Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620 SDI] Ciężki rozruch silnika.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620 SDI] Ciężki rozruch silnika.
Autor Wiadomość
mario1 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 31
Skąd: Gliwice



Wysłany: Sob Paź 28, 2017 21:49   [R620 SDI] Ciężki rozruch silnika.
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam, od pewnego czasu mam olbrzymie problemy z odpaleniem mojego Roverka ze stanu zimnego, niezależnie od temperatury zewnętrznej, na ciepłym silniku pali na dotyk. Kręcenie rozrusznikiem trwa z minutę a niekiedy więcej po czym załapuje ale dookoła auta robi się biało tak że niekiedy nic nie widać. Wygląda to na kąt wtrysku ale nie wiem jak go sprawdzić ewentualnie przestawić i tu moja prośba o pomoc - gdzie i jak.
Dodam że świece żarowe wymienione i czujnik temperatury silnika założone nówki, kostki pompy przy silniku wycięte a kable polutowane.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 28, 2017 21:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Paź 28, 2017 23:54   

Sprawdź szczelności węży i przewodów paliwowych. Wygląda jak by się zapowietrzal.

kat zawsze warto sprawdzic oraz czy paliwo sie nie cofa do baku.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kam971 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 118



Wysłany: Sro Lis 01, 2017 12:38   

tak jak wyżej Remigiusz napisał, sprawdź najpierw przewody, następnie samą pompe bo może przeciekać, możliwe że już pompa niedomaga, objawy bardzo pasują do kąta wtrysku lecz wątpie by sie przestawił, może jakis czujnik np. temp cieczy co idzie do ECU lub czujnik położenia wału. Sprawdź te rzeczy a co do samego kąta to regulujesz go poprzez poluzowanie śrubek i obróceniu koła wałka korbowego, oczywiście przy pasku rozrzadu napedzajacego pompe wtryskową, nie wiem czy dobrze pamiętam ale gdy obrócisz kołem w prawo to przyspieszysz kąt wtrysku, tylko nie przestawiaj koła o zbyt wiele, milimetr max.
 
 
R.E.D. 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 311
Skąd: silesia



Wysłany: Czw Lis 02, 2017 09:55   

zalezy jak odpala - jesli ze strzala po jakims czasie to sprawdzilbym czy wgl na swiece przychodzi napecie, a jesli zaczyna "galopowac" i dopiero odpala, to obstawialbym problemy z paliwem jak remigiusz napisal
jesli masz ori przewody, to chyba sa stalowe i po tylu latach moga juz kruszec - ja wymienilem kilka lat temu na gumowe+filtr z vaga, przez ktory leci powrot z pompy i mam spokoj
 
 
mario1 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 31
Skąd: Gliwice



Wysłany: Sob Lis 04, 2017 19:23   

Dzięki za podpowiedzi, nie odzywałem się chwilę bo testowałem podsunięte pomysły. Niestety nic nie pomogło. Założyłem zawór zwrotny przed filtrem, przewody paliwowe już kiedyś wymieniłem na miedziane, świece żarowe grzeją trzy ( ta za pompą martwa ale to raczej nie ma wpływu), czujnik temp. silnika do ECU założony nowy, sprawdziłem wszystkie przewody paliwowe przy silniku i nic. Zauważyłem że bardzo delikatnie poci się pompa wtryskowa, nie umiem namierzyć czy pod górną pokrywką czy na dzieleniu niżej ale jest to bardzo delikatne, prawie nie zauważalne pocenie się.
Opiszę jeszcze raz objawy- przy zapalaniu zimnego silnika z rury wydechowej wali biały dym a silnik nie odzywa się po czym po kilkudziesięciu sekundach ciągłego kręcenia rozrusznikiem zapala nagle i chodzi od początku bardzo równiutko jak gdyby nigdy nic. Dodam jeszcze że uważam stan mojego silniczka za przyzwoity bo gdyby był słaby to chyba nie rozpędził by staruszka do 200 km/h a daje radę.
Jutro spróbuję zmienić kąt wtrysku, jeśli dobrze pamiętam to przy problemach z zapalaniem powinienem go opóźnić. Pytanie jeszcze o czujnik położenia wału o którym pisał Kam 971 czy diesel ma taki czujnik?
 
 
R.E.D. 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 311
Skąd: silesia



Wysłany: Sro Lis 08, 2017 19:08   

stan licznika przyzwoity? rozpedzanie nie ma znaczenia - moj tez poleci 2 paczki, a ma ponad 400k :wink:

czujnik oczywiscie jest - najlepsze dojscie od dolu - jest przykrecany w strone skrzyni na obudowe kola zamachowego . jesli dobrze pamietam to pod rozrusznikiem i niedaleko dziury na blokade kola, ale juz dawno tam nie zagladalem, wiec moge sie mylic :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R620] Typ silnika
Delta3131 Rover serii 600, Honda Accord 8 Sro Gru 22, 2010 07:46
szoso
Brak nowych postów [R620] Temperatura silnika
Carson Rover serii 600, Honda Accord 2 Sro Gru 23, 2009 23:40
maciej
Brak nowych postów [R620] Wymiana silnika
fojtas Rover serii 600, Honda Accord 2 Wto Cze 09, 2009 17:40
fojtas
Brak nowych postów [R620] Gaśnięcie silnika
Ziemian Rover serii 600, Honda Accord 5 Wto Lip 29, 2008 01:45
Ziemian
Brak nowych postów [R620] Szarpanie silnika
lu_cky Rover serii 600, Honda Accord 6 Pią Gru 10, 2010 14:46
_papa_



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink