Wysłany: Sro Wrz 13, 2017 12:48 [freelander] awaria ccu? problem z elektryką.
Typ: TD4 Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Dzień dobry.
Chciałem się tym postem przywitać i od razu zwrócić się z prośba o pomoc w ocenie sytuacji.
Jakieś trzy tygodnie temu przez Polskę przeszła "gruba" nawałnica, potem jeszcze nawigacja przegoniła mnie przez las - wiadomo, błoto i kałuże. Następnego dnia w czasie jazdy przestało mi działać:
- otwieranie szyb (wszystkich trojga, a co za tym idzie nie da się otworzyć tylnych drzwi),
- radio
- centralny zamek
- zegarek
- oświetlenie kabiny
- regulacja i składanie lusterek
Wszystkie bezpieczniki sprawdziłem, są ok. Czy zatem padło CCU? Jestem w stanie sam to ustalić, czy szukać elektryka we Wrocławiu?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za sugestie.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Wrz 13, 2017 12:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Samochód został zrobiony. Tak na prawdę wymagało to "ogarnięcia" elektryki, czyli de facto podłączenia na nowo przewodów do skrzynki bezpieczników. Od tego czasu choinka pakietu abs przestała się świecić i zaczęło wszystko działać mniej więcej tak jak powinno (no, może oprócz tylnych drzwi, które da się otworzyć tylko gdy jest przekręcony kluczyk stacyjki - da się coś z tym zrobić?)
Najbliższa sprawa to wycieraczki - zatrzymują się w losowym miejscu, czyli brak jest podtrzymania napięcia, co wyklucza możliwość używania trybu czasowego, a jednorazowe użycie wymagania przytrzymania wajhy do momentu w którym wycieraczki znajda się we właściwym miejscu - zatem: albo wymiana silnika, albo "naprawa" tego co jest. Nowy widzę kosztuje około 100 zł, czy zatem warto dłubać w tym silniku? Te nowe da się tak po prostu wstawić do przeróbki z anglika? Czy jest jakiś haczyk?
witam wszystkich, mam problem z zamykaniem freelandera, normalnie jak zamknę go z pilota to kierunki migną 3 razy i jest wszysko ok, ale często jest tak że podczas zamknięcia auto cicho samo trąbi a potem podczas jazdy pali się kontrolka tak jak bym miał otwarte drzwi podczas jazdy no i oczywiście wtedy jest problem z otwieraniem tylnej klapy bo szyba albo się nie opuszcza albo z koleji nie domyka. pomocy
to super. a ile za ten zamek i kiedy mogł byś go wysłać? mam jeszcze jedno pytanie; jak otworzyć drzwi bagażnika bo na chwile obecną ni jak nie moge otworzyć,zamkneły się na amen a i centralny przestał działać,szyba ciągle opuszczała się w dół to odpiołem kostkę od silniczka ,ale z otwarciem drzwi nie radzę sobie[/center]
Co do otwarcia tylnej klapy do bez strat raczej tego nie zrobisz.
Trzeba zdjąć osłonę z drzwi no chyba że masz zdjętą jak odpinałeś kostkę od szyby.
Zamek działa na zasadzie elektromagnesu który przesuwa cięgno do dołu.
Musisz złapać czymś cięgno cięgno które jest w zamku i odciągnąć je.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum