłoki 86mm,
-honowanie bloku na 86mm,
-przeróbka korbowodów,
-montaż sworzni z nissana,
-wał nominalny,
-pełna obróbka głowicy,
-nowe pierscienie,
-nowe panewki,
-wszystkie uszczelki i uszczelniacze,
-nowy rozrząd,

Fotostory:
pierwsza przymiarka tłoków do bloku po obróbce:

test wypadł ok, zatem ogień dalej :)

Mycie bloku:





farba antykorozyjna:



nie byłbym sobą... :lol:





wał z panewkami zamontowany:

https://www.youtube.com/watch?v=GKc_DFLQLZM

nowy OEM uszczelniacz wału:


tłoki były myte ultradźwiękami, ale i tak wykąpałem je w nafcie ;)


składania ciąg dalszy, łapa rozrządu, pompa oleju, zamach i sprzęgło:






tak wyglądaj tłoki + porównanie z serią AE pistons:






tloki wsadzone:



tutaj brakujące 0,5 trzeciego tłoka - wypłukane z miski olejowej:



miska olejowa, czyszczenie:



dół prawie kompletny:




Uznałem, że nie ma co męczyć się z montażem głowicy poza budą ;) Ela zgrabnie operowała żurawiem i po chwilce taadaaam:





ciąg dlaszy składania:










Wczoraj wieczorem odpalilismy silniczek (pierwsze odpalenie):
https://www.youtube.com/watch?v=ZDskeltDA10

Dziś pokonał o własnych siłach pierwsze kilometry, tak pracuje obecnie:
https://www.youtube.com/watch?v=xmWLLq_LAXA

Co mogę więcej napisać, auto śmiga, motor pracuje całkiem przyjemnie :) przez najbliższy czas bedzie docierany, więc za wiele o osiągach i wpływie zmian nie powiem. Mam nadzieję, że będzie cacy :)

Oczywiście chciałbym podziękować kilku osobom, które starały mi się pomóc przez cały czas ;) Przede wszystkim mojej Żonie Eli, za cierpliwość, wsparcie i pomoc w garazu ;D jestes niezastąpiona!! Kozik za wielogodzinne pogaduchy i piękny, nominalny wał :) Sail za pomoc w poszukiwaniach właściwych tłoków i baaaaaaaardzo długie rozmowy przez telefon ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
Ostatnio zmieniony przez Markzo Czw Mar 15, 2018 21:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 22, 2017 23:34   

No nieźle, trzymam kciuki, żeby wszystko było ok. No i elegancko wygląda w komorze ta czerwień
_________________
75 Red Edition
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Pią Cze 23, 2017 00:03   

Z ciekawości, nie puchnie ci ten silnik przy tak małym IC ?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 23, 2017 08:50   

longer86, dzieki :ok:
sebeks, maly? ;D nie zauwazylem, zeby nie wyrabial (nawet przy blisko 1.5b w peaku na strojeniu bylo ok :) )
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Pią Cze 23, 2017 09:52   

A myślałem że więcej ładujesz. No ja w Golfie MK4 1,9 tdi mam większy i grubszy ale też i dmuchnięte sporo więcej w peaku. Na małym IC potrafił puchnąć, szczególnie jak się jechało dłużej za tirem a potem nagle trzeba było zrobić redukcę i docisnąć do podłogi :smile:
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Cze 23, 2017 15:30   

sebeks, benzyna ma z reguły mniejsze doładowanie niż TD, Markzo, fetyszysto czerwnieni Ty :rotfl:
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 23, 2017 17:21   

Markzo napisał/a:
-pełna obróbka głowicy,

Rozwiniesz co to znaczy?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 23, 2017 17:53   

sebeks napisał/a:
A myślałem że więcej ładujesz. No ja w Golfie MK4 1,9 tdi mam większy i grubszy ale też i dmuchnięte sporo więcej w peaku. Na małym IC potrafił puchnąć, szczególnie jak się jechało dłużej za tirem a potem nagle trzeba było zrobić redukcę i docisnąć do podłogi

nie zauważyłem czegoś takiego :)
bociannielot napisał/a:
Markzo, fetyszysto czerwnieni Ty

oj tam oj tam :P
greg-si napisał/a:
Rozwiniesz co to znaczy?

Gregu głowice miałem robioną przy poprzednim remoncie, myślałem, że skonczy się na szczelności i planowaniu. Gość od głowic stwierdził, że jak wywaliło tłoka to trzeba rozebrać całość więc zrobił sprawdzenie zaworów + szlif, szlif gniazd i docieranie, nowe uszczleniacze. Nie robiłem żadnego portingu jesli o to pytasz :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Pią Cze 23, 2017 18:30   

No i git malina, fajnie ze sie udało poskładac. Ale mam pytanko odnoścni CR. Brałeś pod uwagę tylko różnicę w tłokach czy tłoki i planowanie głowicy?? Bo planowanie jednak też wpływa na to(tak sądzę po tym co u mnie jest)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 23, 2017 21:50   

Do obliczen bierzesz wszystko.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Cze 23, 2017 23:00   

Mam dla ciebie olbrzymi szacun młody kolego
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Sob Cze 24, 2017 13:20   

maniu48 napisał/a:
No i git malina, fajnie ze sie udało poskładac. Ale mam pytanko odnoścni CR. Brałeś pod uwagę tylko różnicę w tłokach czy tłoki i planowanie głowicy?? Bo planowanie jednak też wpływa na to(tak sądzę po tym co u mnie jest)

Planowanie tez ma wplyw,bo zmienia sie ksztalt komory spalania
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 25, 2017 10:13   

sknerko napisał/a:
Mam dla ciebie olbrzymi szacun młody kolego

dzięki :ok:
Harry napisał/a:
Planowanie tez ma wplyw,bo zmienia sie ksztalt komory spalania

kształtu nie zmieniasz, natomiast przy nie pokrzywionej głowicy planowanie jest o bardzo małe wartości np: 0,09mm ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink