Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Linki, mechanizm zmiany biegów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Linki, mechanizm zmiany biegów
Autor Wiadomość
GaDo 




Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 127
Skąd: WARSZAWA

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 10, 2011 16:25   

podłączam się pod temat, biegi 1,2 i 3 są ok , biegi 2 i 4 na wciśniętym sprzęgle lub na puszczonym gazie wskakują same na luz, co to może być ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 10, 2011 16:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Loo 




Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 107
Skąd: Lubin



Wysłany: Sro Kwi 04, 2012 11:47   

Mechanizm krok po kroku:
Potrzebne klucze :
-grzechotka z przedłużką,
-klucze nasadowe 10,15
-zagięty płaski śrubokręt zdj. numer 5,
-klucz płaski 10 i 13,
-kombinerki ,
-szczypce,
-śrubokręt krzyżakowy do demontażu osłony silnika
-Torx 40 do demontażu osłony akumulatora

Zdjęcie nr 1
Odkręcamy rurę od kolektora wydechowego
Zdj. nr 2
Ściągamy osłony rury wydechowe szt.2 - 8 śrub na klucz 10
Zdj.nr.3
demontaż osłony termicznej
Zdj.nr.4
widok linek i osłony
Zdj.nr.5 i 11
demontaż plastykowej pokrywy , zagięty śrubokręt pchamy w poziomie i jednocześnie wciskamy w dół ,żeby wyskoczyło z zatrzasku 9 szt. , poszło mi to całkiem sprawnie
Zdj.nr. 6
widok wewnętrzny
Zdj.nr.7
ściągamy zawleczką zabezpieczającą linkę szczypcami
Zdj.nr.8
bierzemy kombinerki i próbujemy wyciągną końcówkę z kulki jak nie idzie to do tego klucz płaski 10 podważmy i wyskakuje a od strony akumulatora to samo tylko klucz 13 , z dwóch stron kulka jest taka sama 10 mm. różnią się tylko obudową od strony akumulatora jest większa i tam zazwyczaj strzela linka.
Zdj.nr.9 i 10
jak widać na zdjęciach strzeliła linka czerwona czyli krótsza od biegów 2,4,R od strony akumulatora , długość samej linki wynosił u mnie 84 cm do wejścia w rurkę , ale trzeba doliczyć jeszcze długość od rurki do zakuwki.
Koszt u TOMA 785 zł 2 linki + kaseta ale trzeba mieć nowszą dźwignię zmiany biegów, używana między 150 a 200 zł.
Dorabianie linki między 80-120 zł plus wysyłka , ja akurat wysyłałem tu http://motolinki.pl/index.html , tylko trzeba powiedzieć że do R75 ten pan ma gdzieś rysunki tych linek z MG i proszę powiedzieć że by wam dorobił do tych samych końcówek które są , czyli trzeba rozwiercić starą linkę wchodzącą w rurkę do zakuwki wprowadzić nową i zakuć wtedy będziemy mieli pewność że wszystko ze sobą pasuje.
Demontaż od strony akumulatora :
-wykręcić pasek trzymający akumulator nasadka 10 ,klemy płaska 13 , wyciągnąć akumulator
-demontujemy filtr paliwa (troszkę nam ucieknie paliwa , także trzymać przez szmatę), bodajże klucz 8 płaski lub oczkowy
-torx 40 i grzechotka z przedłużką , odkręcamy 4 śruby , wyczepiamy z obudowy zatrzaski z wężykami , wyciągamy obudowę i mamy dostęp do linek na wybieraku , zdjęcie apples na 1 stronie.
Chyba wszystko dobrze opisałem , czas od 2-3 godzin demontaż i montaż do 1-2 godzin także życzę miłego grzebania .Pzdr.



[ Dodano: Wto Kwi 03, 2012 17:15 ]
5 fotka

[ Dodano: Wto Kwi 03, 2012 17:23 ]
Tutaj reszta zdjęć
http://forum.roverki.eu/v...p=712713#712713

[ Dodano: Sro Kwi 04, 2012 11:47 ]
Zapomniałem dopisać linka 3mm.
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Sie 09, 2012 11:59   

Panowie, ma ktoś na zbyciu linki do rocznika 01 (o ile to ma znaczenie)?
Walnęła mi jedna 600 km od domu i na dwójce objechałem pobliskie warsztaty,aż jeden gość udostępnił mi kanał i po wyjęciu jakiś koleś pospawał migomatem,ale wątpię żeby tym można było dłużej poszaleć.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
fajansiarz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 75



Wysłany: Wto Kwi 22, 2014 01:54   

A jakby sie komus TYLKO wypierdziała ta gumowa otulina w zaczepie kulowym od strony silnika to pasuja zaczepy kulowe od Matiza (rocznik 98-> ). Wystarczy zachowac długosci i przyspawac migomatem (albo połaczyc metodą na gwint) nówkę od koreanca.
Zreszta same linki tez są podobnej długosci , tylko od strony wybieraka w kabinie inaczej wygląda połączenie (na upartego tez do przerobienia).
 
 
pineska 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 299
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 05, 2016 18:54   

Witam!
Dziś dałem auto do warsztatu bo coś mi brzęczało w mieszku zmiany biegów. Dostałem tel od mechanika że coś się ukruszyło przy lince (chyba jednej) i że wymiana by kosztowała 250pln. To normalna cena czy raczej drogo? Powiedział również że linka poza tym jest ok i mogę tak jeździć bez obaw ale to częste brzęczenie mnie drażni.
I teraz się zastanawiam czy warto z tego powodu wymieniać linkę, której koszt to ok 500pln (sądziłem ze max kilkadziesiąt :-P ). Chyba że bym kupił używana bo widziałem takie i po 20pln na allegro. Tylko najbardziej zastanawia mnie właśnie cena wymiany, czy nie za dużo sobie liczą?
Jak sądzicie? Pozdrawiam
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sro Paź 05, 2016 19:07   

pineska napisał/a:
Chyba że bym kupił używana bo widziałem takie i po 20pln na allegro.


Koszt takiej używki to ok 200zł, więc te za 20 mogą mieć główki wyrwane, a nie są one przekładalne.

Dowiedz się co tam jest ukruszone, niech CI pokaże. Jak główka która siedzi na wybieraku to wymieniaj, nie rób lipy, bo staniesz w trasie.

Robiłem kiedyś klientom tymczasowo na różne kleje, bo kasy nie mieli. Jeżdżą już tak po kilka lat, więc temat do przemyślenia :)
 
 
pineska 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 299
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 05, 2016 19:14   

Jutro pojadę po auto to się dokładniej dowiem co tam się ukruszyło. Choć przez tel zapewniał mnie że nic ważnego. A jak oceniasz te 250pln za wymianę? Nie za drogo?
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sro Paź 05, 2016 23:10   

Zależy jak na to patrzeć, ogólnie jest wydech do opuszczenia, co przy 1,8 i CDT jest bardzo wygodne. Raczej myślę że ok 100-150zł/netto powinna kosztować robota. Przy V6 więcej dłubania :)
 
 
pineska 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 299
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 06, 2016 21:23   

Odebrałem auto, gościu pokazał mi co jest. Okazało się że to od strony skrzyni ten dzwiek ma swoje źródlo - jedna linka jest zamontowana na opaski zaciskowe:-p Teraz juz na serio nad wymianą się zastanawiam.
 
 
emeswuu 



Dołączył: 02 Paź 2016
Posty: 34



Wysłany: Sob Paź 08, 2016 09:28   

Halo koledzy, dołączając się do tematu, powiedzcie mi:
moj roverek troche stał u niemca i chciałbym aby biegi wchodziły leciutko i przyjemnie.
Sa na to jakieś rady? cos posmarować? czy lepiej nie mieszać tam? :)
 
 
franki01 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 100
Skąd: Toruń

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 08, 2016 14:28   

pineska napisał/a:
Odebrałem auto, gościu pokazał mi co jest. Okazało się że to od strony skrzyni ten dzwiek ma swoje źródlo - jedna linka jest zamontowana na opaski zaciskowe:-p Teraz juz na serio nad wymianą się zastanawiam.


Jeżeli poszła sama linka - na pewno jest możliwość dorobienia. Mnie takie dorobienie (gdzieś pod Toruniem) kosztowało 70 zł + robocizna 180 zł za demontaż/montaż. Co innego w przypadku jak walnie coś na początku albo końcu linki.
 
 
pineska 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 299
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 12, 2016 10:02   

Cytat:
Jeżeli poszła sama linka - na pewno jest możliwość dorobienia

Nie, linka w porządku, to tylko jej mocowanie żeby nie "latała" jest na opaski zrobione, oryginalnie powinna być tam taka druciana spinka jak przy drugiej... Wczoraj dołożyłem jeszcze jedną opaskę, pojeżdżę trochę i zobaczę czy nadal brzęczy ;-)
 
 
drut4 



Dołączył: 30 Wrz 2015
Posty: 32



Wysłany: Pon Gru 18, 2017 20:47   [R75] Linki, mechanizm zmiany biegów

A ja mam problem tylko z 1 biegiem,ciężko wchodzi reszta ok,czy jest jakas regulacja tych linek i która odpowiada za 1 bieg
 
 
t0mi 



Dołączył: 28 Sie 2014
Posty: 40



Wysłany: Wto Sty 30, 2018 21:16   

Odświeżę temat, mam uszkodzoną tulejkę w lince przy skrzyni, czy podsunie mi ktoś informacje jaką dokupić ? W jaki sposób ją wymienić (w 2 lince bardziej pod akumulatorem też chcę wymienić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [75]Mechanizm zmiany biegów i linki?
myrTS Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Paź 30, 2012 17:09
apples
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Linki zmiany biegów
koci_flak Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Lip 06, 2013 20:15
apples
Brak nowych postów [R75] Linki do zmiany biegów
piotr1972 Rover serii 75, MG ZT 19 Wto Lip 25, 2017 21:42
dawidd
Brak nowych postów [R75] linki zmiany biegów
u95 Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Cze 21, 2016 13:20
wellman
Brak nowych postów [MG ZT] Linki zmiany biegów pytanie.
shamir94 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Mar 18, 2013 15:43
shamir94



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink