Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] stuk przy cofaniu i jednoczesnym skręcaniu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] stuk przy cofaniu i jednoczesnym skręcaniu
Autor Wiadomość
polonia33 




Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 33



Wysłany: Wto Cze 20, 2017 22:45   [R75] stuk przy cofaniu i jednoczesnym skręcaniu
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam, potrzebuję pomocnej rady bo może już ktoś miał tak jak ja...podczas cofania i jednoczesnym skręcaniu mam pojedynczy stuk, tak jak by coś przeskoczyło. Wymieniłem już łączniki stabilizatora które miały popękane gumy...nie pomogło, zlikwidowałem spory luz na tulei piasty tam gdzie wchodzi wahacz...nie pomogło, nie cały rok temu wymieniałam przeguby zewnętrzne na oryginały. Mechanik przejrzał całe zawieszenie i wszystko po tych wymianach jest ok, więc skąd ten stuk??? Dodam, że podczas jazdy do przodu i skręcaniu nic nie puka, test jazdy dookoła w lewo i w prawo=cisza, na dziurach=cisza...ten przeskok nie pojawia się zawsze, tak mniej więcej co 2gi, 3ci raz. Ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Rover 75, 2.0CDT
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 20, 2017 22:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Cze 21, 2017 08:21   

Ten stuk pochodzi na 100% z zawieszenia? Czy może z zawieszenia silnika? Np. poduszka olejowa jest niedokręcona? Jaki jest stan przegubów wewnętrznych i ogólnie półosi?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 21, 2017 11:58   

polonia33, łączniki stabilizatora wymieniałeś tylko przód lub tył czy wszystkie? Tył też potrafi sobie popukać.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
polonia33 




Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 33



Wysłany: Sro Cze 21, 2017 17:25   

Tył wymieniałem parę miesięcy temu, ale ewidentnie stuk jest z przodu. Mechanik stwierdził mały luz na przegubach wewnętrznych ale mówi że to raczej nie powinno stukać,
półosie i końcówki drążków sztywne, przekładnia regenerowana rok temu, a co do poduszek 2 lata temu wymieniałem wszystkie, i tam raczej nie było grzebane żeby któraś była poluzowana lub niedokręcona...myślałem, że może któryś zacisk z przodu trzyma, ale dlaczego by odbijał tylko przy skręcaniu???
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 21, 2017 17:40   

Obejrzyj jeszcze dobrze wahacze. Dwa lata temu miałem motyw z pojedynczymi stukami, które występowały losowo: czasem przy ruszaniu, czasem przy skręcaniu kołami. Nasilały się gdy było sucho, słabły gdy padał deszcz. Winny okazał się wahacz, był "nadpęknięty" jak to mechanik określił.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
polonia33 




Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 33



Wysłany: Sro Cze 21, 2017 20:47   

no muszę się wcisnąć pod auto i na spokojnie się dokładnie rozejrzeć...ale strasznie to irytuje jak się wpakuje sporo kasy w zawieszenie a tu dalej coś puka...
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Sro Cze 21, 2017 21:28   

Najlepiej było by po prostu wjechać na kanał i cofać, a ktoś drugi siedzi w kanale i nasłuchuje, obserwuje skąd stuka.
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 21, 2017 21:31   

nanab, to tak nie działa. Wtedy akurat nic nie stuknie, kompletna cisza będzie. Stuknie dopiero przy zjeżdżaniu z kanału, gdy już tam nikogo nie będzie. :P
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
mocu 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 208
Skąd: Jastrzębie Z



Wysłany: Sro Cze 21, 2017 21:48   

Sprawdz też sprężyny przedniego zawieszenia, czy któras nie pękła (blisko podstawy) lub uwalone może być łożysko amortyzatora.
_________________
teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular... :)
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Sro Cze 21, 2017 22:57   

Sprawdź luzy na drążkach kierowniczych, gałkach i samej listwie. Ja miałem identyczny objaw jak wybita była końcówka drążka ( gałka). Ale w drugim aucie taki sam efekt był, jak magiel był już wybity i dostał luzu góra-dół
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Cze 22, 2017 09:30   

Zerknij czy w zaciskach hamulcowych masz całe sprężynki, nie ma za dużego luzu na klockach i śrubach pływających. Zacznij od koła z którego kierunku stuk dochodzi jeżeli to byłoby przyczyną problemu, polecam sprawdzić pozostałe koła.
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
polonia33 




Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 33



Wysłany: Czw Cze 22, 2017 22:39   

w niedziele jak będzie pogoda to sprawdzę te zaciski...a opcja z kanałem nic nie da bo jeszcze nie zdarzyło się by przy cofaniu na wprost coś stuknęło...zawsze przy ostrym skręcaniu...
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Cze 26, 2017 23:56   

A masz gumy na sprężynach na mcphersonach?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
polonia33 




Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 33



Wysłany: Czw Sie 10, 2017 18:23   

nie mam gum na sprężynach. jako pierwsza poszła regeneracja zacisków i przy okazji tarcze na nowe...nie pomogło, znalazłem nakrętkę dolnego wahacza która była jak by nie dokręcona,gdy chciałem ją dokręcić obracała się w kółko...odkręciłem ją(miała zerwany gwint) i zastąpiłem jakąś podobną z innego zawieszenia. Dokręciłem porządnie pneumatem i dalej stuka, trochę bałem się ją dociągać bardziej żeby nie zerwać kolejnego gwintu(ostatnia nakrętka z tych lepszych), dlatego zakupie najpierw ze 2 oryginalne nakrętki i będę dokręcał na maxsa ile się da. Chodź wątpię, że akurat to stukało bo teraz jest bardziej dokręcona niż na zerwanej a jak stukało tak stuka dalej...zastanawiają mnie te półosie, bo mają luz wzdłużny i góra-dół, i ciekawe czy jak wbijam wsteczny i skręcam to czy tam nic nie przeskakuje na zębatce...tylko jak to sprawdzić...
 
 
aimp12 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 386
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 14, 2017 13:30   

Jak dla mnie maglownica ;) Miałem to samo. Strzał metalowy. Szczególnie po kilkugodzinnym postoju. Przy skrętach też, przy przechyłach. Wymieniłem całe zawieszenie i nic nie pomogło. Po prostu magiel :D
_________________
Sprzedam siedzenia od ZT!
 
 
polonia33 




Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 33



Wysłany: Sro Sie 16, 2017 19:30   

jeżeli to maglownica to uduszę tych mechaników co mi ją regenerowali...a gwarancja 12 miesięcy właśnie się skończyła...

[ Dodano: Sro Sie 16, 2017 19:30 ]
z cyklu niewiarygodne ale prawdziwe, stuk pochodził...z wbitego kawałka metalu zakończonego kawałkiem plastiku w oponie od strony silnika...wymieniłem właśnie opony na nowe i jeżdżąc po mieście zdziwiło mnie, że stuk ani razu się nie pojawił podczas parkowania... przetestowałem go kilka razy i wtedy wszystko ułożyło się w logiczną całość...wulkanizator przy wymianie zauważył wbite "coś", z przodu od strony pasażera, od strony silnika na krawędzi dlatego tego nie zauważyłem,stuk był tylko na asfalcie, bo jak chciałem przysłuchać się na podwórku to go nie było...a cofając i skręcając ten wystający plastik przeskakiwał i słychać było stuknięcie...od dziś przy każdym stukaniu sprawdzam opony;D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] stuk przy ruszaniu, stuki przy skręcie
cin1391 Rover serii 75, MG ZT 18 Wto Gru 13, 2016 06:45
AdaskoC
Brak nowych postów [MG ZT-T] stukanie przy cofaniu
arleta90 Rover serii 75, MG ZT 13 Pią Mar 11, 2016 09:01
garver
Brak nowych postów [R75] Dziwny dźwięk przy ruszaniu i cofaniu.
markozalko Rover serii 75, MG ZT 19 Wto Cze 14, 2016 20:24
wellman
Brak nowych postów [R75] Gaśnie przy cofaniu / wrzucaniu wstecznego - automat
Apolyon Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Cze 01, 2016 16:02
adam_26
Brak nowych postów [R75] Trzeszczenie przy skrecaniu
krasin Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Lip 06, 2018 20:03
Rovelove



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink