Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wymiana tylnych tarcz na wieksze - swap
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wymiana tylnych tarcz na wieksze - swap
Autor Wiadomość
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Sob Wrz 23, 2017 19:20   [R75] Wymiana tylnych tarcz na wieksze - swap
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witam szanowne grono.

Stoje tak przed samochodem, i patrze na te przednie i tylne hamulce. I o ile przednie pochodzą z MG ZT 190 i wyglada to dobrze , to tylne przy tym wygladają "dziecinnie".
I naszlo mnie pytanie - czy da sie tam wrzucic coś wiekszego ?

Przerabiał ktoś moze ten temat ? Jakies podpowiedzi, doświadczenia ?

Jako że otwory montażowe kół to 5x100, to az cisnie sie aby zalozyc tarcze z takim samym rozstawem otworów.

Na mysl przychodzi mi Seat Leon I Cupra ew cos z Mitsubishi...
Pytanie tylko, jak rozwiazac problem hamulca recznego jezeli wylecialy by tarczobębny a pozostały same tarcze?
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Wrz 23, 2017 19:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10884
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Wrz 23, 2017 20:23   

Jak już przerzucić to razem z ręcznym. Najlepiej, żeby jeszcze ręczny też był realizowany przez klocki. Mniej roboty i większa skuteczność.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Sob Wrz 23, 2017 21:32   

podejrzewam, ze tarcze kotwiczne będą za male na większe tarcze hamulcowe
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Nie Wrz 24, 2017 01:01   

sTERYD napisał/a:
Najlepiej, żeby jeszcze ręczny też był realizowany przez klocki. Mniej roboty i większa skuteczność.

Co racja to racja, ale czy Roverowski system zaciagania recznego (linka) da się zaadaptowac do swapa ? ( domyslam sie ze w seacie tez jakos to dziala, wiec pewnie, wiekszego problemu nie bedize, ale czy zatrzymam sie na linkach do poszczegolnych kół czy na lince ktora biegnie od recznego ?)
R75 napisał/a:
podejrzewam, ze tarcze kotwiczne będą za male na większe tarcze hamulcowe

domyslam sie ze i to trzeba bedzie zmienic, ale czy to z "dawcy" bedzie w jakims stopniu pasowalo do biorcy ?

Generalnie szukam gotowego rozwiazania - co z ktorego modelu podprowadzic aby calosc grała jak należy;]
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10884
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Wrz 24, 2017 01:18   

Jak ręczny będzie na klockach, to tarcze kotwiczne też mozna będzie olac, tylko zaciski będzie trzeba przekręcić. Ja bym kombinował z podlaczeniem linek przy kołach, ostatecznie tam wszystkie mocowania są podobne.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 24, 2017 07:12   

A nie prościej coś przypasować od BMW - przecież to jest to samo :mrgreen: Myślę kurcze że przy serii to nie bardzo jest po co wkładać tam większy hebel na tył, jak hamulce są w dobrym stanie to to ładnie hamuje np u siebie mam żyletę ;) za mocny hamulec z tyłu, może zrobić tak że koło będzie się ciągle blokowało i ABS będzie się ciągle włączał.
_________________
:pisze:
 
 
tommasino 
Moderator




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 472
Skąd: Rzeszów

MG ZT

Wysłany: Nie Wrz 24, 2017 07:52   

adam_26, - Racja! to, że tarcza z tyłu jest mniejsza to nie bierze się z nikąd. Jest ona wprost proporcjonalna do rozkładu ciężaru i nacisku podczas hamowania. Dlatego też w większe tarcze są zawsze sprzodu bo tam wląsnie dochodzi do największego nacisku.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 833
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 24, 2017 10:23   

A może by tak zamontować fabryczne wentylowane?
https://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-SDB000010

+ odpowiednie zaciski.
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Nie Wrz 24, 2017 11:38   

adam_26 napisał/a:
A nie prościej coś przypasować od BMW

A czy BMW nie ma innego rozstawu śrub ?
tomasino napisał/a:
Jest ona wprost proporcjonalna do rozkładu ciężaru i nacisku podczas hamowania.

Byćmoże, tylko czemu w takim razie w ZT 190 zastosowano z przodu wieksze hamulce ? Rozklad masy sie nie zmienił ( w stosunku do 75, 2.5 V6). siła nacisku ta sama.

Generalnie chodzi o to ze te male tarcze wygladają smiesznie na tle przednich - dużych.I czy nie mozna by poprawic tego "wygladu"
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
tommasino 
Moderator




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 472
Skąd: Rzeszów

MG ZT

Wysłany: Nie Wrz 24, 2017 12:49   

marcin.misek, niby masa pomiędzy 75 a Zt się nie zmienia, ale zauważ że razem z rozmiarem tarcz są też inne zaciski. Może się i myle, ale patrzac na to logicznie każdy komplet tarcz i zacisków jest już odpowiednio przestosowany względem siły nacisku przód/tył. :wink:

Pewnie! Fajniesza byłaby tylna większa tarcza bo wydaje się malutka. A zwłaszcza w ZT190 ponieważ średnica jest jeszcze mniejsza niż w słabszych wersjach. :P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 24, 2017 14:35   

Z bmw raczej nie podejdzie że względu na różnice w otworze centrujacym.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 27, 2017 13:07   

bmw e46 ma zdaje się rozstaw śrub 5x112
_________________
75 Red Edition
 
 
milky 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 36



Wysłany: Pią Lip 20, 2018 14:01   

Moim zdaniem lepiej zamontować o takich rozmiarach, jakie są oryginalnie. Ja mam od niedawna tarcze Textara https://www.iparts.pl/cze...500-471856.html i naprawdę świetnie się spisują. Myślę, że nie ma co za bardzo kombinować, bo później mogą być tylko problemy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT -T 190] SWAP hamulce tył - wymiana na większe
melo102 Rover serii 75, MG ZT 9 Sob Wrz 18, 2021 11:44
tomi_zog
Brak nowych postów [R75] Wymiana tarcz i klockow
trojmiasto
plombos Rover serii 75, MG ZT 8 Pią Lut 27, 2009 10:51
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Wymiana tarcz kotwicznych
taba19 Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Cze 08, 2017 13:17
taba19
Brak nowych postów [R75] Wymiana tarcz i klockow hamulcowych
merf3 Rover serii 75, MG ZT 23 Sro Sty 21, 2015 14:41
zbygru
Brak nowych postów [R75] Wymiana tylnych łożysk
Jacccek007 Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Sty 12, 2011 21:26
Cmdr.Kisiel



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink