Forum Klubu ROVERki.pl :: [R All K-series] HGF - śmiała teoria.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 11:58
[R All K-series] HGF - śmiała teoria.

Co Wy na to?
Autor Wiadomość
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 70



Wysłany: Pią Sty 22, 2016 13:03   

Panowie.
Od założenia tego wątku minęło już kilka lat. Ponowię więc zadane wcześniej przez innego użytkownika pytanie. Czy ktoś kto pozbył się "zaworka" kilka lat wstecz może opisać, czy usunięcie dało jakiś efekt (tzn jakiś przebieg bez hgf?) Jakieś widoczne "plusy dodatnie lub plusy ujemne" wynikłe z eksploatacji a nie teorii?. Na razie jest opinia kolegi sknerko.
Pozdrawiam.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sty 22, 2016 13:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3423
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Sty 18, 2017 15:07   

ja ten zaworek wywaliłem zaraz na samym poczatku, czyli jakies 7 lat jezdzilem bez niego. Teoria jest moim zdaniem jak najbardziej słuszna, nic dobrego z zaworka nie ma poza możliwością uszkodzenia uszczelki
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Sty 19, 2017 08:31   

Poprzedni land śmigał bez zaworka ponad 100tys km bez uszkodzenia uszczelki i do dziś nie miał robionej, mam drugiego landka od 2 lat i wszystko w nim fabrycznie (przebieg miał jak go kupiłem 72kkm) a ja nie miałem czasu wywalić zaworka zaraz po kupnie bo termostat PRT już miał i co? wywaliło uszczelkę właśnie po stronie zaworka, płyn poszedł w olej, mechanik jednoznacznie powiedział, że jak najbardziej jak się zaciął to właśnie tam jest największe prawdopodobieństwo uwalenia uszczelki. Zawór został wywalony przy naprawie i na razie zrobiłem autem ok kilkanaście tys km i nawet gram płynu nie ubył i jest wszystko w porządku.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 19, 2017 08:56   

Jak usuwacie ten zawor?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3423
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Sty 19, 2017 09:56   

zdejm kolektor i go wydłubiesz
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 20, 2017 05:48   

Wydlubane, zobaczymy jak będzie teraz jeździł z nowa uszczelka głowicy i wydlubanym zaworkiem.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Czw Paź 19, 2017 14:29   

Markzo napisał/a:
Wydlubane, zobaczymy jak będzie teraz jeździł z nowa uszczelka głowicy i wydlubanym zaworkiem.


Witam. Markzo, jakie masz wrażenia po usunięciu kulki ?
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 19, 2017 20:11   

IROLA napisał/a:
Witam. Markzo, jakie masz wrażenia po usunięciu kulki ?

Hm, to co zauważyłem:
-auto nagrzewa się wolniej,
-patrząc po temperaturze reduktora LPG i płynu (aplikacja stag), temperatura jest stabilna bez pików,
-nawet w upalne dni wentylator włącza się rzadko i szybko się wyłącza,

A i mam normalny termostat, nie PRT :) także póki co jest git :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Czw Paź 19, 2017 22:39   

Gdyby tak : usunąć kulkę i dodatkowo wywiercić dziurkę w termostacie (1,5 może 2 mm) to może zapobiegnie uszkodzeniu uszczelki dwojako ? Po pierwsze : usunięcie kulki - eliminując HGF w razie jej zacięcia się (czyli w trakcie nagrzewania w małym obiegu czy tylko w małym?), po drugie : dziurka w termostacie w razie zapowietrzenia się układu (bąbel przed termostatem, przez co nie otworzy się on przy 88 st.) ?
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3423
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Paź 21, 2017 06:44   

IROLA, juz tak robiłem, kulka jak najbardziej tak, co do dziurki w termostacie, w zimę znacznie dluzej sie nagrzewał. Zrobiłem dziurkę 2 albo 3mm. Ogólnie k seria na standardowych rozwiązaniach b szybko łapie temp, po tych zabiegach już nie koniecznie
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Sob Paź 21, 2017 07:55   

Dzisiaj zrobię tak: 1 - wy(pie)rzucenie kulki 2 - dziurka w termostacie max. 2mm (raczej mniejsza). Na zdjęciach termostatów do wielu innych marek samochodów widać, że w otworku zamontowana jest blaszka/zaworek (dla lepszego "trzymania" ciśnienia ?) dlatego myślę, że wystarczy dość mały "prześwit". Wobec powyższego, otworek o średnicy 1,2 - 1,5 mm powinien spełnić swoje zadanie.
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3423
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Paź 21, 2017 08:20   

ta blaszka o której piszesz to zaworek który puszcza tylko powietrze, a płyn ma zatrzymywać - przynajmniej w teorii tak ma działać. Jak wywiercisz otwór to zwróć uwagę, aby przy montażu był na gorze. Na pewno jest to jakieś lekarstwo na hgf'a ale w 100% sie przed nim nie uchronisz. Ja robiłem z 5 razy hgf, ale fakt ze katowałem silnik i mało tez nie jeździłem
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 21, 2017 11:47   

W 1.6 miałem termostat z dziurką i bez (zawsze montowany otworem do góry), na tym z dziurką auto mi się zapowietrzało i dziwnie temperatura się zachowywała :bezradny: po założeniu pełnego termostatu problem zniknął, w VVC też mam termostat pełny i jest bajka :ok:
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Sob Paź 21, 2017 15:55   

Realnie dużo wychodzi roboty żeby się tego pozbyć? Trzeba osuszyć układ i przechodzić przez całe odpowietrzanie?
dawidd napisał/a:

     
ta blaszka o której piszesz to zaworek który puszcza tylko powietrze, a płyn ma zatrzymywać

Powietrze też jest płynem :P
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Nie Paź 22, 2017 09:22   

Zrobione : otwór 2 mm w termostacie - oczywiście "na górze". Kulka wy... rzucona i to w ostatniej chwili ... otóż za kulką (średnicy ok 2 - 3 mm) ten króciec na który zakłada się wężyk do zbiorniczka płynu wyrównawczego był tak zatkany, że kulki nie dało się "wypchać". Kulkę musieliśmy wydłubaliśmy przez delikatne rozgięcie tych trzech trzymających ją na miejscu "łapek", które są chyba mosiężne/miedziane, wówczas bardzo cienkim sztywnym drutem oraz sprężonym powietrzem udało się udrożnić króciec.

Małe wyjaśnienie skąd moja decyzja : w ubiegły piątek zauważyłem, że po 3 km "trasie" włączył się wiatrak (wskaźnik temp. na desce bez zmian ok. 1mm poniżej połowy). Włożyłem więc elma i sprawdziłem temp. po chwili jazdy temp. wolno rosła 90, 91, 92, 91, 92 - włączyłem nawiew na 2 bieg i temp. spadła do 90-91. Zatrzymałem się i sprawdzam dolny wąż i ... zimny, czyli termostat się nie otworzył. Po wymianie termostatu trudno się odpowietrzył ale było ok. na 15 km trasie. Podjazd pod stroną górkę i co widzę na telefonie temperatura rośnie. Więć nawiew na 2 (chwilami 3 bieg) temp. spada do ok. 90, 91 st. C - zjechałem i nadal chłodnica na górze tylko lekko ciepła - więc nadal problem z termostatem. Ponieważ moje trasy to 3 km odcinki więc przez kilka dni obserwowałem na telefonie temperaturę i samym nawiewem ją regulowałem aby nie przekraczała 93 - 94 st. (super, że sama nagrzewnica daje radę). Sprawdzające duszenie węża oczywiście powodowało, że kulka się w jakiś tam sposób ruszała - było słychać charakterystyczny dźwięk.

Za kilka dni napiszę jak się sprawuje "dziurawy termostat" i kolektor bez czarodziejskiej kulki.
Moje uwagi:
Uważam, że wskaźnik na desce powinien reagować szybciej niż przy 110 st. Wiatraki włączają się przy 102 st., lecz na telefonie w trakcie odpowietrzania po ubiegłotygodniowej wymianie termostatu (jeszcze bez dziurki) widziałem, że przy 104 st.

Sam dźwięk, że kulka się rusza, nie jest sprawdzeniem, że ten odcinek jest drożny (jak opisałem wyżej) Nie wiem dlaczego, był on jednak przytkany/zatkany. Ponieważ płyn został cały spuszczony i był czyściutki, a roverka mam już 9 rok, podejrzewam, że "sam od siebie" z biegiem lat się przytkał, szczególnie, że ma on bardzo małą średnicę.
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 22, 2017 14:58   

Nie myślałeś o termostacie PRT.? Wentylator chlodnicy 1.8 i 1.8turbo w 75 załącza się przy 104/105 stopniach i tak jest w rave, jak jest w instrukcji do freela nie wiem.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Nie Paź 22, 2017 15:37   

Przyznam, że wartości : "Fan On at 102 degC; Off at 96 degC." brałem z tej stronki , w moim przypadku włączaja się przy 104 a wyłączają się przy 96. Co do PRT to raczej nie, tylko częściej będę sprawdzał temperaturę na telefonie. Sprawdzę jeszcze ile prądu pobiera Elm BT i jeżeli do 20 mA to zostawię go w gnieździe. Zastanawiam się czy można znaleźć inny czujnik na deskę lub go "przerobić" aby wskazówka ruszała już od 100 °C a nie 110 °C. Obecnie 100-110°C to połowa skali, a dopiero od 125°C red zone.
 
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Nie Paź 22, 2017 21:29   

Możesz równolegle do termistora dać rezystorek, to przesunie wskazania w górę.
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Pon Paź 23, 2017 10:28   

Takie moje podsumowanie :
1 - w przypadku usunięcia kulki KONIECZNIE należy sprawdzić drożność tego króćca
2 - jeżeli ktoś nie chce usunąć kulki moim zdaniem powinien CZĘSTO kontrolować rzeczywistą temperaturę (zakupić elm BT - jeżeli roverek benz. -chyba- po roku 2000). Jeżeli starszy i brak mu EOBD to może zakup i montaż zewnętrznego termometru (znalazłem na all.. "Termometr elektroniczny ALARM +150C sonda 1,5m", gdzie można ustawić alarm dźwiękowy po przekroczeniu zadanej temperatury), nie wiem tylko czy zamontowanie go na trójniku przy czujnikach (z dobrym zaizolowaniem) będzie miarodajne (zima, szybka jazda ?).
 
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Pon Paź 23, 2017 20:07   

IROLA napisał/a:
nie wiem tylko czy zamontowanie go na trójniku przy czujnikach (z dobrym zaizolowaniem) będzie miarodajne (zima, szybka jazda ?).

Chyba lepszym rozwiązaniem było by wstawienie czegoś takiego na przewód od małego obiegu:
http://allegro.pl/trojnik...6701881075.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [G-series] Diesel G-series CommonRail
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 26 Pią Sty 30, 2015 23:43
Remigiusz
Brak nowych postów [1.4 K-series] hgf
Skandal Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 5 Wto Lis 27, 2012 23:07
Harry
Brak nowych postów [R All K-series]
Pytanie co do Oleju/Śilnika
kolin Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Sro Lut 13, 2008 16:46
hoosar
Brak nowych postów [R ALL] K Series 1.4 16V 104KM
Ustawienia do Landi Renzo Omegas.
f1x Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Wto Kwi 13, 2010 13:02
tezewiusz
Brak nowych postów [L-series] Zrob to sam
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Wto Sty 28, 2014 17:44
Ukor



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink