Forum Klubu ROVERki.pl :: [R All K-series] HGF - śmiała teoria.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 11:58
[R All K-series] HGF - śmiała teoria.

Co Wy na to?
Autor Wiadomość
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Pon Paź 23, 2017 22:57   

Na miejscu Tych, którzy nie mają możliwości podłączenia ELM-a próbowałbym "coś wymyślić" aby mieć możliwość kontroli "na żywo" temperatury. Obecnie pozostaje przy ELM-ie (BT), połączenie jest szybkie i bezproblemowe to tylko dwa dotknięcia ekranu - 1 - IKONKA TOR... i 2 OK.
Jestem pewien, że ta kulka (a raczej zatkany z jej powodu króciec?) powodował, że : cyt. " ... zaworek sie nie otwiera, skutkiem czego w głowicy powstaje i utrzymuje sie poduszka gazowa, a zaworek zamyka jedyną droge odpowietrzenia sie głowicy..." a to skutkowało, tym że termostat się nie otwierał (zakładam, że "poduszka gazowa" była przy termostacie).
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 23, 2017 22:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Paź 24, 2017 10:19   

Tu już nie otwarty termostat jest sprawa drugorzędną, powstanie tam bąbla powietrza powoduje przegrzanie miejscowe głowicy i puszcza uszczelka najczęściej płyn do oleju (w tym freelu to przerobiłem) rzadziej olej do płynu (to miałem w poprzednim freelu) i druga opcja jest najczęściej wynikiem nieotwarcia się termostatu z powodu zapowietrzenia. U mnie akurat lpg dostało się do chłodziwa i mi to narobiło.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Pią Lis 17, 2017 09:25   

Wnioski po ok.4 tygodniach użytkowania roverka bez kulki oraz z 'dziurawym” termostatem:

Obserwując tylko wskazania czujnika temperatury płynu na zegarach
-nie będę podawał odczytów ELM-a ponieważ nie mam możliwości ich porównania z latami poprzednimi- (gdyż ich po prostu nie sprawdzałem – nie było takiej potrzeby) :
w dni ciepłe (temp. powietrza rano ok. 10 st. C)
- bez włączonego nawiewu ciepłego powietrza - nagrzewanie „silnika” bez widocznych zmian
- z włączonym nawiewem ciepłego powietrza - nagrzewanie „silnika” widocznie wolniejsze

w dni zimne - (temp. powietrza rano ok. 0 st. C)
- bez włączonego nawiewu ciepłego powietrza - nagrzewanie „silnika” bez widocznych zmian
- z włączonym nawiewem ciepłego powietrza - nagrzewanie „silnika” widocznie dużo wolniejsze

Reasumując : w przypadku krótkich tras, silnik częściej będzie się wolniej nagrzewał, w przypadku tras powyżej 5km (moim zdaniem) nie będzie odczuwalnych zmian.

Jeżeli udałoby się wypracować sposób sprawdzenia drożności „króćca za kulką” bez spuszczania płynu (zdejmowania kolektora) to zdecydowałbym się na termostat bez dziurki. Ewentualnie zastanowię się nad dodatkowym czujnikiem temperatury płynu (z wyświetlaczem) zamontowanym zaraz za termostatem i wówczas wymienię termostat na „bezdziurkowy”.
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Lis 17, 2017 20:36   

ja mam już drugie auto bez zaworka i nie zaobserwowałem żadnej róznicy w nagrzewaniu ale w obu autach miałem/mam termostat PRT bez dziurki. wydaje mi sie że różnice w nagrzewaniu wynikają z dziurki w termostatcie. Obojętnie jak jest temperatura po 6km mam wskazówke w połowie latem (temp powyżej 15st już po 4-5km jest rozgrzany
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Sob Lis 18, 2017 10:00   

Wiosną będę zmieniał rozrząd (zmieniam co 4 lata) to włożę termostat bez dziurki.

Dziewięć dni temu wymieniłem termostat na GATES z "zaworkiem" i szybkość osiągania optymalnej temperatury silnika wróciła do stanu pierwotnego.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [G-series] Diesel G-series CommonRail
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 26 Pią Sty 30, 2015 23:43
Remigiusz
Brak nowych postów [1.4 K-series] hgf
Skandal Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 5 Wto Lis 27, 2012 23:07
Harry
Brak nowych postów [R All K-series]
Pytanie co do Oleju/Śilnika
kolin Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Sro Lut 13, 2008 16:46
hoosar
Brak nowych postów [L-series] Zrob to sam
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Wto Sty 28, 2014 17:44
Ukor
Brak nowych postów [R ALL] K Series 1.4 16V 104KM
Ustawienia do Landi Renzo Omegas.
f1x Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Wto Kwi 13, 2010 13:02
tezewiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink