Forum Klubu ROVERki.pl :: ROVER 820 Ti, 1994, 180 KM, znakomity youngtimer
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: maniu48
Pon Sty 01, 2018 13:06
ROVER 820 Ti, 1994, 180 KM, znakomity youngtimer
Autor Wiadomość
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

  Wysłany: Nie Gru 31, 2017 13:54   ROVER 820 Ti, 1994, 180 KM, znakomity youngtimer

Sprzedaję niezwykle rzadko spotykane na naszych drogach auto, czyli ROVER-a serii 800. Jest on napędzany sprawdzonym i niezawodnym, turbodoładowanym silnikiem serii T o mocy 180 KM, który jest niezwykle elastyczny i daje dużo frajdy z jazdy.

Samochód kupiłem w sierpniu z ambitnymi planami doprowadzenia go do stanu „kolekcjonerskiego”. Gdyby nie życie, które totalnie zmieniło moje aktualne priorytety, prawdopodobnie ROVER zostałby ze mną na długie lata. Niestety obecnie nie jestem w stanie poświęcać mu czasu ani funduszy, dlatego zdecydowałem się na sprzedaż.

ROVER został kupiony w salonie we Włoszech w 1994 roku, skąd w 2005 roku został sprowadzony do Polski. Jestem w kraju III właścicielem.

800-ka od razu po kupnie została przeze mnie gruntownie wyczyszczona, wymontowałem fotele i dotarłem z pędzelkiem i szmatką do najmniejszych zakamarków. Wnętrze prezentuje się bardzo ładnie. Skóra na tylnej kanapie jest w bardzo dobrym stanie, ale fotele przednie wymagają renowacji/dodatkowej pielęgnacji. W planach miałem również obszycie kierownicy.

W kwestii mechaniki wykonałem wszystkie wymagające uwagi naprawy, jak również obsługę typowo eksploatacyjną. Z nowych rzeczy:
- akumulator, palec i kopułka zapłonowa
- tłumik środkowy, tłumik końcowy, łącznik elastyczny
- filtr oleju, paliwa, powietrza, płyn hamulcowy i chłodniczy
- pasek rozrządu, rolka rozrządu, pompa wody, pasek osprzętu, koło pasowe wału korbowego
- uszczelka pokrywy zaworów, 5 nowych popychaczy hydraulicznych
- przeguby zewnętrzne
- amortyzatory tylne
- tuleje wahaczy przednich górnych (oryginalne kompletne), sworznie wahaczy górnych, sworznie wahaczy dolnych, końcówki drążków kierowniczych i łączniki stabilizatora z przodu
- regeneracja drążka zmiany biegów (demontaż, wymiana tulei) + nowy mieszek drążka
- zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego
- klocki hamulcowe tylne
- nowe głośniki w przednich drzwiach + wytłumienie drzwi matami

Po wszystkich naprawach ROVER oczywiście zaliczył przegląd diagnostyczny. Przegląd jest ważny do 17.10.2018.

W miarę przywracania samochodu do bardziej aktywnej eksploatacji (poprzedni właściciel trzymał go długo w szopie po wyjeździe zagranicę) pojawiło się tajemnicze postukiwanie z przodu, które pojawia się i znika. Może to być guma stabilizatora, ale z braku czasu nie miałem możliwości przeprowadzenia dokładniejszej diagnozy. Ostatnio pojawił się też hałas, który w mojej ocenie dochodzi z przegubu wewnętrznego. Poza tym wszystko gra.

Kwota, którą zainwestowałem do tej pory w samochód, jest naprawdę spora. Nie zdążyłem się zabrać za lakier i blachę. Uwagi wymaga prawy próg przy błotniku tylnym. Według blacharzy koszt, w zależności od tego, czy „dla siebie”, czy „przed sprzedażą”, waha się od 200 do 600 PLN. Lakier na całym samochodzie wydaje się być oryginalny. Coś było grzebane jedynie przy tylny prawym świetle na błotniku. Tu i ówdzie można oczywiście znaleźć odprysk lakieru, zarysowanie, ryskę czy podrapanie. Podłoga jest zdrowa.

Na przedniej osi znajdują się opony zimowe Dunlop Sport w rozmiarze 205/55/R16 z wysokim bieżnikiem. Z tyłu są opony bieżnikowane w takim samym rozmiarze (też sporo bieżnika).

W samochodzie nie ma radia. Kupiłem z oryginalnym radiem Sony XR-7190, ale nigdy nie wydało ono dźwięku, jest niesprawne. Niewykluczone, że oddam do naprawy i dorzucę do samochodu. Na dzień dzisiejszy jednak ROVER jest oferowany bez radia.

Wyposażenie elektryczne jest sprawne, tj. działają wszystkie szyby, szyberdach, klimatronik, lampki, świecidełka itp. Jedyny mankament to centralny zamek, który zasadniczo działa, ale nie zamyka się z pilota (otwiera się OK).

Do 800-ki mam oryginalne etui z 1994 roku, dwa kluczyki, trochę papierków jeszcze od oryginalnego dealera. Mogę też dorzucić oryginalne prospekty ROVER-a 800 z języku polskim.

ROVER prezentuje się naprawdę bardzo dostojnie, jest zachowany w 100% w oryginale i stanowi znakomitą bazę na klasycznego youngtimera. Z pewnością po włożeniu odpowiedniej ilości pracy i serca zapewni nabywcy dużo satysfakcji i radości z użytkowania.

Przebieg: 238 kkm
CENA: 6499 PLN
Kontakt: piter34(at)tlen.pl lub PW na forum
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Gru 31, 2017 13:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink