Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Odpala i gaśnie, brak mocy. Głośna praca pompy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Odpala i gaśnie, brak mocy. Głośna praca pompy
Autor Wiadomość
mrv79 



Dołączył: 30 Kwi 2017
Posty: 3



  Wysłany: Pon Maj 01, 2017 10:58   [R75] Odpala i gaśnie, brak mocy. Głośna praca pompy
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witam, Rover 75 (2.0 CDT automat) jeździł elegancko, nic do zarzucenia.
Oddałem go do mechanika na serwis, żeby jeździł jeszcze lepiej.

Wymienił mi w czasie jednego serwisu:
-olej (wcześniej prawdopodobnie Lotos 10w40) na Shell Helix HX7 (7 litrów, poziom oleju prawidłowy po wymianie)
-filtr oleju (Bosch)
-filtr paliwa
(oprócz tego filtr kabinowy, filtr powietrza, klocki i tarcze tył i przód).

I po tym serwisie zaczął się problem:
-samochód odpala i po kilku sekundach gaśnie, nie zgasł jeszcze podczas jazdy ale przejechałem po serwisie 30 km. Nie gaśnie za każdym razem. Czasem nie zgaśnie 10 razy pod rząd. Czasem zgaśnie 3 razy pod rząd.
-brak mocy, ciężko rozpędzić go ponad 40 km/h
-słychać głośną pracę pompy przy akumulatorze, słychać ją w kabinie. Tak, jakby ledwo ciągnęła. Przed serwisem włączała się prężnie na kilka sekund i wyłączała. Samochód był gotowy do jazdy. Natomiast teraz chodzi długo (wyłącza się sama po około minucie), głośno i po prostu słabo ciągnie :)
-temperatura silnika rośnie dużo szybciej niż przed serwisem.

Ogólnie z dobrze jeżdżącego auta zostały ledwie ciągnące się zwłoki.

Wróciłem do mechanika, podłączył komputer, skasował jakiś błąd immobilizera i powiedział, że teraz będzie chodził. Nie mógł połączyć się komputerem z silnikiem. Oprócz podłączania komputera nie zajrzał nawet pod maskę. Także nie mam co raczej u niego szukać. Powiedział, żeby pojeździć i zobaczyć, co się będzie działo. Auto do jeżdżenia się nie nadaje.

Podejrzewam, że mechanik coś zrobił podczas tego serwisu, bo wcześniej auto jeździło elegancko. Nie dawało żadnego z powyższych objawów. Po wymianie rutynowej części na nowe jest złom :/

Przeglądałem podobne posty, i konkluzja jest tam taka, żeby wymienić pompę, bo się zużyła. Natomiast u mnie pompa 2 dni temu (przed serwisem) działała jak rakieta.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 01, 2017 10:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Maj 01, 2017 12:29   

A ten filtr paliwa to jaki?
Może z nim jest jakiś problem? Może węże zostały przycięte w jakiś sposób?

Objawy mogą też wskazywać na problem z zaworem wysokiego ciśnienia lub czujnikiem na listwie CR. Ale i słabego zasilania paliwa wstępnego nie można wykluczyć.

Filtr odmy został wymieniony?

Co do rosnącej temperatury, może to dlatego, że wcześniej było zimniej ;)
Masz webasto? Jeśli temperatura rośnie i nie przekracza połowy na wskaźniku, to bym się tym nie przejmował ;)

Ja bym zaczął od diagnostyki programem TOAF, żeby sprawdzić jakie błędy łapie i jak prezentują się odczyty w czasie rzeczywistym.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
mrv79 



Dołączył: 30 Kwi 2017
Posty: 3



Wysłany: Pon Maj 01, 2017 12:47   

Filtr paliwa wymieniał mi na miejscu, nie podał danych, dopytam po majówce.

Filtr odmy wymieniony 8k km temu. Rok temu. Nie robię więcej niż 10k km na rok.
Przebieg 173k km.

TOAF - będę musiał udać się do kogoś rozgarniętego na temat Rovera, tutaj mechanik łączył mi się jakimś programem, co nawet nie mógł się połączyć z silnikiem.

Wcześniej było zimniej, ale nigdy się tak szybko nie nagrzewał.

Mam webasto. Ok, dzięki. Przyjrzę się dokąd dobija wskazówka :)

Generalnie to chodzi mi o to, czy ktoś podejrzewa co mechanik mógł zrobić w trakcie serwisu (odłączyć, nie dokręcić itp.), że takie objawy po serwisie się pojawiły. Tak jak pisałem wcześniej - nic z tych objawów nie występowało w czwartek przed oddaniem do serwisu. Pojawiły się w piątek, po odbiorze. A serwis robiłem przy okazji wymiany opon, żeby odswieżyć auto. Nie działo się z nim wcześniej nic złego.

Paliwo zalewam BP ultimate diesel. Tak w ogóle to nie oszczędzam na samochodzie, jak tylko coś delikatnie nie tak, to od razu wymieniam na nowe. Dlatego podejrzewam tutaj błąd mechanika.

Tym bardziej, że jak wróciłem do niego i zreferowałem objawy to nawet nie spojrzał na auto, pod maskę, tylko komputer podłączył. Nie był to t4 ani TOAF, nie połączył się z silnikiem pomimo prób.

Porządny serwis Rovera mam 60 km od siebie. Ale długo trzeba czekać i po drugie boję się, że nie dojadę, ew. że mi zgaśnie w trakcie jazdy.

Do tej pory auto chodziło mi dobrze na tyle, że nie miałem potrzeby nawet rejestrować się na forum :)
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 01, 2017 13:07   

mrv79 napisał/a:
Do tej pory auto chodziło mi dobrze na tyle, że nie miałem potrzeby nawet rejestrować się na forum


Strzał w kolano, albo nawet headshot. Lepiej mogłeś się nie przyznawać.
Bo wyobraź sobie, ze to nie tylko forum aut co się psują.

A teraz do rzeczy, pytanie co jesteś w stanie zrobić sam. Napisz chociaż skąd jesteś to bedzie prościej. Posprawdzaj wtyczki, co do pompy to trzeba sprawdzic jakie ciśnienie wytwarza, ile masz paliwa w baku?
_________________
75 Red Edition
 
 
mrv79 



Dołączył: 30 Kwi 2017
Posty: 3



Wysłany: Pon Maj 01, 2017 13:28   

Cytat:
Bo wyobraź sobie, ze to nie tylko forum aut co się psują.


Wiem o tym, dlatego korzystałem sobie z wyszukiwarki jako gość i wynajdowałem wszytkie potrzebne mi informacje. Nigdzie nie napisałem, że to jest forum dla aut, które się psują. Jako, że nie odczuwałem potrzeby pisania na forum, to się po prostu nie rejestrowałem.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 01, 2017 17:06   

Ale mógłbyś chociaż ustosunkować sie do pozostałych pytan jesli mamy Ci pomoc ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Maj 01, 2017 19:25   

Dobra, longer86 nie krzycz na chłopaka bo się zamknie w sobie ;) I tak lepiej, że napisał tutaj jak na Facebooku :)

Myślę, kolego, że musisz wydać kilka złotych na kabelek i ściągnąć sobie darmowego TOAF'a.
Podłączyć się solidnie do auta i zrobić diagnostykę.

Ja kiedyś założyłem filtr KNECHTA (paliwa) i też miałem jakieś dziwne jazdy.
Zmieniłem na coś innego - bodajże FILTRON - i problem ustąpił.
Sprawdź sobie czy w okolicach akumulatora i przy tej pompie co głośno pracuje nie ma jakiś zagnieceń, może coś nie tak dochodzi do węży itp. itd.

Ile masz paliwa w zbiorniku?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
marecki6 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 270
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Gru 04, 2017 19:47   

Odgrzeje wątek ... Od kilku dni pompka pod maską hałasuje a dokładnie terkocze, słychać też przelewające się paliwo. Dzisiaj auto po zgaszeniu silnika, za pierwszym razem nie chciało odpalić, za kolejnym razem odpala. Dzisiaj zauważyłem że czasami nie jest wogóle słyszalna wiec zapewne się zawiesza. Może to zbieg okoliczności ale od dzisiaj przestał mi się pokazywać komunikat o świecach żarowych. Pompka odkąd pamiętam zawsze była slyszalna w kabinie ale teraz jest już naprawdę głośno. Jak rozumiem wymiana tej pompy jest dość banalna więc zaczne od tego. Pytanie tylko którą powinienem zamówić

http://www.superczesci.pl...r-75-76906.html

http://www.superczesci.pl...r-75-76599.html
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Pon Gru 04, 2017 21:43   

marecki6 napisał/a:
Pytanie tylko którą powinienem zamówić

Prawidłową, jedna jest do baku druga pod mache.
Przyjrzyj sie uwaznie ktora by pasowała pod maske. ( podpowiem : spojrz na wtyczke)
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
marecki6 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 270
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Gru 04, 2017 21:52   

Czy naprawdę tak trudno napisać coś w stylu "bierz drugą bo poerwsza jest do baku" ? Naprawdę gratuluję wiedzy której ja nie mam ale jak nie planujesz się nią podzielić to chociaż nie trolluj
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Pon Gru 04, 2017 21:56   

Tak czeżko pomyśleć ? Pójśc zobaczec i skojarzyc fakty ?
Dziele się wiedzą ale Ty nie chcesz sie uczyć. Chcesz miec wszystko gotowe, na wszystko odpowiedz - nie o to chodzi w nauce !
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
marecki6 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 270
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Gru 05, 2017 11:01   

Ok pompa zamówiona. Czy wymiana polega wyłącznie na odłączeniu starej i podpięciu w jej miejsce nowej ? Jest ryzyko zapowietrzenia ? Coś należy zrobić przed odpięciem starej pompy ? Będę wdzięczny za wskazówki
 
 
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 803
Skąd: Poznan

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 05, 2017 12:43   

marecki6, Wymiana jest bardzo prosta. Jeżeli masz na wężu jeszcze opaski metalowe zapinane szczypcami, to możesz je ewentualnie zamienić na nowe ślimakowe (te zakręcane śrubą). Łatwiej będzie następnym razem to zdjąć i precyzyjniej zacisnąć na wężu niż te na szczypce. Następnie podpinasz wtyczkę. Zanim odpalisz silnik musisz napełnić nową pompkę paliwem (przekręcenie kluczyka do pozycji w której zapalą się kontrolki i zacznie buczeć pompka paliwa pod maską). Czekamy aż do jej wyłaczenia. Zrób tak parę razy aż będziesz miał pewność że powietrza nie ma już w układzie. Następnie odpalasz i możesz się już cieszyć nową pompką pompującą paliwo w żyłach w twojego klasyka ;-)
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
marecki6 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 270
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Gru 05, 2017 12:47   

Bardzo dziękuję za opis :-) czekamy w takim razie na paczki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] głośna praca pompy paliwa
wieslaw_b. Rover serii 75, MG ZT 29 Sro Mar 06, 2013 11:46
haszczyc
Brak nowych postów [R75] Głośna praca pompy paliwowej
wdzaman Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Sty 21, 2011 14:30
Jani
Brak nowych postów [R75] nierówna praca silnika. Brak mocy.
damian131720 Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Sie 10, 2013 15:45
rafalmis1
Brak nowych postów [75] Silnik gaśnie brak mocy
limited Rover serii 75, MG ZT 17 Wto Lip 26, 2016 10:30
0L0
Brak nowych postów [ i ] Brak mocy (zapala i gaśnie )
kucowal Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Lut 09, 2014 00:52
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink