Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Problem z zapalaniem na ciepłym silniku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Problem z zapalaniem na ciepłym silniku

bez gazu ani rusz/
Autor Wiadomość
danterape 



Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 69
Skąd: brak



Wysłany: Nie Sie 24, 2008 10:45   [R416] Problem z zapalaniem na ciepłym silniku
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: wszystkie

Czesc
chcialem sie zapytac o pewna rzecz.
Moj rover pali bez problemu (bez gazu) jak jest zimny. Trzyma obroty itd. Natomiast nie daje sie zapalić bez gazu w momencie gdy sie nagrzeje silnik. Trzeba mu dać po garach zeby trzymał fason bo inaczej nie wskoczy na 900 obrotow.

Silnik - po wymianie uszczelki pod głowicą, silnik krokowy wymieniony, zaraz po tym był na diagnostyce błędów (T4) w serwisie Rover/BMW - wszystkie bledy wykasowane wiec wyklucza to czujnik położenia wału korbowego.

Cisnienie na cylindrach 8 / 6 / 6 / 8 - odziwo samochod jezdzi bardzo dobrze, ma kopa jak powinien miec , przyspiesza normalnie, ciagnie go, silnik nie zawsze rowno pracuje i stuka nie raz, ale ogolnie w miare przyzwoicie chodzi. wiec nie mozna stwierdzic ze jest cos strasznego w silniku skoro jezdzi praktycznie pełną mocą jaką tylko ma pod maską
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 19, 2011 21:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sie 24, 2008 10:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Nie Sie 24, 2008 12:44   Re: [R416] Problem z zapalaniem na ciepłym silniku

danterape napisał/a:

Cisnienie na cylindrach 8 / 6 / 6 / 8 -


Troche to dziwne :/ Po wymianie uszczelki w moim Roverku cisnienie na cylindrach mialem po 11-12 na każdym. Problem z zapalaniem upatrywałbym właśnie w słabym sprężaniu ale może się jeszcze ktoś wypowie ;)
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
michalek222 



Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 21
Skąd: Mazowieckie



Wysłany: Nie Sie 24, 2008 13:42   

moze ci rozrzad zle załozyli :)
 
 
danterape 



Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 69
Skąd: brak



Wysłany: Nie Sie 24, 2008 13:51   

michałek napisał/a:
moze ci rozrzad zle załozyli :)


sprawdzalem, rozrzad jest idealnie wg schematu zalozony (tak samo skladal poprzedni mechanik wiec pokrylo sie tylko to ze jest dobrze złożony!)

moze to jakas bzdura, ze on nie pali jak jest ciepły.
natomiast odpalam go jak jest zimny i pali normalnie bez problemu jak zwykła beznyna.
 
 
michalek222 



Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 21
Skąd: Mazowieckie



Wysłany: Nie Sie 24, 2008 13:54   

wiesz co zrob wykreci przepustnice i ja przeczysc (wsyztkie te czujniki) powinno pomoc ja stawiam na to :) , i jescze swiece i kable sprawdz najlwpiej bo to tez na to moze wygladac wiecej cudow nie ma :)
 
 
danterape 



Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 69
Skąd: brak



Wysłany: Nie Sie 24, 2008 13:57   

michałek napisał/a:
wiesz co zrob wykreci przepustnice i ja przeczysc (wsyztkie te czujniki) powinno pomoc ja stawiam na to :) , i jescze swiece i kable sprawdz najlwpiej bo to tez na to moze wygladac wiecej cudow nie ma :)



swiece i kable byly wymieniane :] , przepustnica byla czyszczona :]
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Nie Sie 24, 2008 14:01   

Przepustnicę możesz oczyścić z nagaru oraz sprawdzić TPS, sprawdź aparat zapłonowy czy po nagrzaniu silnika i aparatu daje on iskrę bo może moduł jest strzelony, przewody są ok jeśli odpala na zimnym.
Może czujnik położenia wału?
Ja obstawiam w 90% że ciśnienie w cylindrach po nagżaniu silnika nie pozwala odpalić autka, silnik kręci i kręci ale nie odpala, minimum po nagrzaniu to 9-10...
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Sie 25, 2008 08:24   Re: [R416] Problem z zapalaniem na ciepłym silniku

danterape napisał/a:
Czesc
chcialem sie zapytac o pewna rzecz.
Moj rover pali bez problemu (bez gazu) jak jest zimny. Trzyma obroty itd. Natomiast nie daje sie zapalić bez gazu w momencie gdy sie nagrzeje silnik. Trzeba mu dać po garach zeby trzymał fason bo inaczej nie wskoczy na 900 obrotow.

Silnik - po wymianie uszczelki pod głowicą, silnik krokowy wymieniony, zaraz po tym był na diagnostyce błędów (T4) w serwisie Rover/BMW - wszystkie bledy wykasowane wiec wyklucza to czujnik położenia wału korbowego.

Cisnienie na cylindrach 8 / 6 / 6 / 8 - odziwo samochod jezdzi bardzo dobrze, ma kopa jak powinien miec , przyspiesza normalnie, ciagnie go, silnik nie zawsze rowno pracuje i stuka nie raz, ale ogolnie w miare przyzwoicie chodzi. wiec nie mozna stwierdzic ze jest cos strasznego w silniku skoro jezdzi praktycznie pełną mocą jaką tylko ma pod maską



Jeśli przepustnica powietrza jest czysta (przede wszyskim kanałek obejściowy), i reszta ok - zapłon, przewody, ciśnienie paliwa i wtryski, itd... to na winowajcę stawiałbym na silniczek krokowy - a konkretnie - śrubka oporowa trzpienia silniczka krokowego.
Po paru latach toto siada i jak silnik się nagrzeje (wtedy komputer wyłącza "ssanie" - czyli lekkie uchylenie przepusticy) i możliwe, że jak jest śrubka regulacyjna za mocno "siadnięta" - przepustnica za mocno się przymyka, od czego silnik nie daje rady już pracować.
Do tego też sprawdził bym złączki wszystkich czujników silnika - TPS, czujnik położenia wału, czujnik temp. cieczy chłodzącej, czujnik temp. powietrza, sonda lambda, itd..
Co jakiś czas wypada to poruszyć, zdąć, założyć, itd. Wszystkie czujniki są niskoprądowe, to zaledwie miliampery, jak jest lekki niekontakt na złączce, całość zaczyna wariować.
Niestety, polskie drogi wytrzęsą elektrykę w każdym samochodzie.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Sie 25, 2008 09:32   

sprawdz ciśnienie na zimny i ciepłym silniku. Coś za małe jest .
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Sie 25, 2008 18:57   

dolna granica rovera opisana w rave to cos kolo 10 barow
cos ten pomiar wyszedl za nisko
nasz dziadek R z teoretycznym przebiegiem 240 tys. ma cos w okolicach 12- 13 pomiar na goraco z max otwarta przepustnica
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
danterape 



Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 69
Skąd: brak



Wysłany: Pon Sie 25, 2008 22:25   Re: [R416] Problem z zapalaniem na ciepłym silniku

oprawca_1978 napisał/a:

Jeśli przepustnica powietrza jest czysta (przede wszyskim kanałek obejściowy), i reszta ok - zapłon, przewody, ciśnienie paliwa i wtryski, itd... to na winowajcę stawiałbym na silniczek krokowy - a konkretnie - śrubka oporowa trzpienia silniczka krokowego.
Po paru latach toto siada i jak silnik się nagrzeje (wtedy komputer wyłącza "ssanie" - czyli lekkie uchylenie przepusticy) i możliwe, że jak jest śrubka regulacyjna za mocno "siadnięta" - przepustnica za mocno się przymyka, od czego silnik nie daje rady już pracować.
Do tego też sprawdził bym złączki wszystkich czujników silnika - TPS, czujnik położenia wału, czujnik temp. cieczy chłodzącej, czujnik temp. powietrza, sonda lambda, itd..
Co jakiś czas wypada to poruszyć, zdąć, założyć, itd. Wszystkie czujniki są niskoprądowe, to zaledwie miliampery, jak jest lekki niekontakt na złączce, całość zaczyna wariować.
Niestety, polskie drogi wytrzęsą elektrykę w każdym samochodzie.


przepustnica jest czysta, zapłon przewody - są ok, ma iskre, przewody sprawdzone, są dobre. cisnienie paliwa i wtryski prawdopodobnie też skoro go nie muli i ma przyspieszenie jakie miec powinien. gdy dostaje gaz - jedzie całą swoją parą. silnik krokowy był WYMIENIONY. na obu pali tak samo na moim i na tym nowym. czujniki - komputer wskazał błędy - czujnika temperatury i czegoś tam jeszcze -wykasowali mi je.

wiec?
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Sie 25, 2008 22:37   

danterape, wykasowanie bledow nic nie da, zewrzyj stykli w czujnikach i sprawdz czy cos sie polepszy
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Sie 26, 2008 09:45   Re: [R416] Problem z zapalaniem na ciepłym silniku

danterape napisał/a:
oprawca_1978 napisał/a:

Jeśli przepustnica powietrza jest czysta (przede wszyskim kanałek obejściowy), i reszta ok - zapłon, przewody, ciśnienie paliwa i wtryski, itd... to na winowajcę stawiałbym na silniczek krokowy - a konkretnie - śrubka oporowa trzpienia silniczka krokowego.
Po paru latach toto siada i jak silnik się nagrzeje (wtedy komputer wyłącza "ssanie" - czyli lekkie uchylenie przepusticy) i możliwe, że jak jest śrubka regulacyjna za mocno "siadnięta" - przepustnica za mocno się przymyka, od czego silnik nie daje rady już pracować.
Do tego też sprawdził bym złączki wszystkich czujników silnika - TPS, czujnik położenia wału, czujnik temp. cieczy chłodzącej, czujnik temp. powietrza, sonda lambda, itd..
Co jakiś czas wypada to poruszyć, zdąć, założyć, itd. Wszystkie czujniki są niskoprądowe, to zaledwie miliampery, jak jest lekki niekontakt na złączce, całość zaczyna wariować.
Niestety, polskie drogi wytrzęsą elektrykę w każdym samochodzie.


przepustnica jest czysta, zapłon przewody - są ok, ma iskre, przewody sprawdzone, są dobre. cisnienie paliwa i wtryski prawdopodobnie też skoro go nie muli i ma przyspieszenie jakie miec powinien. gdy dostaje gaz - jedzie całą swoją parą. silnik krokowy był WYMIENIONY. na obu pali tak samo na moim i na tym nowym. czujniki - komputer wskazał błędy - czujnika temperatury i czegoś tam jeszcze -wykasowali mi je.

wiec?


aaaa. To inna rozmowa. Jeśli samochód był na diagnostyce i wskazano błędy danych czujników - to trzeba to sprawdzić. Nie tylko czujnik, ale też i ich linie sygnałowe, bo najczęściej to one są winne. W Roverku, z tego, co pamiętam, jest na pewno czujnik temp. powietrza w dolocie (termistor) i czujnik temp cieczy wody chłodzącej (siedzi w kolanku za silnikiem). Ich charakterystyki są dostępne. Sprawdzić je to żaden problem.
A jak się nie chce sprawdzać - wymienić. Czujnik wody kosztuje do 50 PLN, czujnik temp powietrza więcej, ale składa się on z korpusu i termistora (seryjny) i kosztuje mniej jak 10 groszy (sam czujnik kosztuje więcej jak 300 PLN), warto wiedzieć.
I resztę czujników też wypada sprawdzić - TPS, czujnik wału, sendę lambda, itd..
I broń Boże nie dać się naciąć na standardowy chwyt mechaników - "awaria komputera".
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Van_PTK 




Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 15



Wysłany: Wto Sie 26, 2008 10:20   

podstawa czujnik wody. w mojej wydumce zmiana czujnika wody wyeliminowała problem z zapalaniem cieplego silnika. zwlaszcza nie palil jak chwilke postal i tem spadla do ok 75
sprezanie jak na ten silnik ponizej krytyki.
 
 
 
wiedxma 



Dołączyła: 18 Paź 2017
Posty: 1
Skąd: Rybnik



Wysłany: Sro Paź 18, 2017 22:08   

Odgrzebuję stary temat ale pytanie do autora tematu - czy znalazłeś rozwiązanie twojego problemu? Jeśli tak to co to w końcu było? Mam niemal identyczny problem - mój roverek 200 1.6 nie chce odpalić na ciepłym silniku, ale jak dłużej postoi i jest całkiem zimny odpala bez problemów i jedzie normalnie, jak już zapali jest ok nie gaśnie, ma kopyto normalnie rozpędza się idealnie itd silniczek krokowy został wymieniony (nie na nowy tylko na używany) kopułka niby była sprawdzana, komputer nie pokazuje podobno żadnych błędów i nie wiadomo o co chodzi.. Pomóżcie bo bardzo potrzebuje auta jestem samotną matką (mąż mnie zostawił dla kochanki) mam roczne dziecko wcześniak i stale muszę z nim jeździć do lekarzy specjalistów i bardzo ten samochód jest mi potrzebny - nie może się zdarzyć taka sytuacja że gdzieś utknę na przysłowiowym "zadupiu" z takim małym dzieckiem.. bo wiecie kij ze mną ale chodzi o dziecko.. muszę mieć sprawny samochód, dałam wczoraj do mechanika ale nie potrafią znaleźć przyczyny bo niby komputer im nic nie pokazał żadnych błędów, a jednak dalej coś jest nie tak...

Proszę pomóżcie <prosi>
 
 
 
Wilkoak 



Dołączył: 13 Lip 2017
Posty: 7



Wysłany: Pią Paź 20, 2017 11:26   

wiedxma napisał/a:
Odgrzebuję stary temat ale pytanie do autora tematu - czy znalazłeś rozwiązanie twojego problemu? Jeśli tak to co to w końcu było? Mam niemal identyczny problem - mój roverek 200 1.6 nie chce odpalić na ciepłym silniku, ale jak dłużej postoi i jest całkiem zimny odpala bez problemów i jedzie normalnie, jak już zapali jest ok nie gaśnie, ma kopyto normalnie rozpędza się idealnie itd silniczek krokowy został wymieniony (nie na nowy tylko na używany) kopułka niby była sprawdzana, komputer nie pokazuje podobno żadnych błędów i nie wiadomo o co chodzi.. Pomóżcie bo bardzo potrzebuje auta jestem samotną matką (mąż mnie zostawił dla kochanki) mam roczne dziecko wcześniak i stale muszę z nim jeździć do lekarzy specjalistów i bardzo ten samochód jest mi potrzebny - nie może się zdarzyć taka sytuacja że gdzieś utknę na przysłowiowym "zadupiu" z takim małym dzieckiem.. bo wiecie kij ze mną ale chodzi o dziecko.. muszę mieć sprawny samochód, dałam wczoraj do mechanika ale nie potrafią znaleźć przyczyny bo niby komputer im nic nie pokazał żadnych błędów, a jednak dalej coś jest nie tak...

Proszę pomóżcie <prosi>



Jak miałem syf w baku I poziom paliwa spadał w okolice rezerwy też nie mogłem odpalić na ciepłym(zimny pali zawsze). Wystarczyło zatankować trochę paliwa I problem zniknął. Tak jakby zasysał śmieci z dna zbiornika, sprawdź może u siebie :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] nie odpala na ciepłym silniku
sylwia_0606 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 24 Pon Kwi 03, 2017 19:18
sTERYD
Brak nowych postów [R416] Problemu z odpalaniem na ciepłym silniku.
bibson3 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Sob Lip 30, 2011 21:24
bibson3
Brak nowych postów [R416] Bardzo ciężko odpalić na ciepłym silniku
konrad99 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Nie Mar 02, 2008 13:01
konrad99
Brak nowych postów [r400 '99 1,6 LPG] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku
bzbroja Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Mar 23, 2010 12:37
praktis
Brak nowych postów [R420Di] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku.
vppp Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Sie 13, 2012 16:05
vppp



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink